- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- HTPC (házimozi PC) topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Bluetooth hangszórók
- Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
Hirdetés
-
Kibővítik a várost az ASML kedvéért
it Eindhoven városi tanácsa az ASML-féle bővítés mellett szavazott. Alaposan megváltozhat a lakók élete.
-
Az üzleti szférának szól a SmartThings Pro
ma A kütyüket összefogó megoldásból irodák, üzletek és hotelek is profitálhatnak.
-
Megjött a Philips 21:9 képarányú, 175 Hz-es QD-OLED monitora
ph Az Evnia termékcsalád új, 86,36 cm-es modellje a VESA DisplayHDR True Black 400 mellé ClearMR 9000 validációt is kapott.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz bitpork #81659 üzenetére
Ott egy éve csinálják a pályát, azért van a szűkítés, már nem is vészes annyira, tavaly sokkal rosszabb volt, meg év eleje felé
A kilépés még fos tőlünk, de meg fog szűnni, bár ez már nem boldogít ha jól sejtem
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
-
Reaper
őstag
válasz bitpork #81654 üzenetére
Mi most voltunk Horvátban, odafele is megvolt a szakadó eső, köd, meg éjszakai sötétség délben, de vissza, na az durva volt. A Rijeka melletti magas úton, ami az öbölben körbe megy, na ott kaptunk jégesőt, a fejünk fölött villámlott, azonnal dörgött, persze a jóféle fehér aszfalton mentünk, kb 40nel csorogtunk, de még besz*rni sem mertem. Utána természetesen már "csak" folyamatos vízfal Zagrebig, éjszaka, sokszor köddel párosítva, az ablaktörlő maxon is nagyon kevés volt. A Zagrebiek mentek mint a barom, de szerencsére mindenki más kultúráltan közlekedett, így lehetett "vonatozni" kb 80nal, máshogy kb esélytelen lett volna, végtelen hosszú volt az a szakasz, tuti én is öregedtem pár évet, és nagyon örülök, hogy vizen jól teljesítő gummákat vettem a Kiára, de az ablaktörlőket tuti cserélnem kell, mert most, hogy használtam őket, elkezdtek rendesen csíkozni.
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #81688 üzenetére
Azért no, ne sarkítsunk már ekkorát!
Ferencnek tökéletesen igaza van. Azt mindenki tudja, hogy az autók 30%-kal többel esznek, mint ami rá van írva a sajtóanyagra. De a 90% többlet tényleg durva egy kicsit.
Az azért mégiscsak egy vicc, hogy egy 180 lovas, modern, turbós benzines ennyit zabál, hát ennyiből egy 3 literes sorhattal eljárt volna, még kevesebből is. Az meg azért erősebb lenne valamivel.
Szerintem ha 7.9 helyett 10-et evett volna, pont leszarja, kb. az a realitás. De a 14 liter vicc ilyen teljesítmény mellett.Same rules apply!
-
bajnokpityu
félisten
válasz bitpork #81688 üzenetére
igy igy. vagy csak szimplán b*sztak rendesen megcisnálni a térképet 2000es fordulat fölött (végülis miért ne tették volna, 2000fölött nemigen jár ciklus szerint)
érdekes a tc által szidott 1.8tsi 1200/1300kilós oktávban tényleg eljárt 7.5ös átlaggal, 200lóval... a negativ rekordot anya csinálta vele, 4.8. 200lóval,bazeg..
egyébként nem arra volt kihegyezve a per, hogy 2x annyit eszik valóságban, mint papiron, hanem, hogy padon se tudta megközeliteni az elvileg 1x már laborban kimért fogyit.
[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #81698 üzenetére
Komolyan, ne légy már ennyire csőlátású, kérlek!
A lovak zabbal mennek. És itt van az amit más sokszor beszéltünk: nagy motort kell venni ha teljesítmény kell.
Igen, ez igaz. De az nem normális, hogy egy downsizing kisturbó többet zabál adott teljesítmény mellett, mint egy korábbi szívó.
Igen, a lovak zabbal mennek, de talán egy turbósított kávédarálótól elvárható, hogy ne egyen annyit, mint egy v8, ha már nem is megy úgy.
Azt a részét meg teljesen figyelmen kívül hagyod, hogy laboratóriumi körülmények között is 20+%-ra voltak a gyár által megadott adatoktól.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
nagyúr
válasz bitpork #81702 üzenetére
Ha amcsi rendszer szerint mérik, rendszerint tudják azért a gyár által megadott értéket. Enyémre gyárilag 20-24 MPG van megadva, ami 11.8 - 14.1 lityi (vegyes illetve városi értékek), és nagyjából én is eljárok vele ennyiből, a több pálya miatt átlagban 11 alatt.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
válasz bitpork #81723 üzenetére
Ez nem hülye szám, 160+km-t mentem így. Trip km előtt volt a reset, van 160-as is (merthogy ez mérföld), de sajna ott már csak 6.3 litert ír.
Az biztos mondjuk, hogy hátszelem volt, mert visszafelé 7,3 alá nem ment (eddig ment fel a Londoni délutáni dugóban), meg este a pályán küldözgettem is azért. Városban 12-től kezdődik a szám.
Ill. Augustus elején kirándultunk egy vasárnapon, 4 megtermett felnőtt + kaja, cuccok. Országút sok falu, sok domb, sok előzéssel 9.8l lett.
[ Szerkesztve ]
-
-
bohoc71
aktív tag
válasz bitpork #81921 üzenetére
Neeem...kalapozni szoktam előadás után.... Csak érdeklődni szerettem volna,hogyan jövök ki anyagilag jobban. Eszembe nem jutott,hogy e kérdés feltevése miatt nyakamba varrják a magyar lerobbant autós társadalmat is...Mea culpa,mea maxima culpa..
Meghajlás...Puszi...Taps....
-
bbubby00
őstag
válasz bitpork #81930 üzenetére
Érthető persze, nincs ebben semmi. A sok kétezerételibsszadnekibáttya embereknél már megszokott jelenség, figyelmetlen autós meg nincs Amúgy papucsban h a fszba lehet vezetni? Brezován is a gyerek elvitt egy körre driftelni lábujjbedugós papucsban. Betegek
A suzis témánál az 50e Ft sok embernek nincs félretéve autóra, mert úccsem romlik el, meg nincs miből félretegyen, persze kell az autó. Jó van olyan szituáció, mikor tényleg nincs más alternatíva, hiába vagy csóró, kell az autó, mert olyan helyen laksz vagy dolgozol. De sokak esernyőnek használják csak a verdájukat. Főleg itt pesten. 8-10percre van tőlünk a metró, az asszony annó inkább beült a kocsiba, majd elment a megállóig, ott vadászott egy parkolót és elment tömegközlekedve. Nagyon el vannak kényelmesedve az emberek ebből a szempontból...
Amúgy ha megpattan a lámpabúra, van ragasztószalag, ha lóg a kipufogó akkor van drót, ha kilyukad a gumi akkor van kukac, ha betörik az ablak van fólia stb-stb.Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
-
bajnokpityu
félisten
válasz bitpork #82045 üzenetére
én kifejezetten rondának tarto(tta)m a mondeokat, a 4/5 ajtóst meg rettenetesnek. mégis vettem egy kombit és azóta megszépült. de,hogy egy 1.5tonnás passatnál nagyobb böszmeségre francnak aggatnak kamuspoilereket, franc se tudja. Mondjuk a mostani civic mellett egy mona lisa...
lehet elmegyek én is megmérni a mondeot. kedvet kaptam
mk4 volt, v 5? hátulról könnyen keverhetők, szinte csak elől van difi. 2015ben volt váltás.
[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
-
Jaffa75
őstag
válasz bitpork #82066 üzenetére
Őszintén, de magasabb áron tettem fel, mint amit ér ... olyan 8-10%-kal. Nem sürgős, gombért nem is akarom eladni, halál normálisan használható napi szinten. Nincs vele semmi gond, a fogy is rendben van, műszaki is friss... Aszonynak simán megfelel, max annyi megy bele mint a Fiestába 10 év alatt (40e km kb), és akkor jó vétel lesz!
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #82152 üzenetére
Zsóti mennyi alkatrészt szív fel a szaros VAG csoportos autójával, hogy követeli a mennyiségi kedvezményt?
Hát azzal mondjuk elég sokat
A szervíz eljárásában szerintem az a tisztességtelen, hogy nem mondják meg, hogy ezt Ők 150.000Ft munkadíjért végzik, és még 100 az alkatrészt, hanem mondanak rá 80e munkadíjat, és még jól lehúzzák a usert az alkatrésszel. A végeredmény persze forintra ugyanaz, csak a szájíz valahogy mégis más, teccik-e éteni?
Egyébként nem véletlen, hogy csomóan inkább megcsinálnak maguknak dolgokat. Ha ugyanis a fentebbi mentalitás párosul azzal, hogy az utángyártott alkatrész nem túl minőségi, és Te gyárit szeretnél, azt pedig horror áron szerzi be a szervíz, akkor rákúrtál.
Egyébként arról is beszélgessünk már akkor kicsit, hogy miért kell szinte mindig külföldről rendelnem az alkatrészt?
A bontott olcsóbb Angliából postázva, mint amit itthon kibontanak.
A gyári olcsóbb Angliából postázva, mint itthon, de még olcsóbb Japánból postázva, mint Angliában.
Ha 10-15% lenne a különbség, nyilván nem szopnék vele, és megvenném itthon. A probléma az, hogy itthon a balatoni lángosostól az autószerelőn át az alkatrészkereskedőig mindenki úgy van vele, hogy ha nincs meg valamin az 50% haszon, akkor hozzá sem nyúl. Így esett meg az, hogy 0Ft-os keresnek rajta, mert megrendelem külföldről.
Márpedig azt ne mondja nekem senki, hogy az angol vagy a japán munkabérek és ingatlanárak mellett ott sokkal olcsóbb lenne a logisztikája vagy a raktározása az alkatrészeknek...
Szóval szerintem ebben a cikkben pont azt kapja a vállalkozói rétegünk, amit megérdemel.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
K Norbi
addikt
válasz bitpork #82157 üzenetére
csak egyikük jó magyar szokás szerint kannibál lett, ami rántotta magával a többit.
Lucifer revíziót tart a pokolban, megfelelően gondoskodnak-e az ördögök a rájuk bízottakról. Az első kondér alatt vígan lobog a tűz, a kondér mellett egy tábla: NE MÁSSZ KI!
Lucifer kérdésére az ördög így felel:
- Ezek itt a németek. Tüchtig nép, betartják a szabályokat.
A következő kondér is mintaszerű, ám tábla helyett itt egy géppisztolyos őr áll.
- Ezek itt az oroszok. Ha valamelyik megpróbál kimászni, az őr a géppisztollyal visszakényszeríti. A harmadik kondérnál is minden stimmel, de Lucifer felvonja szemöldökét:
- Nem látom az őrséget, és tábla sincs.
- Ide nem is kell, ezek a magyarok. Ha egy megpróbál kimászni, a többi úgyis visszahúzza.[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz bitpork #82157 üzenetére
Hála a jó égnek, léteznek olyan szerelők, akik elvből átadják a kedvezményüket a kliensnek. És nem halnak éhen, mert piszkosul jól jön le az ügyfélben, és inkább fizetünk kicsivel magasabb óradjat ezek után, számláért szintén. Volt olyan, amúgy jól dolgozó szerviz, ahol konkrét kérdésemre, hogy miért nem adják át a kedvezményt, kérdésemre hazugsággal feleltek. Már csak elvből se megyek többé oda.
Mivel kvázi mindenki tudja, hogy ez így működik, mert a boltban elmondják, és sorban állás közben is látja az ember, ezért nem is értem a próbálkozókat. Annál szarabb üzenet nemtom létezik-e, hogy utólag tudja meg ügyfél, hogy lehúzták egy százassal. Mert, hogy kiderül, az tuti.
Ez a cikk meg már megint reklám a haveroknak...
[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #82157 üzenetére
Azt meg most ne vegyük napirendre, hogy az alkatrészt áruló cégek ezzel a működési modellel a kis szervizeket akarták segíteni, csak egyikük jó magyar szokás szerint kannibál lett, ami rántotta magával a többit.
Azt, hogy 80% haszonkulccsal dolgoznak, ami a kis szervizek felé nagylelkűen csak 30%, én nem tudnám így nevezni. Úgy már sokkal inkább, hogy pofátlan suttyók.
Persze, értem, amit mondasz, hogy egységsugarú Józsi nem akar kifizetni egy műveletre több munkadíjat, mint ami az alkatrészköltség, pedig jogos, valóban vannak olyan műveletek, amelyek ilyenek. Ugyanakkor van egy másik réteg, a tudatosabb fogyasztó, amelyik meg nem szereti, ha átkúrják. És valahol ez is az, legyünk őszinték.
Teljesen egyetértek Bajnokpityuval a témában.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
bajnokpityu
félisten
válasz bitpork #82168 üzenetére
nem teszik tönkre. ha 60órából állna egy napja is tele lenne mindháromnak, akikről tudom, h továbbadják a kedvezményt. és jól élnek, megérdemelten (sztem még talán jobban is, mint akik zsebrevágják az alkatrészon szerzett extraprofitot). persze, munkadijdrágulással jár. de mondom, én is, és a többi ügyfelük is boldogan kifizetik, mert korrekt munkát végez lopás nélkül. hivatalos szoftverrel, számlával dolgozik a nekem legszimpatikusabb környékbeli szerelő, és abszolút vállalhatóak az óradijai. 2-3 hétre kapunk időpontot. Nyilván nem a legolcsóbb, de ez a fele engem nem zavar. Nem volt sose célom, hogy ingyen dolgozzanak nekem akár alvállalkozók, akár külső megbízott cégek.
akihez járok, konkrétan drágább óradijjal dolgozik, mint a márkaszerviz. Viszont nem lop meg, nem néz hülyének.
[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
-
i-sti
senior tag
válasz bitpork #82168 üzenetére
Édesapám is szerelő (gáz/fűtés) neki is jó pár üzletnél van kedvezménye, 20-30%.
Mindig átadja a kliensnek.
14-16 órát dolgozik naponta, mert nem győzi, annyi munkája van.@bajnokpity: "inkább odaadja a kedvezményét, csak rakjunk be normálisat."
Ugyan ezt csinálja édesapám is. Sokszor megjárta olcsó alkatrészekkel, hogy utána kellett javítani, cserélni. Így tudja, hogy amit feltett, az jó pár évet elfog menni.
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #82168 üzenetére
Az a baj, hogy ilyen kiskereskedői haszon mellett bizony sokan inkább kivárják azt a pár napot, és megrendelik az adott terméket külföldről.
Ez pedig oda vezet, hogy "áhh, nincs elég forgalmam, emelek kicsit az árakon", és szépen kész is az ördögi kör.Same rules apply!
-
válasz bitpork #82185 üzenetére
Mennyit mentél így? Amúgy értem én az íróniád, csak nem tudom mit rugózól rajta. Ha reseteled és viszonylag kilengések nélkül mész azonos sebességgel 100km-t, akkor nagyon-nagyon közel leszel a tényleges kijelzett értékhez fogyasztásban, +/- amit a board csal. Tehát egyáltalán nem kérdés, hogy 7 liter alatt fogyasztottam a 6 hengeres 1.5 tonnas BMW-vel. Ilyet is tud, más tészta, hogy nem használom így, es totálisan telibeszarom mennyit fogyaszt amúgy. Most pl. 13-at.