- iPad topik
- Kötelező BIOS frissítéssel orvosolná a Core CPU-k stabilitási gondját az Intel
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- SSD kibeszélő
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kétventilátoros ASUS Radeon VGA-k az AMD-s felsőházban
- Milyen asztali médialejátszót?
- Mindenkinek elérhetővé teszi a képgenerálást a Lossless Scaling
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen SSD-t vegyek?
Hirdetés
-
Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
ph Az AMD a gyártók felé már nem is az Intelhez méri a dizájn sebességét, hanem az újabb ARM magokhoz.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mutatós, alsópolcos Axon 60-ak mutatkoztak be
ma Nem a kormányzati és vállalati felhasználásra szánt Axon 60 Ultra az egyetlen modell a szériában, a ZTE alulról építi a kínálatot.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sinesol
veterán
Szóval akkor semmi hátránya nem lesz a zöldeknek, mire meg jönnek a fullosabb jatekok, addigra kijön az uj vga generáció.
Milyen szomoru lehet a sok AMD fanboy, hogy elmarad az Nvidia temetés.[ Szerkesztve ]
-
Milka 78
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #46 üzenetére
De nem lesz,hisz erről szól a hír.😉
-
#00137984
törölt tag
Akárki lehet elszomorodott és dühös, még AMD videókártya tulajok is, mert GCN 1.2-es Tonga (Antigua) ajánlott a teljes békességhez és egy-két hónap nyugodt játékhoz. Lehet ez is kevés lesz majd fél év múlva, ahogy a HD6850 után egyik videókártya sem volt nálam 1 évet sem. Már a 270X-et is kevésnek érzem.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Nvidia kapott 1 évet, hogy a létező/nem létező ( egyéni igény szerint ) hátrányát ledolgozza hardveresen..
Utána meg gondolom majd váratlanul kiderül, hogy csak a 2016 Q2-4-ben érkező kártyák alkalmasak maradéktalanul a DX12-es játékokhoz. Nem lepődnék meg rajta.Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
vigyori78
őstag
Talán a Windows 10-et is rendbe kéne rakni mert per pillanat egy kalap sz.r , elég béta jellege van.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Régebben is írtuk, hogy az első körben csak az alapfunkciókhoz nyúlnak majd hozzá. Az NV és az Intel ezeket le tudja emulálni. Nem lesz mindig gyors, de működni fog, mert a DX12-t úgy írták meg, hogy kompatibilis legyen az emulált implementáció is a hardveressel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Melyik az a funkció amit emulálni kell maxwell2-n?
Amd mit szól majd a voxelekre épülő játékokhoz dx12.1 támogatás nélkül?[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GCN-eken és a Skylake IGP-jén kívül egyik hardver sem tudja bekötni a szükséges erőforrást direkten a multiprocesszorba. Ezért a shader modell 5.1-es specifikációknak megfelelően az eredeti bájtkódnak egy kiegészítésre van szüksége, amely extra CPU terhelést jelent. Ennek mértéke attól függ, hogy a hardver be tudja-e kötni az erőforrást a mintavételezőbe, vagy még oda sem.
Voxelre épülő játékokat lehet írni DX12 nélkül is. De a legtöbb motort nem készítették fel erre. Olyan mértékű változtatás kell hozzá, amire nehéz gyorsan reagálni, ráadásul a DX12-ben nincs specifikálva egységes formátum a 3D-s textúrákra. Emiatt minden hardverre teljesen különálló implementáció szükséges.
Olyan, hogy DX12.1 nincs.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Mi az hogy szükséges erőforrás? Mennyi szükséges? Ugye most nem a tier3-akról beszélsz?
A második feléhez meg egy kis emésztenivaló (húsvér alkalmazásból, 3d tiled resources nélkül kb 60%-al több memória kell ugyanannak a proginak. el is fogy szépen a vram emiatt):
"Terrain2K should load on almost every GPU that supports DX12
Terrain3K and Terrain4K require 3D/Volume Tiled Resources. This effectively limits them to Nvidia 900 series cards, they won’t run on AMD or Intel GPUs for now."[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
#51736960
törölt tag
ez most lehet, hogy buta kérdés lesz, de minimum milyen vga-ra lesz szükség ahhoz, hogy ki tudjam használni a dx12 képességeit?
épp vásárlás előtt vagyok, egy gtx750-et néztem ki. -
Z10N
veterán
"terjedéséve
nL"GOW remake ue4 es csak win10? Hmm?
"Az előbbi érintett
aaz"
"Előbbi a legújabb"Erdemes kerulni a kovetkezo mondatnal a hasonlo kezdest stilisztikailg.
A Vulkan-rol is lehetne egy ilyen cikk. Illetve, hogy mikent olvadt a Mantle bele.
Multiadapternel gondolom semmi esely, hogy munkara birjam oket kozosen HD6850 + A6-7400K
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Annyi szükséges, amennyit használ a program. A programozónak csak arra kell ügyelnie, hogy az erőforrás címzését az SM5.1-hez igazodva a shaderből oldja meg. Ha ez megvan, akkor az API a bekötési szinteknek megfelelően mindent lekezel minden hardveren.
Nekem ezek megvannak, csak hány fejlesztő fog minden egyes hardverre külön implementációt írni. Eleve a DX12 nem támogatja azt a mozaikméretet, amelyiket a két konzol, tehát ez már egy probléma, és ehhez még hozzájön az, hogy végül nem került be az ASTC HDR, amivel nincs egységes formátum a 3D-s textúrákra. Tehát legalább két 3D-s mozaikméret és sok külön textúraformátum támogatása szükséges.
Ugye a legegyszerűbb átmenteni a konzolból, de az csak a GCN-eken fut. Intelre és NV-re még kell legalább öt implementáció.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Köszi a javításokat.
A GoW lehet, hogy lesz korábbi Winre is, de ha az üzleti érdeket nézzük, akkor van esély rá, hogy Win10 only. Az új TR és a Fable Legends biztosan Win10 cucc.
Majd lesz, ha lesz anyag róla. A beolvadás meg 90%-ban copy-paste.
A multiadapterhez két DX12-t támogató GPU kell. A HD 6850 nem támogatja.
(#63) Loveless: Akármelyik DX12-es. A GTX 750 is jó, de az nem valami erős. Persze ha nincs többre pénz...
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Cathulhu
addikt
Ingyen update-elhetsz Win8.1-ről Win10-re. Így kapod meg a DX12-t. Kvázi olyan ez, mint egy szervizcsomag.
A Win8-at frissítheted 8.1-re és onnan mehet fel a Win10. Mindezt tök ingyen.Jah, kb mintha a M$ marketingtagozatán végeztél volna. Aztán upgradeled a géped, és b@szhatod a w10-edet meg a dx12-et is, ezt is hangoztasd legalább ennyire, csak a korrekt tájékoztatás kedvéért.
[ Szerkesztve ]
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Peat;)
veterán
A hír alapján ez a dx12 nem az új technológiai vívmányokról és azok játékosok számára érezhetően, láthatóan történő felhasználásáról fog szólni jó ideig, nem mint ha ez újdonság lenne, csak sokan ebben bíztak, vagy inkább hittek. Ilyen szempontból jó hogy végre egy tárgyilagosabb írás született, ami kicsit józanító hatású.
Remélhetőleg azért lesz 1-2 "demo játék" amik mögött nem csak hangzatos technológiai leírások lesznek, hanem gyakorlati példák bemutatása amit még én is látok a halandó szememmel, vagy az látja akinek olyan a vga-ja, teljesen mindegy. Konzolon látható mit sikerült elérni elég célirányos fejlesztésekkel ezen a területen idáig, ahol nincs tudatos üzleti visszafogás, vagy "ál"átállás mint most a pc-n és igazából már az mutatta hogy ez nem egy azonnali előny dolog mint azt nagyon sokszor és sok helyen hangoztatták. Majd szép lassan ennek a kihasználása is fejlődik, ahogy a többinél is a korábbi években, csak ez véletlen pont úgy lett elkészítve hogy a mostani motorok elég hamar átállíthatóak rá esetleg előző windows kompatibilitást "feláldozva". Véletlen.
[ Szerkesztve ]
-
Z10N
veterán
Mondjuk, az jo hir, hogy az M$ invesztal bele rendesen, persze sajat erdeke is. De a win10 only nem tetszik akkor se. Akkor cserelem 7770-re. Oszinten szolva a Vulkan supportot jobban varom.
370X-rol lesz review? A fogyasztasa erdekelne elesben, hogy mennyit faragta belole.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
#06658560
törölt tag
Az adott API terjedési mértéke eléggé marketing bullshit halmazból lett véve.
-
tecsu
addikt
Évenente tíz játék az új API-ra soknak számít? Azt hittem a nagyobb kiadók egyenként többet adnak ki, de főleg a Microsoft.
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
Jack@l
veterán
Csakúgy, legyen min elmélkedni
Unreal Engine 4 INFILTRATOR Tech Demo DX11 Vs DX12 GTX 980 TI Vs AMD Fury X FPS Comparison[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Maegoss
tag
"Jah, kb mintha a M$ marketingtagozatán végeztél volna. Aztán upgradeled a géped, és b@szhatod a w10-edet meg a dx12-et is, ezt is hangoztasd legalább ennyire, csak a korrekt tájékoztatás kedvéért."
Ezt kifejtenéd bővebben? Mert jelenleg a hozzászólásod kb. annyira építő és hasznos, mint a vigyori78 féle elmés "a Win 10 egy béta jellegű kalap sz@r" kinyilatkoztatás.
-
Dr.FantastiK
őstag
azert annyira nemsietnek a jatek gyartok, na !!
Main full time job : >>> The ultra fast money producer !!!
-
nyakdam
aktív tag
Az elemental demo utan en arra jutottam, hogy az ue motorja nem jo dx12 re. Az alpbol( mint a jelenlegi motorok) dx11- es, raadasul tudtommal foleg a mobil szegmens a celkozonsege. Ugyhogy erdekesek lesznek az elso dx12-es eredmenyek, biztos nagy lesz a szoras a motorok kozott.
-
Raysen623
addikt
Tudtommal hw upgrade után is megoldható a license továbbvitele w10 esetén is. Ha jól olvastam korábban, akkor egy telefonodba fáj. De ezeket a dolgokat simán meg lehet kérdezni az MS magyar online support deskjén is, ahol általában kedves hölgyek tolják neked a választ némi háttérsegítséggel Én legalábbis ezt használom és eddig még segítettek...Mondjuk w10 indulásakor kicsit le voltak maradva az információkkal.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
nagyúr
Pompás, megéri tehát a Dx12 ahogy nézem. Amíg az eleve Dx12-re készűlt motorok el nem terjednek (egy, talán két év?) addig ez is csak szép ígéretek beteljesületlen halmaza lesz, de addigra persze már jó sokan W10-re váltottak, mert hát a Dx12 az istencsászár, de legalábbis a kútból is ez a fals információ folyik...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
snecy20
veterán
"Megtudtuk, hogy a Microsoft által kiadandó játékok többsége csak DirectX 12-es módot kap, így a futtatásukhoz kötelező a Windows 10"
Na ez szopi lesz azoknak, akik elvből nem raknak fel Windows10-et...majd most kénytelenek lesznek.
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
nagyúr
Itt aligha elvekről van szó. Sajnos a Win10 finoman szólva is bugos és a támogatottsága messze nem százas. Ráadásul ahogy az említve is lett, az M$ féle Dx12-es játékok többsége csak jövőre jön.
Innen nézve tehát aki most váltott, az küzdhet a különféle problémákkal, bugokkal, de legalább kihasználni sem tudja a Dx12-őt, mert nincs mivel (elnézést, nagyszerű techdemók már vannak...). Reméljük amire a Dx12-es játékok elkezdenek szállingózni, addigra a Win10 is kinövi a gyermekbetegségeit...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Cathulhu
addikt
A free upgrade géphez kötött, azaz csak arra a gépre jár ingyen w10, amit beregisztráltál. OEM verzióknál ez mindegy kb, de retailnél azt jelenti, hogyha az egy éves perióduson kívül cserélsz gépet, buktad a 10et, ha ragaszkodsz hozzá, meg kell venned. #81 tudtommal az M$ hivatalos álláspontja, hogy ezt csak 1 éven belül teheted meg.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Jack@l
veterán
Azt azért hozzá kell tenni, hogy az UE4-ben a dx12 még experimental szinten van jelen. Szóval ez még változhat. De kb 2 hónapos fejlesztés már benne van. Nem csak az elemental, de a többi demó is ugyanezt mutatja. Ark survivor-nak a dx12 támohgatása is késik már kb egy hónapja emiatt. Állítólag driverre várnak mindkét oldalról + ms-re valami dx12 upgrade miatt.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nagyúr
Nem vitatom el, hogy változhat, sőt, változni is fog. Csak éppen amíg ez a változás kézzel fogható lesz, addig el fog telni egy kis idő. Én, ahogy írtam, kb. 1-2 évet mondanék erre. Addig viszont, amíg elegendő tapasztalatot nem szereznek vele a fejlesztők, látványos változásokra csak egy-két fehér holló szintű esetben számíthatunk.
Ez meg eléggé szembe megy azzal a képpel, ami a "jajj de jó, itt a Win10, itt a Dx12" mentalitással, ami az elején (és sokszor még most is) tapasztalható.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
aktív tag
Szia!
A HD6850 hogy hogy nem támogatja a DX12-t? Eddig abban a hitben éltem, hogy a DX11-et támogató VGA-k menni fognak DX12 alatt, de csak D3D_FEATURE_LEVEL_11_0 módban, ami a cikk szerint most megjelenésre tervezett játékoknak pont megfelelő. Esetleg a multiadapter csak D3D_FEATURE_LEVEL_12_0 móddal fog menni? Számít ott majd a TIER szintje?
A válaszokat előre is köszi! -
Jack@l
veterán
Ha pár hónapon belül nem változik a helyzet, akkor már nem is fog...
AOST is lassabb, ha nem maxon futtatja az ember. Pedig ők aztán nagyon vágják a low-level-t állítólag. (most azt ne nézzük, hogy a dx11-es kódot direkt rosszul irták meg)A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
JanR
addikt
Na majd jövőre a Tomb Raider-be megnézem mit is tud
-
Raysen623
addikt
Annak mi értelme lenne? Megvonják a w10 licenct mert alaplapot cserélek (mondjuk mert ideje) erre én visszarakom a hivatalos 8.1-et a gépemre, amiből utána már nem lesz w10? Ez miért is jó nekik? Ennyi erővel miért nem csináltak egy akciót és akkor megvettem volna 10k-ért, amit hw változás után is felrakhatok.
(#91) CYX: 6000-es széria még nem GCN, ezért nincs DX12 támogatás. Ugyanabban a cipőben járok én is (6950)
(#95) Chrys_: talán nem kellene egy optimalizálatlan kezdeti stádiumban lévő (2 hónapos) fejlesztés után ilyen következtetéseket levonni. Ezt a videót is azért pakolták ki, hogy lássa a jónép hogy dolgoznak rajta.
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Chrys_
addikt
válasz GeneraL_XTX #89 üzenetére
"Viszont a 980 jól elveri a Fury-t."
Hát ez az, ha az Unreal Engine ilyen marad, amit valószínűleg sok játékfejlesztő fog használni, akkor az AMD HW-előnye semmire sem lesz jó, tényleg jobban megéri nVidia kártyát venni jelenleg. Mondom ezt friss R9 390X tulajként. Amire nekem kell, arra ez is bőven jó, esetleg még majd VR-nél számíthat előnyre, de már lassan abban sem hiszek.
-
aktív tag
válasz Raysen623 #94 üzenetére
Azt tudom, hogy nem GCN. De pl az nVidia kártyák is "csak" DX11-esek javarészt, és jóformán egyik sem tudja azt amit a GCN, mégis DX12 kompatibilisek. Itt jön be a feature level dolog. A HD 6000-es széria képességei alapján tudja a D3D_FEATURE_LEVEL_11_0, amit az nVida kártyák nagyon nagy része is. D3D_FEATURE_LEVEL_12_0 szinten csak a GCN(1-2-3) és valamelyik maxwell (2.0?) chip van ha jól tudom.
-
Raysen623
addikt
Dehogy DX12 kompatibilisek, csak azt hazudják hogy azok. Az általad leírt feature levelek közt pedig lehetnek nagy különbségek. Erősen kétlem hogy a D3D_FEATURE_LEVEL_12_0 szintet tudná egy ilyen régi VGA NV vagy AMD oldalról. Ezek egyszerűen le lesznek akkor tiltva oszt jó napot vagy emulálva lesznek, de semmi több. A játékok fognak futni a régebbi VGA-kon is csak szerényebb grafikával. De majd Abu elmagyarázza ha felébredt.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
kikikirly
senior tag
Boldog vagyok gyerekek.Remélem ez a Unreal 4 motor még csak valami béta fázisban van,különben minimum egy szinten kellene lennie a 2 VGA-nak(magasabb Ac támogatás miatt).Egy dologtól tartok:itt van ez a csodás DX12 csak éppen nem fogják kihasználnia fejlesztők a képességeit.Én végig nyomon övettem a DX12 fejlesztését itt próhardveren,és az is fontos szempont volt hogy ezeket könnyen tudják alkalmazni a programozó kollégák.
Szóval 2 dolgot lehet levonni ebből a videóból:
1.Még csak béta szinten van benne a DX12(ez a valószínűbb szerintem)
2. 2 év múlva sem lesz sok minden kihasználva,ergo megint vissza lesz fogva a hardvered,és évente válthatsz újabbra...
Esetleg a harmadik azt írta valaki hogy ezt a motort elsődlegesen mobil platformra tervezték.Ez esetben szintén felesleges messze menő következtetéseket levonnunk belőle.
290X tulajként örülnék ha 2 év múlva hasznát tudnánk venni a TIER 3-nak és az Assynkrom compute-nak,jövőre úgy is ki jön Nvidia oldalról is egy rendes DX12-es kártya,szóval nekik is hasznos volna,és itt van az új biznisz a virtuális valóság,oda fog kelleni a számítási kapacitás,szóval vagy jól kihasznált hardvereink lesznek és akkor sűrűbben fussa az újabb Occulus riftre vagy hardvereket vásárolunk a Riftek kárára.Szerintem nem véletlen hogy most jöttek elő a DX12-vel,eddig miért nem csinálta meg senki?Szerintem a virtuális valóságnak döntő szerepe van ebben,több milliárd dolláros piac lesz ez.A második generációs rift-et én is nagyon szivesen megvenném,ami azt illeti a mostanit is csak a fejlesztők mondták hogy a második lesz az igazi,nekem pedig nem fussa mindkettő megvásárlására.[ Szerkesztve ]
-
Cathulhu
addikt
válasz Raysen623 #94 üzenetére
Ennek az az ertelme, hogy felrakod a 10-et, megszokod a dx12-t is, aztan mikor radobbensz, hogy mar nem ingyenes, meg kell venned.
Igen, es is a kedvezmenyes upgradere varok, mivel nem terveztem jovo juliusig gepet cserelni, utana viszont igen. De egyelore nem ugy nez ki, hogy lesz, tippem szerint esetleg jovo augusztusban.Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
tecsu
addikt
Mi a túró az a D3D_FEATURE_LEVEL_11_0 illetve 12_0?
Hogy a DX12 emulálja a DX11-et vagy a level az tök más?https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
Z10N
veterán
Mivel az AMD, azaz a RTG is mogotte van, ezert ketlem. A Mantle-t tovabbra is csinaljak a Vulkan berkein belul. Ha mar a Source es a Frostbite tamogatja akkor nem kell felni. Az UE4/CryEngine/Unity/Glacier/ID nem tudom milyen szinten tart az implementalasban.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. A Vulkan az egy külön API lesz, amiért a továbbiakban a Khronos felel. A Mantle-t az AMD megtartja magának és gyakorlatilag sosem fogják publikálni. A Khronos úgy fejleszti a forrást, ahogy akarják, ahogy az AMD is arra megy, amerre akar. Persze nem zárták ki, hogy a későbbiekben is megosztanak bizonyos forráskódokat az MS-sel és a Khronossal.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Hány olyan hírt olvastál, hogy a Dx12-re való áttérésről beszélnek a fejlesztők? Hány olyat, ahol a Vulkan beépítéséről? Itt az alapvető probléma. A Vulkan pár fejlesztőnél talán az asztalon van (pl. Valve / Source), de nem igazán látom azt, hogy a többi nagy fejlesztő komolyan gondolkozik a támogatásán. Jellemző, hogy a legkomolyabb hír az volt, hogy a Google az Androidba beépíti majd a Vulkan-t.
Innentől kezdve pedig lehet vakarni a fejünket, mert az átjárás a mobil irányból [uj]lesz jó. Talán, valamikor. Amikor a Vulkan-t már magában hordozó Android verziók kellően elterjednek. X év múlva. Mintha a Sony jelezte volna még, hogy a PS4 fejlesztői környezetébe is belerakják, de az átjárás per pillanat aligha olyan sima, mint a Dx12 felé.
Érdekes lesz majd látni, merre mennek a fejlesztők, de én nagyon csodálkoznék, ha újra eljönnének azok az idők, amikor a launcherben lehet válogatni, hogy milyen API-n akarom elindítani a játékot. Volt ilyen, de akkoriban még a 3Dfx volt a meghatározó szereplője a VGA piacnak. Az meg nem ma volt....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Z10N
veterán
Ertem. Szoval tovabbra is lesz Mantle support?
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha a szabványban nem oldható meg egy probléma, akkor továbbra sem lesz más választás, mint egy specifikus API. Ha viszont megoldható minden, akkor meg minek használni. Ezt minden fejlesztőnek magának kell eldöntenie.
(#103) Cifu: A Vulkan abból a szempontból lényegesen kedvezőbb, hogy a SPIR-V sokkal modernebb IR, mint a D3D bájtkód. Ha a Microsoft utóbbit nem javítja fel legalább SPIR-V szintre, akkor hosszabb távon a fejlesztők áttérnek a Vulkan API-ra. De már olyan pletyka is van, hogy későbbiekben a DX12 is elfogadja majd a SPIR-V kódot.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Cathulhu
addikt
Dx12 van, Vulkan meg nincs, kell meg neki ido, mig behozza. UE is biztos fogja tamogatni a Vulkant az Android miatt, en semmikepp se temetnem most.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
-
nagyúr
válasz #52815360 #109 üzenetére
Itt nem az androidos konzolokról van szó, hanem az Android OS-ról magáról. Ami nem csak a telefonokon, de most már a TV-kben, autókban is megtalálható. Az, hogy az androidos konzolok nem sikertörténetek, az egy dolog, de ettől még a mobiljátékok piaca a legintenzívebben fejlődő régió.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Fred23
nagyúr
válasz #52815360 #109 üzenetére
Tudtommal Half-Life 2-n kívül semmi érdekes sincs shield-re! Lehet, változott a helyzet, nem néztem jó ideje, de én az új AAA játékokra gondolok. Olyan egy sincs tudtommal. Ha viszont lesz Vulkan, meg lehetne oldani elméletileg. Akkor értelme lenne androidos PC-re venni játékokat, akkor lehetne akár androidos PC. Ráadásul a Windows árát nem kéne kifizetni, nem számítanák bele a konfig árába. Csak mikor lesz az Androidban Vulkan, és mikor jönnek rá azt kihasználó csúcs játékok?! Milyen lenne már pl. egy Star Citizen Androidon?!
Cifu: akár korlátozott, kijelölt hardverekkel behozni az Androidot PC-n, Vulkannal, AAA játékokkal! Mmmm! De igen, lehetne az Android helyett linuxot írni. Működhetne az is Vulkannal.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Az Android végül is egy Linux fork, szóval akkor a mondataidban behelyettesítheted az androidot linuxra. Utána meg gondolom hirtelen elgondolkoznál azon, miért is nem tud a Linux gaming elterjedni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Fred23
nagyúr
-
nagyúr
Látom még mindig nem érted. A Linux esetén sem kell megvenned a Windows-t, hogy használhasd, de küzdhetsz a driver problémákkal, azzal, hogy bizonyos problémákra nincs "point and click" megoldás. Az Android is ugyanettől szenved, amíg adott hardverre valaki megcsinálja a megfelelő minőségű "Gyári" vagy akár "főzött ROM"-ot, addig nincs baj. A PC-k esetén viszont ez korántsem ennyire egyszerű.
A Valve erre akart megoldást a SteamOS-el, ami dedikáltan játékplatform lett volna. Elbukott, egyesek szerint az API problémák miatt, mások szerint a körülmények alkalmazási feltételek miatt, de igazából ez lényegtelen is. A lényeg az, hogy per pillanat PC szinten nincs éltképes alternatívája a Windows-nak játék esetén. Linuxon, de akár OSX-en is tudsz játszani, de a játékok döntő többsége nem jelenik meg rájuk, vagy későn, és általában gyengébb minőségben van portolva.
Ezen nem változtatna az, hogy Linux helyett android-on akarod futtatni a játékot, ugyanezekkel a problémákkal szembesülsz akkor is... A fix hardverrel pedig pont a PC fő vonzerejét ölöd meg, a rugalmasságát. Akkor minek x86 alapon gondolkodni, hiszen van elég ARM miniPC lehetőség a futtatásra, ez lett volna ugye az Android konzolok útja, de eleddig nagy bukássorozatokat látunk csak belőle...
A Vulkan API egy lehetőséget adhat a kitörésre, de kérdés, hogy a játékfejlesztők megeszik-e ezt a levest, vagy inkább a DirectX vonalon maradnak.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Fred23
nagyúr
Nem fix, hanem "korlátozott, kijelölt hardverekkel" gondolom. Persze, a rugalmasság csökkenne, de pont az lenne a cél, hogy menjenek a csúcs játékok, és semmi egyéb, így el is lehetne hagyni minden olyan hardvert, ami ehhez kevés lenne, és a többiből is erősen szelektálni. Mondjuk megcsinálni az új Skylake-platformra kezdetben, és hozzá néhány VGA-val, egyebekkel. Aki aztán Androidon akarna csúcs játékot játszani, az tudná, hogy mit vegyen. A kezdet után meg haladni a korral -mindig a lehetőségekhez mérve.
Vagy nem vettem számításba valamit?
-
nagyúr
Amit leírsz, az a Steam Machines. Innen egy ugrás a már kint lévő XBone és PS4. Talán tudásban nem érnek fel hozzájuk, de a végeredmény (játékok kinézete / teljesítménye) alapvetően hasonló (lásd MGSV: The Phantom Pain konzol vs. PC összehasonlítások), csak éppen olcsóbban elérhetőek...
Előny az lenne, hogy a már Androidra kihozott játékok ott vannak. A SteamOS ugyanezt nyújtja a Steam játékok által.
Nem véletlenül hoztam tehát fel a SteamOS-t, mint példát. A SteamOS bukta, mert a fejlesztők nem erőltetik a linux vonalat. Az Android vonalat sem fogják, amíg például egy telefon vagy tablet simán kijöhet 1GB rammal megverve, miközben konzolon is már általános a 2-3GB igény a játékok felől, PC-n pedig akár ennél is több. Ezt a fejlesztők nem vállalják be egyszerűen...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest