Konzoltáska, radioaktív óra és Radeon jubileumra

Héten történt: felkészülés az IFA-ra

Rendszeres olvasóink észrevehették, hogy az előző héten elmaradt a Heti Szemle rovatunk, így rendhagyó módon most nem csak egy, hanem két hét hírösszefoglalója következik. Ez viszont a kevés rendezvény és a viszonylag kevés bejelentés következtében el fog férni egy oldalon is. Érezhetően mindenki készül a következő héten esedékes IFA kiállításra, így a nagy bejelentéseket inkább visszatartják a cégek.

Az IFA közeledte már csak azért is érezteti hatását, mert olyan előzeteseket kapunk, mint az LG első hajlított monitora vagy az ASUS ZenWatch okosórája, de ezekről később többet is megtudhatunk.

Voltak azonban az elmúlt 12 napban olyan érdekességek, amelyek megbolygatták az állóvizet, kezdve az Alienware Alpha nevű Steam masinájával, amely SteamOS helyett Windows 8.1-gyel érkezik. Az Alienware tehát az első gyártó, amely megkérdőjelezi a Valve koncepcióját és nem szeretnék megkockáztatni a termék potenciális sikerességét egy kérdéses jövőkép miatt.


Alienware Alpha

A HP viszont egy másik területen bízik a Microsoft, olcsó Windows 8.1-et futtató mobil gépekre vonatkozó koncepciójában, így bejelentették a 14 hüvelykes Stream notebookot, amely a Chromebookok egyik ellenfele lesz.


HP Stream notebook

A SIGGRAPH utórezgéseként természetesen még sok volt a grafikára vonatkozó téma is, így megtudhattuk, hogy az Ubisoft extrémgyors és kiváló minőségű élsimítást használ majd a Far Cry 4-hez. A HRAA koncepciója tényleg figyelemreméltó, remélhetőleg egyszer a PC-sek is megkapják a funkciót. A vállalat egyébként a héten nem csak a konzolokkal foglalkozott, így elárulták, hogy az Assassin's Creed Unity című programban milyen módon szeretnék orvosolni a PC-k aktuális gondjait, ráadásul alacsony szintű hardverelérést biztosító grafikus API nélkül.

A jövőt érintő technológiák szempontjából érdekes kérdések és koncepciók merültek fel a héten. Többek között komoly téma lett, hogy az Oculus Rift okozhat-e rosszullétet, amelynek természetesen van elméleti alapja, de leginkább a szoftver okolható érte. A felhős játékokra vonatkozóan a Microsoft volt aktív, hiszen bemutattak egy DeLorean nevű koncepciót, amely tippeléssel javítaná a késleltetéssel kapcsolatos problémákat.


Unity 5 a WebGL API-n

A különböző szabványok szempontjából a JEDEC és a Khronos Group szolgált friss hírekkel. Előbbi szervezet az LPDDR4 specifikációit véglegesítette, míg utóbbi konzorcium a WebGL 2.0-ról beszélt. Mindemellett az AMD és a Microsoft elérhetővé tette a fejlesztőknek a C++ AMP többplatformos verzióját.

A VGA-k körül is volt némi felhajtás, ami annak köszönhető, hogy az AMD egy 30 éves jubileum keretében leleplezte a Radeon R9 285 jelzésű VGA-t, illetve az új Never Settle: Space Edition promóciót. Az említett termékre a Sapphire és a PowerColor, illetve ismét a Sapphire és a VTX3D már be is mutatott pár VGA-t. Mindemellett kiderült pár részlet az említett kártyán szolgálatot teljesítő, Tonga kódnevű cGPU GCN V.I. architektúrájának tudásáról is.

Star Citizen – Exkluzív tartalom a Never Settle promócióban
Star Citizen – Exkluzív tartalom a Never Settle promócióban [+]

A DCMM rendezvényt meglovagolva készítettünk egy interjút BaluC-cal és Soccerral, elemeztük mit kell tenni elromlott vagy sérült merevlemez esetén, illetve a hét lezárásaként befutott egy nagyobb teszt is az Intel Core i7-5960X processzorról.

Végül pedig néhány érdekesség és hír vegyesen a heti hardverfelhozatalból:

8 TB-os merevlemezzel készül a Seagate;

Kutatják a fejlesztők a több GPU-s rendszerek kihasználhatóságát;

Friss információk a Braswell platformról;

Már az Xbox One-on is bevethető az aszinkron compute;

Az OUYA a Xiaomi partnere lesz Kínában.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés