Hirdetés

2014. november 26., szerda

Útvonal

Fórumok  »  Fáradt gőz  »  Mercedes fórum

Hozzászólások

(#901) w-123 válasza odie (#896) üzenetére


w-123
(újonc)

OOOOOOOOOOOOOOOOODIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEE ALSZOL

(#902) w-123 válasza odie (#896) üzenetére


w-123
(újonc)

itt vagyok kőrbe néztem a kőzlekedési felűgyelet honlapján ÁT LEHET ALAKITANI az autot 16100-ft az engedély de kellenek pontos rajzok stb.....fékek. a szokásos magyar mentalitás de lényeg az hogy lehet ilyet csinálni, ugy hogy hajrá imélen elküldőm az oldal cimét

(#903) dobó


dobó
(újonc)

Sziasztok uj vagyok még itt és hát egy komoly kérdéssel kezdek egyből!!!
Burmangyürü cserekor sajnos elment a vezérlés . :W
Na de ha elment levettük az adagolót hogy ott is a jeleket be tudjuk állítani.
A probléma a következő:
Vezérműtengely jelen van.
Főtengely jele egy bütyök egy kukucskáló nyílás közepén van.(szerintem jelen).
Adagoló jele a sokbordás résznél ugyancsak jelen van.

De az autó csak huzásra indul és hihetetlenül füstöl!!!!!!!!!!!!!!!!! :Y
És néha durrog a pufóba.

Én meglátásom szerint minden jelen van csak az előtöltés nem az igazi .
De a gond még az hogy az adgolót forgattuk minden felé (ütközéstől ütközésig) és nem lett sokkal jobb.

Gondolok olyanra hogy a nyullottabb lánc szivat de nem biztos.

Ha valakinek van valami tuti beállítási ötlete az legyenszives segítsen. :O

(#904) dobó


dobó
(újonc)

Ja és azt elfelejtettem hogy levettük ujra az adagolót és a sürü fogazású részt elállítottuk ugy hogy ne legyen jelen ekkor még mindig nem indult csak huzásra és a füst is megvolt még de már volt egy pont ahol majdnem volt alapjárat.
Szóval biztos van valami tuti beállítási mód nem csak a próbálgatás.

(#905) w-123 válasza dobó (#904) üzenetére


w-123
(újonc)

templomegerének irj ő vágja ezt a dolgot

(#906) Templomegere válasza dobó (#903) üzenetére


Templomegere
(őstag)

Az élet szép :D:D

Milyen burman gyürüt tettetek bele és hogyan ? :)

Szóval a vezérlés !!!

ha össze van rakva minden , szóval főtengely ékszijtárcsa a helyén adagoló a helyén stb akkor a főtengely felső holtpont az akkor van amikor a 0 -jelzés van egy vonalban a blokk oldalán lévő "tüskével" , a vezértengelyen lévő lánckerék mögött vannak alátétek az egyiken van egy kis bemarás , ezt kell összeállítani a mellette lévő vezérműtengely tartóbakon lévő jelöléssel . Arra figyelni hogy ékszijtárcsa felőli hengernél (1) legyenek a szelepek zárva , a 4-eh hengeren pedig a szelepváltás . Ha ez megvan , tehát ezek okésok , akkor kezdesz el foglalkozni az adagolóval . szóval forgás íránynak megfelelően tekered a motort , (mivel nem tudom mekkora motor , legyen az előtőltés mondjuk 21' ) amikor közelítesz a félső holdpont felé ,akkor álj meg a tekeréssel amikor az ékszijtárcsán a 21-es jelölés áll a blokkból kilógó pöcöknél. na ezután , fogod az adagolót , leszeded a helyéröl ha még nem tetted meg , az összes magasnyomású csövet is leszeded , az első henger kivezetését figyeled , nekiállsz tekerni az adagolót , szintén forgás iránynak megfelelően , de elvileg ha a adagoló fogaskerekén lévő kihagyást összeállítot az adagolóházon lévő jellel , akkor már ok is minden , és ilyenkor meg kell jelennie a GO-nak a 1-henger kivezetésénél . Na ha a jelölés megvan akkor kell az adagolót lefixálni , a táoszivatyú mellett van egy csavarfej , 15-ös kulcs megy rá asszem. Azt kitekered és oda kell betekerni valami hoszabb csavart , amivel le tudod fixálni az adagoló tengelyt , ha ez is megvan akkor belököd a helyére az adagolót , úgy hogy középállásban legyen lerögzítve , hogyha finomhangolni kell akkor tudj minden irányba forgatni .legalább 1 csavarral rögztised le és ismét tekerd a motort , gyujtást vagy akármit adjál neki hogy a GO tudjon közlekedni ...... ahogyan körbeértél akkor a 21' jelölés elött már lassíts le a tekerést , és figyeld hogy az adagoló 1-es henger kivezetésén mikor indúl meg a GO fölfelé . Figyled erősen , és lassan tekerd , ez a rész fontos ..... ha 21' -nál kezd emelkedni akkor ok minden . ha nem akkor mehet újra a móka .

Lényeges hogy a motort mindig körbe kell tekerni ha kell 100x , soha nem vissza és úgy előre . Magadat csapod be , nem mást :)

[ Szerkesztve ]

(#907) dobó válasza Templomegere (#906) üzenetére


dobó
(újonc)

Húúúúú Basszus elfelejtettem azt is hogy 300D 5 hengeres mociról van szó és már tudom mi volt a baj!!!!
A főtengelyen a jelet nem jól állítottuk de akkor már csak az a kérdés hogy 5 hengeres mocin hány fokra legyen rakva?
És kössz a segít :)) séget mert már két napja huzzuk és ilyen lágy időben azért kemény!

(#908) Templomegere válasza dobó (#907) üzenetére


Templomegere
(őstag)

pontosat nem tudok , de 20-24 között vannak a 4hengeresek , ez is ott lesz , állítsad 22'-ra!

(#909) qdak válasza sharpapa (#900) üzenetére


qdak
(PH! addikt)
LOGOUT blog

okok

ez 1 jó társaság itt én is sztnék ide tartozni már :)

[ Szerkesztve ]

°˙*˙° HTC Wildfire S 4.1.2 CM10 Clockwork, Desire 4.2.2 CM10.1 Clockwork °˙*˙°

(#910) dobó válasza Templomegere (#908) üzenetére


dobó
(újonc)

Oké mégegszer köszi holnap rápróbálok ! ;)

(#911) Der Bosss válasza Templomegere (#908) üzenetére


Der Bosss
(újonc)

Templomegere (mester)!

Nem gondoltál még rá, hogy írsz egy magyar nyelvű merci szerelési kézikönyvet?
És ezt most tök komolyan kérdezem?
Szerintem nagyon - nagyon hiányzik a piacról!!!

MB W123 300D 1981-ből!!!

(#912) Puttyos válasza Dawess (#874) üzenetére


Puttyos
(lelkes újonc)

OK! Küld a címet. Ugyan most nem, de holnap megnézem, hogy van-e kettő (de asszem igen) és szívesen elküldöm. A nyári talákozón meg majd leboltoljuk valahogy ;] !!!!!!

(#913) Puttyos


Puttyos
(lelkes újonc)

Fú, láttátok már a használtautó.hu-n a V8-as 123-ast! Nagyon brutál! ÉN IS ILYET AKAROK!!!!!!!!!! :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O /csak 4.990.000Ft/

(#914) qdak válasza Puttyos (#913) üzenetére


qdak
(PH! addikt)
LOGOUT blog

Mercedes-Benz 123/5.0

°˙*˙° HTC Wildfire S 4.1.2 CM10 Clockwork, Desire 4.2.2 CM10.1 Clockwork °˙*˙°

(#915) Puttyos válasza qdak (#914) üzenetére


Puttyos
(lelkes újonc)

Ja bocsi tévedtem: csak 4.4M Ft :O !!!!

(#916) w-123 válasza Puttyos (#915) üzenetére


w-123
(újonc)

szép-szép de annyit szerintem nem ér.Láttad a végén a méregzőldet 2000000-ft-ért
azon minden uj megnéztem a srácnak a honlapját űgyes a srác autoépitéssel foglalkozik. hogy indul az autod ilyen hidegben birja a strapát

(#917) Odiepapa válasza w-123 (#902) üzenetére


Odiepapa
(lelkes újonc)

Nem igazán a karosszéria a szakterületem, viszont az alkotóösztönöm annál nagyobb.
Miről szól egészen pontosan ez az általakítási engedély? Gondolom motort még mindig nem lehet cirkumveniálni a gépbe, ha nem gyártották anno... Csak karosszériáról szól?

Mercedes-Benz W123 300CD 1978

(#918) Odiepapa válasza Der Bosss (#911) üzenetére


Odiepapa
(lelkes újonc)

Templomegérnek a BURMAN gyűrűről kellene előadást tartania a mindentudás egyetemén :D

Amúgy az ötkilós huszonhármasról (erről a darabról) megoszlanak a vélemények. Volt aki már vezette és határozottan instabilnak titulálta. Amúgy a Dózsa Györgyön állt sokáig a ... szalonban gyönyörű amerikai csodavasok társaságában. Volt olyan hét, amikor minden este megcsodáltam a vasat a kirakaton keresztül. 2006ban a Mr. Classicon találkoztam Vele élőben. Ennyit nem ér, de azért meglehetősen jó állapotban van.

[ Szerkesztve ]

Mercedes-Benz W123 300CD 1978

(#919) Templomegere válasza Odiepapa (#918) üzenetére


Templomegere
(őstag)

tény és való , hogy Burman gyürü csere és Burman gyürü szakértő vagyok , vagyis lettem , hála a W123-nak :D

(#920) Odiepapa válasza Templomegere (#919) üzenetére


Odiepapa
(lelkes újonc)

Mikor dobunk össze egy műhelyt w123asok restaurálására? :D

Mercedes-Benz W123 300CD 1978

(#921) w-123 válasza Odiepapa (#920) üzenetére


w-123
(újonc)

hewww.kff.hu/megyei/zala/szakter/kozjarm/atalkiosszepitllo tegnap eltűntél mint aranyora a garay piacon hosszu lenne leirni de itt a web cim:_hewww.kff.hu/megyei/zala/szakter/kozjarm/atalkiosszepitllo olassd el te is hátha te megérted

(#922) w-123 válasza Odiepapa (#920) üzenetére


w-123
(újonc)

franko műhelyt?

(#923) Odiepapa válasza w-123 (#922) üzenetére


Odiepapa
(lelkes újonc)

Csóró álmodozásból indul, meglátjuk mi lesz belőle. Tegérnek a szakértelme és a mérnöki precizitása adott. Nekem az elszántságom és a precizitásom is adott. A maximalizmus egyikünk részéről sem kérdéses. Egyelőre eddig jutottunk ;]

[ Szerkesztve ]

Mercedes-Benz W123 300CD 1978

(#924) Odiepapa válasza w-123 (#921) üzenetére


Odiepapa
(lelkes újonc)

Eltűntem tegnap, bocsi. Az átalakításból Rád vonatkozó dolgok:

A rendelet alkalmazásában jármű átalakítása a már forgalomba helyezett jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, az összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje.

A jármű átalakítása minden olyan alkatrész, fődarab, tartozék, vagy berendezés cseréje, valamint ezeknek a járműre történő fel- vagy leszerelése, amely a típusbizonyítványban rögzített adat módosulásával jár. Típusbizonyítvánnyal nem rendelkező járművek esetében ez azt az adatokat jelenti, amit a típusbizonyítvány tartalmazna.

A legfontosabb adatok az alábbiak :

* jármű fajtája és jellege
* a jármű geometriai méretei
* a jármű saját és össztömege
* nyomtávok és tengelytávok
* a jármű tengelyterhelései
* az alkalmazott kerékpántok mérete
* a meghajtó motor gyártmánya, típusa, hajtóanyaga
* sebességváltó gyártmánya, típusa áttételei
* a rugózás, kerékfelfüggesztés kialakítása
* a futóművek gyártmánya, típusa
* a fékrendszer bármely átalakítása
* a jármű körvonalrajza, alakja
* a kormányműbe történő bármely beavatkozás
* a kormánymű (kormányszarv ) mérete
* a kipufogórendszer kialakítása
* a vontatásra vonatkozó adatok
* a felépítmény jellemző adatai stb

A forgalomban levő jármű kialakítása, felszereltsége és tulajdonságai csak abban az esetben változtathatók meg, ha a változás a jármű közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi jellemzőit nem rontja le.

[ Szerkesztve ]

Mercedes-Benz W123 300CD 1978

(#925) w-123 válasza Odiepapa (#924) üzenetére


w-123
(újonc)

végeredményben semmi nem változik csak a kocsiszekrény fék,futomű,tengelytáv,minden marad gyári értéken akkor mi a gond csak a kasznit kell átmodositani és ahogy én olvastam valami gépészmérnők mokussal kell leterveztetni és mehet a melo
:C

(#926) Odiepapa válasza w-123 (#925) üzenetére


Odiepapa
(lelkes újonc)

tengelytáv miért változik? Nem csak a tetejét vágod le? Azért az már sokkal macerásabb ha a futómű is változik. Kardántól kezdve mindent le kell gyártani és a kasztni stabilitásáról nem is beszéltünk még. Sztem az nem a legjobb ötlet. Szted gépészmérnök mókus a motormódosítást is legalalizálni tudja?

Mercedes-Benz W123 300CD 1978

(#927) Templomegere válasza Odiepapa (#926) üzenetére


Templomegere
(őstag)

olvasd el újra !!!

(#928) w-123 válasza Odiepapa (#926) üzenetére


w-123
(újonc)

javaslom én is még 1x olvassd el

(#929) Odiepapa válasza w-123 (#928) üzenetére


Odiepapa
(lelkes újonc)

Megvan :D Kicsit multifunkcionálisban működöm... fórum olvasás, meló, msn... azért a "Kocsiszekrény" szó után egy pont elkelt volna :U

[ Szerkesztve ]

Mercedes-Benz W123 300CD 1978

(#930) w-123 válasza Odiepapa (#929) üzenetére


w-123
(újonc)

azt hittem oda képzelted, ha már ilyen multi vagy. :W

(#931) w-123 válasza Odiepapa (#929) üzenetére


w-123
(újonc)

1 pár kérdésre nem válaszoltál :((( telcsiszám ha nem publikus}}}} :(((

(#932) Odiepapa válasza w-123 (#931) üzenetére


Odiepapa
(lelkes újonc)

Teljesen igazad van, priviben küldöm a választ :K

Mercedes-Benz W123 300CD 1978

(#933) w-123 válasza Odiepapa (#932) üzenetére


w-123
(újonc)

meg kaptam az imélt bizalmasan kezelem a telcsi számodat sajna elkell mennem itthonrol 4-5 -re leszek itthon

(#934) Batman2 válasza sharpapa (#857) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

Köszi szépen a választ, fantasztikus a járgány ! ! ! :R :R
Azt elhiszem, hogy megnézik ! :)

Pontosan mi lett rajta festve és milyen festékkel ?? :F

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#935) Batman2 válasza odie (#868) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

Köszi szépen az adatokat ! :R

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#936) Batman2 válasza dobó (#907) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

Nekem van egy szervíz könyvem, a szerint a 200D - 26' a 240D és 300D pedig 24' a felső holtpont előtt !
Nem 100%, hogy mindenben jót ír, de e körül kell keresni az igazságot, nekem pl. olyan 24-25'-os beállítás van és az nagyjából jó.
26'-nál kicsit többel már vacakul ment, füstölt és erőtlen volt !

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#937) Batman2


Batman2
(őstag)

Emberek !

Most olvastam a használtautó.hu-n egy 123-as járgány leírását. . .

Mit jelent a gyári "kartervédő" ??? :F

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#938) Batman2


Batman2
(őstag)

. . .Azért az a 67. sorszámú, ár nélküli, barna-arany, vagy metálbarna színű 123-as is igen jól nézki a használtautó.hu-n !!! :R

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#939) Batman2 válasza Odiepapa (#920) üzenetére


Batman2
(őstag)

. . .Jah, ez jó ötlet lenne én is szivesen beszállnék egy ilyenbe ! :D

Nincs jobb dolog, mint az alkotás, restaurálás, és amikor látod a jól elvégzett munkád végeredményét !!! :)

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#940) Batman2


Batman2
(őstag)

Üdv mindenkinek !

Szombaton végre összehoztunk egy kétszemélyes találkozót Ákos123-mal és összehasonlítottuk a járgányainkat ! :)

Érdekes és tanulságos volt, hogy elvileg azonos járgányok között mekkora különbségek vannak !

Nagyon várom már a jobb időt és a NAGY találkozót ! ! !

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#941) Odiepapa válasza Batman2 (#940) üzenetére


Odiepapa
(lelkes újonc)

Ez egy jó ötlet. Viszont várni kell még arra, hogy ki lehessen hozni a gépeket az alvóhelyükről. Tavasszal ha már jobb idő lesz, akkor megszervezünk egy kirándulással egybekötött találkozót egy szép napos hétvégén

Mercedes-Benz W123 300CD 1978

(#942) Puttyos válasza w-123 (#916) üzenetére


Puttyos
(lelkes újonc)

Elseje óta nem indítottam be. Ma reggel megpróbáltam: pöcc-röfff!!!! ;]

(#943) Templomegere válasza Puttyos (#942) üzenetére


Templomegere
(őstag)

megvártad az első enyhébb reggelt ? :C :C

[ Szerkesztve ]

(#944) Batman2


Batman2
(őstag)

Üdv mindenkinek !

Mint már említettem, van egy karambolos járgány, vannak még benne cuccok, akinek nem gond hogy ez Debrecenben van, vagy esetleg kell neki valami, de csak később tudná elvinni, akkor szóljon és lebótolom a komával.

A maradék utána a MÉHbe menne, kár lenne érte !

Vannak benn még elektronyikai cuccok, relék, szabályozók, stb. megvan az a bizonyos régebbi típusú adagolója, indítómotor, generátor, motor cuccok, és talán kárpit elemek, bár azok nem tudom pontosan milyen állapotban vannak !

Vannak még ajtó elemek is, üveg, húzókar, atb.

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#945) Odiepapa válasza Batman2 (#944) üzenetére


Odiepapa
(lelkes újonc)

lehet nem figyeltem előrébb... megkérdezhetem milyen motor/váltó?

Mercedes-Benz W123 300CD 1978

(#946) Batman2 válasza Odiepapa (#945) üzenetére


Batman2
(őstag)

. . .a motor 200D, a váltót kézi az biztos, de hogy hanyas azt nem tudom, bizonyára 4-es.
Még megyek majd ki szerdán a komához, akkor megnézem.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#947) Odiepapa válasza Batman2 (#946) üzenetére


Odiepapa
(lelkes újonc)

Köszi. Ha ötös váltó, akkor szívesen bevállalom. Jobb mint a méhtelep. Valahogy csak elfér ;]

Mercedes-Benz W123 300CD 1978

(#948) Der Bosss válasza Batman2 (#946) üzenetére


Der Bosss
(újonc)

Tudnál néhány képet csinálni a belsejéből és a motortérről?
Apróságok kellenének.
Pl.: jobb első ajtóra a belső króm kilincs, motorháztető nyitó kallantyú és annak tartója, stb.
A motorból, meg pl.: a légbeszívó, hosszú müa tölcsér, ami a dobba megy bele, ahol a szűrő van.

[ Szerkesztve ]

MB W123 300D 1981-ből!!!

(#949) w-123 válasza Odiepapa (#947) üzenetére


w-123
(újonc)

hello multkor a használtauto .hun fent volt egy 300d 5-ős váltoval 150000--ért nem volt rossz vétel mert az 5-ős válto a bontoba {űrőmőn} 80000ft.Vissza a kiindulo pontra szerintem a fehér pick-upon az oldalso hosszu disz csik az cupérol való.mert az ilyen hosszú?vagy nem.A tankolo nyilás is máshol van, vagy a kombin ott van? azt nem vágom

(#950) Puttyos válasza Templomegere (#943) üzenetére


Puttyos
(lelkes újonc)

Á, nem direkt volt, csak ma volt muszály használnom egy kicsit az autót, meg egyébként is dolgoztam eddig, mint a gép. Egyébként csak a csúszós út, só, stb. miatt nem mentem vele. Vigyázni akarok rá. Csak úgy, meg nem akarom indítgatni, ha nem szükséges. Igaz, hogy ma is úgy csúszott mint az állat, de át kellett mennem a szomszéd faluba a gyógyszertárba, mert ami nekem kellett, az itt nem volt. Egyébként ma sem indítottam volna be. :B

Útvonal

Fórumok  »  Fáradt gőz  »  Mercedes fórum
Copyright © 2000-2014 PROHARDVER Informatikai Kft.