- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 3D nyomtatás
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Nyugdíjazza a tuningra szabott, első Raptor Lake-eket az Intel
- Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
- Milyen SSD-t vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Hirdetés
-
Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
ma Hivatalos a Dimensity 6300, ez lesz a MediaTek kínálatából kivezetésre kerülő 6100+ utódja.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Sorra osztja a dollármilliárdokat az USA a chipgyártóknak
it Az Intel, a TSMC és a Samsung után a Micron következik, ők is tetemes összegű támogatást kapnak az USA-tól a chipgyártáshoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
quarros
tag
Ezt egyre nehezebben tudom elhinni. Ekkora fejlődés mellet sem változott pozitivan a profit.
Lehet hogy ezek az adatok kozmetikázottak a kiadók pénzéhségének ellensulyozására? -
nagyúr
A pénzisten imádata és hajkurászása megállíthatatlan. Sose lesz elég.
Thanos was right.
-
nagyúr
LoL, srácok, értelmezzétek már a táblázatot. A működési, marketing és R&D nélküli nyereségük 321 millió euro. Aztán 143 millió megy az R&D-re, 246 millió a marketingre és 116 millió a működésre.
A Spoti üzleti modellje a klasszikus működésre megy rá, bevonnak tőkét a befektetőktől, de a nyereségtermelés nem cél, hanem hogy minél nagyobbra nőjenek, és kinyírják a konkurenciát (már most is a Spoti a legnagyobb BTW tudomásom szerint)... Ha már megkerülhetetlenek (már most is azok), akkor majd lassan átállnak a nyereségtermelésre... (Közben meg kinyírták az összes olyan konkurenst, amelyik "normális" üzleti modellre épített).
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
quarros
tag
"A pénzisten imádata és hajkurászása megállíthatatlan. Sose lesz elég. "
A folyamatos hajkurászása nélkül meg nem lenne most: tablet, régi korok szuperszámítógépeit megszégyenítő otthoni számítógép, okos-telefon, stb... Tudom gennyes dolog ez! De e-nélkül fejlődés sem lenne. Az a nagyobb baj inkább, hogy a pénz hajhászása nem minden esetben vezet fejlődéshez.
[ Szerkesztve ]
-
Kasya
nagyúr
Nekem is furcsa. Egyik legelterjedtebb szolgaltatas es megis ilyen szamokat mutatnak...
En is elofizeto vagyok mar bo eve. Nem orulnek, ha megszunnenek. Havi atlag 6GB adatforgalmam megy el miattuk csak a telefonrol.
(#4) Cifu: Tidalt kebelezzek be, vagy masoljak le. Annak tudnek orulni.
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
@Kasya: A Tidal teljesen más tészta. A Spotify nem tudja megvásárolni (jelenleg már csak azért sem, mert nincs pénze hozzá...), lemásolni pedig biztos nem fogja, hiszen pont azért tudott a Spoti ekkorára nőni, mert a saját kis megoldását alkalmazza. A Tidal nemrég jelentette be, hogy van 3 millió elfizetője, a Spotinak meg közben van 30 millió. Hajrá, ki fog itt győzni...
Pont ez a bajom a Spotival...
@quarros: A Spoti működéséből fakadóak ezek az ingások. Ez nem egy "hagyományos" üzlet, ahol ha X terméket eladsz, és azon Y nyereséged van, akkor 2X esetén 2Y lesz a jutalmad. Szóval nem is érdemes ilyen szemmel nézni a számokat...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Dilikutya
félisten
Akkor majd változtatnak rajta, nem féltek én senkit. Nekem teljesen megfelel, mivel csak arra használom, hogy frissen megjelent lemezeket meghallgassak, és ha tetszik, később megvegyem.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
nagyúr
Pont ez a lényege a Spotinak. Az ingyenes felhasználói lehetőség az, amivel kilóg a többi közül (iTunes, Tidal, stb.), ezzel szerez egy csomó felhasználót. A kiadóknak, zenészeknek nem tetszik, de mivel már ~30 millió fizetős előfizut tud felmutatni, egyre nehezebb megkerülni. Mert a felhasználók legnagyobb része nem fog két szolgáltatásra is előfizetni.
Ez a Spoti csapdája...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Akkor innen kezdve gondolom érted, hogy miért tartom én a Spoti üzleti modelljét kérdőjelesen morálisnak, és miért tartom egy kicsit zavarónak, hogy így tarolja le a piacot.
Én ugyanis a kiadó/zenész oldalról vagyok érdekelt...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Akkor mi örök ellenségek leszünk.
Viccet félretéve úgy tudom, hogy a reklámokból is komoly bevétel érhető el. Vagy nektek semmi sem elég? Most komolyan. Szerinted mindenki fizetne ha csak az lenne? Én biztos nem. Akkor maradna a netes rádiók, pl. Radio Tunes, DI Radio stb. meg a torrent. Szerintem nem lennék egyedülezzel ha megszűnne a Spotify ingyenes lehetősége.
Thanos was right.
-
Dilikutya
félisten
Áruljatok minőségi zenét, és akkor veszek tőled. Bár, van egy olyan érzésem, hogy te nem azt a kiadó/"zenész" közeget képviseled, amit én szeretek, azok ugyanis se a Spotify-on, se a kiadókon nem mérgelődnek, hanem nyomják a jobbnál jobb koncerteket, pár évente 1-1 CD-t, amit érdemes is megvenni, elvan az underground, köszönik szépen.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
nagyúr
Bocsi, de a "semmi sem elég" már egyből azt jelenti, hogy fogalmad sincs, mekkora bevétel van a digitális értékesítésből. Pláne egy magyar cégnek / zenésznek. Súgok: általánosságban egy koncertből több pénz jön be, mint egy hónapnyi digitális értékesítésből. A nagyon nagyon sikeres zenészek (pl. Halott Pénz, Wellhello, Majka) sem igazán tudnának megélni az zene értékesítésből, ezért koncerteznek, illetve Majka műsor-vezetősködik. De ja, "semmi sem elég"...
A digitális bevétel elsöprő többsége (~70%-a) a Youtube-ból jön nálunk.
A Spoti aránya bevételekből ~7%, kb. annyi, mint az iTunes-nak. Csakhogy az iTunes-nak tized akkora fizetős előfizetése van a világon.Ez egy olyan probléma, amit te például nem látsz, mert nem a te zsebedet érinti (nem tudom mi a munkád, biztos ott is lehetne hozni a példákat, hogy hol lehetne a fizetésedet megkurtítani).
Azt teljesen jól látod, hogy nem az ingyenes Spoti az, ami megmenti a zenét. Viszont ez az, amivel a Spoti letarolja a digitális zenei értékesítést... Miközben az olyan, ingyenes előfizetést nem adó megoldások, mint az iTunes, amelyek reálisabb üzleti modellt hoznak, hozzá fogható bevételt hoznak még hazai viszonylatban is.
Ez az a jövőkép, amely egy picit borús képet fest...
De ez a személyes, privát véleményem...
@Dilikutya: Ha nem akarsz fizetni a zenéért, akkor nem fogsz. Ha akarsz fizetni, akkor fogsz, innentől a kérdés, hogy miért adod ki a pénzt, CD veszel, iTunes-on hallgatod, avagy Spoti, Deezer, stb.
Nem kívánok filozófiai vitákba bocsátkozni, a mi zenészeink többsége is koncertezik, mert abból lehet pénzt szerezni. Ez van...
Szerk.: Nem tudom, pontosan mit értesz underground alatt, de szvsz biztos van olyan nálunk, amelyik a te zenei ízlésedet is kielégítené.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Bocs de te se konkrét számokat írsz ami más megvilágításba helyezhetné a százalékokat. Amire én próbálok rávilágítani az az, hogy a Spoti modellje a kalózkodás ellen jó hiszen így a teljesen illegális vagy ingyen töltögetőket be lehet terelni egy olyan rendszerbe ahol vagy reklámokon keresztül termelnek pénzt vagy még fizetős userek lesznek mert rájönnek, hogy ez jobb mint töltögetni. Magyarán ez is jobb mint a semmi zenész szemszögből. Aztán persze semmi sem gátolja a Spotit, hogy megszüntesse az ingyenes hozzáférést ha bekebelezte a piacot.
Thanos was right.
-
nagyúr
Bocs de te se konkrét számokat írsz ami más megvilágításba helyezhetné a százalékokat.
Sajnálom, de üzleti titok.
Amit lehet látni belőle, hogy honnan jönnek a digitális értékesítés bevételei, és hogy a Spoti helyzete hol van ezen belül.
Amire én próbálok rávilágítani az az, hogy a Spoti modellje a kalózkodás ellen jó hiszen így a teljesen illegális vagy ingyen töltögetőket be lehet terelni egy olyan rendszerbe ahol vagy reklámokon keresztül termelnek pénzt vagy még fizetős userek lesznek mert rájönnek, hogy ez jobb mint töltögetni.
Mint említettem, a filozófiai vitákba nem akarok belemenni. Aki nem akar fizetni a zenéért, nem fog. Ennyi.
Ugyanakkor láthatod, hogy a Spotinál sokkal kisebb előfizetői bázissal rendelkező iTunes-on ugyanakkora bevétel jelentkezik, mint a Spotin.
Szerinted úgy néz ki a dolog, ahogy leírtad, az én privát személyes véleményem pedig az, hogy a Spoti úgy tarolja le a piacot, hogy kényelmesen és ingyenesen hallgathatóvá teszi a zenét, és ebből (arányaiban) kevés pénz jut el az azokat készítőkhöz.
Magyarán ez is jobb mint a semmi zenész szemszögből.
Erről szól a digitális értékesítés lassan két évtizede. Hogy legalább valamennyi bevétele legyen belőle a zeneiparnak. Azonban...
Aztán persze semmi sem gátolja a Spotit, hogy megszüntesse az ingyenes hozzáférést ha bekebelezte a piacot.
Pontosan ez a jövőkép félelmetes kis része. Mert tény, hogy például az iTunes sem felebaráti szeretetből dolgozik,és komoly pénz üti az Apple markát a bevételekből, de még így is zenebarátibbnak tűnik, mint a Spotify. Innen kezdve pedig lehet nem szeretni a Spotit, de egyszerűen túl nagy szereplő ahhoz, hogy a megkerülje bárki. Jönnek az olyan próbálkozások, mint a Tidal, de szvsz már túl későn.
Csak hogy egyértelműbb legyen: a személyes meglátásom az lenne, hogy mindenki számára jó megoldás legyen. A felhasználók sem lehúzásnak veszik azt, hogy fizetni kell a zenéért, a zenész is pénzt lát belőle, és a közbenső szereplőket sem élősködőknek tekintik (csak szólok, hogy a zenész sem mehet egyből a Spotihoz, hogy ő most a zenéjét fel akarja rakni. Egy aggregátor céghez mehet, aki ugyan az pepitában, mint a kiadó, akiket a korábbi hsz.-edből nézve feltehetően annyira utálsz, a Spoti a bevételek ~30%-át rakja zsebre, az aggregáló cég pedig általában vagy fix összeget kér egy szám feltöltésért, vagy pedig ha komolyabb szereplő vagy, akkor százalékot raknak zsebre).
A Spoti konstrukciója viszont "lehúzosnak" állítja be a csak fizetős szolgáltatást nyújtó konkurenseket. Emiatt olyan népszerű itthon is, te is gondolom ezért szereted...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Foglalt név
addikt
válasz #20749568 #28 üzenetére
Az nem képzeli denevérnek magát?!
@Cifu: teljesen szabadon gondolkozva el tudsz képzelni olyan rendszert, ami "igazságos"? Mi lenne az az egyensúly, ahol valóban senki nem élősködő vagy pénzhajhász? Ebben az idealizált rendszerben mekkora havi ráfordítás mellett hány zenész megélhetése lenne biztosított Magyarországon?
Ha akár csak egy kérdésre is van kedved/időd/lehetőséged válaszolni, azért hálás vagyok! -
Dilikutya
félisten
válasz Foglalt név #29 üzenetére
A Spotify üzleti modellje szerint egyik felhasználó sem élősködő.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
nagyúr
@Aweriot / #28: A Spotify felhasználóinak elsöprő többsége mobilon, álltalában nem éppen audiofill szintű fülhallgatóval élvezi a zenét. Nem mondom, hogy igényes zenehallgatás, de ettől még nem hiszem, hogy le kellene nézni őket.
Középiskolás koromban én magnókazettáról, egy olcsó, talán Akai gyártmányú hordozható lejátszóval, és minden bizonnyal meglehetősen gagyi fejhallgatóval élveztem a Rapülők-et. Az sem az igényes zenehallgatás volt, de a vonaton, meg séta közben megfelelt.
@Foglalt név / #29: Előre bocsátom, hogy nem hiszem, hogy az én véleményem itt döntő, vagy egyáltalán mérvadó. Én csak egy fogaskerék vagyok a rendszerben, talán a digitális értékesítésre egy átlag felhasználónál egy picit jobban rálátok, de ha tényleg érdekel a téma, akkor egy nálam magasabb poszton ülő embert lenne érdemes megkérdezni.
Én személy szerint a Spoti fizetős rendszerét nem találom rossznak, hazai felhasználói szempontból az egy 'sweet point". Könnyen kezelhető, elérhető, egyértelmű és hazai viszonylatban is megengedhető árszint. Annál többet átlag magyar felhasználó aligha fog költeni. Akik iTunes-on vásárolnak, azok a tehetősebb, igényesebb zenekedvelők lehetnek, ha megpróbálom vizionálni a digitális zenei felhasználókat. Ha erre a két rétegre építve eljutnánk oda, hogy többen döntenének úgy, hogy nem sajnálják például a fizetős Spotira a pénzt, akkor azt mondom, hogy a mostani bevételeket talán meg lehetne duplázni, esetleg ha nagyon a bilibe lóg a kezem, akkor megtriplázni (sajnálom, összegeket nem mondhatok, de ezekből se fog a zenész új autót venni, viszont havi pár koncerttel már egy közepesen sikeres együttes tagjai is megélhetnének csak a zenélésből). Ez lenne egy véleményem szerint mindenki számára ideálisabb élet (meg csendben hozzá teszem, hogy nem ártana, ha átláthatóbb lenne a digitális jogdíjak elszámolása, mert ilyen téren még mindig nagy a káosz, sajnos, és ebben effektíve minden érintett ludas így vagy úgy.)
Eddig arról, hogy én hogy látom.
Csakhogy az átlag magyar nem nagyon fog fizetni, és most rámutatnék a lent megmutatott Youtube arányt. Ez a realitás. Amíg Youtube elérhető, addig ez is lesz. Nem, személy szerint én nem vagyok híve a németországi állapotoknak (ahol a GEMA ugye nagyon komoly szűrőkre kötelezi a Youtube-ot), szóval az egy másik véglet. Viszont a Youtube lejátszások után nagyon kevés a bevétel, ezekből tényleg csak a nagyon nagy nézettségű zenészek kapnak komolyabb pénzt (már említettem korábban az éllovasokat).
Ha azt kérdezed, hogy egy nem teljesen ismeretlen, de rétegzenét játszó együttes (pl. Blind Myself) vagy egy feltörekvő zenész (pl. Bogi & the Berry) is értelmes mennyiségű pénzt (csak erősen nagyságrendileg: havi 100 000 Ft) kaphasson a rajongóitól a digitális értékesítésből, ahhoz azonban iTunes szintű árakra, megoldásra lenne szükség, és olyan általános állapotokra, ahol a vásárlók szélesebb rétege meg is engedheti ezt magának. Na ez az, ami nem realitás.
Magyarországon az 1990-es években volt egy "aranykorszak", amikor még előfordultak százezres nagyságrendű fizikai értékesítések (a rekorder tudomásom szerint Gergely Róbert - Emanuelle albuma, 300 000 feletti értékkel). Ugyebár akkor is volt "kalózkodás", csak akkor a piacon árulták a másolt kazettákat. De akkor a zenészek annyi pénzt kaptak az értékesítés után, hogy azért abból a középszinten sikeres együttesek is megéltek, magyarul a piac nem csak egy pár együttest tudott eltartani.
Ennek az aranyidőszaknak vége, ezt el kell fogadni.
Hogy lesz-e valaha átlátható, mindenki számára korrekt digitális értékesítési rendszer? Efelől vannak kétségeim, de ne legyen igazam...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
proci985
MODERÁTOR
kb legjobb szolgaltatas pedig.
a valasztek csak no, jelenleg mar konkretan par nemet mikrokiado cuccai nincsen fent amit en hianyolok (pl kanzleramt label nagyreszt hianyzik).
egyebkent egyben tudja a last.fmet, van egy hatalmas adatbazis, mukodo ajanlasi rendszer, ok minosegu zene, cast funcio, taviranyitas, offline. es funkcionalitasban a chatfunkcio kivetelevel tokeletesen tudja az, amihez 15 eve kellett egy kazaa / soulseek, egy discogs.com es egy jetaudio, aztan az ember kezzel kereshetett mindent. ja es auto szinkron ket gombnyomassal telefonra.
a Spotify nekem a legjobb dolog volt kb az utobbi 20 evben a zeneben. de azert remelem lassan pozitivba is mennek.
youtube max elo koncertekben tudja megfogni.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Gmail
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Windows Insider Program
- További aktív témák...