Hirdetés
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nem lesznek olcsók az új, ARM-os és windowsos notebookok
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kompakt vízhűtés
- Az amerikai hadsereg lát fantáziát az OLED kijelzős hordozható eszközökben
- TCL LCD és LED TV-k
- KODI (ex-XBMC) Android alapokon, Androidos media-boxok
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
olbaidhun
őstag
Ha valaki rendelkezik béta kóddal, de nincs hozzá hardvere, vagy rám bízná egy teszt erejéig, ne tartsa magában, dobjon egy pü-t!
:::::::::
Amúgy nagy UP, erre talán megéri várni!
(igaz JC nagy űrt hagyott maga után)7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/
-
ripla
őstag
valamikor 2016? pff, szóval újabb 1 év.....
-
félisten
-
Zoli0726
aktív tag
Én remélem, hogy nem a wolfi motorját kapja.
UE3-al még mindig jobb grafikát lehet összerittyenteni, mint azzal a szutyokkal.
Amúgy várós. -
AS
félisten
Ezt várom a legjobban
Nubia Red Magic 8 Pro Realme GT 2 Pro , Samsung Galaxy Tab S6, Samsung Watch Active 2
-
olbaidhun
őstag
válasz Plazmacucci #4 üzenetére
Ez mit sem csökkent az érdemein.. szerintem mai napig iskolapéldája az IGAZI programozóknak!
(ilyen arcból lenne még pár tucat egyes stúdió óriásoknál.. értelmesebb lenne a játékipar)BF motor csini, de valahogy megfeledkeznek a srácok az optimalizálásról és a BUG-ok írtásáról..
Igaz ez mostanában egyébként is standard feature7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/
-
félisten
-
olbaidhun
őstag
válasz Plazmacucci #8 üzenetére
Jogos, csupán annyi változott az ipar "fejlődése" során, hogy motor John egymaga beújjított pár feature-t, amit a "nagyok" még mai napig is csak BUGosan képesek másolni / letenni az asztalra (sokadmagukkal > szemben egy kis csapat elszánt munkájával)
5-8 patch (nekifutás és türelmes optimalizálás) után nyilván már a Rage is megfelelően optimalizált
::::::::::::::::
Volt egy játék annó.. Sin & Wages of Sin.. annyira bugos volt a quake2 motorjával, hogy játszhatatlannak minősítettük kis városkám összes PC-jén.. aztán belendültek a srácok a javításokkal és láss csodát, szuperül ment a leggyengébb gépen is, kimaxolva a részleteket.. Ez p4 közeli időkben, amikor még muszáj volt gazdálkodni az erőforrásokkal.. de most
[ Szerkesztve ]
7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/
-
Kleroo
veterán
Optimalizálás? Játszottál te pl BF4-el? Brutálisan szép, és nagyon-nagyon jól fut. Mesteri engine, ha jól használják. A Rage PC-n ellenben egy nagy rakás trágya(szinte mindegyik IDt5-el kiadott gameben volt kisebb-nagyobb grafikai bug, ugyanabból a hibából kiindulva.), és egyáltalán nem szép. Megjelenésekor is szájhúzós volt a legnagyobb ellenfelekhez mérve. A legújabb wolfensteinnél talán már jónak mondható,és korrektül fut, de még mindig nem úgy mint a BF4...
Carmack egy zseni, de van hogy mások találnak be jobban egy adott korszakban. Ez a megatexturing kevésbé volt jó irány, és túl sokat késtek vele.
De am no offense, csak a frostbite engine 3-4 igencsak a legjobbak egyike,(pl az agg de még mindig jó UE3 és jövő béli ue4 mellett)
De az idtech5 egyszerűen mellé ment…. Rengeteg jó ötelte van benne, és miegymás, de a végső produktum a látvány@tempó. Én az Idtech4-et is így láttam, csak az legalább a megjelenése pillanatában tényleg ütős volt legalább grafikában, de utána már nem maradt nagyon benne “kakaó”.Furcsa volt ezt fordított beállításban olvasni...
[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
camiIIus
tag
Tuti bukás, de a bethesda meg is érdemli.
-
#08052480
törölt tag
amit a "nagyok" még mai napig is csak BUGosan képesek másolni / letenni az asztalra
Ki probalja BUGosan masolni a idt5-ot? Meg a Bethesdas belso studiok is elvetve hasznaljak a rakas kotottsege miatt.
Egyebkent nem ertelek, mitol IGAZI programozo Carmack es a tobbseg, akikbol ezt a valamit hianyolod mitol nem azok?[ Szerkesztve ]
-
wolfman
veterán
Na ezek a mellékelt képek már ezerszer jobban tetszenek, mint a promó videóban látottak. Az túl világos volt, itt már azért jóféle sötét van. Legyenek nagyon sötét részek is, hogy lehessen f()sni rendesen.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
Fitzgerald
veterán
Ahelyett, hogy inkább csinálnának egy új, multi only Quake-et megint...az id, nem a Raven.
-
Dilikutya
félisten
Most is gazdálkodni kell minden jel szerint, mert 1080p fölött azért nyűglődnek a felső kategóriás kártyák is az új játékoknál, holott a felső kategóriának már nem itt kéne tartania. Régen azért ha volt egy csúcs PC-d, akkor az garancia volt arra, hogy az átlagfelbontás fölött is maximális grafikán játszhatsz. Ez még a Doom 3-ra is igaz volt.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
-
Fitzgerald
veterán
Igazából a hőskortól egészen '99-ig húzták maguk után a szakmát. Csak aztán ugye Romero szétkólázta a fejét még az első Quake idején és kiszállt, Carmack meg a QIIIA után sosem tudta időre összekalapálni a motort, úgyhogy az Epic teljesen a fejükre nőtt. Aztán a Rage-el bebizonyították, hogy sem a programozást, sem a játékfejlesztést nem veszik már igazán komolyan.
-
Pöttön
őstag
Én kíváncsi vagyok nagyon erre a játékra, főleg hogy az új Id Tech 6-al jön.
A sport a legjobb kikapcsolódás...
-
Fitzgerald
veterán
A Doom 3? Ez biztos?
Akkoriban full HD monitor kereskedelmi forgalomban nem igazán volt még. Crt-n az 1280x1024 volt talán a legelterjedtebb felbontás, és egy Radeon 9800 Pro bőven elég volt a Doom 3-hoz. Bezzeg a fél évvel korábban megjelent Far Cry. Na, az harapott.[ Szerkesztve ]
-
Pöttön
őstag
csak ne a gazdagoknak való luxuskártyákkal
Ez sajnos az új trend, kettőt, hármat kell venni kapásból és vinni fogja a 4k-t...[ Szerkesztve ]
A sport a legjobb kikapcsolódás...
-
wednesday
őstag
válasz Fitzgerald #21 üzenetére
Azért a Radeon 9800 pro elég ütős kártya volt, nem egy átlag.
És tényleg, az első időkbe rosszabbul futott a Doom3. Nekem 9600XT-m volt, de a demo 800x600-nál is szaggatott. Aztán jó pár hónap után, már 1024x768-os is simán ment.
-
Dilikutya
félisten
Határozottan nem tűnik azért kifektetésnek még 1600*1200-ban sem egy 6800-nak, de még a nagyobb X800-ak is jól bírják. Az elterjedt felbontás pedig játékra az 1024*768 és az 1280*1024 volt ekkoriban.
Itt egy teszt a Doom 3-ról és az akkori felső kategóriáról.De van a cikkben több korabeli játék is, a Tomb Raider: Angel of Darkness, Splinter Cell, Painkiller, UT2004 és a Far Cry is jól fut.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Ragnar_
addikt
válasz #08052480 #12 üzenetére
Próbálj meg rákeresni a megatexture feature-re bármelyik mai enginenél, és leesik miről van szó. Idnél már az ETQW-nél működött, és a domborzat nem úgy nézett ki mintha csempézve lenne (a textúraismétlődés miatt). Azt se felejtsük el, hogy a Rage mögötti technika kb. a kiadás előtt 4-5 évvel már létezett. Tény, hogy sokáig tartott mire a Raget készre gyártották, és a kiadásakor már nem szólt akkorát, mint az első videokon. Jah és a High poly normalmap a Low poly modelen módszer a doom3 enginnel debütált, amit mai napig használnak. Bethesda nagy valószínűséggel azért nem használja, mert nagyrészt RPG-t gyárt, és megvan hozzá a motorja, sok olyan funkcióval ami az idetch 5-6-ból hiányzik.
Jah és ha valakinek van egy ilyen kulcsa és nincs rá szüksége nyugodtan megdobhat vele, ha gondolja.
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Ragnar_
addikt
válasz Dilikutya #24 üzenetére
Annó sima 6800-al vágtam neki doom3-nak, emlékeim szerint egész jól futott, a játéról meg annyit, hogy minden téren méltó folytatása volt az elődöknek.
(Még az E3 alfa verziót is letöltöttem megjelenés előtt asszem talán 500-600 mega volt 3 hétig töltöttem , de megérte ..)Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
félisten
-
olbaidhun
őstag
Láttam a BF3 / 4 játékokat. Sajnos az utóbbit csak az első időszakban, de egyik sem volt olyan kellemes csalódás, mint pl a farcry1, vagy d3 volt a maga idejében.. unreal mondjuk kimondottan róka bőr volt és az Epic stúdió csak azt bizonyította, hogy egy tömeg programozó nagy nehezen képes a nyomába szegődni a q3-nak...
"van hogy mások találnak be jobban egy adott korszakban. Ez a megatexturing kevésbé volt jó irány, és túl sokat késtek vele."
Carmack egy zseni jó ideig beugrott (ik?) hozzá az ati és az nv egy kávéra, hogy megkérdezzék, meglátása szerint mi lesz az irány... manápság egy 100k kártya már nem elég 4K-ra.. régebben 9800-as kártyával évekig elvoltunk. Furcsa egybe esés.
Tartom az álláspontom, miszerint fele ennyire tehetséges, sőt, sok esetben pancserekkel van tele a szakma. Erőforrást elpocsékolni könnyedén megy a legtöbb tömeggyártásban kibocsátott sorozat címnél.
Természetesen van kivétel (jelenleg pl a rockstar meglepő volt a GTA5-el), köztük a sokat javított frostbite (ami szintén elég döcögősen indult) és talán egy kezünkön meg tudnánk számolni, hogy kik még (epic, crytek úgy látom stagnált).. de ezek olyan kivételek, melyek erősítik a szabályt. Emlékeztek erre?![link]
::::::::::::::::::
Számomra már nem csak az állejtés a szempont, hanem az is, hogy 2015-ben betartsák az előre alaposan "elő" marketinggelt ígéretek töredékét. Ilyen nem volt az iD játékainak korszakában.. minden lépés csúcs volt, alig vártuk, hogy mi jöhet még!
A d3 beta (ami idő előtt közkézre került) idején egy db pc nem volt a megyében, amin futott volna akadás nélkül a cucc, pedig izmos, vizes, túlhajszolt szerverrel is próbáltuk.. A doom3 utáni időszakban kezdtem konzolra áttérni.. valahogy már látszott, hogy stagnálni fog jó időre a pc gaming, hisz a zseni sem tudott igazán nagy korszakalkotást véghez vinni..
100 szónak is egy a vége: gyakorlatilag a végtelen erőforrás is kimerül, ha hozzá nem értőkhöz kerül a munka.. optimalizálni (főleg időre) tudni kell.
7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/
-
Ragnar_
addikt
válasz Plazmacucci #28 üzenetére
Jaja, első mapon wtf mikor a hellknight eldönget az ajtó előtt, másodikon mikor pinky kizúzza a falat, harmadikon meg ugye a WC-s jelenet, amit addig játékban nemigen láthattunk olyan minőségben. Nem hiába tolom néha még mindig a BFG editiont stereo 3D-be na ..
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
félisten
-
Ragnar_
addikt
válasz TESCO-Zsömle #31 üzenetére
Hát a Crysis annak idején kb. akkora durranás volt mint a doom3, legalábbis nekem. Persze volt gépigénye, de cserébe addig soha nem látott látványban volt része a playernek. Másrészt Crytek letette az első tényleg nextgen játékot XO-ra a Ryset. (nem volt hozzá szerencsém) Lehet, hogy Crysis4 már nem lesz ? Cryengine mindenesetre még updatelődik. Kár hogy elmentek a kompromisszumok irányába a konzolra fejlesztéssel. A Crysis volt a jó irány szerintem, messze jobb volt mindkét folytatásnál.
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Ragnar_
addikt
válasz Plazmacucci #34 üzenetére
A teljesben is vannak mozgó fénycsőarmatúrák, igaz nem túl sok.
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Dilikutya
félisten
Lehet, hogy volt többeknek akkora monitor (bár márkától függően 20-40k között voltak a 17 colosak is, 19-es még drágább, szóval nem volt az olcsó), de hozzá a hardver is drága volt akkora felbontáshoz. Az 1600*1200 kb. olyan lehetett mint most a 2560*1440 vagy a 3840*2160.
A ph-s teszt szerint bírták az X800XT-k, 6800 GT-k az iramot. 64 Mb-os Radeon 8500-el viszont érezhetően nem volt az igazi, de még 128-as Geforce4 Ti4200-vel se, a 3 éves kártyák tényleg lazán alkalmatlanok voltak, felbontásban az 1024*768 még csak ment, de a részletességből jócskán vissza kellett venni, és még úgy sem nagyon ment 20 fps fölé, de átlagban jó, ha a 15 megvolt, nem is erőltettem a játékot.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
félisten
-
Ragnar_
addikt
válasz Dilikutya #37 üzenetére
Viszont ott ha kisebb felbontást használtál a natívnál nem lett full homály a kép, mint a mai LCD monitoroknál. Nekem asszem" 1600*1200-as monitorom volt a 1024*768 után, mikor először próbáltam rajta Warcraft 3-at ...
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Dilikutya
félisten
válasz wednesday #39 üzenetére
Ez is igaz, hogy akkora felbontáson már jó, ha a 75 Hz működött, de inkább csak 60 Hz-en ment, ami viszont nagyon rossz volt. Emlékszem, ahogy fejlődtek a monitoraim, mennyire látványos volt a magasabb képfrissítés. De jó, hogy azoknak az időknek vége.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
félisten
-
Ragnar_
addikt
válasz TESCO-Zsömle #41 üzenetére
Azt olvastam, hogy bajban van a cég, meg hogy talán az Amazon fektetett be egy nagyobb összeget az enginebe. Freetoplay-nél pont nem a tech számít. Remélhetőleg azért nem tűnnek el a süllyesztőben.
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Ragnar_
addikt
válasz Plazmacucci #38 üzenetére
Szerintem van olyan, egyre emlékszek biztosan, hogy egy leszakadt fénycső himbálózik. Valahol a játék első harmadában. Walktrought azért nem nézem végig addig, mindegy amúgy tényleg nem jellemző egyébként.
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Dilikutya
félisten
Az az E3-as alfa nekem is meg volt, azt fősulin az albiban töltöttük DC-ről, egész hamar lejött, aztán csak lestünk, hogy hiába 2002-es cucc, a kb. vele egyidős PC-n nem volt túl acélos a sebesség, kb. ugyanúgy ment a végleges is, 15-20 fps-el. 3 évvel a Quake 3 után azért nem semmi gépigénynövekedés volt.
Lehet rákeresek, megnézem, most hogy menne.
Fel is teszem hétvégén az egészet is, megvan a BFG, de csak megvettem anno, még nem indítottam el, annyit tudok, hogy más, mint az eredeti, talán alap a lámpa is. Hozzáteszem, az akkori CRT-knek szerintem sötétebb képe volt, és a megnövelt fényerő, gamma sem sokat segített.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
atidzsiforc
őstag
válasz Dilikutya #46 üzenetére
nekem most is van egy 120hz-es crt-m es tenyleg eleg sotet kepe van az lcd-im hez kepest
a bfg edition joval vilagosabb, mint az eredeti d3, a lampa meg rad van csatolva, ugyhogy mindig bekapcsolva lehet hagyni, cserebe lemerul.
[ Szerkesztve ]
r_picmip 16-al a koromporkolt is letisztultabb elmenyt nyujt
-
Ragnar_
addikt
válasz Dilikutya #46 üzenetére
Annyi még talán a BFG picit világosabb az egész, meg van benne natív stereo3D opció.
(Ugye Carmack akkoriban dolgozott már VR megoldáson, gondolom azért került bele a S3D)[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Dilikutya
félisten
A Crysis-el az volt a baj, hogy az már tényleg csak szép volt. A Doom 3 izgalomban tartott bennünket a gépigényével, a 10 év után feltámasztott legendával még úgy is, hogy pl. a pályák textúrái közelről elég összemosottak voltak, szemben a Far Cry vagy a Half-Life 2 környezetével. A környezet mondjuk remek a Crysis-ben, de az egész játék valahogy már lelketlen volt. A 2. rész meg már hozta szépen a konzolos hülyeségeket, nem tudom, a végleges formájában hogy van, de a megjelenéskor még rendes beállítási lehetőségek sem voltak, és olyan dolgokat is számolt a motor, ami nem is látható.
Akkora durranás amúgy nem volt egy maximális grafikán futtatott Far Cry-hoz képest, főleg a 64 bites update és az AMD patch után - kár, hogy ezt nem lehet működésre bírni se a GOG, se a Steam változattal, még a 64 bites kiegészítő patch-et sem tartalmazzák, pedig az nem is AMD specifikus, működik 64 bites Intel processzorokkal is.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
#08052480
törölt tag
Próbálj meg rákeresni a megatexture feature-re bármelyik mai enginenél, és leesik miről van szó
Inkabb probald meg megmondani, hogy kik koppintjak annyira rosszul Carmack technologiajat, hogy csak valami sokadrangu bugos probalkozasokra futja.
Jah és a High poly normalmap a Low poly modelen módszer a doom3 enginnel debütált
Meg csak veletlenul sem, normal mapping mar a classic xbox jatekok koraban is hasznalt optimalizacio volt. Azt viszont nemtudom ezt miert nekem szantad.
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Witcher topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Ford topik
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Megbénítaná Kína chipgyártását az USA
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- További aktív témák...
- Olcsó számítógép játékra! I5 6500 / GTX 1060 6GB / 16GB DDR4 / 500Gb SSD
- XFX AMD Radeon RX 7900 GRE Reference GARANCIA 2027.02.08-ig
- iPhone 13 128gb, független, bontatlan
- Lenovo Thinkpad T480s, FHD IPS érintőkij, i5-8350U (8 v.mag) 16GB RAM, 256GB NVMe, Magyar vil bill
- Olcsó számítógép játékra! I3 10100F / GTX 1660 Super / 16GB DDR4 / 500GB SSD