- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Vezetékes FEJhallgatók
- Gaming notebook topik
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- SSD kibeszélő
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- OLED TV topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Hirdetés
-
Nagyon gyorsan betilthatja az EU a TikTok újítását
it Amennyiben nem kap megfelelő válaszokat, az EU már csütörtökön betiltja a TikTok Lite jutalmazási programját.
-
A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
ph A keleti nagyhatalom ezzel valamennyire ellensúlyozza az USA korlátozásait.
-
Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
ma Három és fél éve is készült friss Nokia 225 4G-s upgrade-del, az idei verzió viszont visszahozza az eredeti formatervet is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Szevasz
Jah !
Ezek szerint Te is olvastad azt a cikket a "zöldségesről".Igen, én is hallottam már több szerelőtől is, hogy egy jó állapotú, 123-as motor, az még akár minusz pár fokban is beindul pusztán kompresszióból !!!
Nem semmi, jól megtervezték ezt a motort, pedig az előkamrásoknál, azért hűl a levegő, míg átjut a hengerből az előkamrába és elvileg ezt a hőmérséklet csökkenést kompenzálná főképpen az ízzitás, meg azértz a motornak, akkunak és az indítómotornak is jobb, ha nem kínozzuk, hogy bekapjon kompresszióból !!!
Az az egy biztos, LE A KALAPPAL EZ ELŐTT A TÍPUS ELŐTT !!!!
Manapság már nem készítenek ilyen strapabíró, szándékosan túlméretezett, bebiztosított, időtálló járgányokat !
Egyrészt ez nem üzlet, másrészt a minél nagyobb teljesítmény, az egyre inkább maximumra járatott szerkezeteket jelenti, ahol már nincs tartalék és nagyon hamar elkopnak, nem tartósak !!!Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Üdv mindenkinek !!!
No, végre lett némi időm (nem is kevés - lassú a képfeltöltés, linkelés), hogy végre feltöltsem a darabjaira szedett motorról készült fotókat !!!
Akkor kategoriákra bontva,
a régi dugattyú a gyűrűivel: [L:]http://img216.imageshack.us/img216/1284/pict0245mrk2.jpg[/L]
a főtengely, befogva az esztergába és közelebbről a kopott része: [L]:http://img250.imageshack.us/img250/1640/pict0246mk5.jpg][/L]
[L:http://img216.imageshack.us/img216/589/pict0247gk8.jpg][/L]
a hengerfej felülről: [L:http://img227.imageshack.us/img227/9553/pict0248gg1.jp][/L]
[L:http://img123.imageshack.us/img123/3013/pict0249lp8.jpg][/L]
[L:http://img123.imageshack.us/img123/8840/pict0250di9.jpg][/L]
[L:http://img123.imageshack.us/img123/2130/pict0251fs6.jpg][/L]
a régi szelepek: [L:http://img72.imageshack.us/img72/3834/pict0252qm6.jpg][/L]
[L:http://img72.imageshack.us/img72/526/pict0253rz1.jpg][/L]
a régi kipufogó szelepek: [L:http://img146.imageshack.us/img146/6219/pict0254kv7.jpg][/L]
a régi szívó szelepek: [L:http://img267.imageshack.us/img267/8829/pict0255if0.jpg][/L]
az új kipufogó szelepek: [L:http://img267.imageshack.us/img267/6697/pict0256ef3.jpg][/L]
a motorblokk és a hengerek fala: [L:http://img267.imageshack.us/img267/1394/pict0257zv3.jpg][/L], [L:http://img146.imageshack.us/img146/1610/pict0258bm5.jpg][/L], [L:http://img267.imageshack.us/img267/7898/pict0259cm6.jpg][/L], [L:http://img267.imageshack.us/img267/2276/pict0260eq4.jpg][/L], [L:http://img267.imageshack.us/img267/1258/pict0261tf8.jpg][/L]
a hengerfej az égésterek felöl: [L:http://img502.imageshack.us/img502/8821/pict0262aj1.jpg][/L], [L:http://img509.imageshack.us/img509/4138/pict0263zv7.jpg][/L], [L:http://img209.imageshack.us/img209/1812/pict0264ry7.jpg][/L], [L:http://img440.imageshack.us/img440/2/pict0265nk1.jpg][/L], [L:http://img260.imageshack.us/img260/7019/pict0266hf0.jpg][/L]
a hengefej felülről és az előkamra gömbcsapjai: [L:http://img128.imageshack.us/img128/378/pict0267ov3.jpg][/L], [L:http://img128.imageshack.us/img128/7866/pict0268gk0.jpg][/L], [L:http://img440.imageshack.us/img440/1323/pict0269mv7.jpg][/L]
Na, ez hosszú volt, vagy egyésfél óra.
Előszőr úgy tünt, hogy elég lesz csak megfúrni a hengereket és nem kell benne perselyt cserélni, de aztán kiderült, hogy túl vékony már, így azt is ki kellett cserélni végül újra, úgyhogy alapméretű dugattyúk kerültek bele, tehát a legközelebb áll az eredeti állapothoz !
Láttam hétfőn a motorblokkot és a hengerfejet már összeszerelve, gyönyörű volt, mintha egy új motornak a két darabja lenne !!! Szépen felpolírozta a hengerfej alját és a motorblokk tetejét, ahol összeilleszkednek, köztük a hengerfej tőmítéssel.
A gömbök mind épek az előkamrákban, ahogy a képeken is látszik, úgyhogy azok nem is lettek bántva, bár a végük az égéstérben már egy kicsit meg van szerintem pörkölődve, de gondolom, hogy messze van még attól, hogy átégjen a vége.
Elvileg most kezdik a motort beszerelni, de lehet, hogy csak a jövőhéten lesz meg.
Nagyon kiványcsi vagyok már rá, milyen lesz a hangja, hogy fog viselkedni, menni !!!
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz spirit007 #206 üzenetére
Jaja, bejáratós lesz a járgány, 28 év után, ismét !!!
Hát nem semmi !!!Mindenképpen fogom időben cserélni és nem hajtom 100-nál többel, meg csak kíméletesen gyorsítok.
Azon is filóztam, hogy az olajleersztő csavar fejébe, vagy rá rakok egy mágnest, hogy odagyűjtse a fémreszeléket és így jobban távozik majd az első olajcserekor !!Kiváncsi vagyok, hogy az új motornál mennyi idő mulva lesz fekete az olaj?
A régi állapotában, elig hogy beindítottam, már fekete is volt az olaj, akámilyen jól is csorgattam ki a régit. De egy szerelő is azt állította, hogy a dízelekben ne csodálkozzak, hamar fekete lesz az olaj.
Azért kiványcsi vagyok rá, hogy egy vadi új állapotú motornál is olyan hamar befeketedik?
Kétlem.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
Vannak csodamotorok , de az nem a mieink között van .....
8000km elmenni egy olajjal , nem egészséges , ezeken a motorokon 5000 vagy 6000 km után kell lecserélni az olajat , és 15W40-est öntsél bele , "jobbat" nem szabad , ill felesleges .
Difi felújítást megnézném ..... nem olyan egyszerű az mint ahogyan elképzeled . Bontóban sem fogsz jót kapni (sajna) ezekben millió km van .
Amiket tudsz cserélni az a csapágyak , hézagoló lemezek , esetleg bolygókerekek , de a többi fogaskereket nem tudod cserélni , vagyis kitudod ha megveszed gyári újban ..... az meg nem lesz 2 ft ...... létezik gyári felújított difi 500e ft az ára . Szóval difit tökéletesre szinte lehetelen emberi áron megcsinálni , közel jóra meglehet , de ebben az esetben is picit kottyangat , és minimális hangaja van . Persze ez mind az érzékszerveinktől is függ , ami nekem jónak tűnik az lehet neked még csontszar , de az is lehet hogy gyári új . -
-
Templomegere
senior tag
Hi
Az autó végsebessége a w123-as mercedes esetém kevésbé függ a motor állapotától . Persze egy csumaszar motorral nem kell száguldozni , de azzal télen sem kell elindúlni .
Régi motorommal autópályán körbefordult a km-óra , szóval a sebesség mutató pontosan a 30perc felé mutatott ..... a legszebb hogy ez egy 200D volt . Hihetetlen kategória , de az a dög megtette , és az egy csontra kopott motor volt , télen már nem nagyon akart elindúlni , a mostani 220D-m is ilyen volt , igaz nem ment ennyit végre .Egy ereje teljében lévő motor jól megy , télen is elindúl , és nem eszi az olajat , és nem is füstöl .
W123-assal is lehet nyugodtan hosszabb távon száguldozni , nem lesz semmi baja . Van nekem egy két cimborám , az egyik mindig azzal szórakozott hogy amit kiszabadult az autópályára akkor padlógáz , 150-160 . Mielött eladta az autót nagyából összeszámolta a full speedes km-eket , közel 25.000km volt , cirka 10 év alatt . És az a motor igen egyben volt , eladás elött mentem vele , nézegettük , fincsi volt .
Én is sokszor ,megyek full sebességen , soha semmi gond nem volt és nem is lesz belőle , olajat nem eszi , stb . A titka az hogy mindent meg kell adni a motornak .
-
Templomegere
senior tag
Elsőre késöbb fog befeketedni az olaj , de aztán ennyi , mivel amint befeketedik onnétól kezdve csinálhasz te bármit , a motor belseje mindenhol fekete olajos lesz , amit beöntöd az új olajat az összekeveredik a feketével oszt csá . Ha veszel mindig 10l motoröblitő olajat , és fáradt olaj leeresztése után ezt öntöd bele 1x5l beindit 1-2 perc ketyeg leereszt, még 1x5l beindít 2-3 perc leereszt . majd bele az új olaj . Így kicsit szebb lesz , és "fehérebb" de jobb nem .
-
Puttyos
csendes tag
Hali!
Á sajna nem csak én olvastam ezt a cikket, már több ismerősömtől hallottam a "ződcséges" kifejezést.
Egyébként Keresztfaterom, mint utólag kiderült elég nagy szaki ebben a típusban és ő kifejezetten ajánlja a padlógázas menetet: azt mondja, hogy néha- de csak rövid távon-, még jót is tesz a motornak. Mindenesetre én még nem próbáltam ki, de tegnap este egy kicsit tapostam neki és a 140-es utazó simán tartható és még a hangja sem elviselhetetlen.
Ja a túlméretezettségről meg csak annyit, hogy van a futóműben az un. "gömb"-nek nevezett valami (ami kb. akkora mint egy emberes ököl) a kasztni alá rögzítve és egy rúddal csatlakozik a futóműhöz. Na nekem az egyszer tönkrement, erősen kopogott. Hát mi kis naívan azt gondoltuk, hogy miért ne cserélnénk ki mi itthon. Nekiálltunk. Szétkaptuk a futóművet, a rugót kivettük stb.. Amikor össze akartuk rakni, akkor derült ki, hogy a szerelő haverom hagyományos karmos rugóösszehúzója nem bírja: állandóan szétpattant. Hajnali 1-ig szenvedtünk vele, amikor letettünk róla. Kiderült, hogy ehhez típusspecifikus összehúzó kell. Jól megszívtuk! Végül négy emelővel, enyhén balesetveszélesen, a kocsit ráemeltük a rugóra és úgy sikerült, csak közben a haveromnak más dolga is volt, úgyhogy majd két hétig állt az autó, felbakolva. Azt hittem megőrülök Nélküle. Úgyhogy egy jó tanács: ha valaki a futóműnek nekiáll, előtte szerezzen be gyári összehúzót, vagy csináltasson egyet: én a legközelebbire tervezem, hogy gyártunk egyet, mert a gyári, állítólag 100-150.000 Ft körül van. -
Puttyos
csendes tag
Na megtörtént: az éjjel ellopták a csillagomat valami kis k....ö...-gök. Képzeljétek parkoltam már Bp. több hírhedt helyén és sosem bántotta senki. Most haveromék vidéken, egy kisvárosban koncerteztek és mint keménymagként részt vettem. A koncert után elmentünk a szomszéd faluban egy becsületsűlyesztőbe. Kb. 10 percet voltunk benn. Mire kijöttünk, nekem a csillagom, haveromnak a hátsó rendszámtáblája bánta az ott létünket.
-
Puttyos
csendes tag
válasz Templomegere #219 üzenetére
Köszi az együttérzést! Én az akkori állapotomban, amikor észrevettem, simán meg is etettem volna azzal, aki csinálta! Mert ha valaki lop, biztosan azért mert éhes! Kerestük, szinte egész éjjel, de nem találtuk meg! Nekem annyira nem is volt gáz, mert végül is egy kis csillag bárhol beszerezhető, de a haverom hátsó rendszáma az már elég gáz. Mire minden megvan több mint egy 10-es. Tehát a k...-va anyját az összes kis köcsögnek!!!
-
Templomegere
senior tag
Batman2 !!!!!
Megkérdeztem a szélvédő gumi kédert
7500 ft a hátsó , és 8000ft a első !
A gond az hogy a csávó azt mondja ennyiért sehol nem fogod megkapni .
Ha úgy jó neked hogy én itt megrendelem , majd ha megjött utánvéttel feldobom neked postára , akkor így le tudjuk bonyolítani . A posta szerintem nem lenne több 2-4e ft-nál .
Üdv, T.egér
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #217 üzenetére
Szevasz
Éppen ezt szerettem volna ismételten megkérdezni Tőled, de most megelőztél !
Már nagyon kellene az infó, lassan már talán meg lesz a járgyán és akkor vagyok nyugodt(abb), ha már tudom, hogy be tudom szerezni a gumikat valami megfizethető áron.
Folytatni szeretném a felújítását a járgányomnak, amint tudom, és első lenne a tömítés, mert nagyon sz@rrá vannak már menve mindenhol !!!Úgyhogy akkor légyszi, írd meg itt vagy priviben az elérhetőséget, mihelyst tudod !!!
Köszi.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #221 üzenetére
Ok, az nagyon jó lenne !!!!!
ha biztosan jó lesz a járgányhoz, akkor mindenképpen kellene és azért ez mindjárt más ár, mint amennyiért én tudom itt.
Akkor ezennel megkérnélek rá, hogy egyet-egyet szerezz légyszi be nekem és utánvéttel küldd el.
Örök hálám (üldözni fog).
(no, az üldözéssel csak vicceltem! )Köszi, írj, amint tudsz valami újabbat, megvannak, postázod !
A pontos címemet priviben elküldöm !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #224 üzenetére
Szevasz
Ok. Köszi Szépen !
Várom !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Dinamó
újonc
Sziasztok! Mindenkit üdvözlök, és örülök hogy erre a topicra leltem. Szeretném megkérdezni hogy tudnátok-e budapesten 1 jó motorszerelő műhelyt ajánlani 300D-hez. Előre is köszönöm.
-
Dawess
csendes tag
Szevasztok!
Végre én is egy szépséges 123-as tulajdonosa lettem, csak az automata sebváltómnak a napjai meg vannak számlálva...Az a kérdésem hogy 300D 5 hengeresnek a sebváltója illik-e az én 240D motorjához???MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Dawess
csendes tag
-
Batman2
őstag
Üdv mindenkinek !
Na, végra megkaptam a járgányt !
Amin előszőr meglepődtem, az az volt, hogy kb 18 fokos hőmérsékleten, nem indult elsőre a motor, igaz nem várta végig az izzítást a szerelő !
Aztán beindult, de kékes-fehéret füstölt még jó darabig.
Mikor már bemelegedett, akkor is gyorsításoknál inkább kékeset füstöl mint kormosat !!Ez nem igazán tetszik, szerintem még messze nincs jól beállítva a motor !
A koma szerint menjek vele vagy 1000km-t és utána menjek vissza olajcserére és talán még állít is rajta, mert hogy most nem szabad tán tökéletesre beállítani, mivel most fognak összekopni az alkatrészek (ezt ugyan fircsálom, hogy e miatt nem állítja tökéletesre).
Mitán már járt egy-két percet a motor, utána már az ízzitást nem végigvárva is stabilan indul.
No, akkor kérem a véleményeket, hogy ki hogy látja, mi az igaz, hogy csináljam a dolgokat, stb. ?!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #224 üzenetére
Hali
Te, amikor cseréted a szélvédő tömítésedet, akkor kezelted e raktad e rendbe a vázat a gumi tömítés alatt, illetve körnéykén ?
Egyáltalán neked mennyire volt rohadt a környéke ?Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
Szia !
Motorod soha nem fog elindúlni izzitás nélkül amig hideg ! Ha már egyszer beröffent és járt 5-10 percet akkor már elindúl .
A kékes fehéres füst , nem egy bizalomgerjesztő dolog , de ezt tudjuk be egyéb apróságoknak . Egy új motornál mindennél fontosabb a pontos beállítás , ilyenkor kapja az első pofonokat , és nem mindegy hogy azok milyenek . Rossz beállítás okozhat nagyobb hőterhelést , nyomásterhelést , ami nem előnyös .
Nekem anno amikor az első motorom elkészült , na az maga volt a tökéletesség . Szépen járt nem füstölt . A többi már nem lett ilyen jó , legalább is nyersen nem . Aztán idővel kifinomodtak , igaz dolgozni kellett rajtuk .
Szóval adagoló , befecskendezési idő, porlasztó . Ezek kurvára legyenek rendben , különben mit is akarunk , Szelephézagról nem is beszélve .
Füstölés lehet ezek miatt is , amúgy egy nyers motor 1/2-1 óra üzemidő után elkezdheti felhordani az olajat , de ez természetes jelenség , szintén pár óra üzemidő után elhagyja ezt , szóval ettöl is füstőlhet . Kicsit menni kell vele , járkálni . Had kopjanak össze a cuccok , aztán kiderül hogy ez kellett neki , vagy a szerelő még sem az ami .
Hástsó , és első szélvédőkeretemen nyoma sincs , és nem is volt a rozsdának , ami maga a csoda . Majdnem mindegyik 23asnak ott (is) rohad a kasztnija elég rendesen . Van amikor akkor derül ki a baj amikor kijön az üveg , addig meg szinte semmi nem látszódott , most meg ott tátong a rozsda + likluk .
-
Incognito
senior tag
Én is egy ilyen Merci tulaj vagyok. Nekem olyan könyvre lenne szükségem amiben a gép műszaki ábrái vannak benne (tehát ahol le van rajzolva, hogyan lehet szétszedni). Illetve ha tud valaki bontót Debrecen környékén, azt is szívesen venném
-
Batman2
őstag
válasz Incognito #233 üzenetére
Szevasz
A Szervízköny sorozatban (nagy, A4 szerű formátumú könyv) a W123-as kell neked, nekem is az van meg. Bár sokmindent nem tartalmaz illetve nem egyésrtelmű benne, hiába azt írják, a könyv szerelők gyakorlati tapasztalatai alapján lett összeállítva, ez messze nem mindenütt tökröződik ! de azért hazsnálható sok esetben.
Én Rozsrétszőlőn tudok nagy bontót, az Nyiregyháza előtt van nem sokkal a 4-es főút mellett. Bár én a múltkor már érdeklődtem és azt mondták, 123-ashoz már nem sok anyaguk van, szinte semmi. Azért én is kifogok mostmár nézni, hogy azért hátha akad valami, ami szükséges lehet.
Amúgy meg a Sámsosoni úton van egy bontó, a Budai-Nagyantal beágazása utána nem sokkal, kifelé a városból, de az marha drágán ad mindent, nagyon sunyi, rabló a koma.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #232 üzenetére
Szevasz
Remélem, hogy csak az utóbbi van, hogy még be kell egy kicsit járódnia és azért is füstös egy kicsit, leginkább hidegen, melegen már nem nagyon.
Amúgy este indultam vele, pár órás állás után, viszonylag lehült motorral, az ízzítást végig várva, röffent azonnal, teljesen egyenletesen, azt nem tudom, hogy mit füstölt.Azért is lepődtem meg egy kicsit azon, amit leírtam Neked, mert valahogy azt vártam, hogy egy vadiúj motor az úgy fog indulni, hogy röffen elsőre és kiköp egy kis korompamacsot, aztán semmi !
Amikor anno megvettük, igaz nyár volt, így indult be, pedig már akko ris elég vacak volt a motor.
Szóval a koma 1000km-t javasolt és utána olaj, szűrő csere és remélem, még finomít a beállításon és így fog a későbbiekben indulni !!A tiéd most hogy indul, gondolom, az már túl van a bejáratós korszakon ?
A fazon azt javasolta, hogy nyugodtam hajtsam 100-110-el, azért én inkább próbálom magam legfeljebb a 100-hoz tartani és városban is csak közepes fordulatszámokig, aztán váltok következő fokozatba.
A szélvédőnél a rohadásokat szerinted hogy lehet leginkább javítani ?
Jah, és jut eszembe, hogy egy pár új motorbak sem ártana szerintem lassan a járgányba, a 124-esé különbözik e a 123-asétól, vagy natán ez is beletehető ??
Utóbbiból még valszeg jobb állapotúak is vannak, így jó lenne.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Incognito
senior tag
Erről a két bontóról hallottam én is, de most már meg is fogom nézni. Szerencsére egyben van az autó, csak pár kényelmi dolog hiányzik (jobb oldali belső kilincs, bal oldali ablakemelős mechanika kicsit akad, egy pár fényszóró sem ártana). Szervízkönyv elektronikusan nincs meg (pdf)?
Tényleg, majdnem elfelejtettem, jó szerelőt tudsz mondani? Annyira nem bízok meg bennük...
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz Incognito #236 üzenetére
. . .Mármint karosszériásra gondoltál ?
Azzal nekem is gondom van, az a következő feladat a járgány karosszériáját rendbe rakni, rakatni.
Tegnap kaptam egy tippet Balazújvárosban, hogy van tán egy jó karosszériás, aki jól dolgozik és nem is kér tán sokat, majd megkérdem a pontos címét és lehet, hogy ellátogatok hozzá.Nekem sajna mostmár nagyon sok karosszéria problémám van, hasonló felújításra szorul, mint a motor.
A belsőt meg részben mi magunk csináljuk meg, illetve egy részét bontott alkatrészekből akarom kicserélni.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
jah, még az jutott az eszembe, hogy tegnap a szerelő említett valami 'silent'-et, vagy mit, hogy ott valami gumi bakokat kellene már cserélni a hátsó futóműnél, mert a miatt rázkódik elinduláskor.
Szerinted mi lehet a gond, amikor elindulok vele, hátulról erős rázkódó hang jön és érződik is, mintha a kardántengely rázkódna ?
Aztán ha már gurul, akkor rendben van.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
Szasztok !
Incognito:
Olyanom van hogy CD-n az összes létező szerelés , leírás , cikszámok , mihez milyen szerszám kell , nyomatékok , beállítási értékek stb ! Ha ez megfelel egy cd + a posta áráért a tiéd lehet
Jó szerelő Mercedes W123-hoz most már ki merem jelenten az én vagyok . Lehet nagyképű , de tojok rá .
Esetleg van alkatrészem is nem kevés , írd le konkrétan mi kell , aztán meglátjuk .
Batman2 :
A w123 mercedes motor körübelül 50-60e km után tekinthető teljesen bejáratottnak , szóval időd mint a tenger , az eslő pár ezer km-en érdemes rá odafigyelni , nem folymatosan pörgetni , alacsony fordulaton nem terhelni . stb .... Ami az enyémnek kényelmes az a 90-100km/h , gondolom ez nálatok sincsen másképpen .
Szévédő keret rohadások , az bezony kasztnismeló , és nem is egyszerű .
Motortartó bakom van 2 új eredeti Mercedes , ha érdekel megegyezünk , darabját 7000ft-ért adom , a Mercedesnél 15e / db , egyébként nem csereszavatos a W123-w124 bakja . Azt nézd meg hogy a motortartó bak felfogatásának furatai hol vannak , a bak két oldalán középen , vagy a bak két ellentétes sarkában.
Hátsó futómű keret tartó bakjait említhette a szerelőd , abból is van nekem 2 garnitúra , ezek FEBI gyártmányuak . féláron megválnék tőlük .
Ami még okozhatja a remegést az a kuplung és a kardánfelfüggesztő bak .
Én a kuplungra gyanakodnék elsőre .
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #240 üzenetére
Szevasz
Sajnos én is már régóta a kuplungra gyanakodok, hogy nem egyenletesen fog, a tárcsák nem egyenletesen nyomódnak egymáshoz mindenütt, amiatt hol jobban hol kevésbé fog.
Bár ettől még tán nem kellene rángatoznia az egész kardán rúdnak, főként hátrafelé.
Köszi az infót, a bakot megnézem, lefotózom, aztán hátha többet tudsz mondani kép alapján !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
hogy örüljél
Szerintem fix hogy kuplung .
Hogy mégjobban örüljél , kibasz drága ......
Érdemes megprobálni még egy felújítást , ha csinál ilyet valaki a környékeden .
Bár halkan megsúgom , nekem van lendkerék , szerkezet , ktárcsa , kinyomócsapágy szetem
Amúgy meg a kuplung úgy be tudja rázni a kocsit , hogy bármire gondolsz csak nem a kuplungra , és csak elindulásnál természetesen .
-
Batman2
őstag
Hi
Ma is próbáltam most este beindítqani a járgányt, teljesen végigvártam az izzítást és utána indítóztam, indult ugyan de nem járt egyenletesen, hanem úgy viselkedett, mint ahogy régen, hogy mintha időnként egy-egy henger kihagyna !
Egy-egy hirtelen rándulás és fordulatszámesés a motoron, aztán egy kis gázt nyomva lassan elkezdett gyorsulni és már teljesen egyenletesen ment.Templomegere, ez szerinted normális hidegen ?
Mert szerintem, attól mert hodeg, azonnal járnia kellene az összes hengernek rendesen !
Vagy ilyet csinál a tiéd is, vagy bármelyik, amit felújítottál ?
A gyertyák vadonatúj Beru gyertyák, amúgy soros izzítású, de attól még mennie kellene, eredetileg alighahiszem, hogy bármi indulási nehézsége lett volna új autóként !A Tiéd soros, vagy párhuzamos izzítású ?
És amiket már eddig megcsináltál, azok milyenek voltak és hogy indultak ?Szóval nem vagyok valahogy megelégedve a motorral. Azt néztük, hogy járó motor melett kinyitottuk az olajbetöltő sapkát, semmi gáz nem tapasztalaható, dehát még jó, hogy így van, mivel minden új benne (annak idején keményen nyomta).
Az olajat is néztem, kb. mehetett eddig egy 15km-t még csak barnás-feketés benne az olaj, mint egy jó használt benzines olaj.Szóval minden jobbnak tűnik, csak ez az egyenetlen hidegindulás zavar !
Szerinted menjek azonnal vele vissza, vagy menjek vagy 200km-t vele és utána figyeljem meg, hogy hogy viselkedik ?
Azért is kérdezek ennyit, és ilyen részletesen, mert nem mindegy, hogy hogy csinálta meg a koma, ha valami szerinted nem stimmel, akkor viszem vissza hozzá, elvileg 1 év garit beszéltünk meg vele, persze minden csak szóban van.
Válaszaid előre is köszönöm !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #242 üzenetére
Szevasz
Hát annak örülök, hogy Neked van egy egész szetted, csak most valahogy nem igazán lenne vagy 100ezrem épp egy új kuplungra, elég volt a motort kifizetnem. Azért csak alá kellene valahogy nézni, vagy fogalmam sincs, hogy lehet megnézni, hogy a gumibakok, támasztók milyen állapotban vannak !
Bőven el tudom képzelni, hogy már vacakok, sőt, akár lehet, hogy hiányzik is valamelyik, vagy több is !!
ezek a gumi tartók és bakok rendszeresen mennek tönkre.
A kipufogón is mindíg cserélni kell a tartó gumi gyűrűket.
Nagyon sz@r gumikat gyártanak manapság !!Természetesen köszi a felajánlást, de ennek még mindenképpen utána kell járni, még a vázra is egy csomót kell költenem !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
tag
Én csak laikus vagyok és tipus idegen is. Remélem nem gond, hogy írok.
Nekünk 190 es dízellel volt ilyen, hogy ráz indulásnál. Az lett a vége, hogy a gyári! kuplungban vmi alkatrész fáradt volt.
Volt olyan is hogy indulásnál mintha nem járna minden henger, de mivel garázsban tartottuk nem volt soha tök hideg, és egy pici gázra beállt rendesre úgy hogy ezzel nem igen foglalkoztunk.
[ Szerkesztve ]
Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
Batman2
őstag
válasz Incognito #247 üzenetére
Szevasz
Köszi szépen a fotót !
Jól nézki így külsőleg, meg ekkora felbontásban a járgányod !
Tetszik nekem is az ezüst szín, de a régi mercédeszeknél szokásos, barnás-arany is nagyon és a fehér is, mint amilyen az enyém is !Bár valamelyik nap láttam a munkahelynél a parkolóban valami új, tán C-s mercit metál-indigókékben, gyönyörű volt az is !
Hanyas a Tiéd (ccm, évjárat, km, stb.) ?
(már ha nem titok ! )Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
2 lehetséges oka lehet ennek a hidegen elsőre nem jár minden henger .
1. Adagoló
2. PorlasztóAdagolóm is van , na meg 4 db gyári Bosch új komplett porlasztóm .
enyém soros izzitású , télen hidegben simán 20-30-40 mp az izzitási idő . Nyáron is kell neki az izzitás hidegen , 10-15mp-t szoktam .
Egyenlőre járj vele .
nem hallasz esetleg bele bele koppanást alapjáraton ?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Futás, futópályák
- Assetto Corsa Competizione
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Vezetékes FEJhallgatók
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gyúrósok ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...