- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Apple notebookok
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Dell notebook topic
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
Hirdetés
-
Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
ph A hónap végén a felkelő nap országában debütáló, AD107 lapkára épülő modell talán az európai piacra is megérkezik.
-
Duotts F26 - megoldjuk erőből
ma 1500 watt összeteljesítményű biciklit kaptunk tesztre, amely a legalitás összes határán túl van, kontrollálni nem könnyű, de néha óriási élmény is.
-
The Witcher - Jön az 5. évad, ezzel együtt pedig elkaszálták a sorozatot
gp A negyedik szezon forgatása a napokban kezdődött el, kíváncsian várjuk mikor láthatjuk a végeredményt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
hát ezt meg én nem értem, ha már van aps-cre fix aps-c sorod mi értelme van a korrekciós (reduktor) lencsének? Nekem van pár jó minőségű fixem és elérhető lenne számomra vagy 5 db Voigtländer üveg, de a 2-es crop miatt kevésnek van értelme. Viszont egy 0.5-ös ilyen átalakító egy kisebb fajta új világot nyitna meg. Tehát nem értem miért nincs annyira keresnivalója egy ilyen adapternek, mert mint fentebb láthattuk még egy Zeiss Compact Prime CP.2 25mm T2.9-et is csinálnak mFT-re, pedig igen réteg cuccnak tűnik.
-
Superbad
tag
Tudtok nekem javasolni memóriakártyát?
Eddig akármilyen reklámozottan gyors kártyát is vettem, mindet megette a GH2-m. Valami olyan gyors kellene, ami garantáltan gyors és nem csak rá van írva.Valamint egy ilyen kártyával esetleg gyorsulna a GH2 írási sebessége? (fényképeknél)
Lassan megőszülök, még szeretnék pár képet előtte csinálni. -
-
k1csi
senior tag
válasz Superbad #22808 üzenetére
Mit jelenet az, hogy megette?
A GH2 nem ismeri az UHS-I-et azaz 30 MB/s-nél gyorsabb kártya csak akkor fog előnyt jelenteni amikor megfelelő kártyaolvasóval kimásolod a fájlokat.Érzésre (nem volt kedvem méregetni) 16GB-os Sandisk extreme Pro-t (95 MB/s) kb. max. 15-20 MB/s-el írja a GH2 (5-ös fotó sorozat, és inkább az alcsonyabb értékhez közelebb).
Azaz tök fölösleges gyors kártyát tenni bele (hacsak a kiolvasás nem számít). Személy szerint egy 30 MB/s-es Sandiskel használom (időnként DSLR-ben low level format-ot nyomva rá, amit nem találtam meg a GH2 menüben).Egyébként engem nem zavar, nem szoktam sorozatokat lőni vele (DSLR-el sem igazán).
Halkan megjegyzem sok értelmét a nagy bitrate hackeknek sem látom.
PC-n ugyanaz a Sandisk simán 50 MB/s felett írt (pontos értékre nem emlékszem, régen teszteltem, USB 3.0-ás olvasóval).
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Gondwana
addikt
SD low-level formatálni ezzel szokatm, még a data-block align sem jelent neki gondot (ellentétben néhány egyéb formatáló algoritmussal!).
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
Superbad
tag
Azt jelenti hogy lefagy (leakad, kifagy, stb). Megáll a felvétel és a fényképezőgép, a kikapcsoló gombra sem reagál.
Azt most hagyjuk hogy nem kell a hekkelt GH2, nem azzal akarom elérni a célom (elkerülni a fagyást), hogy átváltok mobillal való videózásra.A fényképek írására utaló kérdésemre köszi a választ.
-
Gondwana
addikt
Tudom, hogy bilibe lóg a kezem, de azért reménykedek benne, hogy az árcetli javát az EOS-communication-license-fee jelenti, amit más bajonetek esetében esetleg nem kell kifizetniük, és akár még olcsóbb is lehetne...
Jól gondolom, hogy csak ebben a cuccban megfordították a fény útját? (Mert akkor jöhetnek a kicióccósálga megoldások nem is olyan túl soká!)... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
HÁZIGAZDA
válasz Gondwana #22820 üzenetére
persze, ha tényleg af, is és egyéb nyalánkságok vannak canon obikkal, az azért izgalmas. főleg, hogy a canon bázistávolsága eleve kisebb kicsit, ergo kompaktabb a végeredmény. megmondom őszintén, lehet, hogy egyedül vagyok vele, de ez elég ütős cuccot csinálhatna pár vázból. nex-6, x-e1, de akár még a samsung nx is. oké, 600 dollárért nem az igazi, és óriási kérdőjel, hogy mennyit ront a képminőségen (nem hiszek a javításban, amiről regélnek), de úgy amúgy konkrétan egy fx váz alternatíva.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Mr.Csizmás
félisten
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Mr.Csizmás #22822 üzenetére
Ide gondolom elfér, nem trollkodásnak szánom, de az igazi széleslátó üvegek kell, hogy torzítsanak, vignyettáljanak, stb... ha valakit ez zavar, az miért nem próbálkozik alapobikkal több egymás mellé és fölé illesztett képpel, panorámafotó stílusban...? a mai vázak ezt gondolom támogatják, legalábbis a mai kompaktokból ítélve. Valós alternatíva amire gondolok?
Remélem jól gondolom, melyik tesztre gondolsz....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
MrChris
nagyúr
válasz Superbad #22818 üzenetére
épp kérdezni akartam milyen kártya az optimális a GH2-be. Mert hogy egy szinte extrém 100mbit/sec video is 12.5 megabájtot jelent másodpercenként. Akkor minek a 45mbájt/sec? Gondolom ez is olyan reklámszöveg lehet mint a tenyérnyi méretű hifi 600Watt PMPO teljesítménye Vagy ez csak az olvasásra vonatkozik és az írás már meg sem közelíti?
-
k1csi
senior tag
válasz philoxenia #22823 üzenetére
Abba, hogy esztétikalig szükséges-e vagy sem a torzítás vagy a vignetta nagylátónál nem mennék bele, mert ugye ez elsősorban izlés/hangulat kérdése, azaz akár még jó is lehet.
Viszont ha a techno oldaláról nézzük akkor ez nem feltétlen jó (bár a torzítás kifejezetten jól javítható SW-ből azaz az kb. irreleváns). Persze nagylátónál elég gyakori hiba a jelentős vignetta, okkal.
A rekesz előtt lévő üvegeknek egyre nagyobbaknak kell lenni, hogy a nagy látószög miatt az előző üvegek ne takarjanak be (és a 17esnél ugye 65 fok körüli látószög van).
A szenzor szempontjából meg az a jó, ha minél messzebb van a rekesz a szenzortól mert a közeli rekesz azt jelenti, hogy a fény lapos szögben esik be azaz nagyobb területen oszlik el és a szenzor sem feltétlen hasznosítja olyan jól (kb. mint a téli nap fénye; tudom nagyon konyhanyelven írtam le, de így könnyebben érthető). Azaz van ahol hátrány, és van ahol valamennyire előny a retrofókuszos megoldás...De íme egy link ahol mindkét dolog precízen le van írva:
http://toothwalker.org/optics/vignetting.htmlAmikor pletyka szinten megjelent egy fotó a parányi 17 1.8 frontlencsével boritékolható volt a vignetta.
Az alábbi linken meg van egy direkt méretösszehasonlítás a 17 2.8-al.
http://blog.mingthein.com/2012/11/17/olympus-zd-17-1_8/Elég jól látszik, hogy az optikák kb. ugyanolyan méretűek, rekesz távolsága sem igazán nőtt.
Persze gondolom jó okuk volt az Oly tervezőinek miért akkora és olyan lencsékkel dolgoztak mint ami, de techno szempontból egy másik, de vélhetőleg nagyobb méretű megoldás (ami lehet kevésbé illene méretileg a rendszerbe) jobb eredményt addott volna (bár az obi ugyanúgy 1.8-as lenne).Persze ettől még nagyon jó fotókat lehet vele készíteni nem kételem. Viszont a fotózásban nagyon gyakran a technoért fizetünk, mert egyébként egyszerű és régi olcsó cuccokkal is lehet jó fotót készíteni ha a végeredmény webre vagy 10x15 (netalántán 13x18) cm-es nyomatra készül és pl. az obit jól le lehet rekeszelni.
Ahol van mozgó téma a fotón nem igazán opció a panoráma. Egyébként is jelentős extra munkaigénye van.
Ugye elvileg a hátteret is jobban el lehet mosni, ha nagyobb gyutávból rakjuk össze a fotót. Mégse a leggyakoribb módszer.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
HollyBoni
veterán
-1,-2 fok körül még lehet használni a fényképezőt, vagy inkább akkor már ne fotózzak?
Ha van még itt GH1 tulaj, tudna feldobni 1-2 RAW képet? Lehetőleg ne kitobival készülteket.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz HollyBoni #22826 üzenetére
a zajnak akár még jót is tehet a hideg Az akku a kérdés bírja e, de -1-2 fok nem szabad hogy probléma legyen. Én -12ben is vígan kattintgattam. Némi veszélyt inkább a páralecsapódás okozhat, mikor beviszed hidegből, akkor érdemes várni a bekapcsolással míg átveszi a gép a szobahőmérsékletet.
-
Studi
addikt
válasz HollyBoni #22826 üzenetére
Nyugodtan használhatod. Arra vigyázz, hogy ha át van hűlve a gép, és melegebb helyre viszed be, akkor ne kapcsold be, míg fel nem veszi a környezete hőmérsékletét. Különben lecsapódik benne a pára, és nem kívánt alkatrészek között hoz létre elektronikus kapcsolatot.
-
-
jmakk
őstag
válasz MrChris #22827 üzenetére
Múltkor megsasoltam a GH2 kézikönyvét és nagyot lestem, hogy működési tartomány elvileg 0 foktól indul. .
Valószínűleg csak nem mertek beleírni mínuszokat, nehogy később valaki számon kérje tőlük.
Azért érdekes lenne egy csúcsmodelltől, hogy ne tudjon fotózni az ember vele, ha nulla fok alá megy a hőmérséklet.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Köszi szépen, tegnap fotóztam -1 -2 fok körül este 8-kor, túlélte. Ezek szerint nem kell félteni.
Az előző Panasonic bridge gépemre is 0 fok volt írva, de kibírta a -4 fokot is. A GH1-et jobban féltem.
[ Szerkesztve ]
-
k1csi
senior tag
Déjà vu:
http://prohardver.hu/tema/nagy_canon_eos_topik/hsz_12076-12076.html
Mondjuk ha az üvegek aránytalanul nagyok a vázhoz, meg globálisan is, nem annyira jó, de spéci célokra egy-egy üveg nagyon is jól elképzelhető, persze mikor értelmes ára lesz az adapternek...
jmakk
GH2-öt nem nagyon próbáltam, de kompaktom síterepen -25 fokban jobban bírta mint én. Mondjuk az első kompaktomhoz hasonló körölmények között nem találtam elemet ami 20 fotónál többet bírt volna (és végleg megpusztult az elem benne).Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
HÁZIGAZDA
egyre több helyen olvasom, hogy a top pro zuiko zoomok (14-35/2 és 35-100/2) is ilyenek, gyárilag beépített cuclival. ezek után tényleg fedmannek van igaza. mi a retkes pélóért (!!!) nem csinált még senki egy nyomorult milc-et, amibe ezt beleteszik gyárilag, és azt mondják, hogy itt az olcsó "full frame"?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
AXisBOLD
addikt
sziasztok!
tükörreflexes gépeket nézegettem először(1100D, D3100), de mivel nem értek ezekhez, beleásni meg már most tudom, hogy nem fogom magam és a kompakt méret is előny a MILC felé tendálok.
330 euróért láttam Nikon 1 J1 + 10-30mm VR-t.
tapasztalatok ezzel a készülékkel kapcsolatban? megérné ennyiért? (abszolút kezdő vagyok, eddig telefonnal fotózgattam.)
illetve 303 ajróért NIKON 1 J1 + 1 10 mm
egyedül a keresőt hiányolom róla, de annak megléte már egy másik árkategória( pl.: V1), de ha anélkül is lehet szépen beállított képeket készíteni vele, akkor nem szempont.
[ Szerkesztve ]
Aurea mediocritas
-
ati3x
senior tag
Ezért használnak csillagászathoz adaptert.. Sőt az "elvetemültebbek" szétkapnak egy-egy régebbi canont, kidobják belőle az infraszűrőt, és a még "elvetemültebbek" meg is hűtik a szenzort szárayjéggel! (-70 fok köröl..) Lazán lehet mínusz fokokban is fotózni.. Persze nem órákat.. Az elektronikának nem árt. Sőt.. Csak az akkukapacításnak. Lehet esetleg még olyan trükk, hogy kiveszed az akksit, és belső zsebben melegen tartod. Fotózol, majd amikor "lemerül" visszateszed, "rámelegítesz" egy kicsit, és elvileg tudsz megint párat lőni.. Viszont nem lehet elégszer ismételni, ha beviszed a gépet, akkor tanácsos megvárni amíg "felenged"
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
+Parci
Itt már leírtam
Optikailag az egész megoldás ennyi:
Telescope focal reducers are symmetrical paired achromats, and encounter the reduction in back focus that John Tran mentioned. The solution to that is to simply make them asymmetrical.Viszont van erre egy Kodak szabadalom, ami az egészet gátolja (nem tudom, hogy ezt a Metabones hogyan tudta megkerülni)
The big problem is Kodak. They have a very broad patent on the wide converter concept. US Patent 5,499,069, and parallel filings in other countries. Claim 1 is the kicker: it covers any focal reducer that maintains the backfocus of an existing lens.S Parci fixen vázba épített reduktoros ötletére is ott van a válasz:
To this date, only two people have gotten around this:
•Olympus built the wide converters permanently into the backs of lenses. Their 35-100mm f2.0 and 14-35mm f2.0 are perfectly ordinary 70-200mm f2.8 and 28-70mm f2.8 designs, with integrated 0.5x wide converters.
•The Nikon/Fuji joint effort called the E2 had a wide converter permanently mounted in the camera.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-
HÁZIGAZDA
válasz AXisBOLD #22841 üzenetére
- minden váz használhatatlan memkártya nélkül (némelyik enged 2-3 képet, mert van annyi saját memóriája)
- a nagyobb szenzor általában jobb képminőséggel jár
- de már a nikon 1 j1 is bőven elég jóviszont nem olcsó így sem, ahhoz képest, hogy amerikában 299 dollárért szórták ki a v1 + 10-30 kiteket, és 399 dollárért a v1 + 10-30 + 30-110 duplakitet
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
AXisBOLD
addikt
&HollyBoni
köszi az okítást, tudatlan vagyok e téren.
ha azt mondod, hogy a J1 szenzora bőven jó, akkor én hiszek neked .
hát lehetne 300 euró alatt, de a magyarországi árakhoz képest még mindig jobb(10-30-al): [link]
szerk.: 285Ft-al számolva, nem jobb. kb ugyan ott van, mint otthon ~94k.
gondolom olcsóbb már nem lesz, mert kifutó darab(?).
[ Szerkesztve ]
Aurea mediocritas
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Körvonalazódik a HMD Pulse Pro is
- Automata kávégépek
- Formula-1
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Eredeti játékok OFF topik
- MIUI / HyperOS topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- További aktív témák...