Hirdetés

Ferrari F430 volánnal autóztunk

Volán

Évek óta érvényes a tétel, hogy aki komolyan akar játszani a számítógépek és konzolok autós játékaival, az szerezzen be magának egy Logitech kormányt. Bár nem csak ők gyártanak erő-visszacsatolásos kormányokat, de a Driving Force és a G25/27 széria olyan szintet képvisel, amit a saját árkategóriájában kevesen tudnak hozni. Most viszont egyet mutatunk a kevesek közül. A régi motorosok még biztosan emlékeznek a Thrustmaster márkára. Az igazán profi repülőszimulátorosok körében a Warthrog rendszer jelenti az irányítóeszközök abszolút csúcsát, de kormányok terén is óriási, több évtizedes tapasztalattal rendelkezik a gyártó. Sajnos hosszú éveken át mellőzött márka volt a hazai piacon a Thrustmaster, de a Mobil Digital Kft.-nek köszönhetően újra van hazai képviselete.


Ferrari F430 volán a Thrustmastertől ...

Ma egy olyan modellt mutatunk be, ami két éve létezik, de Magyarországra csak nemrég érkezett meg. A Ferrari liszensszel készülő F430 Force Feedback Wheel a nagyszerű olasz sportkocsi volánját mintázza, ráadásul nem is akármilyen minőségben! Tizenegy hüvelyk átmérőjű koszorúját nagyon igényes gumiból formálták meg, három küllője között a belső rész világos betétje ugyanúgy fémből készült, mint a váltófülek. Középen természetesen ott ágaskodik a Ferrari telivérje, de az F430 két egyedi komponensét is megtalálhatjuk a Thrustmasteren: a vörös motorindító gombból nyolcállású kitekintő (d-pad), a menetstabilizáló berendezéseket állító Manettino kapcsolóból pedig öt gomb lett.


... és az eredeti

További gombokat találtunk a felső kormányküllők hátsó részén. Ki kell emelni a kormánykoszorú elsőrangú megformázását. A fogáshoz való részen, hátul kidudorodik, így nagyon kényelmes és pontos irányítást tesz lehetővé. Igaz, a gumi fogása nem annyira kellemes, mint a friss bőré, de azzal ellentétben kevésbé hajlamos a kopásra, izzadt tenyérrel, egy hosszabb menet végén lényegesen jobb fogást biztosít.

Még pár gomb került a kormány konzoljára, olyan helyre, ahol csak nehezen érhetőek el. Ide olyan funkciókat tettek, amiket ritkán használunk majd. Balra az erő-visszacsatolás kapcsolható ki, jobbra pedig a Manettino tárcsa üzemmódját válthatjuk. Kézi, vagyis MM módban a megfelelő állásba kell tekerni, majd megnyomásakor aktiválódik a funkció. Automata, vagyis AM módban azonnal lenyomást jelez a rendszer, amint a tárcsát elfordítjuk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés