Asus N60Dp – Tigris-szív

Játéktesztek - Radeon HD 4670 akcióban

Kipróbáltuk a Radeon HD 4670 grafikus képességeit is, hiszen egy meglehetősen komoly, mobil viszonylatban felső-középkategóriába tartozó megoldásról van szó. A 320 számolóegység azonos szintre emeli a korábbi csúcsmodellel, a Mobility Radeon HD 3870-nel, de ahhoz képest felezett a memóriavezérlője, és tesztgépünk DDR2 moduljai sem kecsegtetnek túl sok jóval. Az összevetéshez korábbi tesztjeinkből egy Mobility Radeon HD 3870-et és HD 3850-et, valamint a konkurenciától egy GeForce 9600M GT-t vetettünk be, mely teljesítményben közel áll a GeForce GT 220M-hez; valamint feltüntettük méréseinket szokásos, GeForce 8800GT-re alapozó asztali gépünkkel is.

Játékok

  • Unreal Tournament 3 – Epic Games / Midway
  • The Elder Scrolls: Oblivion – Bethesda Softworks / Take 2 Interactive
  • Race Driver: GRiD – Codemasters / Codemasters
  • World in Conflict – Massive Entertainment / Vivendi
  • Far Cry 2 - UBISoft / UBISoft Montreal

A meghajtóprogramokban csak annyit módosítottunk, hogy az anizotropikus szűrést nyolcszorosra állítottuk. Az Oblivionban és a GRiD-ben egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel. A World in Conflict és Far Cry 2 játékokban a beépített teljesítménytesztet futtattuk le, a Unreal Tournament 3 esetében pedig a Shangri-la fly-by demót alkalmaztuk a méréseinknél. A grafikonokon szereplő megnevezések az alábbi konfigurációkat takarják:

Mobility Radeon HD 4670 - Asus N60Dp: - AMD Turion II Ultra Dual-Core M640 2,60 GHz-en, Mobility Radeon HD 4670 675/500 MHz-en, 4 GB DDR2-800 RAM

Hirdetés

XGP Mobility Radeon HD 3870 - Amilo SA 3650: AMD Turion X2 Ultra ZM-86 2,40 GHz-en, Mobility Radeon HD 3870 650/1000 MHz-en, 4 GB DDR2-800 RAM

Mobility Radeon HD 3850 - MSI GT735: AMD Turion X2 Ultra ZM-82 2,20 GHz-en, Mobility Radeon HD 3850 480/600 MHz-en, 4 GB DDR2-800 RAM

GeForce 9600M GT - MSI GX620: Core 2 Duo P8400 CPU 2,26 GHz-en, GeForce 9600M GT 500/800 MHz-en, 4 GB DDR2-800 RAM

GeForce 8800 GT 512 MB - Desktop: Pentium Dual-Core E2180 CPU 2,00 GHz-en, GeForce 8800 GT 512 MB 600/1500/900 MHz-en, 2 GB DDR2-800 RAM

Mivel korábbi méréseinket 1280x1024 pixel közelében lévő felbontáson csináltuk, most is elővettük külső monitorunkat, és az N60Dp 1366x768 képpontja helyett most is maradtunk az 1,3 megapixel körüli értéknél.

Unreal Tournament 3-ban a mobil HD 4670-es szépen besorakozott a helyére, vagyis a két HD 3800-as társa közé, a GeForce 9600M GT mellé. Sebessége bőven elegendő volt magas grafikai minőségen.

Radeonos viszonylatban ugyanaz történt Oblivion erdejében is: az újdonság a két régi modell közé került, ellenben a GeForce-ok most alaposan visszaestek. Az asztali gép a mobil Radeonoknál elvileg erősebb 8800 GT-vel csak a HD 4670 szintjét hozta, a 9600M GT pedig lemaradt.

Autóversenyben csak három kártyával van eredményünk, itt a HD 4670 hozta a HD 3870 szintjét. Grafikus teljesítménye élsimítás mellett is elegendő volt a folyamatos képhez. Mozgalmas, előzős részeken sem tapasztaltunk akadozást. Meg kell viszont említeni, hogy a grafikai részletességet közepesre vettük.

Stratégiai játékunkban sajnos a külső XGP dobozban lakó HD 3870 nem tudott eredményt felmutatni, de a HD 4670 ismét megverte a HD 3850-et és a mobil GeForce-ot is. Újra 30 fps fölötti átlagot mértünk, csak nagyobb robbanásokkor akadozott a kép. Ennél a játéknál sem kapcsolhattunk teljes részletességre, ha valamennyire folyamatos látványt akartunk.

Nagy örömünkre közepes fokozaton a viszonylag modern Far Cry 2 is szépen futott a HD 4670-en. Igaz, lemaradt a HD 3870 mögött, és a nagyobb robbanásoknál vagy kamerafordulásoknál szaggatást tapasztaltunk. Összességében meg voltunk elégedve a Radeon HD 4670 teljesítményével. Ahogyan illik, felső-középkategóriás létére hozta az előző generáció csúcsmodelljeinek szintjét. Nem szabad viszont elfelejteni, hogy ami mobilos vonalon felső kategóriának számít, az asztali viszonylatban legfeljebb középszint. Szóval újabb játékoknál még ezzel a potens VGA-val is kompromisszumokra kényszerülünk majd látvány terén.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés