Apple MacBook Air: az új generáció

Hirdetés

Melegedés, akkumulátor

Az alumíniumtest első kézbevételekor általában nagyon hideg a fémburkolat miatt, de ez csak a használat első néhány percéig tart, utána kellemesen langyos lesz. Ha nincs terhelés, hang sincs, a kis notebook teljesen csöndes. A ventilátor csak hosszan tartó, erős igénybevételnél indul be, de ekkor sem zavaró a hangja, igazából szinte észre sem venni. A fémborítás ilyenkor is teszi a dolgát, a meleg egy részét szétoszlatja, ennek is köszönhető az egyenletes mért hőmérséklet. A terheléses teszt végzésekor a szobában 18 °C-ot mértünk, a laptop billentyűzete körüli részen fent, azaz az alaplap felett 34-36 °C-ot. A csuklótámasz inkább a használattól melegedett fel, és a túloldal is egész tűrhető eredményeket hozott. Emiatt ölbe véve hosszú távon sem volt kényelmetlen az Air használata.

Meddig bírja?

Az akkumulátorteszt ígérkezett talán a legizgalmasabbnak. Na nem maga a mérés, az elég unalmas volt, hanem az eredmények. A notebookot nézve az ember akaratlanul is elgondolkodik, hogy ha ott az alaplap a billentyűzet alatt, vajon hol fért el egyáltalán az akkumulátor benne, továbbá tekintettel a szűk helyre, mennyit sikerülhetett belezsúfolniuk az Apple mérnökeinek? Nos, a korábbi képen láthattuk, hogy hol férnek el, az eredmények alapján pedig mondhatjuk: eleget tettek bele. A kisebb laptop 35 Wh-s, a nagyobb 50 Wh-s akkut kapott, töltőjük pedig 45 watt teljesítményre képes, ami nagyjából 1,5 és 2 óra alatt képes feltölteni a kisebb és a nagyobb notebookét. A következő eredmények előtt mindenképp megjegyeznénk, hogy a tesztalanyok nyílván nem teljesen újak voltak már. A kisebb gép akkuja 25, a nagyé 42 töltési cikluson esett már át, így ennek fényében érdemes a működési időket figyelmbe venni!

Első merítésünknél normál, hétköznapi, aránylag visszafogott használatot próbáltunk modellezni, azaz egyharmadnyi fényerőre állítva interneteztünk, olvasgattunk, zenét hallgattunk, szóval elég alacsony terhelésen használtuk az Airt. A net Wi-Fin keresztül érkezett a kb. 3 méterre, egy falon túl lévő G-s routeren keresztül, a Bluetooth-t kikapcsoltuk. A kisebbik Air akkumulátora ezt 3 óra 35 percen át tudta biztosítani, a nagyobbiké 5 óra 27 percig, amik nem rossz eredmények, de azért nem az 5 és 7 órás, gyártó által megadott értékek. Persze azért talán azok is kicsikarhatóak lennének... ha a legalacsonyabb fényerőn, kikapcsolt Wi-Fivel, olvasgatásra használnánk a MacBookokat – és persze új, vagy legalábbis megkímélt lenne az akkumulátor.

A teljes terheléses tesztnél is próbáltunk életszerű merítést csinálni, így bekapcsoltuk a Bluetooth-t és a Wi-Fit, utóbbin letöltöttünk és streamelve zenét is hallgattunk. A fényerőt a maximumra tettük és közben egy elég erőforrásigényes, Java-alapú játékkal is játszottunk online. Ez minimum 90-95%-os terhelést hozott össze, de nem volt ritka a 100%-os sem. A gépek nagyjából másfél, valamint két és fél órán keresztül bírták a hajtást.

Harmadik merítésünkben pedig a jól ismert videós teszt következett, amiben ezúttal egy 1080p-s filmet néztünk, mert szeretjük a jó minőséget. A Wi-Fit bekapcsolva hagytuk, bár böngésző nem volt megnyitva, a fényerő pedig a maximumnál kicsit lejjebb volt. A videót egyébként akadásmentesen, teljesen jól játszották le a laptopok, mégpedig 2,5 és 3,5 órán át.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés