- A TPV Technology tovább erősítené magyarországi pozícióit a monitorok piacán
- Computex 2024: Ryzen 8840U dolgozik a Zotac kézi konzoljában
- Computex 2024: látogatóban a Chieftecnél (videóval!)
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
Hirdetés
-
Még mindig készül a Lollipop Chainsaw RePOP
gp Alig néhány nap múlva elviekben megkapjuk a remake megjelenési dátumát.
-
A Samsung megnyitja külsős appok számára az AI fordítás lehetőségét
ma A fordítás magán az eszközön történik biztonsági okok miatt.
-
Computex 2024: látogatóban a Chieftecnél (videóval!)
ph Mélynyomót formázó microATX ház, egy ígéretes üvegtorony és vízhűtések is előkerültek a standon.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
válasz runner 125 #87980 üzenetére
He? Ez most csak valami vicc?
Eddig is a biciklisek okoztak a kozuti balesetek 11%-at es kozulluk kerult ki a legtobb ittas "vezeto", ezentul meg mar tok legalis lesz a reszeg biciklis?...
Mert azt irja amig biztonsagosan tudja vezetni... de hat ez akkora relativ kozhely hogy hihetetlen... ki es milyen alapon fogja ezt megallapitani? hol a hatar? Ha 100 meteren belul csak 2x esik el a biciklivel akkor az meg nem gond, de 3-tol mar buntetnek vagy mi?[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #87984 üzenetére
Persze, de akkor legyen kötelező biztosítása, hogyha elütöm amiért ugye "ő a felelős" - abban az esetben - akkor legyen miből kifizetnie a káromat! Nem?
Mert ugye ez most is problémás, ha biciklis okoz balesetet... Na most ha kb "szabadon" ihatnak ezentúl akkor v.színű a balesetek száma is növekedni fog.@gyenge47:
"a te logikáddal az alkoholt is be lehetne tiltani."
Értem, tehát az, hogy nem szeretném, hogy a forgalomban részvevő egyének alkoholos befolyásoltság alatt legyenek az egyenlő azzal, hogy tiltsuk be az alkoholt?
Bocs, de ez így belemagyarázás nagyon."És igen, így is van kockázat, de ilyen esetben elsősorban saját magát veszélyezteti az ittas, mint másokat."
Persze, akkor ezek szerint Te még sose voltál az utakon sofőrként. És az mondjuk elképzelhetetlen a számodra, hogy ha egy részeg biciklis aki épp előtted elhasal, akkor te mondjuk elrántod a kormányt, nehogy kivasald a szerencsétlent, így viszont mondjuk épp egy szembejövőnek mész neki... De millió másik ilyen példát lehetne mondani.
Egy be nem számítható közlekedő a forgalomban sohasem csak saját magára veszélyes...Arról nem is beszélve, amit az elején írtam, hogy okés hogy én kivasalom, ő a hibás csak magát veszélyeztette meg minden... ez okés. Na de az én káromat ki a f..om fogja megfizetni? Nem az enyémben, de egy modernebb, újabb és drágább autóban egy biciklis is tud több százezres akár milliós károkat is okozni. Akkor majd állhat neki az illető pereskedni évekig?
Nincs ez átgondolva teljesen... -
Dany007
veterán
válasz gyenge47 #88003 üzenetére
"Nem arra ad felmentést, hogy részegen is lehessen kerékpározni, hanem azt az állapotot törli amikor, valaki megiszik egy fröccsöt vagy sört és fél órán belül felül a biciklire azt meg lehessen büntetni. "
Amíg nincs hajszál pontosan lefektetve, hogy hol a határ, addig bizony arra ad felmentést, hogy akár részegen is lehessen kerékpározni.
Ahogy olvasom azt írják - nem szó szerint -, hogy amíg biztonságosan képes közlekedni, addig a szintig lehet inni.. Most akkor ezt mi alapján döntik el, hogy még biztonságosan megy-e vagy már nem?
Szal érted mi a problémám?
De még ha szabnának is határt, az sem lenne a gyakorlatban kivitelezhető. Mert ugye van akinek megárt már 2 sör, másnap meg 8 sem igazán. Van aki egy sör után se tud már vezetni normálisan, van aki meg 4 után is lazán...
Teljesen egyén függő, nyilván akinek kisebb a testtömege annak kevesebb alkohol is megárt mint egy 120 kilós férfinak.Tehát az, hogy nincs ez pontosan megnevezve és szabályozva alapvető probléma. A másik meg, hogy ellenőrizni szintén ugyanannyi energiába fog telni, mint azt ellenőrizni hogy ivott-e vagy sem. Egyébként se értem mért baj az, ha valakit megbüntetnek alkoholos befolyásoltság alatt történő biciklizés miatt, amikor azt tiltja a törvény. Nem értem...
Azt a részét megértem, amit írtál, hogy inkább biciklire üljön, mint kocsiba alkoholosan. Okés. Tényleg egy fokkal jobb. De ez megint egy olyan dolog, hogy ahelyett, hogy betartatnák a törvényt, inkább megengedik és akkor nem kell betartatni.
Kb, mintha a sok gyorshajtást úgy oldanák meg, hogy felemelik a speed limitet és kész. És akkor 130 helyett 160-ra emelik akkor a legtöbb gyorshajtó "megszűnik".Nem ez lenne a megoldás. És mivel már így is a biciklisek közt van a legtöbb ittas "vezető" - nem az autósok között(!) és a biciklisek okozzák a közúti balesetek 11%-át (ami a számukat figyelembe véve baromi sok).
Idézem: "a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint tavaly a közúti balesetek 11 százalékát kerékpárosok okozták. Érdekes, hogy az ittasan okozott szerencsétlenségek aránya a kerékpárosoknál és a segédmotorkerékpár-vezetőknél (21-23 százalék) volt 2011-ben a legmagasabb." forrás
Na ezek után, szerinted jó ötlet ha még ráadásul emelleé direktbe megengedik nekik az ivást?
Én ezzel nem tudok egyetérteni, hiába próbálom elfogadni az érvet, túl kevés ide. -
Dany007
veterán
válasz enginev3.0 #88048 üzenetére
Hasonló Suzuki? Swift az újabb fajta?
Úgy emlékszem az már 700k-től indult klímával meg ilyesmi... Ilyenre gondolok.
Egy "erősebb" motorral már városból is ki lehet merészkedni vele.Amúgy mért ennyire merev határ az a 10 éves kor? Azért ahhoz elég csücskös a 800k...
-
Dany007
veterán
válasz enginev3.0 #88051 üzenetére
Értem. De a Swift-et támogatom továbbra is.
A csomagtartó bőven elég bevásárlásokhoz... Kellemes vezetni, modernebb külseje is van, keveset fogyaszt és a "nagyobb" motorral ellátottak jól is mennek. És szvsz ahogy hallottam olcsó is.Azt meg képtelenség összehozni, hogy kis autó legyen, keveset fogyasszon, olcsó is legyen a fenntartása, családi autónak is jó legyen, nagy csomagtartóval, utazóautóként is jó legyen hosszútávon, városi kisautó is legyen... Ilyen szvsz nem létezik... Ja és mindez 8-900k-ig max 10 éves korig.
Nem vagyok egy nagy Suzuki párti, de én ilyen helyzetben biztos azt a fajta Swiftet nézném ki. -
Dany007
veterán
válasz Kornel #88266 üzenetére
Én azt hallottam róla, hogy a benzines kevésbé "koptatja" a kettőstömegűt, mint a dízel. A dízel nagy nyomatéka jobban odavág a kettőstömegűnek...
Aztán kitudja mi az igazság... De tény, hogy a dízelt igen gyakran hozzák szóba kettőstömegű rémálommal, ellenben a benzinesnél alig hallani. Pedig azokban is sokban van... -
Dany007
veterán
No, kijelzett ez a szerencsecsomag...
De még csak 440km-nél járok...Ugye múltkor tankoltam bele pontosan 20k-ért Shell hiper-szuper nitro plusz benyát 470 forintért literjét.
Vagyis 42,5l-t tankoltam. És mentem vele 440+10km (mert így volt a tankolásnál, első kijelzés plusz 10km).
Tehát elvileg 450km-t mentem 42,5 literből, sajnos csak város volt és mindig (!) klímával. Talán ma volt az első nap, hogy nem kellett klímát kapcsolni.
Ebből már könnyedén kiszámolható, hogy 9,44 litert evett százon így, itt a városban, végig klímával. Hát, szerintem ez nem rossz. 1.8-as motor am. A régi Omega ennél többet evett klíma nélkül is.
Majd most kipróbálom sima 95-össel is ugyanezt a menetet. Bár attól tartok a következő hónapot biztos nem úszom meg pályázás nélkül. Amit igazából jobban is szeretek, de az összehasonlítás csak úgy lenne releváns... -
Dany007
veterán
válasz Kornel #88316 üzenetére
Igen igen, tudom hogy úgy a biztos. De annyira nem vagyok fogyasztás mániás, csak megközelítőleges értékre voltam kíváncsi. Meg ennyit amúgyse szoktam városozni egyhuzamban. Meg azért az év nagyrészében klíma se megy egy hónapon át folyamatosan...
Más.
Most szervizest "keresek". Főképp csak gondolkodom rajta. Hogy kihez lehetne majd vinni az autót. A nepperem ajánlott egyet itt Vp-ben, de elmondása szerint ő leginkább az alap dolgokban tud segíteni, kifejezett Fordos az ürge. Mert majd azért tél előtt át akarom nézetni az autót rendesen.Aztán most lett egy autó-tuningos ügyfelem. Akik kb mindent csinálnak all-in-one. Szerviz, chippelés meg amit akarok... Gondolkozom rajta, de kicsit sufninak érzem őket a weboldal alapján. Meg hát szvsz ami "mindent tud az általában semmit se" igazán jól. Legalábbis ez a tapasztalat egyéb területeken.
De, nekem mégis olyan szervizes kéne, aki ért hozzá, igényes és egy helyen mindent megtud csinálni, amire csak szükség lehet. Érdemes egyáltalán ilyet keresni?
Mehetne apósom szerelőjéhez is, aki bagóért csinálni bármit, de ő se kifejezett Fordos... Apáméhoz is mehetne ő biztosan megbízható, jó áron dolgozik stb... de ő se Fordos. Sőt, ő konkrétan Renault márkaszervízből ment maszek vállalkozónak. És asszem apámé az egyetlen Ford amit szervizel...
Tehát oda se nagyon akarom vinni... -
Dany007
veterán
válasz mokus1 #88335 üzenetére
Hehe, na jó, de az dízel. Apósom 2.5-ös régi dízel Omegájával mentem 1-2 hónapot és bizony az is meglepően keveset fogyasztott. Tehát ja, ez így normális.
Amúgy szerintem nem olyan rossz az a 9-9,5 körüli fogyasztás ilyen körülmények között a benzinestől. Majd meglátjuk ősszel klíma nélkül mit dob.@peterkeT:
Na jó, de a félóránkénti pisilés egy felnőttnél már orvosi eset. Komolyan. Ez azért nem olyan általános. A gyerek mizéria inkább
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz FrankMonzano #88382 üzenetére
Azért ír így, mert próbálja utánozni a Rejtő könyvekben szereplő Török Szultán írását.
Ezáltal valami érthetetlen, nonszensz és elmebeteg módon próbál emléket állítani (?) / tisztelegni (?) a szerző előtt. Ami ilyen módon teljességgel értelmetlen és kontraproduktív.Mindeközben több tucat fórumozót idegesít, zavar és gyötri a szemét / agyát, mire megpróbálja kisilabizálni mit is akar mondani. Már aki nem unt bele már rég és ignorálja az egészet ahogy van.
Továbbá megszegi a Prohardver alapelvek fórumszabályzatának azon részét, miszerint a fórum nyelve magyar! De amit ő ír az minden csak nem magyar. Viszont neki lehet, "meg van engedve" hivatalosan. -
Dany007
veterán
válasz raczger #88415 üzenetére
No ez legalább egy tényleg korrekt ajánlat volt. Ritka az ilyen.
Az viszont már elgondolkodtató ha a szerelő és a tulaj is le akar beszélni róla! Azért az csak jelent valamit, nem? Tehát eladná az autót, mert rá kéne költeni mégegyszer a mostani értékét... Te meg megvennéd.
Az tényleg pozitív hogy tisztában vagy az elején az ismert hibákkal. De ... Hát nem tudom.
Ahogy itt olvasom a különböző írásokat, hsz-eket erről a típusról nekem nagyon pénztemetőnek tűnik.Mert az okés, hogy megcsináltatod a problémákat, de ahogy olvasom ezek között még mindig nincs motorikus baj... Mivan ha később meg a motorikus problémák jönnek elő? Az még nagyobb lé lesz...
Nem tudom. Én nem tudnék dönteni a helyedben. -
Dany007
veterán
válasz raczger #88426 üzenetére
"Szerintem pont motorikus problémák nem lesznek ezzel a motorral sosem, ha kezdetektől karban van tartva"
Hát, én nem értek a lovakhoz, de ez azért kicsit merész kijelentés. Okés, hogy benzines, de no.
Nem tudom, tényleg nehéz a döntés. A BMW meg hosszútávon biztos, hogy drágább lesz, mint egy másik random típus. Mármint a fenntartás.
Plusz, az lehet, hogy ezek "szokásos" dolgok 200k-nál ennél a típusnál, de hogy 700k-nyi javítás egyszerre jöjjön össze...A Mercinek kicsit halottaskocsi feelingje van kívülről, belül viszont nagyon szép. Nekem jobban bejön, mint a linkelt Audié például.
Emlékszem néztél Mazdát is, azóta semmi? Ne kapkodd el. Vedd át újra a feltételeidet, melyik mennyire reális annyi pénzért stb... Aztán a kereső kidobja.
Nálam a favorit még mindig az az S60-as volt, amit elvittek előtted. =/@#88428)MunezXBK:
-
Dany007
veterán
Addig amíg nem minden érintőgombos (mint mondjuk egy Teslan, ahol a tompított is csak azzal megy) addig szvsz nem gond.
És, ahogy látom a komplett vezérlés bele van építve a kormányba. Tehát menet közben már nem nagyon kell piszkálni azt az érintőkijelzőt. Meghát "gondolom" rezgő visszajelzés is belevan építve, hogy az embernek ne kelljen vakon nyomkodnia.Szóval elindult bemondod az úti célt (remélem már minimum a hangfelismerés, legalább angolul), aztán viszlát. A CD /DVD / pendrive "táradból" meg olyan zenét hallgatsz menet közben, amit akarsz, mindezt már a kormányról vezérelve.
A légkondi is olyan, hogy egyszer beállítod, aztán nyomsz egy auto-t és többet nem nyúlsz hozzá. Mittomén, nálam a 23 fok a "menő". És kész. Télen-nyáron tartsa ezt a hőt azt viszlát.Legalábbis nekem így lenne logikus egy 2014-es (?) modernnek számító vezető márkától kiadott autó esetében.
@MunezXBK:
A Mondeo-t vagy a fabetétet?
-
Dany007
veterán
válasz MunezXBK #88620 üzenetére
-1
Nekem az 1.8 125LE is kevés benzinesben. Persze ez 1,35T. Tényleg elég jól pörgetni kell, hogy ugorjon, mondjuk akkor már ugrik is, de na... Legalább 2.0-est kellett volna vennem - de nem volt. Vagy dízelt, de azt meg nem tudtam volna fenntartani.Azért lehet ha Te most átülnél egy kis 60LE-s gyufásdobozba, akkor azért te is meglepődnél bizonyos szituációkban.
Én azért rendszeresen vezetek cégesként ilyen kisautót is (régi Puntot) meg ugye a Mondit is és hiába negyedannyi kg a Punto, rohadt nagy a különbség a kettő között menetteljesítményben és dinamizmusban. Mondom ezt úgy, hogy ugye az 1.8 Mondit is kevésnek érzem. Épphogy a "pont jó" kategória. Nekem. De lehetne erősebb is. -
Dany007
veterán
válasz runner 125 #89094 üzenetére
Ezt mondjuk tapasztalom én is. Most, hogy ilyen esős az idő, már 2-3 hete nem mosattam le.
És tiszta por, viszont semmi nem látszik belőle! Csak úgy látni bármit is, hogy odamegyek közel hozzá és végighúzom az ujjam. Ott akkor abban a sávban felgyülemlik a por és az már látszik, de amúgy az égvilágon semmi... -
Dany007
veterán
válasz Typhoon47 #89169 üzenetére
De ez egyébként nem derül ki egyhamar, nem?
Tehát nem úgy van, hogy belerakja a gagyi olajat, aztán pár hónap múlva felrobban a motor...Hanem hogy mondjuk évek múltán szépen jobban amortizálódik a motor, meg előbb jönnek elő a baja, esetleg komolyabb problémája lesz idővel...
Hát nem tudom, én ezen se spórolnék. Inkább 95-öst rakok prémium üzemanyag helyett, minthogy 5-6k-t spóroljak az olajon.
Az átlag ember úgyis évi 10-12k km-t megy, ergo kb évente kell cserélni. Ha azt az 5-6k különbséget leosztjuk akkor havi szinten párszáz forintos különbségről beszélünk, annyit meg megérdemel a motor. -
Dany007
veterán
Jajj nem is meséltem még mit úsztunk meg a mai napon.
Lenn voltunk strandolni a gyerekkel a parton...
Kora este jöttünk hazafele, Füred felől a nosztorin fölfelé. Nem mentem gyorsan 80-100 körül. Jó nagy forgalom, szembe folyamatosan jöttek a part irányába.Na egyik balos kanyarban voltunk épp, szembefogralom folyamatos, mikor egyszer csak a kanyar közepén puff egy motoros jön velem szemben! Épp előzte a sort... Én meg gondolkodás nélkül, amolyan reflexből kiengedtem jobbra az autót így elfért a motoros... Benne voltam már a balos ívben így egy hirtelen jobb rántással kerültem ki.
Olyan "jó érzés" volt az egész, mert amolyan TDU reflexből jött a mozdulat. Olyan érzés volt, mintha teljesen hétköznapi dolog lenne egy ilyen szembejövőt valamit kikerülni. Persze, aztán pár kanyarral később már jött a remegés a lábamba... Szintén persze ha nem motoros, hanem autós jön szembe akkor csattanunk.
Mivel balos kanyar kb elején-közepén volt az eset, szembe folyamatos autósor, így esélyem nem volt meglátni, hogy valaki az én sávomban jön szembe velem. Mikor megláttam akkor már csak kb 1-1,5 autónyi távolság volt köztünk és mentem vagy 90-nel biztosan.
Érdekes módon a párom nem ijedt meg. Azt mondta ő már látta, hogy jön a motoros. Anyósülésről abban a kanyarban jobb a belátás... Szóval szerinte nem volt olyan necces... Én meg azt láttam, hogy mikor megpillantottam a motorost pont a bal oldali lámpával volt kb egy vonalban. Ergo kellett a jobbra kerülő mozdulatom. Aztán lehet a motoros is ráhúzta volna és megússzuk, nem tudom.Kb 1,5 másodperc volt az egész mutatvány.
A lényeg nekem az egészből, hogy olyan reflexből jött a mozdulat ilyen vészhelyzetben, mintha minden nap ezt csinálnám. Persze TDU-ban levezettem már vagy 100k km-t. Ott gyakori az ilyen mozdulat. A kedvencem, hogy autókat előzgetek a lehető legnagyobb sebességgel anélkül hogy bármivel is koccannék vagy lemennék az útról. Jó, nyilván az egy játék, tök más a fizikája, de a szituáció és a reflexből jövő mozdulat no meg az egészet átölelő érzés pontosan ugyanaz volt.
Nem volt pánikszerű fékezés, leblokkolás, kormányrángatás se semmi, egy egyszerű de határozott mozdulat...[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Az erő csak ahhoz kell, hogy felgyorsítsad az adott tömeget. Ha állandó a tempó akkor tényleg voltaképp mindegy, mert állandó a tempó. A motornak csak azt a tempót kell tartani, ami ellen a légellenállás dolgozik meg a tapadási-súrlódási együttható a gumik által stb... De az autó tömege nemigazán.
Azt se hinnéd el, hogyha a Holdon leejtesz egy bowling golyót meg egy tollpihét akkor egyszerre érnek földet? (akarom mondani Holdat )
-
Dany007
veterán
válasz hobizoli #89426 üzenetére
Lol. Hát ez volt a lényege a példámnak!
Mivel a Holdon nincs közegellenállás, ezért csak a gravitációs erő ha a tollra is meg a bowling golyóra is. Ezért a Holdon(!) egyszerre érnek földet (Holdat).
Itt a Földön pedig nem, mert a tollpihét megfogja a légellenállás.Ezért hoztam fel példának, hasonlatnak a témában, mert adott két különböző tömegű tárgy, amire konstans erő hat (gravitáció), más nem és egyszerre érkeznek meg úgymond.
Szerk.:
Egyszer pedig kifogom próbálni, hogy beállok 100-ra a legkülső sávban és úgy nyomom végig az M7-et csak kíváncsiságból a fogyi miatt... De annyira nehéz...
Úgymond visz magával a forgalom és amikor eldöntöm hogy finoman megyek, akkor is már csak azt veszem észre, hogy megint 160-nál figyel a mutató.. mert mindig van egy autó amit még megelőzök és akkor beállok fix tempóra, aztán azelőtt is van egy akit beérek, na még ezt is megelőzöm, közben meg jön mögöttem mondjuk egy BMW és nem akarok akadály lenni hát nyomunk neki még egy picit és megint 160-nál járunk már... :S
Mondjuk így is jóval 9 alatt volt a fogyasztása pályán tehát nem vészes, csak kíváncsi lennék mire "képes" fogyasztásban az autó.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz szőröscica #89493 üzenetére
A fogyasztással kapcsolatban hadd fűzzem hozzá minimális és laikus gyakorlati tapasztalatomat...
Mert amikor após Omegáját hajtottam jó egy hónapon át vegyesbe akkor az is megállt 6,5l-ben, persze csak a computer szerint. De a gyakorlat is azt mutatta, hogy jóval ritkábban kellett tankolnom, mint a 2 ezres benzines Omegát.
Pedig az egy 1998-as 2.5-ös TD kombi Omega 1,45 tonnás tömeggel. Mégis kijöttem vele pálya (140) + város 50-50%-os aránynál átlag 6,5 literből. Ebben volt több klímás út is. (de még ha fél litert csalna is a computer akkor is jó szvsz).Na most azóta eltelt vagy 15 év az autógyártásban és ott vagyunk, hogy a cikk alapján egy 1.0-s Focus durván 7 litert zabált, 1.2-es Peugeot meg 7,4-et... És súlyra egyik sincs az 1,45 tonnás Omega közelében...
Szóval na, lehet hogy valamit rosszul értelmezek vagy félreértek... meg az is biztos, hogy sokkal modernebbek és biztonságosabbak lettek azóta az autók, de most ami a konkrét fogyasztást illeti, szerintem nem egy akkora nagy szám mindez egy 1.0, 1.2 körüli autótól...
-
Dany007
veterán
De mért? Az 1.0-s Focus is dízel meg az 1.2-es is dízel volt ha jól tudom.
De amúgy a 2.0-s Mazda is "csak" 6,2-re jött ki, ami szerintem igen jó fogyasztás. De a 16 éves szintén dízel Omegáéhoz képest már annyira nem nagy előrelépés.De én elfogadom hogy rosszul értelmezem, csak még nem tudom mit és mért.
szerk.: bár nem is értem minek árulnak ilyen kis motorral autót ha többet fogyaszt, mint egy kétezrest (ugye Focus vs Mazdára gondolok).
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Ha már tankolás... Érdekes alakul a "kísérletem".
Legutóbb ugye Shell hiper szuper drága benzint tankoltam, amivel elment valami 440km-t asszem. Mindegy is, a lényeg a 9,4-es fogyasztás volt full város végig légkondival..
Mondom okés ez van, próbáljuk ki ugyanezt a kört sima 95-sel. Már félúton túl vagyok a mutató már a fél alatt van és még "csak" olyan 250km-t mentem... Szóval érdekes lesz a vége...
Ugye a múltkor 440 valamennyi km-t mentem 42l-ből... Most az a kérdés, hogy a 48,5 liter 95-ösből mennyit megyek. Egyelőre még most is csak város van többnyire de légkondi nélkül főként. Köszönhetően az időjárásnak.... Ha így haladunk még a végén az lesz a végkövetkeztetés, hogy jobban megéri 470 forintos benyát tankolni, mint a sima "occsó" 95-öst?
Azért meglepődnék. Azt számoltam, hogy ha tartjuk a 9,4-es fogyasztást városban, akkor ugye a 48,5 literből kb 515km-t kéne tudnom menni. Na de meglátjuk mi lesz, mert nagyon kókad az a mutató.
És nem értem mért nincs fogyasztásmérőm... de nincs.@Damage401:
Hehe, én most pont arról írok... De én még 470-ért vettem egy hónapja kb.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Olyan 8-10 liter lehetett mikor rátankoltam még 42-t. De még így se volt teli.
Shell nitro valamit raktam bele. Talán picit jobban húzott, annyira nem érzékeltem a különbséget. De jobb érzés volt, meg volt egy kis placebo is.De amúgy igazatok van, kornelka-nak is. Csutkára kéne tankolni és úgy menni 100km-t majd megint csutkára, mondjuk az első kattanásig és akkor világosan le lehetne olvasni egy digitális kijelzőről mindenféle számolás nélkül, hogy mennyit fogyaszt százon.
Egyébként ahogy mondod, nem szeretem csutkára kiszárítani a tankot. Általában kijelzés után 10 max 20km-rel megy bele a következő. Olyan 7-8 liter lehet kijelzésnél. Nem tudom hogy van ez a Mondeonál.
Megmondom őszintén elsőre az OMV-nél voltam hogy tankolok bele 98-ast. De olyat nem találtam, csak azt max motion akármit és fogalmam se volt hogy mi az...
Aztán átmentem a Shell-hez és ott is csak 95-ös volt, meg mindenféle über szuper spéci nevű cucc. Na akkor mondom ha már csak ez van, akkor menjen bele a max.De tényleg, most lemegy ez a kör és telerakom fullon... majd mikor tudom hogy városozok csak, akkor majd 100km után beállok megint.
Egyébként ez is a probléma az egésszel, hogy eléggé vegyesben utazok. Legalábbis előre nem mindig tudom mikor hova fogok menni. Múlt hónap pl csak város, ilyen évek óta nem volt. Jövőhéten meg v.színű lesz 2-3 pesti út ami cca 250-300km alkalmanként. Tehát megint csak nem lesz releváns az érték, mert lesz benne vidék és autópálya is bőven a szokásos városi menet mellett. : )
Egyébként nem vagyok egy fogyasztás troll. Nekem igazából mindegy hogy 8 vagy 9l-t eszik városban. A kíváncsiság hajt, hogy legalább egyszer lemérjem ha már a boardcomputert kispórolták az autóból, plusz ami most különösen érdekel, hogy mennyivel megyek többet 48l 95-ösből, mint 42 liter Shell nitro +-ból. Mert ha nincs érdemi különbség - ugye elvileg 9l-es fogyasztásnál a plusz 6 liter az 45km - akkor nincs értelme a 95-öst tankolni ha alig megyek vele távolabb és a nitro+ vagy a max motion 100 még jobbat is tesz az autónak. -
Dany007
veterán
"Majd mindjárt mesél neduddki a kattanásról, de annyit én is mondhatok neked, hogy 100 km után újratankolni kegyetlen pontatlan lehet, még ugyanannál a fejnél is... "
Isten ments. Majd ha megtanult magyarul írni.
De egyébként nem azt szajkózta itt mindenki, hogy csak az a pontos? Ha 100km után rátankol az ember? Mert hogy ez pontosabb lehet így, mint a BC-s érték?Mondjuk ezek után már mást nem tudok kitalálni, minthogy leengedjem a tankot. Szépen kitakarítom, csont szárazra törlöm, aztán tankolok bele x litert. Igazából mindegy mennyit. Mondjuk 20 litert. Aztán megyek 100km-t és leengedem megint és megmérem mennyi fogyott. De ugye talán még ez sem lesz pontos, mert marad a rendszerben is egy kevés. (gondolom).
-
Dany007
veterán
Ja értem. De másik módszer sem százszázalékos. Pl amikor épp kijelez kitudja hol vagy és merre. : ) Annyira nem tudom kiszámolni, hogy épp a kút 1-2 km-es közelében jelez-e ki.
Plusz a kijelzés erősen talaj függő. A házunk előtt pl egy kb 5-10%-os lejtő van, ahol parkolni lehet. Na onnan indulva pl mindig többet mutat és csak 4-5km múlva jelez ki újra. De ez változó.
Problémásabb azt megoldani hogy mindig kijelzésnél érkezzek a kútra.No mindegy a lényeg hogy ezt most kipróbálom a 95-össel, aztán meglátjuk. Ha már ennyire mondjátok a Max Motiont akkor lehet az lesz a következő.
-
Dany007
veterán
Persze! Igazából semmibe nem telne hogy nyomjak magamnak párszáz darabot és körberagasztgassam vele az autót.
De egyébként nem is az volt a cél a benyával. Persze örültem volna, ha Munez féle TDI érzés befigyel... de nem így lett sajnos. Nembaj, azért magasabb fordulaton lódul ahogy az kell. -
Dany007
veterán
válasz DeFranco #89869 üzenetére
Ennyire gáz lenne egy 10 éves autó? Vannak ilyenek, persze, de ez lenne az általános?
Olyan furcsa ezt olvasni, mert nekem egy 10 éves autó kb az új kategória.
Mondjuk én a 20 éves Omegába se ültem be remegő kézzel hogy elindul-e mert tudtam hogy elindul, mint mindig.De egyébként tényleg nagy szívás lenne ha egyik reggel nem indulna, mikor minden reggel a kapkodásról meg a rohanásról szól...
Azért ha valaki odafigyel és az első komolyabb jelre "orvoshoz" viszi az autót, plusz rendszeresen átnézeti akkor csak nem lehet ilyen tragikus állapotban egy 10 éves autó, nem? -
Dany007
veterán
válasz sasa134 #89896 üzenetére
"adók is drágábbak, egy 30k-s BKV-bérlettől meg főleg sokak agya ledobná az ékszíjat"
" A városi bérlet is 100 Euró egy hónapra -ahogy írod. A minőség (tisztaság, pontosság, frekventáltság stb) más szint mint odahaza..."
Jó, akkor most beszélgessünk - illetve meséljetek - arról is, hogy ottkint mennyi havit nettó átlag(!) kereset.
Asszem mindjárt nem dobná el az agyát a pesti sem a 30k-s bérlettől ha annyit keresne átlagban, mint ottkint. -
Dany007
veterán
válasz sasa134 #89902 üzenetére
Ööö az előbb még 100 eurót írtál. Mármint városi bérletre.
200-at pedig a másik régióba járásra. Na most fogod azt a km-t és megnézed Mo.-on annyi km-re mennyiből jutsz el.Az 1300 euróhoz tényleg sok a 200-as bérlet. De itthon is a gyári melós megkeresi a havi 80 ezret nettóba - talán(!!!) - és a BKV bérlet árát meg kifizeti ami 10.500 forint és nem érvényes mindenre(!).
Egyébként a germánia.hu egy régebbi cikke szerint (most ezt találtam hirtelen) Németországban a nettó(!) átlagkereset 2.400 euró! Ami jelenlegi árfolyamon számolva 750.000 forint. Magyar nettó átlagkereset pedig 150.000 forint.
De tényleg kár belemenni. Ahogy a többiek is írták a vásárlóerő paritás a lényeg...
... ami megmutatja mennyire is élünk "jól". Na most Németországhoz képest a szakadék alján vagyunk...
Szóval ezek után én nem tudok sajnálkozni a 100-200 eurós bérletárakon odakint.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
-
Dany007
veterán
válasz akos727 #90072 üzenetére
Mondjuk szervizeléskor és / vagy szerelőnél nem olyan rossz dolog az, hanem egy ritka tök ismeretlen autót viszel oda, amire a szerelő is csak ferdén néz rá hogy mi is ez... ?
Így sem egyszer normális, a típushoz értő és megbírható szerelőt találni, hátmég ha valaki olyan típussal próbálkozik ami ritka és kb ismeretlen.Nekem anno a 2001 utáni Selica volt a kedvencem, de mondták hogy felejtsem el, mert annyira ritka hogy a bontott alkatrész kb felejtős, csak a sokszoros árú gyári van, no meg kevés szerelő ismeri a típust is és sok szívásom lehet ebből miatta...
De még most a Mondeonál is ott tartok, hogy "keresek" - egyelőre még csak ismerősök által és gondolatban - egy olyan szervizest aki tényleg ért a típushoz és ismeri... Mert itt Vp környékén egyet ajánlottak aki Fordos, de ő meg főként csak alap szervizekre "való". Nekem meg olyan hely kéne, ahol kb mindenhez értenek... Megnézetném a futóművet, a váltót, váltó olajat cserélnék meg hasonló nyalánkságot... Tudom vigyem márkaszervizbe. Bezzeg Renault szervizest tudnék nem is egyet...@hdman:
Na tessék. Erről beszéltem!
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Úgy néz ki véget ér a mini üzemanyag és fogyasztás tesztem.
Kijelzett ma a tank, hogy lassan kéne újra csorgatni bele.
Érdekes lett az eredmény. Persze a "méréseim" nem pontosak. Közel sem. Minden alkalommal a kijelzéstől számított kb x km-en belül tankoltam 20k-ért. Első alkalommal kijelzés plusz ~ 10km, másodiknál kijelzés plusz ~ 20km. De nem is a tized pontos fogyasztás megállapítása volt a célom. A nagyságrendi különbség - már ha van - volt az elsődleges szempont.Tehát nézzük az eredményt:
1. 20k huf - 42,5 liter Shell V-power nitro + 100
~ 450km - ~ 9,4l / 100km - szinte csak város vagy rövidtáv és szinte végig klímával
2. 20k huf - 48,5 liter lukoil 95-ös mezei benya
~ 480km - ~ 10,1l / 100km - szinte csak város vagy rövidtáv és szinte végig klíma nélkül(!)
No, ez a nagy helyzet. Kb alig 30km-rel mentem többet klíma nélkül a 95-ös benzinnel, mint a Nitro+-szal végig klímával. Azt hiszem ez nem olyan nagy különbség. Plusz-mínusz 10km-es tévedés simán belefér, de még úgy sem jelentős a különbség.
Az elején azt számoltam, hogy 95-össel, főleg klíma nélkül legalább 520-530km-t kellett volna tudnom menni... De azért attól jóval messzebb voltunk.Szóval azt hiszem folytatom tovább a "tesztet", következik a Nitro plusz vagy a Max Motion 100. Mert így igazából nem látom értelmét hagyományos benzint tankolni.
Tisztán látszik, hogy ugyanazért a pénzért mindössze 30km-rel tudtam többet menni az "olcsó" benzinból, mint a prémiumból. És mindenki azt mondja, hogy a prémium benzin sokkal jobbat tesz a motornak, jobban megy tőle az autó stb... Akkor most mért ne? Ha tényleg csak 30km a különbség? Én tényleg arra számítottam, hogy lesz köztük vagy 70-80km, mert az már valami... de így...
-
Dany007
veterán
válasz Laraxior #90504 üzenetére
De épp az a lényeg, hogy a Shell-el kevesebb lett a fogyasztás. És nem mentem annyival többet, mint amennyivel többet tankoltam. 6 liter a különbség. Ha ~ 10-et fogyaszt százon akkor kb 60km-rel kellett volna többet mennem, de csak 30-al mentem többet... Az nem olyan eget verő. Főleg ha ezek a prémium benyák tényleg jót tesznek a motornak...
Holnap asszem megy bele a Max motion. Aztán meglátjuk. -
Dany007
veterán
Ma tankoltam a gépjárműbe 45l OMV Max Motion 100-at. Kíváncsi leszek az eredményre. Magamnak jegyzetben: első kijelzés plusz 25km-nél tankoltam.
Egyébként meglepő volt, mert "csak" 445 forint volt literje. Ellenben a Shellnél 470 volt anno a 100-as. Úgyhogy elvileg ha tartjuk a 9,4-es fogyasztást, akkor 478 - 25 = 453km-nél kellene kijeleznie.
Mondjuk ez a kör megint nem lesz releváns, mert a héten lesz vagy 500km vidék + pálya. Eddig meg csak város volt... Hát meglátjuk. Most majd megpróbálok lassabban menni a pályán is. Hátha látványos lesz a fogyi különbség. Még mindig csak azt "tesztelem" hogy megéri-e prémium benzint tankolni. Mert az eddigiek alapján majdnem ugyanannyit tudok autózni a drágább benzinből, mint a sima 95-ösből ugyanazon az áron.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen