- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD-s szerverprocesszorokhoz való, készre szerelt vízhűtés a SilverStone-tól
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Vezetékes FEJhallgatók
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Apple notebookok
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
Hirdetés
-
Még idén frissíti a ROG Ally-t az ASUS
ph A 2024-es verzió a Computexen jöhet, de hivatalosan még semmit sem tudni róla.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
it Az USA politikusai sürgetik Kínát és Oroszországot, hogy rögzítsék: csak ember irányíthat atomfegyvereket, AI nem.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Memora
senior tag
Tényleg érdemes elolvasni őket (legalább is nekem csak szép emlékek derengnek fel róla).
Már linkeltek fentebb egy cikket a két könyvhöz, de azért én is leírom a címüket:
Doom – A pokol kapui · Damien Forrestal
Doom 2. – Tisztítótűz · Damien Forrestalűill. itt egy moly link.
A két -de valójában mégis egy- szereplő kapcsolata valószínűleg a játékos/karakter metaforája akar lenni, és elég kellemesek a cyberpunk elemek is (a "testzsák" pl: elég hátborzongató), de ebben már volt egy kis gyakorlata Gáspár Andrásnak. A személyiség több irányú fejlődéséről való filozófiai elmélázgatás meg szintén egy nagyon érdekes gondolat.
[ Szerkesztve ]
Fancy quote placeholder
-
exedoc
senior tag
Nekem tetszett a 3 is iszonyatosan, de ugyanígy bejön ez is. A 3-ba én szerettem félni, rohadt jo volt a grafika, itt meg szeretek hentelni, éés rohadtjó a grafika.
-
Melorin
addikt
A 3 pedig egészen más volt mint a kettő, szóval ebből kiindulva miért lett elvárható, hogy az új rész olyan legyen mint a 3?
Nekem csak annyi a bajom, hogy 1millió ember különböző igényét nem lehet kielégíteni egy játékkal, hogy az mindenkinek megfeleljen. Ezért van sokféle játék. Akinek az egyik nem jött be, játszon a másikkal. -
Memora
senior tag
A 3. korszerű volt a játékmechanikát tekintve (is), ill. egy "komoly", a mai kor igényeihez fazonírozott játék volt.
A régi részek egy egész más kor szülöttei. De ha erre van igény, akkor jó lóra tett az ID. Az más kérdés, hogy azért szerencsére nem mindenkit érdekel ez a fajta játékmenet, így sokan messziről el fogják kerülni.
Engem azért zavar ez az egész, mert a 3. rész után 10 évvel szívesen elmerültem volna ismét a pokol bugyraiban, ill. a Marsi bázis kihalt, ijesztő helyszínein, de egy agyaggalamb-lövészetre kihegyezett játékban, metál zenére nekem nem fog menni.Fancy quote placeholder
-
Dr. Akula
nagyúr
A Doom is megteszi ha épp nincs egy Quake kéznél. De inkább legyen. Lehetőleg az 1-es stílusában.
-
Redneck
veterán
Kipróbáltam a singlet PS4-en. A megvalósítás jó, bár elég egyhangú volt a játék első órája. Nekem személy szerint primitív játéknak tűnt. A multi videók alapján nekem túl konzolos.
Inkább Quake 3 Arena Remaster. Az úgyis divat mostanában.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
hunspirit
csendes tag
Nah pont ma fejeztem be. Játékstílustól függetlenül azt kell, hogy mondjam, hogy a Doom3 sokkal jobb volt ennél (bár a Doom3 rengeteg játéknál jobb). Ez egy tipikus aréna shooter, se több se kevesebb.
A harcok nagyon jók, a fegyverek nagyon jól kiegyensúlyozottak (érdemes mindet használni), mindnek megvan az előnye, hátránya, a maga bája. A karabély 1 lövése leszakítja a zombi fejét, amiből spriccel a vér, a chain gun halálos golyózáport zúdit, de ugribugri közben nehéz célratartani, a supershotgun széttép közelről, de folyton tölteni kell, a gauss cannon halálosan pontos, de hátralök, ami a szakadék szélén nem túl jó ötlet, a BFG pedig kuglibábuként tarolja a démonokat, ha van hozzá lőszer. A szörnyek is jól sikerültek. Agresszívan támadnak, lebecsülni egyiket sem szabad és csak jönnek végeláthatatlanul. Nekik is megvannak az erősségeik, gyenge pontjaik. A cacodemonnak kilőheted a szemét, ezzel előnyre téve szert, a pinkyt meg érdemes hátulról támadni, mert szemből lőve nagyon ellenálló stb... Grafikailag is nagyon szép a játék (még a sok rikitó színű lebegő powerup sem rontja el), és rohadt simán fut egy gyengébb hardveren is. A hangok is szinten remekek. Ez a része egy élmény. De ...
A többi része a játéknak meg elég átlagos. A tűzharcok között szinte semmi nincs, max keresgethetünk a pályákon mindenféle hülyeséget (vagy a következő arénát) amik teljesen megtörik a játék lendületét. A nyomorék codok nyomán ittsem maradhatott el, hogy perkeket rakjunk a ruhára meg mindenféle attachmentet a fegyverekre. A tűzharcok közötti rész ennél sokkal finomabban kellett volna megoldani szerintem.
Sztori gyakorlatilag nincs, és az a kevés is háttérbe szorul ami van. Megnyitnak egy portál a pokolba, ahonnét elszabadulnak a démonok, mi meg vagyunk a megjövendölt harcos, aki megállítja őket. Robot barátunk minden map elején elmondja mit kell ott csinálni, aztán szinte teljesen háttérbe szorul az egész. Mehetsz arénáról arénára (gyakorlatilag céltalanul), azt ha kész akkor a következő mapon is teheted ugyanezt. Nem csoda ha vannak akik monotonnak meg önismétlőnek találják a játékot. Kb mint a 93-as Doom felújítva 2016-ban. Kevés.
Aztán a démonok ugyanazok, akiket a klasszikus Doomokból ismerhettünk. 1 új nincs köztük. Hát ez szintén kevés.
Azon is meglepődnék, ha 10 óránál tovább nyomtam volna a játékot, mindezt az elérhető legerősebb fokozaton. Persze ha minden titkot fel akarsz kutatni, akkor lehet h kijön a 13-15 óra, csak az teljesen üresjárat. Kevés.
A multiplayert sokan szidják, pedig szerintem ugyanolyan mint a single. Ugyanazt az élményt nyújtja (már akinek megvan hozzá a skillje), kivéve azt a tényt, hogy a fegyveregyensúly gyengébb. A chain gunnal nagyon könnyű találni, de van 1-2 fegyver amit nagyon gyorsan el kell felejteni, ha nem akarsz béna agyaggalambként röpködni a sok fragre éhes játékos között.
Összességében a játékról elmondható, hogy korrekt alkotás, de semmi extra. Nálam kb. 7,5-8/10. Akit nem érdekel a multiplayer az inkább várjon egy leárazásra.
Long live the lord Jen-Hsun Huang!
-
Redneck
veterán
válasz Dr. Akula #62 üzenetére
Akkor mondom másképp. Dögünalom volt a single, a multit pedig elég volt videón megnéznem.
Quake 3 remasternek örülnék, mert az arena shooter, de a legjobb és legegyszerűbb formában. Konzolos majomkodásoktól mentesen.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Dr. Akula
nagyúr
Aki a Quake 1 után született, annak lehet, de nekünk ez nosztalgia. Kell az ilyen is. Ez arra való hogy meló után hazamész és lerendezed az "ügyfeleket". Nincs már ilyenkor kedve gondolkodni az embernek, fasságokat olvasgatni: menj ide, öld meg azt, vigyázz a túszokra, stb, csak nyomni a tűzgombot. Ha meg bonyolultabb kell, akkor legalább egy Stalker szintet elvárnék, azt meg nem képesek hozni az ilyen COD, BF félék.
-
Dr. Akula
nagyúr
Hogy lehet butábbnak lenni egy Quake / Doom / Duke Nukemnél? Ezek ilyenek. Carmack anno megmondta hogy minek egy fps-be cselekmény, azóta tartják is magukat hozzá. Ezzel persze lehet (és kell) vitatkozni, de néha ilyen se árt. Mivel nincsenek magas elvárásaim (illetve vannak, csak olyanok hogy ne csak bambán álljanak a célkeresztben az ellenfelek), nehéz lesz csalódnom. Ez nem a COD célközönségének készült.
-
Redneck
veterán
válasz Dr. Akula #68 üzenetére
Toltam az eredetit is, sőt még a Wolf3D és oldalnézetes Duke Nukem is pörgött nálam. Egyszerűen ez most nem kötött le, pedig látszik hogy dolgoztak rajta. Lehet majd PC-n adok neki még egy esélyt, bár nem zavar a kontrolleres célzás.
A New Order se volt bonyolult de arra rákaptam. 😅 Mindegy, elképzelhető hogy egérrel rátorzulok majd...
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Memora
senior tag
válasz davidsone #72 üzenetére
Na igen, a Half Life 2 és a Doom 3 nagyjából egy időben jöttek ki, és volt egy Quake 4 is, ami szintén egy komolyabb sci-fi vonalat célzott meg (nekem legalább is nem az rémlik, hogy a pályákon ostobán dülöngélő ellenfelek várták volna hogy egy lövéssel leszedjem őket...). Szép idők voltak!
Fancy quote placeholder
-
nagyúr
válasz Dr. Akula #71 üzenetére
Nekem még a számológépemen is DOOM fut, és a Quake multijánál (főleg a mod-oknál) nincs jobb, de a Half-Life az ami sztoriban, hangulatban mindent visz.
Amióta megjelent az utolsó rész minden notimra fel vannak installálva a HL epizódok. De addig amíg az Episode3 nem fog kijönni, nem adok ki pénzt egy Valve játékra sem, gebedjenek meg!
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Köszönöm szépen tesztet, rosszabbra számítottam.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
nagyúr
Megy ez
Digitális fényképezőn:
Ebook olvasón:
Texas számológépen (is)
Szkópon is:
ZX spectrumon :
Kézi Nintendo-n:
Ősöreg HP jornada menedzserkalkulátoron:
ATM automatán is fut természetesen:
MP3 lejátszón:
De elindul a DOOM3 alatt is
[ Szerkesztve ]
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
atike
nagyúr
Akkor már...
-
Dr. Akula
nagyúr
-
mildwood
tag
Na nekem is sikerült nagynehezen kitolni...először. Aztán jön majd még pár. Én nem mondanám rövidnek, ha nem rohansz és darálsz megállás nélkül, hanem néha körbenézel, akkor el lehet lenni vele bőven. Láttam megjött a sok "megmondó" ember is...nekem tetszik, tényleg mész és darálsz, ha kicsit pihenni akarsz keresgélsz. A fejlesztések pont arra jók, hogy szusszanj kicsit. Már ki lett vesézve ez az "Az a baj" effektus. Egy játékba annyi legyen, amennyit elbír, de az üssön. Ennél többet ebbe nem is szabad belerakni, még így is határeset a ruhafejlesztés része, de a fegyverek másodlagos cuccai királyak.
SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!
A záró videó nagyon fasza lett, de sztem mehetett volna 1-2 helységgel több a játékba és kevesebb idő annak az elkészítésére. Bár lehet nem volt sok idő, mert megvolt minden hozzá, csak összedobták, de amúgy zsír lett. A másik a végén a kulcsból lett kard. Hát könyörgöm, miért lett az olyan ronda? Mindent kidolgoztak mint a szar, és a záró jelenetbe a legfeltűnőbb dolog egy egy sima egyenes kis biszbasz. Egy kínai akciófigurának jobban ki van dolgozva a játékkardja.
[ Szerkesztve ]
P
-
gergejly
aktív tag
A multiplayertől nem is lehet sokat várni egy ilyen játékban. Meg úgy általában a legtöbb játékban.
Amíg a magukat gamernek tituláló kisko:cso:go:k fél perc alatt bárkit legyaknak. Mert a nyáriszünetben tudnak napi 16 órát doomozni. Ezzel, aki csak egy jót akar játszani, és nem a gép ellen, azonnal elveszti a kedvét. És sajna ez a legtöbb játéknál így van.[ Szerkesztve ]
-
ebegab92
senior tag
Retro VGA-val is megy a Doom 3 [link]
ABIT kézikönyv,BIOS innen letölthető: http://sdrv.ms/X4IwiL
-
,
addikt
Számomra óriási csalódás volt ez a DOOM. Nem méltó még a DOOM névre sem, a sorozat megcsúfolása. Ez leginkább egy Painkiller játék lett DOOM "szereplőkkel". Eszetlen össze-vissza lövöldözés meg ugrálás. Kegyetlen gyenge eresztés.
Az igazi DOOM-okban ajtótól ajtóig haladva mentél előre, gyűjtögetted és számolgattad a lőszert, soha nem tudhattad, hogy melyik ajtó mögül mi ront rád... Ez meg?! Mész-mész, és semmi. Aztán egyszer csak rád ront párszáz ellenfél egyszerre. Mikor végeztél, megint mész-mész, és sehol semmi. Aztán megint hirtelen megindulnak párszázan ellened. És ez ismétlődik végig. Pont mint a Painkiller-ben. Totál nulla az egész játék. -
cog777
senior tag
Eppen mostanaban akartam irni egy kommentet a Doom-rol
Teljesen ertem mit mondasz. Pont ezt eltem at en is XBox-on, amit erositett hogy meg soha nem jatszottam kontrollerrel fps-t.
Az "arena" stilust egyebkent a mai akciofilmekben is viszontlathatod, nagy csimbum robbanasok porgo forgo rugasok, lovesek, majd a fohosok tovabb mennek a masik helyszinre, "arenaba" ahol ismetlodik az egesz.
Az atvezeto reszek unalmasak, amit a leheto legtobb robbanassal es lovesekkel probalnak kompenzalni.Ha visszanezek egy regebbi akciofilmet pl Predator na az nem volt unalmas meg az atvezeto reszek kozott sem.
Visszaterve a Doom-ra, sajnos most ez felgyorsitott jatekmenet a divat, kivancsi vagyok milyen lesz 5-10 ev mulva egy akciojatek? Kb mint most a Doom csak 2x-3x felgyorsitva? Megneztem par youtube videot igy hogy szoktassam magam
Amugy a kezdeti eros ellenszenvem elmult. XBox-ra tettem fel a demo-t, a kontrolleres iranyitas szornyu volt az elso par korben aztan rajottem h az alap erzekenyeget nagyon le kell vennem es igy mar 1 mp alatt nem fordul korbe haromszor.
Szoval miutan beallitottam a kontrollert, kb otodik jatek utan kezdtem elvezni a Doom-ot.
Az Doom 1-2 korantsem volt ennyire arcade-os, lassabb ritmusuak, D3 pedig egyertelmuen lassabb.Hogy miert kezdtem ujra es ujra a jatekot (demo-t)? Talan mert bizonyos dolgokat jol eltataltak, pl a fegyverek eleg jol kiegyensulyozottak (bar pl szerencsetlen shotgunnak ugyanugy rettenetes a szorasa de a kiegeszitok kompenzaljak), a lelott ellensegbol eletenergia marad hatra ami jo osztonzo hogy a tomegbe ugorva tapoljuk fel az energiankat. A jatek ritmusa kicsit tul gyors nekem is, 40-et elhagyva orultem volna ha kicsit lassabb vagy beallithato.
Palyak tul linearisak, hozzaszoktam a nagy foku szabadsaghoz, viszont agy kikapcsolo hentelos jatkeknak megfelelo a Doom.A mod-ok hianya viszont sokkolt. A mai napig jatszom a Doom2-vel a Brutal Doom kiegeszitovel, na ilyet akkor felejtsuk el ebben a jatekban. Pedig a Doom3 lassu jatekmenetet is sikerult megvaltoztatni kiegeszitokkel, megcsinaltak a D1-2 palyait es ugy egesz jo lett.
Grafika jo - bar az ellensegeket nem igazan lehet "megcsodalni" mert tavolrol kicsit mosottak, kozelrol pedig gyors a jatekmenet, kicsit hasonlit ahhoz az autoversenyes jatekokhoz ahol kiemelik a grafika szepseget - bar 300-al szaguldva kb nem sokat veszel eszre.
Hatalmas tereket remekul mozgatja a jatekmotor, D1-2 -ben a szuk palyak egy ido utan szedulest okoznak nekem, itt viszont nem tapasztaltam, betudom a nagyobb jatekternek.Osszessegeben elveztem a demo-t, valoszinuleg megveszem - ugy is le van arazva - de a mod-ok hianya es a felgyorsitott arenas oldokles nalam pontlevonassal jar. Illetve a D3 felelmet kelto hangulata kicsit hianyzik.
HP ZBook Workstation A3000 - Linux Mint; Raspberry Pi4 - Raspbian
-
,
addikt
Túl gyors is volt, igen. Pl. amikor a közeli ellenfelet kézzel intézem el, csinál a főhős kb 3 villámgyors mozdulatot, amivel kivégzi az ellenfelet, mindezt a másodperc törtrésze alatt! De szó szerint. Szinte föl se bírod fogni, hogy mit láttál. Vagy ha épp akkor pislantottál, akkor le is maradtál a történésekről. Barátnőm is nézte épp ahogy játszok, és megkérdezte, hogy mi ez az összevisszaság? Szinte rosszul lesz az ember tőle, kb mint amikor egy nagyon gyorsan haladó járműben ülsz, nézel ki oldalra, és villámgyorsan suhannak el melletted a házak, a fák, stb., és rosszul leszel tőle egy idő után. Itt is ez van.
Én amúgy PC-n játszottam végig, és mivel én egy valódi DOOM részre számítottam, ezért óriási csalódás volt számomra ez a játék. 10-ből 0-ra értékelném, soha de soha többet nem fogom elővenni. A 3-as részt viszont fogom elővenni még, az tuti. Szóval erről ennyit.
Az menthette volna csak meg, ha más néven jön ki: pl. Doom Arena, Painkiller Doom, stb., mert akkor tudja az ember, hogy csak valami értelmetlen össze-vissza lövöldözésre számíthat. Ha nincsenek elvárások, akkor viszont szódával elmegy. De a DOOM nevet nem szabadott volna ráaggatni, mert akik milliószor végignyomták a régi szép időkben a Doom 1-2-3 részeit mindenféle kód nélkül legnehezebb fokozaton (mint én), ők most is egy DOOM játékot várnak, méghozzá a nagybetűs folytatást. Hát ez viszont nagyon nem az lett...
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo Switch OLED Dual-Boot CFW 18.0.1, 512GB microSD + Atmosphere 1.7.0, 3 hó garanciával!
- Beszámítás! Nintendo Switch Lite Animal Crossing játékkonzol + 256GB microSD + tok garanciával
- Playstation 5 Drive Edition 825GB (CFI-1216A), 2025.11.03-ig gyári garanciával, Bp-i üzletből eladó
- Playstation 4 Játékok Tok Nélkül! 2./2. (R.-től,Z.-ig)
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen