- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Fujifilm X
- Amazon Fire TV stick/box
- Canon MILC: EOS R és M topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- 3D nyomtatás
- Steam Deck
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Prémiumot kér a TSMC a Tajvanon kívüli gyártásért
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Bővíti a ROG Ally garanciáját az ASUS
ph Az egyes termékek, kártyaolvasóval kapcsolatos problámájára reagált a cég.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Kulisszák mögötti videón a hamarosan megjelenő Stellar Blade
gp A kizárólag PlayStation 5-re szánt akciójáték alig két nap múlva debütál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz Döglött Róka #594 üzenetére
Azért a FHD /stablil FPS nem kellene hogy irreálisan magas elvárás legyen ma már. Nem is tudsz venni szinte évek óta már TV-t ami játékra alkalmas FHD alatt, sem pedig monitort. Itt a VR ,ami igényli a nagy felbontást és itt a 4K is. Elkezdtek végre szállingózni az első filmek is, Spiderman2, Looper, Godzilla, stb.
Hát igen ez ezerszer lerágott csont már. de az az igazság, hogy a PC mellet szól a használt piac is, ha számít ha nem. Egy előző generációs I5-alaplappal, hűtővel kb 50 ezer, ahhoz egy VGA amin még akad gari, mondjuk egy 280 vagy 760 kb 30-40 ezer. memória 12 ezer. Az alapok megvannak, a többi sallang, kb 40-50 ezer. Ez egy jelenlegi X1 ára, nagyobb teljesítménnyel, sokoldalúbb felhasználással.
Egyértelműen konzolpárti voltam mindig volt itthon. Imádom a Halo sorozatot, a Last of Us pedig szerintem az utóbbi 15 év legjobb játéka. Mai napig Tekken és Mortal partikat tartunk a haverokkal sok sok sör kíséretében. De nagyon kellene , hogy legyenek a fogyasztóknak minőségi elvárásaik, mert amíg nincsenek, addig sok szemetet fognak letolni a torkunkon, sok pénzért, kevés munkával.
Amúgy én simán adnék több pénzt egy erősebb konzolért de csak akkor, ha arra olyan játékok jönnének amik ki is használják azt. Ez a legfontosabb. És hát akárhonnan nézzük a jelenlegi generáció ára nyugati viszonylatban egy fél havi minimálbér árát sem éri el.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Döglött Róka
veterán
Szépülnek az emlékek Mass effect 1 szaggatott, gears 1 30 fps. Felbontás a béka segge alatt volt 2010ig az exkluzív címeknél is.
@b.: Használt x1-et meg 85 körül lehet talalni. Használtat ne vess össze új árral. Torz képet ad.
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
imi123
őstag
válasz Döglött Róka #602 üzenetére
Lehet.
Akkor még nem olvastam ABU cikkeit és lehet hogy kevésbé kritikusan álltam a dolgokhoz.
Csak szimplán élveztem a játékokat.Én hülye...Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
#52815360
törölt tag
Mi a baj a cikkeivel? Nem szereted a scifit?
Lisa kapitány GCN osztályú hajójával az ellenséges űr maxwell szektorait járta. Egy titkos küldetésen vett részt, aminek célja az új fegyverrendszerük tesztje volt. A hajó számitógépe 3, az nV fajhoz tartozó hadihajót érzékelt. A kapitány kiadta a parancsot a mantle rendszer aktiválására. A számitógép több millió tűzparancsot adott ki másodpercek alatt, viszont a fegyverek találati aránya elég alacsony volt. Az ellenséges hajók is tüzet nyitottak. Aktiváljátok az overdrive modult, szólt a kapitány. Ekkor megszólalt a reaktor vészjelzője. A számitógépes diagnosztika a hűtőrendszer meghibásodását jelezte. A kapitány vészjelzést adott le, majd a hajó elhagyására szólitotta fel a legénységet. Egy mentőkabin hagyta el a hajót. Az ellenséges tűz és a hűtőrendszer meghibásoda végzetesnek bizonyult a hajó számára. A vészjelzésre reagálva egy Fury osztályú hajó jelent meg, hogy kisegitse a bajbajutottakat...
-
félisten
válasz Döglött Róka #602 üzenetére
Ebben igazad van.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #32839680 #608 üzenetére
Az, hogy nem csak egy megközelítést kutatnak a fejlesztők csak jó lehet.
Ha nem AMD lenne a konzolokban, akkor Mante valószínűleg nem lenne, de ettől az AMD a forráskódot leadta volna a Microsoftnak a DX12-höz. Maximum a Khronosnak kellett volna saját kút főből csinálni API-t.
Túl nagy hatalomra tesz szert az a cég, amelyre rendületlenül kutatnak. Olyan döntéseket hoznak meg értük, amelyeket a jóval nagyobb részesedéssel rendelkezőkért nem hoznak majd meg. Lásd a Microsoft DXKG specifikáció. Annyira a GCN-re van szabva, hogy ordít, és ez nagyon hátrányos lesz a jövőben, mert az Intelnek és az NV-nek kényszerűen arra kell menni, amerre az AMD ment a GCN-nel. Biztosan jó ez? Mi van, ha valamelyikőjüknek jobb ötlete volt?
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
imi123
őstag
válasz #32839680 #616 üzenetére
Ez van.
Jó pofizással nem lehet piacvezető valaki.
Lehet ,sőt biztos hogy szimpatikusabb az AMD üzletpolitikája de az sem önzetlen.
Az AMD-nek az az érdeke hogy a meglévő hardvert kicsit pofozgassák évente így csökkentve a fejlesztési költségeket.Viszont ahhoz hogy ez működjön nagyon sok AMD kártyát el kellene adniuk.És itt kezdődnek a gondok.Hogy akar valaki 20% piaci részesedéssel iránytani?A konzolokat most nem veszem bele mert azok mindig megkapták a kiemelt figyelmet.[ Szerkesztve ]
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
félisten
válasz #32839680 #618 üzenetére
Ez így ebben a formában nem igaz. Sem az , hogy egy béta fázisban lévő játékot kiragadsz. DX 12 alatt az NV kártyák is gyorsultak, majd 20 % ot minimum,Az pont elég . Nano fury meg amúgy ugyan annyi vagy drágább , mint a 980 TI, tehát felesleges lesajnálni.
Ha kevesebből többet tudna letenni, akkor lenne értelme a fejlesztésnek, de mint Abu is irta, az AMD nek innen most nincs kiút. Ha a GCN nem fog működni és befutni,illetve tarolni, ebből más irányba már nem lesz tőkéje és ereje fejleszteni, tehát egy lapra tettek fel mindent, hogy ezt az utat választották, ez egyirányú út. Ha nem sikerül megnyerniük a következő konzolgenerációt, akkor nagyjából be is fejeződött a móka számukra.
Az a gond, hogy ez a dolog most rákényszeríti az Nvidiát és az Intelt is arra, hogy erre vegyék az irányt,de nekik lenne tőkéjük még fordítani másfele, ha úgy alakul a dolog.
Talán nem is olyan nagy baj, ha belegondolsz és ebből szemszögből nézed, hogy az NV áskálódik és próbál más architektúrákra is támogatást kiharcolni, mert azért nem fix, hogy ez a kiépítés lesz csak a jövő zenéje.
Amit belinkeltél Crysis cikk már nagyon lejárt lemez, AMD-t sem kell félteni, ne aggódj.
[link][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz #32839680 #620 üzenetére
Én ezt értem, de milyen konkrét dolgot vársz azon kívül, hogy bármilyen kategóriában AZONOS áron kapsz Nv kártyát AMD vel ( tehát AMD nem olcsóbb, bármilyen mártír is) nagyobb vagy azonos teljesítménnyel, kisebb fogyasztással. Tudsz olyan játékot, amiben hátrány lenne bármiben az NV kártya az AMD -vel szemben?
Inkább visszakérdeznék és arra lennék kíváncsi, hogy tudsz mondani olyan AMD kártyát amiben azonos áron kapsz kevesebb teljesítményt az NV-től? Igazából addig, amíg hazamész, installálsz egy játékot, elindítod és megkapod azt a teljesítményt, amit vársz, addig mi az ami az NV ellen szól és az AMD mellett? ha az AMD-t nem a pénz vezérelné akkor ezeket a 3-4 éves pofozgatott fejlesztéseit miért nem adja olcsóbban? Hisz nem igazán történt érdemi előrelépés. Azért mert veled fizetteti meg a semmit, Elvárnak most mindent a fejlesztőktől a semmiért, mert ők vannak a konzolokban, még csak nem is fizetnek érte, NV-nek viszont fizettetnie KELL, hogy ha akar támogatást a nem GCN kártyáira is és megfelelő sebességet. Igazából megfordítottam azt amit te írsz és hidd el , ezért nem jó dolog, hogy ha csak egy irányban tud fejlődni a GPU piac, mint ahogy Abu írta.
Persze nem sajnálom a "szegény" NV-t és nem akarok a végletekbe elmenni, van vaj a fülük mögött rendesen, de ez ami most zajlik, nem biztos hogy hosszú távon annyira előnyös mindenkinek. az AMD részéről sem."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz #32839680 #622 üzenetére
Én ezt értem. mind szép és jó, de nem a jelen. NV jön a teljesen új architektúrával. Tress Fx meg kb 5 játékban van 2 év alatt, ami ráadásul direkt GCN -re lett optimalizálva, szarul vagy nem is futott geforce kártyákon. Szóval ez pont fordítva volt, mint ahogy te mondod. [link]
Ezek effektek amiket nem kötelező használni, teljesen a stúdiókon múlik, kell e nekik a gameworks csomag ( valószínűleg nem, mert szar az egész, illetve nagy meló beilleszteni hibátlanul, bugmentesen a játékokba, ahogy Én laikusként megértem a dolgokat.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Peat;)
veterán
válasz #32839680 #624 üzenetére
"Ezt nem értem, hogy azzal a tökével ami alattuk van, lehetne olyan projekteket támogatni, olyan grafikai megoldásokat kutatni, és segíteni a fejlesztőket, hogy majd behugyoznál a látványtól.
Lehet hogy csak NV-n futna jól, mert arra van optimalizálva, de fossak be egyszer egy NV-s cím látványától. A Witcher pl szép nagyon, de az előzetes videók ott is sokkal többet ígértek, a kiadásra már nem lett olyan. A HairWorks meg... Geralt zsíros csimbókjai inkább nevetségesek.
Lehet hogy csak NV-n futna jól, de legalább csinálnák meg jól, és lássuk az előrelépést, hogy fú baszki ez igen."Ez a számonkérdés érdekes. A GCN világmegváltó felépítés már sok éves technológia, de egy lehet hogy csak AMD-n futna jól, mert arra van optimalizálva, de fossak be egyszer egy AMD-s cím látványától dolog se jött elő. A különbség csak annyi persze, hogy az AMD, vagy az AMD nevében elég sokan ezt beígérték. Már a 7-es szériánál. 4 éve. Pontosan ezért megfogalmazódott bennem ugyanez ami benned, hogy miért nem dobtak össze egy kis fejlesztőcsapattal egy tech demo játékot. Kitérő választ kaptam természetesen. Máig várom a gyakorlati példát.
Utána mentem tovább, hisz az idő haladt és jöttek a konzolok. Be volt ígérve a hatalmas fejlődés, nem csak grafikában, de fizikában és más területeken is, fejlesztők által. Az első exkluzívoknál mégsem láttam ilyet, pedig tisztán AMD hardware volt a kiindulási alap. Sőt mi több, a multiplatform, pc-re is megjelenő címek és a konzol exkluzív címek között, melyek kizárólag AMD hardwarre készültek az első bitjük óta, lényegi minőségbeli különbség nem látható. Itt felvetődik a kérdés hogy akkor ki mit mikor hol és mennyire hátráltat, ha ott sincs semmi kézzel fogható ahol nincs nvidia, nincs amd marketing, nincs microsoft, csak színtiszta AMD hardware, a modern technológiával és pl sony belső fejlesztő csapat készíti a programot. Persze az ígéret most sem maradt el.
Utána következett is a "bizonyíték". Mert ott is vitáztam, hogy itt átverés szag van, mert ilyen élsimítás 10 high tech pc-n sincs szerintem, pl. Nem az, én voltam a lüke, meg lett mondva hogy in game. Hiszen ugyanazt az in-game minőséget látjuk...vagy mégsem, elmosódott textúra, recék, no de kérem? Bár leírtam hogy ettől minőségi játék, jó lesz, csak épp...ez volt beígérve? A forradalom merre marad?
Szóval lehet itt dobálózni, de az átverések és a hülyének nézések sokaknak nem fekszenek, ezek pedig színtisztán azok. És az hogy ezek felett elsiklasz és olyat hiányolsz az egyik oldalon amit a másik több éve beígért egyoldalú szagúvá teszi a dolgokat.
-
Yutani
nagyúr
Nehéz már annyira saroklefosatóst mutatni, mert eléggé előrehaladott a 3D-s megjelenítés, de például itt egy AMD-s cím tech demó.
#tarcsad
-
sad_Vamp
őstag
válasz #32839680 #626 üzenetére
tök mind1 h mennyi pénzből gazdálkodnak, ha a végeredmény u.a. : hátráltatás, meg ígérgetés...
Pl. minek ölnek pénzt meg erőforrásokat a "superULV" procikba (bocs a kódnévre most nem emlékszem); ha jól tudják, hogy ténylegesen a kutya se fog velük tabletet gyártani? De ha már ölik bele akkor tényleg csak annyi kéne, hogy vlmi céggel megegyezzenek.
És a probléma pont az amit leírsz: ígérgetik a megváltást az X éves GCN technológíájukkal, és nincs kézzel fogható produktum, ami bizonyítana is. Mi gátolja őket abban, hogy írjanak egy engine-t (de tényleg pofaleejtőset) amiből csinálnak egy fél órás játékot (ne adj isten tech demot), aztán az ezt a motort árulják, vagy licenceljék?
igen, most lehet mondani, hogy a pénz, de néha rizikózni kell, igy csak lassabban menetelnek a szakadék széle felé.
Mind2 esetben lenne már valami kézzel fogható, valami bizonyíték.... így csak ígéret van (ebből is láthatjuk, hogy az AMD annyit sem tud mint az Old Spice )
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
Peat;)
veterán
Ez így van, de az állításokat és a valóság közötti eltéréseket nem én generáltam, hanem a fejlesztők, illetve a gyártó és a gyártóval kapcsolatban pozitívan megnyilatkozó szakértők. Volt egy állítás ami nem teljesül be. Több éve folyamatosan. Szerintem ez sem jó és ilyenkor én igenis elgondolkodom azon hogy 100% hogy a GCN a legoptimálisabb felépítés? 100% hogy a d12, vulkan a legoptimálisabb? Vagy csak az egész egy marketing volt és ugyanolyan a fejlődés mint bármikor régebben?
A konzolokat is látod hogy elhesegeti a fórumtárs hogy az nem számít mert régi motorral mennek...mik, a teljesen exkluzív címek? Illetve nem áldoznak megfelelő energiát a programokba...egy uncharted4-nél? És leírom újra, tök jó játék lesz, ahogy a quantum break is, de mindkettő exkluzív, mindkettő nagy költségvetésű, mindkettő több évnyi mukával készül, csak egy készülékre, sehol nincs semmi hátráltató tényező, forradalmit egyik sem mutat mégsem. Szándékosan butítják a játékokat? Ne hülyéskedjünk már.
A multiplatfrom star wars játék talán a legszebb címek egyike konzolon, pedig pc-n elvileg kénytelenek voltak imodulni az elmaradott nvidiához mint legfőbb piaci szereplő abban a szegmensben. Mégsem látom mitől rosszabb pc-n mint konzolon ez a játék. Nem vitatom hogy nvidia lehetne aktívabb, lehetne haladóbb párti, ez tény. De a fejlődés lassúságának megfelelő mértékét rájuk verni lehetetlen. Én tényleg tényeket nézve állítom azt hogy túl sok az ellentmondás, azt hogy erről ti nem vesztek tudomást tiszteletben tartom, de ez számorma csőlátás.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz #32839680 #634 üzenetére
Sok elfogultság beszél belőled sajnos és nem látod át azt, hogy az igazi marketinget pont te nyeled be az AMD szédítéssel. Tress Fx meg mint írtam, kb 5 játékba került be ennyi év alatt,mert akárhonnan nézzük, a vásárlók 80 % NV kártyát használ és azon lassulást és bugot eredményez. Itt van az a zsákutca , amiről beszéltem, mert pont ezek a fejlesztések amik egy koncepcióra készülnek, a másik felet hátrányba részesítik.
Csak úgy mint a nagy True audio, ami tök jó hogy tudja némelyik kari, csak semmire nem tudod használni. DX12 5 hónapja elérhető a WIn 10 által az átlag felhasználóknak, 2 darab játék készült. eddig felejthető minőségben. 2016 ban nyarán jön az Nv új kártyacsomagja, pont mikorra kell, mindenféle ígérgetések és megváltások beharangozása nélkül. Ideér mire lesz pár értelmes játék, mire elterjed a Win10 és ennyi.
így kell csinálni ezt profin, nem pedig 2 generációval előre kidobni olyan fejlesztésekkel kártyákat, amiknek a tudását nem lehet kihasználni, de valós hétköznapi felhasználásban viszont ( értsd : sebesség) nem tudnak előre mutatót letenni.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Yutani
nagyúr
80%-os részesedéssel az NV azt csinálhat, amit csak akar. És azt is csinálja. Míg az AMD a saját válságából a jövőbe próbál menekülni, addig az NV nagy ráérősen csinálgatja a dolgait, mert látja, hogy az AMD iránya bár jó, oltári lassan lesz belőle eredmény. És mire lesz, az NV is eljut oda kényelmesen. Csóró AMD meg próbálja meggyőzni a(z NV párti) vásárlókat, de nem megy neki.
#tarcsad
-
félisten
jaj ezen mindig röhögnöm kell. Szegény amd. Az ő iránya jó?Jövőbe menekül? úristen. 4 éve oda menekül és kapaszkodik a konkurencia után. Ez a jövő? megkaptuk az AMD jövőt a konzolokban. Köszönjük!! egy olyan fejlesztésbe fogott amiből 4 éve nem tud kijutni. Muszáj ezt erőltetnie, mert erről az architektúráról már nem fog tudni váltani. ha nem megy a GCN nem lesz AMD.
Csak azt mond meg nekem mi az amiben Jobb az AMD? mi az amiben te látsz különbséget NV és AMD kártya a között? Mondjuk olyan játékban ami CSAK konzolra készült amiben AMD GCN van még abban is gyengélkedik. Mivel tudná meggyőzni egy AMD az NV kártya tulajt? kisebb árral? NEM. mert egy árban vannak. Nagyobb teljesítménnyel? NEM mert Azonos vagy nagyobb teljesítményű minden kategóriában az NV kártya. Kisebb fogyasztással? NEM. Jobb ár / érték aránnyal? haha nem mert azonos kártyák egy árban vannak. Ahol az NV 20 % -kal drágább ott annyival gyorsabb is. Nem látok olyan tényezőt, amiért én áttérjek AMD kártyára. És a sok kamu dolgaik miatt nem fogok, inkább maradok egy olyan gyártónál, aki nem ok nélkül lett piacvezető, mert akármennyire is troll az NV baromi jó kártyákat tesz la az asztalra, nem pedig szart aminél a nevét fizeted meg csak.
Zeratul (#639) : És bármelyik szőr effekt érdekel is valakit? AMD megoldása meg lassította az NV kártyákat és bugos volt rajt a TR. Az érdekelt valakit? nem ezért nem is erőltetik sehol.Morgyi (#640) : Ha jól tudom azért késik a HBM mert leszarják a gyártók a VGA piacot, sokkal fontosabb nekik a Mobil piaci gyártás. Ezen AMD és NV egyformán második sorban csücsül.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
jacint78
addikt
válasz #32839680 #649 üzenetére
Mikor 40-60 volt akkor is sokak szerint szarok voltak az AMD driverek
Lehet, hogy azért, mert megelégelték a jónépek a driverkínlódást, vagy azért, mert akkor az NV volt a kazán, ráadásul teljesítményben sem voltak annyira top-on akkoriban. Ma nem fűtenek és mennek mint a barom az NV kártyái, tehát nem is csoda, hogy fordult a dolog. A szokásos jövőben majd jó lesz maszlagon már az igazi AMD fanok is röhögnek.
type your text here..
-
félisten
válasz jacint78 #644 üzenetére
Nem nem így értettem, bár félreérthető voltam. Arra gondoltam, hogy az NV bármilyen mocsok sátánnak van beállítva, nem hagyja cserben a vásárlóit, jó kártyákat tesz le az asztalra,csak úgy mint az AMD,de NV nem érdemtelenül piacvezető.
Amire gondoltam az az, hogy ha te otthon elindítasz egy GTA5 játékot mondjuk , miben nyilvánul meg az AMD jövőbe mutató technológiája? Az hogy ők mártírok? semmiben. Egy dologgal tudna teret nyerni, ha olcsóbban adná a kártyáit, de inkább már drágábbak a fury szériái, mint az NV megoldásai..Pedig állítólag az NV pénzéhes( Ami igaz is ) Akkor az ő árai alá nem lehet bemenni? Ráadásul pár éves kártyáit már nem támogatja , az újakat meg csapnivaló Driverekkel.Ha annyira a felhasználók érdekeit nézik akkor a pár éves gamer kártyáikhoz, amiket még nagyon sok user használ miért szüntetik meg a támogatást? NV-nél még a mai napig 9800 GT hez töltök le drivert.
mantle.. a fejlesztők csalódtak, mert nem tudták elérni azt a gyorsulást amit a AMD regélt nekik. hogy van ez, hogy játékfejlesztőket meg lehet vezetni?Battlefield alatt amit direkt ráoptimalizáltak Mantlera,[ez lett.]
Alacsonyabb felbontásban , gyengébb kártyákon lett gyorsulás, de középkategóriától felfele, alig,, sőt.
Az NV ezt megoldotta izomból, de ez hol érdekel bárkit, amikor leül és játszik?[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz #32839680 #651 üzenetére
Én is kivárnék a helyedben, mert NV fanként is azt mondom , hogy az ÚJ ARctic sorozat lehet , hogy ütős lesz azj AMD-nél, már ha tényleg megvalósul a sok ígérgetés.
Állítólag fele lesz a fogyasztás/ hőtermelés, amit HBM megoldásnál nagyon érdekesnek tartok, mert ugye most épp ez a legnagyobb gond ennél a memóriánál,-már Én ,mint laikus ezt megértem a cikkekből- hogy egy tokozásban több hő termelődik és a GPU ez miatt kénytelen alul skálázni magát órajelben. Kíváncsi leszek az új generációkra nagyon, mert ez sorsdöntő lehet. Drukkolok az AMD-nek bármilyen hihetetlen, nem szeretném, hogy az NV egyedül maradjon a piacon. Aúgy szerintem a 380X kifejezetten vonzó kártya középkategóriában, erre kellene törekedni mindenhol nekik, hogy újra piacot növeljenek.Előző hozzászólásomat is neked címeztem,arra vonatkozóan hogy az AMD szar e. csak félrenyomtam, bocsánat.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Zeratul
addikt
válasz jacint78 #659 üzenetére
Szerinted az AMD kényszerítette rá az architektúráját a PiciPuhára vagy PiciPuha elképzeléseinek megfelelő architektúrát csinált az AMD? nV soha nem akart úgy táncolni ahogy a PiciPuha húzta, már az alacsonyabb verzió számú DX esetében sem, low level APIról meg hallani sem akart. AMD maximálisan megcsinálta amit a PiciPuha kért, közben a saját low level API-jából lett a másik grafikai API szabvány.
-
TTomax
nagyúr
Nekem már csak annyi kérdésem maradt,hogy ki az a PiciPuha...
Amúgy enyém a DX12,és nem adok belőle senkinek!
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
jacint78
addikt
Most komolyan azt hiszed, hogy csak azért mert AMD idő előtt megcsinálta azt ami kell az új apihoz, ők találtál fel a spanyolviaszt és most mindenki őket koppintja és senkinek eszébe sem jutott eddig, hogy hogyan is lehetne elkerülni az API lmitációit?
TTomax
A MicroSoft a PiciPuha, de emberünk szerintem be van tépve.
[ Szerkesztve ]
type your text here..
-
TTomax
nagyúr
válasz jacint78 #668 üzenetére
Azt látom,tényleg nagy gödörben van a PC-s játékipar ott a gödör a gép előtt a székben...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Sebestyen01
őstag
Lehet a havernak eloszor onmagat kellene kihuzni a tudatmodositok buvkorebol...
-
imi123
őstag
válasz Sebestyen01 #670 üzenetére
Túladagolta ABU cikkeit.
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez egy baromira jó gondolat, amit írtál, és itt jutunk el ahhoz a problémához, hogy miért is baj az, hogy a konzolokban csak AMD van. Egyáltalán nem biztos, hogy a GCN az optimális irány, de erre mennek rá a kutatások, mert mindkét (és hamarosan mindhárom) konzolban ez van(/lesz). Az sem biztos, hogy a DX12 és a Vulkan a legjobb megoldása a problémáknak, de ezt az alapot dolgozta ki az AMD. Abból főz az MS és a Khronos is, ami van. És nyilván megtehette volna az MS és a Khronos, hogy nulláról nekikezd egy új alapnak, de miért tenné meg, ha az AMD-é működött?
Ezekre a kérdésekre nem kapunk sosem választ, mert másnak nem volt oka új szoftveres alapot fejlesztenie a piacra. Viszont érezheted, hogy miért baj az, hogy egy cég technikája van mindegyik konzolban.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
imi123
őstag
Ezt a problémát érzi az összes PS4 és XOne tulaj is.
Az hogy más nem hajlandó fillérekért hardvert eladni az nem az AMD érdeme.
Nem a hyper szuper tudás itt a lényeg hanem az olcsóság.Mindkét konzol gyártó úgy döntött hogy azonnali hasznot akar,ami érthető is.Csakhogy egy következő generációig fix hardver már megjelenésekor egy középkategóriás Pc szintjét hozza az baj.Ennek fogják a levét inni a Pc-sek is.Mert hogy a Sony és MS nem fogja engedni hogy a Pc-k ellépjenek grafikában az tuti.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Sebestyen01
őstag
Az AMD minden evben okoskodik, eloremutat, most talan ertelme is volt az eloremutatasnak, ettol meg a driveres tamogatas siralmas, es hiaba a nagyfoku eloremutatasa, sosem jott ki ez, mindig csak na majd jovore, na majd most, na majd ekkor, meg akkor
Orulunk neki hogy ilyen okos mernokok vannak naluk, taps meg minden, majd ha latunk is belole valamit ami eletkepes, es valoban mukodik, akkor majd bologatni is fogunk! Addig marad a szemrancolas -
Zeratul
addikt
válasz jacint78 #668 üzenetére
Jáccintka: Az AMD és Microsoft évtizedek óta együttműködik, a DX12 api fejlesztése vélhetőleg már a DX11 véglegesítése előtt folyt. A nV többször keresztbe tett a Microsoftnak az API terén, legemlékezetesebb a DX10 esete amikor is vissza kellett butítani az API-t hogy a nV 8xxx sorozat beleférjen, az eredeti meg ment 10.1 be. De ugyanez megvolt a DX11nél és mit ad isten DX12 Tier3ba nem férnek bele a nV kártyák, az összeg GCN meg igen. Érthető ha AMDnek fogja vázolni hogy mit szeretne nem az úgyis keresztbe tevő nVnek. De említhetném a X64 esetét. Kizárt hogy Intel ne tudta volna megcsinálni, de le akarta az ipar torkán nyomni az Itaniumot, ami Microsoftnak érthető okokból nem tetszett. AMD megcsinálta a X64 kiterjesztéseket és azóta az iparági szabvány még az Intelekben is. Az már csak hab torán hogy az két nagy konzolgyártó is egységes platformot akart a PCvel, de ez is leginkább a Microsoft érdekeit szolgálja.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ők nem érzik, mert a konzol egy külön kategória. Ott nincsen értelme a szabványnak, mert a hardver az élettartama alatt nem változik, így sok trükközési lehetőség van. Maximum a multiplatform fejlesztések zavarnak be, ha nincs elég pénz optimalizálni.
A PC-nek nem a konzol a gond, hanem az, hogy a szabványalkotók eldöntötték, hogy az a jó, amit az AMD csinált és erre felhúztak két API-t. A részletes konzultálás hiánya lesz káros.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Zeratul
addikt
Csakhogy egy következő generációig fix hardver már megjelenésekor egy középkategóriás Pc szintjét hozza az baj.Ennek fogják a levét inni a Pc-sek is.Mert hogy a Sony és MS nem fogja engedni hogy a Pc-k ellépjenek grafikában az tuti.
Ez így ebben a formában baromság mert 4Kban bármelyik csúcs VGA kifekszik.
Másik hogy pl. Lara baba kalandjaihoz 1080p kimaxolva elég egy HD7850, micsoda katasztrófa. Nem is tudom mire fogom az elkövetkező években szórni a VGA vásárláson megmarad pénzemet.
-
jacint78
addikt
Az NV nem keresztbe tett, csak letojta, hogy mi lesz a nagy jövőben. Az új generációs NV pedig jóban lesz már a Tier3-al és valóban micsoda szégyen, hogy a megjelenés előtt évekkel nem támogatta. Cserébe olyan hardverek csináltak amik a mai körülmények között nagyon jól és hatékonyan dolgoznak, és megszerezték a piac 80%-át, de ők nyílván hozzá nem értő birkák.
A két nagy konzolgyártó magasan leszarja a PC-t, nekik épp az a jó, ha PC-n nem jelenik meg egy játék, mert akkor konzol exkluzív. Az tény, hogy az AMD tudott csak processzort és IGP-t is lerakni az asztalra ami egységes memóriát használ (legfeljebb ezért választották), de nincs más ok amiért azt választották, annó a trabantot meg zsigulit vették az emberek és nem azért, mert annyira jók voltak, hanem mert csak az volt. Az érvelésed nevetséges, pláne, hogy az x86 meg az intelé akkor az intel az isten? Ilyen elfogult fanatikus emberrel még életemben nem találkoztam, röhej.
type your text here..
-
nagyúr
Továbbra sem értem, hogy ez miért rossz. Én szeretném látni, hogy az AMD kiaknázza a szoftveres "előkészítésben" rejlő lehetőségeket, és elkezdi hatalmas evezőcsapásokkal visszalapátolni a market share-t. Szerinted ki lenne itt szomorú, ha a GP104-es alapú nVidia kártyák 550 USD helyett 300-ért jönnének?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Zeratul
addikt
válasz #32839680 #689 üzenetére
"Hanem mindenki megy a mélyintegráció meg a GCN szerű felépítés felé. Gondolom annyira szar lehet az a jövőkép."
Alapvetően az Intel kezdett el tapogatózni ebbe az irányba a Larabee-vel. Vicces hogy AMD csinálta meg működő képesre. Ne legyek igazságtalan az Intelnek soha nem volt olyan szintű grafikai részlege ami GPU alapon megcsinálhatta volna, az nVnek viszont igen, de ők meg szokás szerint sz@rtak rá. Minden hová a CUDA-t akarták nyomatni, több kevesebb (inkább az utóbbi) sikerrel.
[ Szerkesztve ]
-
Zeratul
addikt
válasz #32839680 #691 üzenetére
A MIC meg még kb. nincsen sehol.
Dehogy nincs, sikerült egy új Itanicot csinálni.
Azért a Larrabee nem volt rossz elképzelés, és sokan attól a fejlesztésről pártoltak át az AMD-hez. Ha az intel nem ragaszkodott volna az x86-hoz annyira kőkeményen lehet célba is értek volna.
Ha csak kalapácsod van akkor mindent szegnek nézel, ellenben ha van sarlód is...
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Bár nem tőlem kérdezted, de józan paraszti ésszel szerintem azért baj, mert lehet, hogy 2-3 év múlva pont az NV fog egy olyan architektúrát megalkotni, ( vagy épp az Intel) ami keresztbe veri a GCN-t. De mivel az összes jelenlegi konzolban GCN van, meg egy csomó GPU addigra azon az elven fog működni, rohadt nehéz lesz a GCN-ről bármilyen másik irányba eltérni. Ez a gond és koránt sem biztos, hogy azért mert AMD mérnökök ezt kifejlesztették, nem lehetne ennél hatékonyabb és gyorsabbat létrehozni.
Döglött róka #657) :
Igazából régebben AMD ( ATI) kártyáim voltak, csak a Quake engines játékokban akkora hátrányba kerültem az NV-s játékosokhoz képest, hogy ez miatt 2 WIn volt a gépemen. 10 éves játékokkal nem tudtam játszani mert az újabb driverek miatt abban bugok keletkeztek, például az eső effekt Enemy territoryban hatalmas nagy csíkokként jelentkezett de még sorolhatnám a 76 FPS ről ( ez egy Quake engine sajátosság, hogy arra fixáltuk configban az FPS-t) sokszor 20 ra esett, míg például a legújabb single játékokat gond nélkül vitte. ha régi drivert tettem fel nem indult el az aktuális új játék, ha új drivert tettem fel nem tudtam játszani régi online FPS játékokkal.Kíváncsiságból és azért mert ebből elegem lettt váltottam NV-re. Azóta install a driver és gond nélkül játszok a 2004 ben kiadott ET-vel és a legújabb GTA5-el . Engem meggyőzött az NV és ezért vagyok fan és haragszom az ATI-ra mert évekig megkeserítette az életemet, mert nem volt pénzem váltani másik kártyára. Ennyi a sztori.
Amúgy a 380x például nagyon tetszik mert jó kártyának tartom, de jelenleg a dühömet inkább már a félelem váltotta fel és félnék váltani, amit ez az új Crimson nagyon megerősített. Ha esetleg NV-nél megint kazán kártyák jönnének szar támogatottsággal ( mint anno az FX sorozat) még vissza is térnék Vörös oldalra,de jelenleg ez nálam kizárt. Meglátjuk mit hoz a jövő.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Zeratul
addikt
Az X86 mennyit fejlődött a megjelenése óta, mégis kompatibilis vissza fele. Lényeg az hogy ne legyenek radikálisan eltérő architektúrák, mert akkor úgy járnak mint nV tulajok hogy 2 generációval régebbi már csak diavetítésre képes az új motorokkal. Előbb utóbb a fix funkciós egységeket ki fogják dobálni a GPU-kból, akkor nem fog ártani ha kompatibilisek egymással.
-
imi123
őstag
válasz #32839680 #689 üzenetére
A jövő kép a játék kiadók számára lesz jó.
Minél kevesebb befektetéssel minél több hasznot hajtani.Erről szól az egész.
Lesz még itt majd sírás rívás a programozók részéről.Az ok hogy kevesebb munkájuk lesz a könnyebb átjárhatóság miatt ,de kevesebb lesz a pénz is.Persze majd szabadidejükben kutatják a GCN-t.
A gond ott van hogy eddig nem láttunk semmit ami bizonyítani a GCN hatalmas tudását.Nem biztos hogy annyira jó nekünk ez a jövőkép.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
-
félisten
Ezeket a dolgokat nem tudom honnan veszed " Diavetítés" 3-4 generációval ezelőtti NV kártyával is fogsz tudni játszani ne aggódj. Amiről te beszélsz az az AMD és az ő támogatottsága, amivel pont leszarja a nem GCN kártyáit, pedig ő ennek a szülő atyja
Most olyat írok amitől besírsz. Ha most az NV nem fog pénzt tolni abba, hogy igen is támogassák a játékok és a fejlesztők az Ő nem GCN architektúrájú kártyáit is , akkor a régi AMD kártya tulajok is szívnának. De nem fognak. Köszönhetik majd az NV hátráltató pénzéhes üzletpolitikájának. Majd írhatnak köszönő emailokat az NV nek Vagy mehetnek lecserélni a kártyáikat.
az X86-ot pedig ne hozd ehhez, az teljesen más dolog, hiába lovagolsz ezen. Józan ésszel fel lehet fogni, hogy kurvára nem jó, ha csak egy irányba fejlődik csak ez az iparág, mert sok sok pénzbe fog kerülni innen a kijutás, ha gödörbe jut a GCN. És igen , pont ez a gond, hogy innen nem lehet radiálisan eltérő architektúrát alkotni, mert rengeteg pénzt emésztene fel, még ha lesz ennél jobb és hatékonyabb is.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
imi123
őstag
Én nem szoktam a benchel foglalkozni.Az kb olyan mint egy multis játékban ellenfelek nélkül tesztelni a pályát.
Anno Shadow of Mordornál röhögtem rajta hogy 10-ből 10 X más eredményt hozott,pedig semmi nem változott.
Egyébként egy ilyen játéknál tényleg nem kell sok Fps. Inkább a stabil 30 mint az ugráló 60.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Sir Ny
senior tag
válasz #32839680 #689 üzenetére
"Hanem mindenki megy a mélyintegráció meg a GCN szerű felépítés felé. Gondolom annyira szar lehet az a jövőkép."
Mikor a GCN kijött, az NV éppen a Ferminél tartott. Azóta kijött a Kepler és a Maxwell.
Elárulnád, kérlek, hogy a Kepler és a Maxwell miben áll közelebb a GCN-hez, mint a Fermi?-
-
félisten
válasz #32839680 #699 üzenetére
DE a Gameworks nem GCN architektúra, az egy effekt, feature csomag.ami egy kalap szar. Nem értem miért ezt hozod fel állandóan. Azt sem értem, hogy te ezt honnan veszed, hogy az NV mit tett volna "HA"?NV mérnök vagy ? vagy Piackutató marketinges?
Ha az NV lenne most benne a konzolokban, lenne low level api. Így meg félnek, mert konzolokra fejleszt mindenki amiben más architektúrájú cucc van mint az Övé
.Persze, hogy nem akarnak hátrányba kerülni( és velük együtt a PC játékosok 80% -ka sem.)
Ez a lényeg. Tök jó lenne ha most az NV leszarná az egészet és ülne karba tett kézzel, és fair play szellemben engedné hogy sok tízmillió felhasználót szétszopasson az AMD azzal, hogy az ő gyenge konzol APU-ira és az ő VGA kártyáira fejlesszen mindenki.20% piaci résszel. Remélem a köv gen konzolban legalább a Boxot elviszi egy más gyártó, de az lenne a legjobb ha a Playstationba kerülne nem AMD belső.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Malibutomi
nagyúr
Ugy erti a Pascal lesz hasonlo (bonyolult)mint a GCN.
Visszapakoljak amit a Maxwellbol kiszedtek a fogyasztas miatt, hogy DX12+VR szinten javuljon. Meg valoszinu a duplapontossagot is megint megtoljak, mert ugye Maxwellbol emiatt nincsenek professzionalis kartyak.Emiatt a fogyasztas kulonbseg valoszinuleg jelentosen csokkenni fog a ket ceg kartyai kozott.
-
Zeratul
addikt
válasz Malibutomi #712 üzenetére
Pascal Integráció szintjén is lép egyet előre, nem csak a lebegőpontos támogatáson (FP16,FP32,FP64). De majd meglátjuk.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Imagination? Gondolom véletlenül pályáztak ennél a gennél is.Rájuk gondoltam az előbb is.
Kicsimix ( #710) :
Igen, random nyomkodom a billentyűzetet,semmi véleménnyel és gondolattal, hogy a hozzád hasonló kicsit sem nagyképű zsenik beszólhassanak. Ezért kár volt egyáltalán hozzászólnod, még ha alapjaiban igazad is van a kollega hozzászólásáról.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
Bárkitől kérdeztem, aki így gondolja
Van itt egy alapvető probléma a gondolkodásban (sokaknál) - az van bevésődve, hogy a GCN a "jó" architektúra, a Maxwell meg a "rossz". A helyzet ennél bonyolultabb. A GCN egy programozhatóságra és rugalmasságra kigyúrt architektúra, a Maxwell pedig teljesítmény-hatékonyságra és órajelekre. Ha ki akarjuk jelenteni, hogy melyik jobb, akkor először azt is le kellene tűzni, hogy mire jobb. DX11-re egyértelműen jobb a Maxwell, ugyanis az egységnyi tranzisztorra / mm2-re vetített teljesítménye sokkal magasabb (AMD-s játékokban is), míg az ugyanilyen fogyasztása még valamivel jobb is.
DX12-re minden bizonnyal a GCN lesz jobb, talán még akkor is, ha kivesszük a képből az aszinkron shaderes mókát - muszáj is, hiszen a design-filozófia pont erre megy ki. Egyelőre szerintem az a fontos, hogy az AMD visszanyerjen egy kis piaci részt - ha ez megtörtént, akkor ráérünk azon aggódni, hogy milyen fejlődési akadályokat jelent ez a jövőben. Ráadásul, ha az nVidiának lesz valami forradalmi architektúrája, akkor ott fognak minden nagyobb fejlesztőnél nyüzsögni, hogy ezzel élni is tudjanak...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
félisten
Mondjuk igen, ez így teljesen reális és valahol így kellene gondolkodnom, igazad van.
zeratul(#716) : Szerintem kár csak APU-ban gondolkodni.Még az is lehet, hogy a köv generációban megint GPU- CPU páros lesz.( Bár kétlem). Mindenképpen hasznos lenne egy konkurens pályázó.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
imi123
őstag
Hiába lesz az Nvidiának valami forradalmi technológiája ha mondjuk a GCN nem támogatja.
Mindig a "gyengébbhez" igazodnak.Ez rendben is van hiszen a minél nagyobb csoport igényeihez kell igazodni.Hiába vesz valaki több százezres kártyát ha játék fejlesztőnek ugyan annyit perkál.A hardver fejlesztők tudják a szoftver fejlesztőket támogatni,de ennek látjuk az eredményét.
Teljesen egyet értek veled abban hogy az RADEONT-t fel kell hozni.Senkinek nem érdeke hogy a régi kedvenc cégünk eltűnjön a süllyesztőben,Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Zeratul
addikt
válasz #32839680 #719 üzenetére
Morgyi: alapvetően a GCN végrehajtói csak FP32 re képesek, de a kombinált CU-kban olyan végrehajtók vannak amelyek összekapcsolhatók így egy menetben FP64 műveletre képesek. Ezen CU tömbök szabadon variálhatók a GPUn így alakítva ki a kívánt FP32-64 arányt. Az FP16ra a GCN 1.2től képesek az AMD-k.
-
Kicsimix
őstag
Értem de a saját írásoddal is alátámasztod, hogy a GCN egy jövőbe mutatóbb architektúra... Én sem vitatom, hogy DX11-ben nem jobb az NV.. Attól függetlenül , hogy a kártyák jelenlegi programozása jobban fekszik az NV kártyáinak plusz még trükköznek is kicsit attól még kijelenthetjük, hogy akkor is inkább a GCN a jövőbemutató architektúra még ha most nem is úgy programozzák ahogy kellene és emiatt csorbát szenved a teljesítménye..
Lehet ,hogy 2020-ban már arról beszélünk ,hogy DE az AMD 5 éves kártyáin még mindig szépen futnak a dolgok... Várjuk ki..
Ha nem így lesz a low lvl API-val akkor azt mondom 2015-ben egy rakás szar volt a Fury amit kiadtak..
Oké most szar a teljesítménye (Nem a kártya szar). Lehet ki sem kellett volna hozniuk idén. Elég lett volna a 3xx szériát kitolni azzal már úgy sem kellett sokat foglalkozniuk.
Én így gondolom...Lemérném később a Fury-k teljesítményét azért..
...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
Sir Ny
senior tag
válasz Malibutomi #712 üzenetére
"Ugy erti a Pascal lesz hasonlo (bonyolult)mint a GCN."
A Pascal bonyolultabb (??) a Maxwellnél ==> a GCN az új x68 444!!!
-
-
Kicsimix
őstag
válasz #32839680 #727 üzenetére
Hát igen sajnos attól mert sokan nem hajlandóak tudomást venni a szoftveres oldalról attól még a probléma létezik.. Csak valaki tudja ,hogy minden szarért nem lehet a HW-t okolni és ennyire nem lehet szűk látókörűnek lenni...
Bizony..
...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
nagyúr
@all: A jövőbemutatás nagyon kétélű fegyver. Ha 5-6 hónappal megelőzöd a korodat, akkor jól jársz, ha a 10-12-vel, akkor jellemzően nagy kaszálás van. Akik viszont 5-6 évvel jártak a koruk előtt, azok jellemzően belebuktak a dologba, mert kivéreztek anyagilag, mire a piac utolérte őket, és elkezdett a sok remek ötlet pénzt termelni. Számtalan ilyen példa van az IT iparban.
A GCN 4-5 évvel készült el hamarabb, mint ahogy ideális lett volna, és meg is van a hatása az AMD pénzügyeire - itt kell nekik szurkolnunk, hogy tönkre ne menjenek.Amúgy én a DX11 megjelenésekor fanyalogtam, mert lószarnyi újdonságot hozott, viszont a DX12-t meg a ló túloldalára való átesésnek érzem. Nem látom, hogy egy ennyire heterogén környezetben hogy fog tudni érvényesülni egy alacsonyszintű koncepció - erős a gyanúm, hogy egy jó darabig inkább olyan játékok fognak jönni, amik alapvetően DX11-es filozófia szerint épülnek, csak élnek az API-overhead kinyírásának a lehetőségével. Lesz persze néhány kivétel - azokra igen kíváncsi leszek.
Az igazi kérdés viszont az, hogy ha keveselljük a DX11-et, akkor mit várunk eredményként. Mi legyen szebb egy Crysis 3-ban, egy SW Battlefrontban vagy egy Witcher 3-ban? Technikailag pl. a megvilágítás terén rengeteget lehet fejlődni, de ebből mi fog a valóságban látszani, különösen 60FPS sebességnél? Engem leginkább az érdekelne, hogy a pénzesebb fejlesztőcégek grafikusainak, designereinek mi erről a véleménye.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
KAMELOT
titán
Te valahol eltévedtél. GCN már nem fejlődik sehova. AMD sajnos lemaradt. 2012-es bugok vannak az új driverben szerinted ez normális?! Öcsémnek 7770 van és a 15.7.1 drivert kell használni. Az új egy rakat xar. NV driver és hardver szempontból jobbakat csinál.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán
1. Amióta nv-m van pedig sokáig volt amd kártyám, azóta még egy hangyányi bugot sem láttam.
2. Nem csak nekem hanem a topikban elég soknak nem veszi vissza alapjáraton az órajelet.
HD7770 400/1250Mhz ment alapjáraton és közben 300/150Mhz kéne mennie, ahogy most is megy a régi driverrel. Csak ennyit a bugról és egy tiszta új drivernél nem így kéne menni.[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Zeratul
addikt
Tisztázva lett hogy nem bug, hanem lockolták az órajelet ezen a szinten bizonyos gyártók bizonyos kártyáinál, mert üzemmódváltáskor a bizonyos kártyák bizonyos gyártó memóriájával szerelve villogást, artifaktolást okozott, de ez ügyben a kártya gyártójánál kell panaszkodni hogy miért azt memóriát használta.
-
KAMELOT
titán
Azelőtt ilyen gond nem volt. A kis kártyától egészen a nagy kártyákig mindenhol ezt csinálja. Érdekes 3 éve volt 7770 ott működött szépen sőt volt 7970 is ott is működött és nem villogott. A villogás is egy driver hiba és nem a lockoláshoz van kötve. Semmi köze a memóriához. Memóriához max az artifactolást kötheted, ami túlmelegedésnél szokott jelentkezni néha.
Nem tisztáztak azok semmit. Azt írták le, hogy a xar is jó!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
namaste
tag
"de a kombinált CU-kban olyan végrehajtók vannak amelyek összekapcsolhatók így egy menetben FP64 műveletre képesek"
Hogyan? Akárhogy nézem nem jön össze, két FP32 23 bites mantisszájából nem jön ki a az FP64 52 bites mantisszája.
Inkább két lehetséges változat:
- vegyesen van FP32 és FP64 ALU a kívánt arányban (pl. 32 + 32 db) és az FP32 műveleteket is FP64 ALU-n hajtja végre, vagy
- vegyesen van FP32 és FP64 ALU a kívánt arányban, dedikált FP32 ALU-k és külön dedikált FP64 ALU-k (pl. 64 + 32 db) és minden műveletet a neki megfelelő végrehajtón számol ki.(#712) Malibutomi
"Maxwellbol emiatt nincsenek professzionalis kartyak"
Van egy pár: Quadro M4000 & M5000, Tesla M4 & M40. -
Yutani
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GCN esetében kétféle SIMD tömb van. Egy FP64-es és egy FP32-es. Ahol teljes az FP64 ott az van, hogy egy CU-ban két FP64-es és két FP32-es SIMD van, de ezek közös regiszterterületre vannak felfűzve. FP64 módban az FP32 SIMD-ek nem működnek, de a teljes regiszterterület elérhető a maradék két SIMD-nek. FP32 módban mindegyik SIMD működik. FP16 módban is működik mindegyik SIMD. Ilyen formában egy GCN3-as CU 4:2:1-es FP16 : FP32 : FP64-et tud összesen 2048 bites SIMD tömbből.
A többi vállalat valóban külön FP64-es ALU-kkal dolgozik. Igazából mindkettőnek megvan az előnye és a hátránya. A dedikált FP64 megtervezése sokkal egyszerűbb, de persze jóval több tranyót kell beépíteni. Egy GCN3-as CU tervezése viszont sokkal bonyolultabb, de kevesebb extra tranyót jelent az FP64 képesség.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
sad_Vamp
őstag
válasz Döglött Róka #747 üzenetére
igen, épp ezt magyaráztam a múltkor is, az egység sugarú user pont ezt gondolja: "ha az öreg rák X360on ment, akkor miért nem megy az új vadi-brutál jó XONE-on?" És a háttér őt nem fogja érdekelni, az érdekli, hogy be kell-e üzemelnie újra a régi konzolját, vagy elég X1.
[ Szerkesztve ]
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
Yutani
nagyúr
válasz Döglött Róka #747 üzenetére
Feljebb pont arról elmélkedtek a kollégák (ahogy most Jácint is), hogy a szimpla userazt látja, hogy nem megy, de nem érdekli, hogy miért, csak a tény, hogy nem megy.
#tarcsad
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #32839680 #745 üzenetére
Az ütemezés. A Maxwell egy olyan elvek szerint épített architektúra, mint amilyet az ARM vagy az Imagination tervez a telefonokba. Ezeknél a legfőbb szempont a kiszámíthatóságra való gyúrás. Mert a grafika számítása abszolút kiszámítható. A szoftverek nagy része végig ugyanazt csinálja, tehát a jellemző pontokra lehet gyúrni. A compute viszont kiszámíthatatlan. Teljességgel képtelenség rá készülni dizájnból, mert annyi tényező van, amire csak az általánosság a megoldás. A GCN ezekre használ egy rakás hardveres képességet. A legújabb GCN3-as verzióban például ott a finomszemcsés preempció, a QoS, a gyors üzemmódváltás, a compute CP-k OOO logikája, a fejlett folyamatirányítás, a skalár+SIMD dizájn, a fontosabb Neumann elvek támogatása, a cache dizájn, a hosttól elkülönített működés.
Nagyon egyszerűen fogalmazva kétféleképpen lehet GPU-t tervezni. Az egyik módszer az ódivatú opció, ami ma még a jelen, és ilyenkor a tervezők kihasználják, hogy tulajdonképpen nagyon jól meghatározható a mai egyszerű kódok és shaderek sorrendje, amire lehet tervezni. Az újszerű tervezés már sokkal inkább az általános elvek szerint történik, amikor nehezem határozható meg, hogy mi a jó, és ezek az architektúrák az adatfolyam-optimalizált rendszerek, mint például a GCN. Itt a kiszámíthatatlanságot a bonyolult kódokban úgy oldják meg, hogy szükséges adat ott legyen a megfelelő gyorsítótárban a megfelelő időben, de ha nincs ott, akkor se legyen gond, mert a hardver automatikusan gondoskodik a megoldásról. Ez azonban sokkal bonyolultabb, gyakorlatilag processzorokhoz hasonlító ütemezést igényel, ami meg fogyaszt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
imi123
őstag
Ez nagyon jól hangzik leírva.
De pl egy olyan új és bonyolult motornál mint az AOTS-é miért nem veri hülyére a Fury a 980TI-t?
Ha egy modern engine ennyit tud akkor gyakorlatilag a bonyolultság inkább csak hátrány,már ha a fogyasztás is nézzük.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Nitrous a jelenlegi formájában nem igazán bonyolult motor, inkább csak újszerű koncepciónak lehetne nevezni. De ez nagyrészt annak köszönhető, hogy sok dolog még teljesen hiányzik a rendszerből. Leginkább olyasmi a motor terhelése, mint amilyen terhelése van a 3DMark Overhead tesztnek. De mivel pre-alpha, így ez nem érdekes, mert a komolyabb rendszereket most izzítják csak be. Az első végleges verzióban a pipeline-ok 50%-a lesz compute, míg a második generációs kódnál már 80-100%. A mostani pre-alpha verzióban a pipeline-ok 20%-a compute csak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
imi123
őstag
Biztos így van de az ilyenek miatt jutott az AMD oda ahol van.
Én biztos nem Demóztam volna addig amíg legalább 5%-al nem gyorsabb Fury-n mint 980TI-n.
Innentől megint az jön le hogy kapkodnak.
Az AMD legnagyobb ellensége saját maga.Sajnos!!Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Hát azért ott van a másik véglet is. Nem az AMD fejleszt mint a hülye, hanem az NV van lemaradva.
De teljesen mindegy melyiket nézzük, amíg kihasználatlan valami, az addig nem gond, amíg nem kell azért a "semmiért" pluszban fizetni.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Sir Ny
senior tag
De ez a plusz fogyasztás miért jön ki játékok alatt is, és miért skálázódik lineárisan?
Nekem nem tűnik szükségszerűnek, hogy egy olyan architektúra, amelyik képes átütemezni a feladatok sorrendjét, ha éppen olyat bíznak rá, másmilyen, egyszerű feladat esetén is rosszabbul fogyasszon a társánál, azaz ne legyen képes ugyanolyan egyszerű működésre: hogy a driver határozza meg, melyik egység mit és mikor számoljon, és azt végrehajtsa.
Ha tippelnem kéne, sokkal inkább tippelnék arra, hogy a GCN hely- és tranzisztorhiányban szenved. Gondolok itt arra, hogy minden részegységet többféleképpen lehet implementálni, lehet több tranzisztorral és kevesebb fogyasztással (az NV-nek lehetősége van erre), meg fordítva (ex has: ~10%-os méret és fogyasztáskülönbségekkel). És, inkább sok ilyenből adódik a fogyasztási hátrány.
-
-
nagyúr
Szerintem az nVidia fogyasztáselőnye abból adódik, hogy 4+ éve intenzíven foglalkoznak a fogyasztás optimalizálásával. Ennek eredményeként vannak olyan eltérések, amik
a) járnak funkcióvesztéssel. A példaként felhozott ütemező például ilyen - a nagyobb tudáshoz több tranzisztor kell, amiket aligha power gate-elnek dinamikusan, szerintem regiszterből is többre van szükség az ALU-k mellett, stb. Meg biztosan van még több nagyobb és számos kisebb ilyen kompromisszum.
b) nincs (ill. nem lesz később sem) észrevehető hatásukJó kérdés, hogy ezek milyen arányban vannak - de engem nagyon meglepne, ha az a) számottevően nagyobb súllyal játszana, mint a b).
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az ütemezés. Ez lehet egyrészt szoftveres, másrészt hardveres, és az sem mindegy, hogy milyen mértékű az ütemezés. A szoftveres ütemezés például elég hatékony, mert gyakorlatilag a hardver előtt eldől, hogy mi hogyan fog futni, és a hardver csak a beérkező, nagyrészt kész feladatokat futtatja. A hardveres ütemezés viszont ezt a szoftveres feladatot hardverben oldja meg.
A GPU-knál az egyik nagy zabáló a preempciós modell. Manapság két tipikus opciót választanak a gyártók. Az egyik a rajzolási szintű preempció, amikor tulajdonképpen a rajzolásokhoz van kötve a végrehajtás, és a prioritásokat is lehet vele kezelni. Emellett jól működtethető szoftveres rásegítéssel, hogy kevesebb hardveres részelemre legyen szükség. Ugyanakkor nagy hátránya, hogy ha a rajzolás nem lehet megszakítani, tehát összességében rossz késleltetés érhető el vele. Az újabban kutatott és bevezetés alatt álló modell a durvaszemcsés és finomszemcsés preempció. Ilyet használ manapság az Intel a Gen7.5-től, illetve az AMD a GCN-től. Finomszemcsés például a Gen9 és a GCN3. Ennek az előnye, hogy gyakorlatilag megszakítható bármilyen folyamat, ha van egy fontosabb, így a késleltetés nagyon alacsony lehet, de hátránya, hogy sokkal komplexebb hardvert igényel, mint a korábban alkalmazott modell. Erre a VR miatt mindenki át fog térni, mert a sima rajzolási szintű preemcióval egyszerűen beragadhat a rajzolás. Az ilyen dolgok növelik a fogyasztást, de muszáj bevezetni, mert jönnek az új dolgok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
válasz #32839680 #763 üzenetére
Mert a finomszemcsés preemciónak zero jelentősége van dx11 alatt... nem is értem a válaszát,mert ilyen szintű elbeszélést ritkán látok,ez kb a "Hány óra van van?" kérdésre a "De még mindig esik" válasz...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
nagyúr
válasz #32839680 #766 üzenetére
Valahol a pakliban benne van a tranzisztorsűrűség is.Egy határ felett nem igazán jó ha túl nagy,nem lehet a célzott órajelet tartani,mert örvendetes hogy mérnöki csoda és ezzel komoly pénzt spórol meg a vga gyártó,csak éppen tartalék nem marad a gpuban.Nézd meg a maxwelleket,azonos csíkszélességen 20-30%-al magasabb órajelen fogynak el,és az borzalmasan sok...no persze a felépítés a másik ok,abban viszont nem vagyok annyira otthon.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Peat;)
veterán
"De teljesen mindegy melyiket nézzük, amíg kihasználatlan valami, az addig nem gond, amíg nem kell azért a "semmiért" pluszban fizetni."
Ez azért eléggé egysíkú kijelentés. Egyrészt ott a fogyasztás, pl nálam a 280 és 290-es azért esett ki mert a házam túl kicsi hozzá, nem lehet elvezetni annyi hőt egyébként mindkét vga szimpatikus volt. Másrészt az árképzés jól láthatóan megváltozott AMD háza táján, az állításod a múltra igaz anyagi szempontból, de a jelenre nem. Ugyanakkor a jelenre vonatkozóan a fogyasztásnál már történt itt ott előrelépés, ez is tény, lásd 380x pl és nano. De a két pozitívum együtt nincs meg, szerintem mindenki ezt hiányolja többet között. AMD-nek mindig volt egy totál best buy modellje, most nehéz ilyet kiemelni, olyan nvidiás lett a kínálat.
-
namaste
tag
Tehát kétféle SIMD-16 van: SIMD-16(FP64) és SIMD-16(FP32). Úgy tudom, egy CU-ban mind a négy SIMD-16-nak saját regisztertömbje van, amelyeken nem osztoznak.
De ebből nem derül ki, hogyan hajtja végre az FP64 utasításokat. Vagy összekapcsol FP32-es ALU-kat, vagy van dedikált FP64 ALU is.Fogyasztás
Korábban azt írtad, 300 millió tranzisztort használ ütemezésre. A tranzisztorok 3.37%-a miatt nagy a fogyasztás?
Még mindig azt mondom, azok a részek fogyasztanak, amelyek működnek is: ALU, TEX, ROP, buszok, cache, memória. DX11 alatt nincs pl. async compute, ACE-ket ilyenkor lekapcsolják?
Azt is mondják, a számítások elvégzése nem is fogyaszt sokat, az adatmozgatás sokkal többet.Összehasonlítás
GCN - Kepler - kb. hasonló a teljesítmény/fogyasztás arányuk, pedig a Kepler sincs kitömve minden földi jóval.
R9 285 - R9 380 - a 285-ösnek az egyik legrosszabb teljesítmény/fogyasztás aránya, a 380-as sokkal jobb, ugyanaz a Tonga. Mi lehet itt? Feszültség, csip revízió? -
Peat;)
veterán
válasz #32839680 #770 üzenetére
Önmagában nézve igen, csábító, de nem teljesen ugyanazt a réteget célozza meg a két termék. Sokaknak új ház és tápvásárlást is jelentene egy 390-es vga-nak megfelelő környezet megteremtése a 970-es ellenében, plusz a hajlandóság. De amire reagáltál pontosan ugyanezt írtam le.
Vagy ha maradni akar az érintett a kis háznál akkor ugrunk a nanora csak hiába gyorsabb az ára nem e világi, amolyan nvidiás ahogy írtam, sőt szerintem annál is merészebb, de ezt félve írom le mert megint nekem ugranak a piros oldal erői. Szóval vagy ár, vagy kompromisszumkötés -> ami persze akit nem érint, annak jó vétel. -
válasz #32839680 #773 üzenetére
Vannak jó ITX kuckók is jó áron. Nekem pl ez van, s a 970 + i5-4460 + passzív táp + 2 winyó melegét lazán kiviszik a házventik 5V-on, null hanggal, s így a GPU 70-75 fokával a legmelegebb az egészben, szőrös fánkos aidás műterhelés alatt. AMD egyébként nálam azért kuka, mert HD film lejátszásnál sokkal jobban zabál, film alatt meg nem akarok járó ventiket a VGA-n.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
actival63
aktív tag
Phenom II X4 B97, 3200 MHz. ATI Radeon HD 4200
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A regisztertömb FP64 módban meg van osztva. Két SIMD tömb regiszterterülete lesz egy nagy tömbhöz rendelve.
A négy SIMD többől kettő FP64-es utasításoknál nem fog működni, mert az erőforrásaik egy részét hozzá kell rendelni az FP64-es SIMD tömbökhöz. Tulajdonképpen tekinthető ez összekapcsolásnak, de nem a hagyományos értelemben. Logikai szinten a négy SIMD többől kettő lesz, csak azok többre lesznek képesek. FP32 módban mindegyik tömb ugyanazt tudja, ahogy FP16-os módban is.
Az ütemezés áthálózza az egész lapkát. A multiprocesszorokban is jelen van, ahogy a belső buszrendszerben is számottevő tényező, elsődlegesen a cache dizájn miatt.
Attól, hogy a DX11 nem definiálja a multi-engine-t a driverek már rég ilyen formában működnek. Persze célirányos vezérlés nélkül itt a hatékonyság meglehetősen korlátozott, de ettől a driver megteheti, hogy a compute feladatot inkább az ACE-en keresztül küldi be.
Persze manapság az adatmozgás a legnagyobb probléma, de egy ilyen rendszernél ez kivédhetetlen. Maximum optimalizálni tudod, de ott sincs túl sok lehetőség.A Kepler még nem volt teljesen lebutítva a Fermihez képest. Ott csak az ütemezés egy része volt átültetve szoftverbe. Azzal nyertek valamennyit.
Az R9 285-nek szándékosan magasabb alapfeszültséget adtak, hogy az R9 280/280X életképes vétel maradjon. A 380-nál erre már nem volt szükség. Akinek volt esze így is 285-öt vett.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem azért kaptunk letiltott CU-s verziót nagyobb fesszel, mert nem lehetett volna 2048 SP-s 150 wattos verziókat csinálni, hanem azért kaptunk, mert a 280 és a 280X közé kellett a termék, akkor ugyanis a 280-as sorozat elvben jobb vétel maradt, de csak elvben. Az okosok 285-öt vettek ebben a kategóriában.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Peat;)
veterán
Honnan nézve ki az okos, ha a teljesítmény számít nem értem miért lett volna okos döntés egy 285-ös modell egy 280x ellenében, mindezt több pénzért ha 4 gigás változatot nézte valaki.
Ez az AMD nem tud eleget gyártani hogy kielégítse piacot magyarázat számomra meg nem racionális magyarázat, egyik modelljüknél sem, mert manapság ez lett a divat velük kapcsolatban. Csak lassan azért izgulnak a játékosok hogy ne tűnjön el a gyártó. De másik topikban már az AMD irányítja a piacot szerinted a mantle alapjaival, szóval én asszem megint teljesen más világban érzem magam. De legyen így, most itt a 380x akkor rácuppan a piac és megmenekül az AMD és mindenki boldog.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 285 több programban már gyorsabb, mint a 280X. Egyszerűen fejlettebb architektúra.
A 380-as sorozatnál már elég nagy lett a Tonga ellátás. Szóval a 285-ös ellátási problémák ma nem léteznek. A 280-as sorozat pedig már nem gond.
A Mantle, mint zsarolás teljesen másból ered. Az ARB-nek és a GAB-nak van egy erőssége, hogy csak akkor fogadnak el valamit a specifikációban, ha az összes tag melléáll. Ez addig erősség, amíg minden tagnak ugyanaz az érdeke, és ez így is volt, amíg az AMD nem csinált magának egy saját API-t. Ma már az AMD érdekei egy picit különböznek a többi tagétól. Sokkal könnyebben mondanak valamire nemet és benyújtanak a helyére egy saját javaslatot, majd belengetik, hogy ha nem ezt fogadják el, akkor ez a funkció csak a Mantleben lesz benne, és a konzolokról az támogatható lesz. Mivel ez a legrosszabb forgatókönyv mindenki számára, így inkább elfogadnak olyan dolgokat, ami csak az AMD-nek jó, és később majd igazodnak hozzá egy hardverrel, minthogy a konzolokkal az AMD elkezdjen izmozni. Gyakorlatilag ami eddig az ARB-nek és a GAB-nak erőssége volt, az most a gyengeségévé vállt.
Például az ASTC, mint iparági szempontból full nyílt formátum most nem érdeke az AMD-nek, mert ma megvan az esély rá, hogy mindenki a GCN formátumait használja, amiért mindenki fizetheti majd a licencet. Ezzel kapnánk egy új S3TC-t. A többieknek ez persze nem érdekük, de baszhatják az érdekeket, ha az ASTC-re az AMD nem mond igent. A legnagyobb valószínűsége most annak van, hogy a piac kivár. Szerencsére van esély az ASTC elfogadására, de sajnos később, ami baj.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
namaste
tag
"Az ütemezés áthálózza az egész lapkát."
De ez nem jelenti, hogy minden funkcióhoz új drótot húznak be, inkább a meglevőkön új parancsokat küldenek.DX11-n a compute előnyből semmit se látni, hiába vannak ott az ACE-k és az aszinkron végrehajtás lehetősége.
"A Kepler még nem volt teljesen lebutítva a Fermihez képest."
Se a Fermi, se a Kepler, se a Maxwell nem tud aszinkron compute-t. Ezen mi a butítás? -
-
csongi
veterán
Hihetetlen, hogy egy ceg van ami allandoan kezdemenyezi az optimalizalast, es nem most kezdte mar. De szelmalom harcot viv, mikozben panasz aradat van a pc jatekok iranyabol. Megis az nv produkal nagyobb eladasokat. Azert a vasarloknak is ebredni kellene, de ehhez foglakozni kellene egy picit a temaval, es nem csak becsmark tesztek alapjan donteni vasarlaskor. Hajra AMD, van egy ceg aki energiat fektet bele, hogy nem csak a papirra leirt marketing adatok legyenek lathatoak, hanem a valosag is. . Szurkolok, es a jovo az optimalizalas, minden szegemnseben a vilagunknak!
[ Szerkesztve ]
-
sad_Vamp
őstag
Az AMD legnagyobb problémája az, hogy folyton a jövőbe menekül. Ami viszont köszönhetően a 2 főkolomposnak (NV és Intel) rettentő bizonytalannak látszik.
Mert mi van? kb ez:
Prociknál:
AMD: ki adtuk az új GCN-összevont-APU csúcs processzort.
Intel: szép, már majdnem elértétek az i3 sebességét
AMD: lesz ez még gyorsabb is, csak máshogy kell rá programozni!
Intel: persze, persze... (és mégis ki lesz aza hülye aki úgy fog programozni rá, hogy drága i5ök meg i7ek kifeküdjenek? főleg ha én vagyok a piacvezető?)Mert hát ugye azóta is csőstül jönnek a GCN programok, főleg konzolra, ott is rettentő túltengés van belőlük.
És a grafoknál is hasonló a helyzet, bár ott még talán fej-fej mellett vannak (nem olvastam mostanában tesztet)
Hogy, miért nem "ébrednek" a vásárlók? Megmondom szvsz a válasz egyszerű, valószínűleg megunták a szopást... elegük lett. Nem csak az igérgetésből, hanem a folyamatos driver problémákból is. És igen, lehet mondani, hogy de nálam nincs probléma... másoknál meg nagyon is van. Már 1998-2000 környékén hülyén néztünk a haverra akinek vlmi Radeon csúcskártyája volt, viszont minden 2. régebbi vagy épp aktuális játék grafikailag bugzott rajta. Cseszhette a jó kártyáját ha csak minden 2. játékot tudott velünk játszani. 2x volt AMD-s cuccom mind2 laptopban, 1. egy TL52es proci ami kb kazánként működött más probléma igazából nem is volt vele talán. a 2. egy Acer timeline laptop amiben intel és ATI/AMD grafika váltogatta magát táptól függően. Minden egyes win re-installnál szoptam driverrel, mert vagy nem találtam a neten a legújabbat (elég hülyén volt megjelölve a dolognak) vagy ha meg is 1ből error-al indított, néha még az eredeti is.
Szóval szvsz ezért nem ébrednek a vevők, ráuntak a tájra, inkább fizetnek többet az aktuális teljesítményért, meg a működő driverokért... minthogy valami jövőbeli misztikumba öljék a pénzüket.
[ Szerkesztve ]
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
sad_Vamp
őstag
melóban is vlmi radeon van. Volt, néha olyan, hogy 2x indul el a driver (2 ikon az óra mellett aztán erroral kilépett az egyikből). Bár igaz, mostanában jó.
Sajnos ez sokak számára a realitás, én attól még elhiszem, hogy neked nem volt vele problémád.De azt is meg kell/lehet érteni akinek volt, és nem szeretné újra átküzdeni magát ilyeneken.
(azt is simán elhiszem hogy NVidia chipsetes alaplappal se volt pl sokaknak, én viszont szívtam miatta mint a torkosborz)
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
félisten
Naív hozzászólás volt, örülök , hogy bekajáltad az AMD marketinget. .. Nem nagyon tudok elégedetlen NV kártya tulajról aki nem azt kapta, amit ígértek neki.adott kategóriában. Nem nagyon tudok Intel proci tulajról aki elégedetlen, és aktuális kategórián belül váltana AMD re. mert minek?
Optimalizálás : konzolokra fejlesztett csak AMD re optimalizált és semmi másra meg nem jelenő játékok is szarul futnak, mire optimalizáljanak? az AMD nek? miért ki az AMD? Mi alapon várja el? ja tudom mert ők vannak benne minden aktuális konzolban és most ők mondják meg sajnos mi legyen az irány amit mindenkinek követnie kell.
remélem köv genbe repülnek a konzolokból.Hányinger ez a generáció, az eddigi legsiralmasabb minden téren.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- War Thunder - MMO Combat Game
- Milyen autót vegyek?
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Fujifilm X
- Aliexpress tapasztalatok
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Amazon Fire TV stick/box
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- Sziasztok! Eladó az alábbi videokártya, nagyobbra váltás miatt: - Zotac márka - nVidia GeForce RTX
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK