Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • WonderCSabo

    félisten

    Ebben a leírásban több módszert, lépést mutatok be, amikkel kitalálható, hogy miért nem indul a Firefox / miért nem működik jól, és amikkel kijavíthatóak a hibák.

    Diagnosztika lépései:

    1. Lépj ki teljesen a Firefoxból és indítsd újra a gépet.

    2. (Ha be tudsz lépni a Firefoxba, és működnek a menük) töröld a cachet: "Eszközök -> Beállítások -> Haladó -> Hálózat / Kapcsolat nélküli tár -> Törlés most"és törölj ki minden személyes adatot, mint a sütik, böngészési előzmények, stb., ha nem akarod elmenteni őket. Ha ez nem segít:

    3. Lépj ki a Firefoxból és bizonyosodj meg, hogy nem fut a háttérben. Esetleg csinálj egy biztonsági mentést a profilodról.

    4. Személyre szabással és beállításokkal kapcsolatos problémák: Indítsd a Firefoxot csökkentett módban. A Firefox csökkentett mód ablak megnyílik, benne néhány hibaelhárítási opcióval. Pipáld be a "Eszköztárak és vezérlőelemek alaphelyzetbe állítása" és a "Minden felhasználói beállítás visszaállítása a Firefox alapértelmezéseire" lehetőségeket. Kattints a "Változtatások végrehajtása és újraindítás" gombot.

    5. Kiegészítőkkel és témákkal kapcsolatos problémák: Indítsd el a Firefoxot csökkentett módban. Ha a probléma továbbra is fennáll, lépj a 6. pontra. Ha a probléma megszűnik csökkentett módban:
    ¤ Frissítsd vagy kapcsold ki vagy uninstalláld a témáidat vagy válaszd az alapértelmezett témát a Kiegészítőkezelőben.
    ¤ Frissítsd vagy kapcsold ki vagy uninstalláld a kiterjesztéseidet a Kiegészítőkezelőben.

    6. Profil problémák: Készíts egy új Firefox profilt (Később visszatérhetsz az eredeti profilodhoz a profilkezelővel). Ha a probléma megszűnik az új profillal, átmásolhatod a kiválasztott adataidat az új profilba és újrainstallálhatod a felrakott kiterjesztéseidet és témáidat vagy megpróbálhatod kijavítani a jelenlegi profilodat (lásd alant). Ha a probléma nem szűnik meg az új profillal:

    7. Plugin problémák: Kikapcsolhatod a pluginjeidet, hogy meglásd, a probléma azokhoz kapcsolódik-e. Lásd a Plugin problémákat alább. Használd a Kiegészítőkezelőt ("Eszközök -> Kiegészítők->Bővítmények") a pluginok egyenkénti kikapcsolásához. Ha a probléma továbbra is fennáll:

    8. Clean reinstall: Töltsd le egy új Firefox telepítőt a Mozilla oldaláról majd lépj ki teljesen a Firefoxból, töröld a Firefox telepítési mappáját, és installáld újra a Firefoxot. Ha ez sem segít, akkor teljesen le kell törölnöd a Firefoxot, mielőtt újra felraknád. Lásd a Clean reinstall részt alább.

    Ha a probléma továbbra is fennáll, nézd meg a "további megoldások" részt.

    Kiegészítő problémák

    A kiegészítő problémák jelentkezhetnek, ha frissíted a kiegészítőt, nem csak akkor, ha újat raksz fel. Ebben az esetben tudható, melyik kiegészítő a hibás (valószínűleg a kompatibilitás hiánya miatt). Lehet, hogy elegendő a kiegészítőt frissíteni "Eszközök -> Kiegészítők -> Kiterjesztések -> Frissítések keresése".
    Egyébként a leggyorsabb megoldás a hibás kiterjesztés kikapcsolása.

    1. Indítsd a Firefoxot csökkentett módban (nem a Windows csökkentett módban). Amikor az ablak megnyílik kattints a "Folytatás csökkentett módban" gombra. Ez ideiglenesen letiltja az összes kiegészítőt.

    2. Ha a probléma megszűnik miközben az összes kiegészítő le van tiltva, indítsd újra a Firefoxot normálisan, és tiltsd le egyenként a kiegészítőket. Ezt úgy érheted el, hogy a Kiegészítő kezelőben egy kiterjesztés melletti "Letiltás" gombra kattintasz. Majd újraindítod a Firefoxot. Ezt addig kell ismételni amíg meg nem szűnik a probléma.

    3. Ha megszűnik a probléma, akkor az a kiterjesztés a bűnös, amit utoljára letiltottál.

    4. A letiltott kiegészítő uninstallálhatod, de ha fontos Neked, hagyhatod letiltva is, és időnként ellenőrizheted, hogy egy esetleges frissítés nem javítja-e meg.

    Profil problémák

    Ha le akarod ellenőrizni az összes profil problémát, akkor készíthetsz egy új profilt (ne töröld a régit, csak készíts egy újat). A böngészési előzményeid, könyvjelzőid, kiterjesztéseid, témáid, személyes beállításaid nem lesznek jelen, mikor a Firefoxot az új profillal indítod, de mind elérhetőek lesznek az eredeti profilban. Ha a probléma fennáll az új profillal, próbáld a további diagnosztikai lépéseket.

    Ha a problémád megoldódott, 2 lehetőséged van:

    ¤ Egyenként visszarakhatod a régi profilból az új profilba a személyes adataidat például Mozbackuppal.
    ¤ Megpróbálhatod az eredeti profilt kijavítani:

    Kijavíthatod a hibát, ha bizonyos fájlokat eltávolítasz a profilból, lásd alant. (Először csinálj egy biztonsági mentést, hogy semmi adat ne vesszen el) Minden egyes lépés után lépj be az eredeti profilodba a profilkezelővel. Ha a problémád megoldódott, használd tovább a régi profilt. Ha nem, menj tovább a listán. Minden egyes kilépésnél bizonyosodj meg, hogy teljesen kiléptél-e a Firefoxból.

    ¤ Nézd meg, hogy vannak-e többszörözött fájlok ugyanazzal a névvel (pl., "sessionstore-n.js" vagy "prefs-n.js") ahol "n" egy szám, pl., "sessionstore-999.js". Ha találtál, töröld a számozott fájlt.
    (Figyelem: Ne töröld a dátumozott bookmark fájlokat a bookmark mappában - ezek biztonsági mentések.) Következő lépésként ellenőrizd le a profil mappa és annak fájljainak tulajdonságait (jobbgomb -> tulajdonságok). Minden "Írásvédett" attribútumot távolíts el.

    ¤ Töröld (vagy nevezd át) a következő fájlokat: "xpti.dat" "compreg.dat" "extensions.ini" "extensions.cache", "extensions.rdf" az eredeti Firefox profil mappádban. Ezek a fájlokat újragenerálja a Firefox, remélhetőleg már a helyes tartalommal.

    ¤ Töröld (vagy nevezd át) a következő fájlokat: "mimeTypes.rdf", "cookies.txt" és/vagy "cookies.sqlite", "hostperm.1" "permissions.sqlite", és "localstore.rdf" az eredeti Firefox profil mappádban. Ezek a fájlok beállításokat, letöltési listákat tartalmaznak, és visszaállíthatók a biztonsági mentésből, ha törlésük nem segített.

    ¤ Töröld (vagy nevezd át) a következő fájlokat: "prefs.js" és (ha létezik) "user.js" az eredeti Firefox profil mappádban. Ezzel eltávolítod a személyes beállításokat, amik ezekben a fájlokban vannak tárolva.

    ¤ Töröld a "extensions" mappát és a "chrome" mappát (ha létezik) az eredeti Firefox profil mappádban. Ezzel eltávolítod kiegészítőidet és a userchrome, usercontent változtatásokat, amiket csináltál.

    ¤ Töröld a következő fájlokat: "XPC.mfl" és "XUL.mfl" (Windows), "xpc.mfasl" és "xul.mfasl" (Linux), vagy "XPC FastLoad File" és "XUL FastLoad File" (Mac OS X) a profilmappádból és temp mappádból is. Ellenőrizd %USERPROFILE%\Local Settings\Application Data\Mozilla\Firefox Windows alatt 2000/XP vagy ~/Library/Caches/Firefox Mac OS X alatt és onnan is töröld. Ezek a fájlok újragenerálódnak a Firefox következő indításakor.

    ¤ Mozgasd a "places.sqlite" (és "places.sqlite-journal", ha létezik) fájlt az eredeti Firefox profil mappádból egy másik, biztonsági mentésre használt helyre, ezzel kijavítod az esetlegesen elromlott Places adatbázist. Ezzel eltávolítod az előzményeket és könyvjelzőket, a Firefox visszaállítja őket a legutóbbi JSON backupból.

    Plugin problémák

    A bővítmények (pluginok) alapból engedélyezve vannak az összes Firefox profilban. Ha meg akarod nézni az érzékelt pluginokat, írd be about:plugins a címsorba -> Enter.

    A pluginokat megnézheted, letilthatod, engedélyezheted "Eszközök -> Kiegészítők -> Bővítmények" alatt. Ha meg szeretnéd nézni, hogy az adott plugin okozza-e a problémát, kattints a mellette lévő "Letiltás" gombra, majd indítsd újra a Firefoxot. Ezt játszd el minden egyes pluginnal, amíg meg nem találod a hibásat. A letiltott pluginok nem jelennek meg az about:plugins oldalon. Ha újra akarsz engedélyezni egy plugint, nyisd meg a "Eszközök -> Kiegészítők -> Bővítmények" -et, jelöld ki a plugint, kattints a "Engedélyezés" gombra, majd indítsd újra a Firefoxot.

    Clean reinstall

    A Firefox újrainstallálását a telepítési mappa törlése után "clean reinstall"-nak nevezzük. (A telepítési mappa törlése nincs hatással a Firefox profil adatokra mint a könyvjelzők, jelszavak, sütik, és beállítások, ezek egy másik helyen vannak tárolva.)

    A clean reinstall lépései:

    1. Töltsd le a Firefox telepítőt. Kerüld el a nem hivatalos telepítőket, amik third-party elemeket tartalmaznak, mint a Google toolbar, stb.
    2. Lépj ki teljesen a Firefoxból.
    3. Töröld a Firefox telepítési mappát.
    4. A letöltött telepítővel installáld újra a Firefoxot.

    Egy másik lehetőség a clean reinstallra a Firefox uninstallálása először (Windows alatt ne pipáld be az uninstallálási lehetőséget: "Firefox beállításaim eltávolítása", hacsak nem akarod a profil adataidat is törölni) és telepítsd a Firefoxot egy másik program mappába (Windows alatt használd az egyéni telepítési beállításokat és válassz egy másik célmappát, pl. C:\Program Files\Firefox3).

    Firefox újrarakása a Firefox teljes eltávolítása után (profiladatokat is törölve)

    Ha a probléma továbbra is fennáll, vagy ha inkább teljesen el szeretnéd távolítani a Firefoxot, tedd a következőt:

    1. Töltsd le a Firefox telepítőt.
    2. Biztonság kedvéért csinálj egy mentést a profilodról.
    3. Teljesen töröld le a Firefoxot: uninstalláld a programok közül, távolítsd el a program mappát, és a profil mappádat is. A profil mappád törlésével az összes személyes adatod elvész, ezért csinál egy biztonsági mentést róla.
    4. Rakd újra a Firefoxot a letöltött telepítővel.

    Egyéb megoldások

    ¤ Ellenőrizd a tűzfaladat és egyéb biztonsági programodat, hogy nem blokkolja-e a Firefoxot és az internet elérését.
    ¤ Reklámblokkoló, internet-gyorsító, antivírus vagy egyéb más program ütközhet a Firefoxszal. Próbáld ideiglenesen lekapcsolni ezeket a programokat.
    ¤ Probléma lehet a hosts fájllal - nézd meg ezt a leírást.
    ¤ (Windows) Futtasd a hibaellenőrző programot a Chkdsk (Windows 2000, XP, Vista, 7) vagy ScanDisk (Windows 98, ME).
    ¤ Miután teljesen kiléptél a Firefoxból, nyisd meg a telepítési mappát (alapértelmezetten, C:\Program Files\Mozilla Firefox Windows alatt) nevezd át a firefox.exe -t firefox1.exe -re, majd kattints duplán firefox1.exe-én. Ha a Firefox elindul, lehet, hogy a tűzfalad blokkolja. Előfordulhat, hogy egy kártevő szoftver nem engedte az eredeti firefox.exe-t futni. Ellenőrizd a tűzfaladat, illetve csinálj egy teljes kártevő-ellenőrzést a gépen.

    Kártevő ellenőrzés

    Ha a Firefox nem indul, azt okozhatják kártevők. Ellenőrizd ezt egy teljes rendszerellenőrzéssel a biztonsági programoddal. Ha a programod nem találja a kártevőt, esetleg egy másikkal megpróbálhatod:

    ¤ Malwarebytes' Anti-Malware
    ¤ SUPERAntiSpyware
    ¤ Spybot-Search & Destroy

    Ha minden lépést elvégeztél, és a probléma továbbra is fennáll, netán valami gubancot okoztál, kérdésedet tedd fel a Firefox topikban!

    A leírás ezen cikk alapján készült.

    [ Módosította: Grafiqs ]

Új hozzászólás Aktív témák