- Steam Deck
- DirectX 11-es tempót kínál az új Arc meghajtó
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen TV-t vegyek?
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
- Hobby elektronika
- 3D nyomtatás
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
MG4 menetpróba
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.
-
Nagyon olcsó, madzagos gaming headset a Sharkoon háza tájáról
ph A meglehetősen könnyű újdonság a Skiller SGH1 utódjaként értelmezhető.
-
Premier előzetesen a Phantom Fury
gp A minap végre elérhető lett a PC-s teljes kiadás, május végén konzolokra is megkapjuk a játékot.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Szevasz
Mármint a dúsítóra gondoltál ?
Dízeleknél inkább úgy nevezik, a különbség, hogy benzinesnél a szivató emeli a keverék benzin koncentrációját, addig a dízeleknél ez csak az alapjáratot emeli meg.
Azt minden beindítás előtt érdemes feltekerni és ha már melegszik a motor és hallod, hogy már magasabb fordulaton jár alapjáraton, mondjuk a következő lámpánál, vagy a következő utcasarkon, akkor tekersz rajta vissza egy kicsit, ennyi !
És mindaddig veszel vissza, amíg túl gyorsnak tűnik már az alapjárat, eglsz a minimumig.Amúgy nem okoz semmi problémát, ha rajtamarad, csak nagyobb lesz a fogyasztásod.
Szóval az pont arra van, hogy ne kelljen a lábadat folyton a gázpedáln tartani, amíg bemelegszik a motor. Néha ugye nehéz lenne, mivel, gondolom nincs három lábad.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Incognito
senior tag
Még egy gond (sok van, de nem akarom mindet rátok zúdítani :
Miért van az, hogy úgy kopog a motor, mintha hideg diesel lenne? A probléma nem rég jelentkezett én a gyújtásra gyanakszom (kb ezt menyiért állítják be?). Lehet, hogy elállítódott? Plusz még erre az is rá jött, hogy szerintem kijukadt a kipufogó[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #337 üzenetére
Szevasz
Ha tudsz, tegyél már fel légyszi fotókat az új szerzeményedről, az 500 SEL-ről !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Incognito #352 üzenetére
Szevasz
Én nem vagyok szakember, de elsőre arra gondolnék, hogy esetlge túl nagy az előgyujtás, túl hamar robban az üzemanyag, még mielőtt a dugattyú a felső holtpontra érne és ez csattanás szerű kopogásokat eredményezhet !
Ha ez a helyzet, akkor az káros a motor számára, mielőbb szervizeltestsd !!
Az előgyujtást szerintem hőmérséklettől függően is automatikusan változtatni kell, ezért lehet, hogy hidegen nem jó, melegen már igen, vagy legalábbis, kisebb a probléma és már kevésbé hallatszik.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
Dieselnél olyan hogy előgyujtás , nincs .
Előtöltésnek hívjuk a dolgot . magától nem szokott elállítodni , tudni kell milyen adagoló van a gépeden , és akkor okosabbak tudunk lenni . Egyébként van egy röpsúlyos előtöltés szabályzó az adagoló tengelyén , ennek a dolga tologatni ide oda az előtöltést . Ez is kb atombiztos , nem szokott szétesni . Nálad inkább a porlasztókra gyanakodnék. -
Incognito
senior tag
válasz Templomegere #356 üzenetére
nemnem nekem benzines a kicsike, csak olyan a hangja (mikor hideg) mint egy diesel-é...
-
Incognito
senior tag
válasz Templomegere #358 üzenetére
2000-es és szerintem 4 henger...
-
Puttyos
csendes tag
válasz Templomegere #337 üzenetére
Fú!!!! A 126-OS, az ám a MERCEDES . Na arra mondják, hogy a gyár utolsó igazi autója! Gratulálok! Én is szeretnék, majd egyszer egyet, ha majd egyszer az anyagi helyzetem engedi. Mondjuk abban is, dízelben gondolkodnék. (300SD ) Az igazi álmom egy 450SLC 1970 egynéhányas évjárat! De az csak valószínűleg álom marad!!
-
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #356 üzenetére
Szevasz
Miért van az, hogy úgy kopog a motor, mintha hideg diesel lenne?
Ebből arra következtettem, hogy neki benzines motorja van, azért írtam előgyújtást !!
Ha mégis diesel, akkor természetesen előtöltés !
És akkor más a helyzet, valszeg hozzám hasonló, hogy ha nyomom a gázt, legalább középállásban, indításkor, akkor beindul és felpörög a motor, de ha leveszem a gázt egy két másodpercen belül, akkor alapjáraton, döcög, köhög és egyenetlenül jár a motor, mintha nem menne mindíg minden hengere és hajlamos leállni !
Ez vagy 5-10 másodperces járás után megszűnik és akkor már stabilan megy, ha eleinte még kicsit lassan is, de hamar gyorsul.
No, ez szerinted mi lehet ??
Befecskendező ??
Vagy adagoló ??Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Incognito
senior tag
Igen, 2000 Benzin (+gáz). Éppen ma voltam egy debreceni bontóban, vettem belső kilincset 1000-ért, megkérdeztem mennyibe kerül egy kormánymű, a válasz 10000. Azt sem most fogom lecserélni...
Szóbal benzines, de hidegen olyan a hangja, mint egy hideg diesel-nek
A gázadagoló viszont nem tudom, hogy miért fagy le hidegben. Azt mondta az egyik haver, hogy nincs külön vízpumpálya (arra gyanakodtam) az adagolónak, a motor vízpumpálya szivattyúzza oda a vizet, de akkor nem értem, hogy miért fagy le (szinte szó szerint). Olyan hidegek még nem voltak. Bár lekopogom mostanában nem csinálja... -
Mintcar
tag
Sziasztok!
Szoval érdemes minden inditásnál használi!
Május végén vettem meg, akkor még nem volt gond a hideggel, egyszer sem használtam(tudatosan). Ha ki van tekerve egyből röffen a hidegben.Egyépként tapasztaltam a fogyasztás növekedést nyáron mert a szerelötől kitekert állapotban kaptam vissza, két és fél hétig jártam vele igy. Aztán egy kolléga kérdezte hogy nincs az nekem kitekerve, mert szerinte nagyon pörög. B@ssz@ meg igaza volt!
Nekem fel se tünt, hülye láma vagyok!!![ Szerkesztve ]
w123 200D 1.1millió km+
-
!Overdose!
őstag
válasz Templomegere #337 üzenetére
Ohh! 500 SEL!
Amikor még megvolt a 450 SEL 6.9, akkor egy ismerősnek volt egy 500 SE-je! Az is jól ment, de teljesen más érzés volt a kettő! Az 500-as "lomhább" volt!
A felnijeidre lehet tudok vevőt, bár ő kifejezetten 16"-os Borbet A-kat keres, de rákérdezek!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Templomegere
senior tag
válasz !Overdose! #368 üzenetére
Ha tudsz a felnire vevőt , akkor gyorsan kérdez rá , mivel van egy srác aki jövő hétvégén jön a felnikért , milliószor hívott, emailezet , képeket kért stb , szóval komolynak tűnik .
A Mercedes 450 6.9 = kb 1900kg 286 hp (213 kW) with 405 ft·lbf (549 N·m)
A Mercedes W126 500SEL = kb 1800kg 177kW , 404 N·mNem kell csodálkozni hogy a 450-es jobban nyúlott mint a 500SEL
-
!Overdose!
őstag
válasz Templomegere #370 üzenetére
Rákérdeztem! Ő konkrétan 16"-ost keres! Egyébként egy nagyon szép W115 230.6-ra!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Templomegere
senior tag
válasz !Overdose! #373 üzenetére
ehh , valahogyan ezekre a kocsikra nem tennék ilyen felnit , még a w126-on oké , de régebbiekre valahogyan nem ........
Enyémről is levadásztam a 16"-os felniket és rátettem a gyári alufelniét.
-
Incognito
senior tag
Help!
Megadta magát a műszerfalvilágítás!
Hogyan tudom kibontani? Próbáltam már, de ha erősen húzom recseg
Ezt akarom kiszedni:[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz Incognito #375 üzenetére
Szevasz
W123-asnál egyszerűemn be van szorítva a helyére a műszerfal, hátúlról meg kell nyomni két oldalon és kicsúszik előre, de a kilóméter spirált és az olajnyomás csövet is be kell nyomni a motorházból az utastér felé, hogy rendesen ki lehessen húzni azt.
Aztán épp annyi hely van, hogy kulccsal le tudd oldani az olajnyomás csövet és letekerd a kilóméterspirált, meg levedd az elektromos csatlakozót és kivedd az ízzítást jelző ízzót a vezetékével együtt.
Jó szerelést !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Én LEDesítettem a műszerfalamat, de a világítás ízzók közül csak az egyiket cseréltem ki akkor és azóta sem szedtem ki újból.
De a LEDes fele egyértelműen jobban van megvilágítva.A helyzetfény ízzóim helyére is átalakított, LEDes foglalatokat tettem be, egész jó.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #372 üzenetére
Ok.
Ha megtettem az megfelelő km-t, akkor megpróbálom elérni a fazonnál, hogy rendesen nézzen végig mindent és műszeresen állítsa be !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Babszivacs
csendes tag
Sziasztok!
Új tag lettem itt és egyben boldog tulajdonosa egy 1983 as hófehér W123 200D nek.
Olvasgatom szépen lassan a fórumot.A bontó már szerintem most jól jön. -
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #379 üzenetére
Üdv a topicban !
Gratula a járgányodhoz !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi, mindenkinek !
Jut ezsembe, hogy éppen tegnap pattant ki a fejelmből, hogy vagyunk már itt annyian 123, de legalábbis Mercedes tulajdonosok, hogy egyszer lehetne már egy találkozót szervezni valahol !!
Szerintem külön élmény lenne egy rakás 123-ast egymás társaságában látni !!!
Ki mit szól a dologhoz, írja meg !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
ákos123
csendes tag
Szia!
Annak a merci könyvnek nem Szervíz a címe? Főleg motorkiszerelés meg váltókiszerelés meg meghúzási nyomatékok vannak benne? Most künyeráltam el éppen egy ilyet de még az sincs benne leírva, hogy a motorba mennyi olaj kell. Remélem nem ez van meg neked, mert semmi használható nincs benne számomra. Ettől függetlenül jár a méz mert rendes voltál és segíteni akartál. Merre laksz? Ha arra járok elviszem vagy elküldöm mással.
W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
-
ákos123
csendes tag
válasz Templomegere #340 üzenetére
Kösz a segítséget, hát több mint a felét nem értem hogy mi de amit tudtam megnéztem és végül is 300 Ezerért tudtam venni egyet mert már nem bírtam tovább várni.Fehér 200D 4 seb. Viszonylag jó állapotú már amennyire én meg tudom állapítani. Most jövök egy szerelőtől akinek ilyenje van alánéztünk: két küszöböt kell cserélni, a négy alsó lengéscsillapítót, a kormánynál is van alól valami tizenvalahányezres vas az is cserés.
Mennyi lesz ez szerinted?
Meg kéne csinálni a központi zárat is az nagy királyság lenne. Távirányítós a zár de szerintünk a távirányító csak a vezetőoldali ajtót nyithatja. Amikor az autót megvettem csak a vezetőajtót nyitotta a távirányító. Most már azt sem. Amikor szerelni próbáltam
annyira jól sikerült megjavítanom hogy az autót sem tudtam utána leállítani!!
Azt hittem fényt kapok.
Aztán ez a mercis faszi kikötötte a központit és jó lett. Csak a központi nem működik pedig jó lenne. Tudsz segíteni? Mennyiért lehetne megvenni azokat a levegőszivattyúkat vagy miket amik minden ajtóban vannak. Valamelyik "eldurrant".
Még egy kérdés: Audi 200-as klímáját be lehet építeni egy 123-ba? Mert nagyon szeretnék bele egy klímát és a mercis faszinak van és 10-ért odaadná!W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
-
ákos123
csendes tag
Meg a vetyerokventillátor ami a levegőt /MELEGET/ fújná az utastérbe halovány mint a faggyúgyertya. A kapcsolója meg kifejezetten roszz. Nagyon nehéz forgatni és kettes és hármas fokozatban ugyanúgy dolgozik. Szóval csal. Mennyi ezt kicserélni?
Segítsetek jóemberek!W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
-
Puttyos
csendes tag
Ellenőrizd le az ajtókban lévő vákkumos bigyókat, amik a zárat működtetik! Ezt úgy tudod megtenni, hogy a rajtuk lévő csöveket lehúzod, valamivel bedugózod (pl egy-egy csavarral) és megpróbálod a zárat, hogy működik-e. Amelyik bedugásakor működik a központid, akkor csak az a rossz! Egyébként meg lehet hogy, ha az újabb fajta vákuumok vannak az ajtódban, akkor csak egy-egy kis pár ft-os gumicsöcs kérdése az egész, amit ki kell cserélni rajta, nem kell az egészet kidobni! Nekem is hasonló problémám volt és az Ürömi bontós srác adta a tippet!
-
-
vvv@free
csendes tag
200D
Manufacturer: Mercedes-Benz
Engine code: 615.940Lubricants and capacities
Engine oil grade - moderate climate SAE 15W/40
Engine oil classification API/ACEA CD
Engine oil grade - alternative - moderate climate SAE 20W/50
Engine with filter litres 6,5
Gearbox oil grade SAE ATF-A
Gearbox 4/5 speed litres 1,3/1,6
Automatic transmission fluid Type Dexron
Automatic transmission (drain & refill) litres 4,8
Differential oil grade - rear SAE 90W
Differential rear litres 1,0
Cooling system litres 10 -
Batman2
őstag
Szevasz
De, SZERVIZ nagy betükkel, alatta a járgányy fotója és alatta, hogy MERCEDES 123 (1979 szeptembertől).
Én emlékeim szerint vannak benne folyadék töltési mennyiségek, az más dolog, hogy nem teljesen úgy igazak, ahogy le vannak írva.
Mindegy egyébként, mert már lefénymásoltam tegnap este az egészet !
Szóval nálam a fénymásolat, ha kell, akkor találkozzunk valahol, lehetőleg Debrecenben.
Én vagyok csütörtökön és pénteken, aztán csak legközelebb hétfőn leszek megint, közben Miskolcon vagyok.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
. . . A találkozó megszervezését meg szerintem azzal kellene kezdeni, hogy összeszedjük, ki merre lakik, hogy közösen ki tudjunk jelölni egy helyet, ahol lenne a találkozó, ahová nagyjából mindenkinek egyforma távolságot kellene megtennie !
Vagy legyen a szerint, hogy mely tájékról vannak a legtöbben ??
Mindenesetre szerintem aki gondolja, jelentkezzen, mondjuk privátban, de lehet a topicban is, hogy merre lakik, esetleg még azt, hogy neki hol lenne jó, merre szokott esetleg gyakrabban előfordulni !
Akkor kezdjük el.
Én Debrecenben vagyok, elég ritkán megyek hoszabb útra, még Miskolcon és Újszentmargitán szoktam előfordulni.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Puttyos
csendes tag
Én dél-kelet Pest megyében, Tápiógyörgyén lakom, de legsűrűbben a nagyfaluban, Budapesten fordulok elő! Egy találkozóra bárhová elmegyek!!! Csak szállás legyen, kaja, meg sör (persze némi anyagi kiadásra is kész vagyok)!!!!
Jaa és elsősorban: 123-asok!!!!
Egyébként nálunk, itt a faluban is lehetne talit rendezni: jó barátom a polgármester és tudnék szállást, illetve akár rendezvényhez való, nagy területet is szerezni, ha összejönne. Bár ez szerintem nyáron lenne jó. Ilyenkor már egy szabadtéri rendezvényhez elég cugg van!
Már hasonló dolgokról beszéltünk egy barátommal is, de vele azt tervezzük, hogy egy youngtimer, nosztalgia autó találkozót szerveznénk jövő nyárra!!!
Azt hiszem egyébként, ha jól vettem ki, hogy a Mercedes Youngtimer Klub, minden kedden este találkozót tart a felvonulási téren. Legalábbis a honlapjukról ez jött le nekem. Mondjuk még én sem voltam sosem! -
Mintcar
tag
Sziasztok!
A találkozó szerintem is remek 5let lenne.
Egyépként szerintem lehet bárhol, azért országunk nem olyan nagy, és W123-ok zabálják a Km-etÉn budapesti vagyok.
[ Szerkesztve ]
w123 200D 1.1millió km+
-
ittid
újonc
Sziasztok!
Nekem egy 1978-as 240D Mercedesem van! :-)
veterán biztosítással kapcsolatban tud valaki informácíót adni?
melyik biztosítónál érdemes?
mennyi az éves díj stb.a válaszokat előre is köszönöm!
-
Babszivacs
csendes tag
Na hát én meg tápiószecsői vagyok (pest megye)
Egy találkozóban szívesen benne lennék! -
ákos123
csendes tag
KÖSZI !!
A találkozó nagyon jó ötlet szerintem nyáron kéne rendezni, hogy mindenki el tudjon jönni..
Meg akkor jó idő is van!!
Én szolnok megyében lakom de bárhova szívesen elmegyek. Szerintem a dunántúli hg.-ben v. dombságban ideális helyszíneket lehetne találni. és kapcsolatot is!
Debrecen jó hely a találkára oda járok most egyetemre asszem jövő héten megyek pénteken leghamarabb. de majd megnézem pontosan.W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
-
ákos123
csendes tag
válasz vvv@free #389 üzenetére
Madzsarszki nyem beszélni? Gyekujem peknye kapitaliszkij tavaris.
Thanks to data!
Még jó hogy nálam van egy enigma így meg tudtam fejteni az oil és automatic szavak valószínűthető jelentéseit.
A többire ráállítottam az NCIS-t.
dolgoznak rajta..
mennyivel sarkosabb és realistább lett volna mindez a szépen csengő germán nyelven..
na nem kekeckedek köszönöm szépen tényleg..
tehát 6.5 liter a motorba..
jó volna tudni mert most akarom vinni olaj cserére akarom mondani oilcseréreW123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!