- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
Hirdetés
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
Új hozzászólás Aktív témák
-
LordX
veterán
.. meg az OpenCL 4.4 is bemutatkozott.
Egyébként a dynamic parallelism az nem (csak) teljesítménynövelő feature (valamennyit javíthat, de hiszem, hogy jelentős), hanem inkább programozás könnyítő. Az OK, hogy a CPU indította el eddig a kerneleket, de előre be lehet ütemezni őket, és ha az OpenCL driver okos (Az AMD-éről tudom, hogy bizonyos esetekben képes rá), akár már párhuzamosan el tudja indítani a második kernel azon blokkjait, amelyiknek az adatai már rendelkezésre állnak, de az első kernel más blokkjai még futnak. Ellenben ezt iszonyat macera értelmesen megcsinálni.
A poén az, hogy a két hardver, ami ezt tudja, abból az egyik egyelőre egy vicc, a másiknál meg a gyártó deklaráltan tesz az OpenCL-re magasról..
-
Sir Ny
senior tag
vá, az a kép a webCL-lel, az AMD javával, a PyopenCL-lel nem túl bíztató.
Inkább hányinger hogy valaki rá írta egy képre hogy GPU programming, és hogy javascript. Az még hányingerebb, hogy mind a kettőt belenyilazták egy közös dobozba. Köszönöm, nem kérem.-
-
veterán
hmm, érdekes
Everybody lies.
-
Z10N
veterán
Engem konkretan az erdekelne (nem tudom, nem olvastam at a dokmumentaciot), hogy ha nekem a rendszerbe vannak szamoloegysegek, azokat mikent lehet kombinalva munkara birni.
Pl.: van egy APU es GPU akkor azok, hogyan dolgoznak ossze. Ertem ezalatt ha van egy APU 4 core (384SPU) + GCN dGPU
VAGY egy regebbi pelda:
785G chipset (HD4200: 40 SPU + 128MB DDR3) + HD6870 (1120SPU + 1GB DDR5) + Phenom2 4 coreTehat az integralt es a kiegeszito szamoloegysegeket osszekombinalni/szinkronizalni. A regebbi setup nem megy, de az ujabbal?
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
subpixels
tag
Angolul a hír, akit érdekel: Khronos @ SIGGRAPH 2013: OpenGL 4.4, OpenCL 2.0, & OpenCL 1.2 SPIR Announced
-
ar
tag
A PC-s vilag elindul az Amiga es az SGI UMA tervezesi elvei iranyaba ha jol ertem? ... (kozos mem a proc es a video proc kozott + parhuzamos feldolgozas)
-
nagyúr
ha megnézed a hardverek fejlődéstörténetét, ciklikusan váltják egymást az univerzális, és a specifikus feldolgozók.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
LordX
veterán
Minden OpenCL-t támogató egység külön device. Alapvetően minden device-ra külön kell programot feltölteni, ha a program ezt támogatja, akkor lehet használni, egyébként nem. (Ha különböző a gyártó, pl. Intel integrált + diszkrét grafika is van a gépben, akkor bonyolultabb, mert ott valószínűleg különböző kód is kell.) Ezen az OpenCL 2.0 sem változtat.
Az a baj, hogy amit kérsz, az nagyon bonyolult feladat. Egy integrált GPU lassabb, de gyorsabban éri el a főmemóriát, ami relatíve lassú, de kis késleltetésű. vagy akár közös címteret is használ. A diszkrét jóval gyorsabb processzorral, gyors, de nagy késleltetésű memóriával rendelkezik, és iszonyatos késleltetése van a főmemóriához. Hogyan szeretnéd 'automatikusan' szétosztani a feladatokat? Lehet, mire át-/visszamásolod az adatot a gyorsabb diszkrét kártyára, a lassabb integrált már végezne. Meg egyébként is, a forráskód is különböző kell legyen, ha értelmes sebességet akarsz kihozni. Utolsó sorban az OpenCL messze nem egy platformfüggetlen nyelv: Ami az egyik GPU-n optimális, a másikon le se fordul, és ez egy gyártó termékein között is igaz.
-
Z10N
veterán
Amiket elmondtal a felpeitesekrol azokkal tisztaban vagyok (sebessegek, idozitesek, eleresek, fuggosegek, stb.). Az OpenCl 2.0 dokumentaciojat nem olvastam meg el. Ezert kerdeztem: "a platform megjelenése óta a legnagyobb újítások mutatkoztak be."
A konkret kerdesem akkor, ha pl.: egy jatekban van MI + fizika + grafika, az MI fut az IGP-n (APU), a fizika CPU-n (APU), a grafika GPU-n. Erre lettem volna kivancsi, hogy van-e mar ilyen impelementacio. Platformban csak AMD egyertelmuen, semelyik mas gyartonak nincs jelenleg ilyen mindenre kiterjedo megoldasa. Az AMD meg ezt hangsulyozza es erre fele fejleszt (az uj konzolok, amik most majd egy lepessel elorebb jarnak szinten). Szoval azt akarnam, hogy ha mar lesz egy APU + dGPU, ami a jovoben mar elkerulhetetlen, akkor jo lenne ha minden eroforrast ki tudnanak hasznalni a szoftverek, ne csak "malmozzanak" kozbe. A video/photo editalas, 3d rendereles, kodolas/tomorites, adatbanyaszat, stb. ezeket fel lehetne osztani csomagokra. A feledat utemzes persze kenyes kerdes, ahogy mondtad is, de nem lehetetlen, ha platformban gondolkodunk. Udv.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
Új hozzászólás Aktív témák
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210