Hirdetés

2014. augusztus 30., szombat

Gyorskeresés

Az AMD-vel Los Angelesben

Az angyalok városában meglestük a legújabb Radeonokat. Élménybeszámoló és első képek az új VGA-król.

Irány Los Angeles

Számítógépes hardver világában mindig is az új processzorok és grafikus kártyák bemutatkozása számított a legnagyobb eseménynek. Utóbbi területen most nagyon jól megy az AMD-nek, mely az ATI beolvasztásával lépett be a VGA-k piacára. Anno megkérdőjelezhető húzás volt ez, de az idő az AMD-t igazolta. Aki figyelemmel követi a hardver világát, tudja, hogy a Radeon HD 6000 sorozat idén ősszel mutatkozik be, most már rövidesen, napokon belül. Mi már ismerjük az izgalmas részleteket, sőt két tesztpéldány is ott pörög tesztlaborunkban. Egyelőre még nem sokat árulhatunk el róluk, van viszont mit mesélni a Radeon HD 6800-as kártyák bemutatójáról, amit Los Angelesben szerveztek meg.

Az egész egy meglehetősen unalmas, de legalább hosszú repülőúttal kezdődött. Most szerencsére nem késtem le a csatlakozást, mint két éve az NVISION-ra menet. Azért Frankfurtban volt némi feszültség, mert a ferihegyi járat (természetesen) késett, aztán meg a beléptető kapunál kellett igazítani az adataimon. Fura, hogy a vízumhoz (ami már nem kell, de nekem van vagy tíz évre) Ferihegyen és Frankfurtban is elkérték a kinti címemet, mégis beszállásnál még egyszer meg kellett adni, és természetesen az USA-ba belépő papírt is ki kell tölteni ugyanezen adatokkal. Egyetlen érdekes esemény történt az úton: Frankfurtban élőben láthattam az Airbus A380-as óriását.


Airbus A380 a Boeing 747 mellett

Megígértem, hogy szólok a vasról, ami velem jött. Bizony, a szegény jó Think Pad X60-am otthon maradt, mert már csak 2-3 órát bír az akkuja, a repülőút pedig tizenkét-három óra. A hazai Acer azonban megsajnált, és kaptam kölcsön az útra egy Aspire TimelineX 1830-at. Eredetileg Travelmate verziót szerettem volna, de az sajnos nem volt épp elérhető. Első blikkre egészen korrekt ez a kis Core i3-380UM-es, 11,6 hüvelykes Aspire TimelineX. Kár, hogy a fedele nem fém, az adna neki egy kis extra merevséget. Ezen felül csak a kommersz vonalon sajnos kötelező, fényes kijelző és a lefelé tolt billentyűzet miatt kicsi csuklótámasz és tapipad nem jött be. A ThinkPad után a pöcökegér hiányzott, de nagyon. Kezdetben idegen volt a szigetes billentyűzet, de hamar megbarátkoztam vele. Az akku is ígéretes, 68 wattórája hűségesen szolgált a több mint félnapos utazás alatt.


Acer Aspire TimelineX 1830T - ügyes kis útitárs

Indulás előtt volt a notebookkal egy negatív élményem, ami pozitívba csapott át. Elvileg gyári állapotában érkezett hozzám (pontosabban Bochához, akitől útra indultam), de első bekapcsoláskor jelezte, hogy valami nem OK, ezért Windows javítást kér, tegyük be a telepítőlemezt, ami egy optikai meghajtó nélküli gépen még akkor sem lenne egyszerű mutatvány, ha adtak volna ilyet. Vasárnap írtam az acershoposoknak, hogy ilyenkor mit lehet tenni. Meglepődtem, hogy pár órán belül kaptam is választ (ott a visszaállító a merevlemezen, bootolás közben Alt+F10-zel hozható elő). Jó hír, hogy ezt a szintű segítséget, elérhetőséget minden vásárlójuknak biztosítják a hét minden napján!

Los Angelesbe érkezve azt tapasztaltam, hogy nagyjából augusztusi időjárás uralkodik. Este már kellemesen hűs volt a klíma, de napközben azért felmászott a hőmérő higanyszála 30 °C-is, amit ott 86 °F-nek hívnak. Reggel pedig ilyen látvány fogadott:


Reggeli köd

Amikor jó volt a széljárás, akkor délelőtt 10-11 környékére szétszórta a felhők és a szmog keverékét. Estére viszont a párás levegő újra besűrűsödött, és a sötét beálltával ködbe burkolóztak a felhőkarcolók. Érdekes, hogy a párás, felhős idő ellenére Kaliforniában nagyon ritkán esik az eső.


Esti köd

Szállásom környéke vegyes, inkább üzleti jellegű volt. Az MGM és a Twentieth Century Fox tornyának közelében, Beverly Hills keleti részén található, a Santa Monica Boulevardtól nem messze. Aki még nem járt amerikai nagyvárosban, annak talán új az információ, hogy náluk minden autós távolságra van. Szóval gyalog nem sokra jut az ember, és a tömegközlekedést is ahhoz a tényhez igazították, hogy minden tizenhat-tizenhetedik életévét betöltő lakosra jut egy autó. Rám sajnos nem jutott. Ugyan fontolgattuk a cseh kollégával, hogy kölcsönzünk valami „lóerőbányát”, de a sűrű programban úgysem tudtuk volna kihasználni.


Alapvető közlekedés

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2014 PROHARDVER Informatikai Kft.