Leteszteltük a DirectX 12-t és újításait!

Hirdetés

Multiadapter: AMD és nV együtt

A Windows 10 egyik, kétségtelenül igen érdekes újítása a DirectX 12 által indukált változásokon kívül a WDDM2.0 felület. Ez a GPUMMU támogatáson felül azt is lehetővé teszi, hogy az operációs rendszer teljesen különállóként kezeljen két vagy több grafikus adaptert. Természetesen ez akkor is igaz, ha egy GeForce és egy Radeon van a gépben, persze a meghajtóprogramjaikat külön telepíteni kell. Ez a szaknyelvben explicit multiadapter néven szerepel, és a valóságban is működik. Eddig konkrét számok csak korlátozottan voltak elérhetők, így mi is leteszteltük ezt – értelemszerűen már csak DirectX 12-ben.

Nagy eltérés nem mutatkozik a már megtárgyalt aszinkron compute beállítását változtatva, de az egy GPU-s üzemhez képest majd' kétszeres gyorsulás bizony impozáns. Két sorrendben is letesztelésre került a páros, ugyanis a specifikáció szerepelteti, hogy az erősebb parancsprocesszorral rendelkező VGA-t célszerű elsődleges szerepbe fogni (erre kell a megjelenítőt csatlakoztatni). Fejlettebb architektúrája révén itt a Radeon érezte jobban magát az első pozícióban, ráadásul korántsem marginális többletet felmutatva, amin magunk is meglepődtünk.

Végül megnéztük a kisebb játszópajtásokat is. A Dual Graphics a DirectX 12-vel eleve nem működik, de szándékosan nem is az R7 250-t alkalmaztuk (amivel párosítva tudná ezt a funkciót DirectX 11-ben). A jelentősen erősebb R7 260X-et magában szerencsésebb üzemeltetni, az APU IGP-je csak visszafogta. A GT 740-nel már érdekesebb a helyzet. Természetesen itt sem volt mindegy, melyik az elsődleges adapter. A Godavari APU IGP-jét ebbe a szerepbe fogva még gyorsulást is kimértünk, de a kép iszonyatosan villódzott. A kisebb videokártyák mezőnyében tehát ez egyelőre csak érdekesség, de a nagyoknál működik. Idővel a technológia fejlesztései remélhetőleg az alsóházba is elhozzák a hibamentes változatot.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés