Bivalyerős notebook játékosoknak

Játékos képességek

Természetesen a GeForce GTX 260M sem maradhatott kipróbálás nélkül. Notebookos vonalon ez volt messze a legerősebb szóló GPU, amivel eddig találkoztunk. Igaz, korábban az asus W90-ben vendégül láttunk már Radeon HD 4870 X2-t. Nagyszerű összehasonlítási alapul szolgál most szokásos, 2,00 GHz-es Pentium Dual-Core processzorral szerelt asztali gépünk, ugyanis abban szintén 112 számolóegységes GeForce dolgozik, egy 8800 GT.

Játékok

  • Unreal Tournament 3 – Epic Games / Midway
  • The Elder Scrolls: Oblivion – Bethesda Softworks / Take 2 Interactive
  • Race Driver: GRiD – Codemasters / Codemasters
  • World in Conflict – Massive Entertainment / Vivendi
  • Far Cry 2 - UBISoft / UBISoft Montreal

A meghajtóprogramokban csak annyit módosítottunk, hogy az anizotropikus szűrést nyolcszorosra állítottuk. Az Oblivionban és a GRiD-ben egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel. A World in Conflict és Far Cry 2 játékokban a beépített teljesítménytesztet futtattuk le, a Unreal Tournament 3 esetében pedig a Shangri-la fly-by demót alkalmaztuk a méréseinknél. A grafikonokon szereplő megnevezések az alábbi konfigurációkat takarják:

GeForce GTX 260M: Asus G60J - Intel Core i7-820QM 1,73 GHz, GeForce GTX 260M 500/1250/800 MHz-en, 4 GB DDR3-1066 RAM

Hirdetés

Radeon HD 4870 X2: Asus W90Vp - Intel Core 2 Duo T9800 CPU 2,80 (alap), illetve 3,20 (tuning) GHz-en, Mobility Radeon HD 4870 X2 550/850 MHz-en, 6 GB RAM

GeForce 8800 GT 512 MB: Desktop - Pentium Dual-Core E2180 CPU 2,00 GHz-en, GeForce 8800 GT 512 MB 600/1500/900 MHz-en, 2 GB DDR2-800 RAM

A mérésekhez nem az Asus G60J meglehetősen kicsi natív felbontását használtuk, hanem egy külső monitoron 1280x1024, illetve 1600x1200 pixeles felbontást állítottunk be. Ezek a mai, széles kijelzőknél nagyjából az 1440x900-as, illetve az 1680x1050 pixeles felbontásnak felelnek meg. Ismét szokásos öt játékunkat vetettük be.

A kisebb felbontású Unreal Tournament 3 tesztről már korábban is tudtuk, hogy processzorlimites. Éppen emiatt a Corce i7-tel most minden eddiginél magasabb eredményt értünk el. A nagyobb felbontásnál az Asus G60J már szinte semmivel sem volt gyorsabb asztali gépünknél.

Összevetve a játékos notebook és a hasonló VGA-val szerelt asztali gép Nagy Erdőben mért eredményeit, ismét processzorlimitre következtetünk. Ugyanis a Core i7-es rendszer lényegesen nagyobb sebességet produkált mindkét felbontásban. Sikerült szépen megvernie a sokkal komolyabb grafikus résszel, de lassabb processzorral rendelkező Asus W90-et.

Autóversenyünkben viszont már megmutatkozott a dupla Radeon ereje. Itt a GeForce GTS 260M csak a gyengébb beállítással tudott nagyot menni, a komolyabbal már sokat csökkent a sebessége. Ezért az asztali gép szintjét most is hozta, és bőven játszható fps-értéket produkált.

Gyengébb DirectX 9-es beállításunknál a World in Conflict is masszívan a processzor erejére támaszkodott. A Core i7 ismét alaposan elhúzott. DirectX 10-re váltva viszont a GeForce-okból kifogyott a szufla, játszhatatlanul lassúak maradtak. Ezen a felbontás csökkentése sem segített.

Végül a FarCry 2-ben beállt az elméletben várt sorrend. A Mobility Radeon HD 4870 X2 mindkét beállításnál diadalmaskodott, igaz a nagyobban a Core i7 és GTX 260M párosa meg tudta közelíteni. A két hasonló GeForce-os konfiguráció eredményéből az a tanulság szűrhető le, hogy a kisebb felbontásnál még a processzor a szűk keresztmetszet.

Összefoglalva azt mondhatjuk, hogy a GeForce GTX 260M notebookos viszonylatban komoly játékos potenciállal bír. Fölösleges óvatosság vagy takarékoskodás volt az Asustól csupán 1366x768 pixel felbontású kijelzővel párosítani.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • ASUS

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés