- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen TV-t vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen videókártyát?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Ebook szerkesztés, megosztás
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- iPad topik
Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jolti
senior tag
Sziasztok!
A középső agyam ( inkább a bicómé ) , vagy monoblokk elkezdett kotyogni. Nem nagyon, pl. kézzel ha mozgatom akkor nem is érzik, de, ha rata ülök és tekerem akkor van egy nagyon pici kottya. Miel még nem volt monoblokkos biciklim, így nem tudom, hogy mi lenne a teendő vele. Sajna célszerszám híján nem tudtam meghúzni', de a egy csavarhúzó+kalapács kombóval óvatosan kocogtattam rajta ( azt nem tudom, hogy jól tettem-e ), el múlt a kotyogás, de 10-15 km után visszatért. Megint kocogtatás, megint elmúlt és megint visszatért.
Mit lehetne tenni szerintetek? Köszi előre is!
Ilyen: -
jolti
senior tag
Köszi!
Igazából fogalmam sincs. Csak sejtem.
A hagyományos középső tengelyes-golyós megoldást rengeteget szereltem, de ilyet még nem. De megoldom ezt is.
Ahogy a képeket nézem ez kompletten kijön egyben. Kéne hozzá a speckó célszerszám, ami bele illeszkedik a kis nútokba, gondolom. De az nincs. Marad az előbb említett csavarhúzós verzió majd. Kicsavarom és kihúzom, ennyi?
Ha mondjuk innen valamelyiket megveszem majd az jó lesz bele ? -
jolti
senior tag
válasz Hasaggymeg #95281 üzenetére
Oksa! Köszi!
Kell valamit nézni, majd ha veszem?
Ahogy növekszik az ár, úgy nő a minőség is? Vagy van ajánlottabb márka esetleg?
3-4000 forint körül már elfogadható? Kb ennyit gondoltam érte. Alföldre, trekkingbe, jó, nem? -
jolti
senior tag
válasz Hasaggymeg #95284 üzenetére
Oksa!
Nem szedtem le, mert nem jött le. Vettem egy ilyet, amilyet linkeltél, egy pár hónapja az ebayről, de gagyi sz@r és inkább lesarkalódott, mint hogy lehúzza a pedált.
Úgy látom benne lesz ez vagy 10.000.-ben mire ki lesz cserélve....(#95285) 6030D
Nem, az valami dzsuva lesz. finoman ütöttem és fent. Le is van jőve a festék ott egy picit. Látszik.
Ja és nem pest...[ Szerkesztve ]
-
jolti
senior tag
-
jolti
senior tag
Sziasztok!
Rendelnék egy-két dolgot a rosebike-ról.
Plusz hozzá csapnám a gyerek 1 sebességes láncát, de ott nincs, csak 8 sebességestől. Azt szeretném kérdezni, hogy fel lehet a kontrás brinyóra rakni a a sram pc-830-at, vagy vegyek 1 sebességes lancot. Most ez jó áron van, 5.9 euró.
Azért kérdezem, mert most úgyis rendelek onnan, itt a biciklis boltban meg csak ilyen no name láncok vannak...drágábban, mint ez a pc-830.
Ja és még egy.
A középső négyszög tengelyt le lehet valami praktikával mérni, anélkül, hogy le kéne szedni a pedálokat?
Venni akarok bele egy monoblockot.
Köszi! -
jolti
senior tag
válasz Hasaggymeg #104353 üzenetére
Oksa, köszi szépen!
Nem teszkos.
Egy Victoria 2,7b trekking.
A láncot megvehetem szerinted? Ja és első - hátsó fékbovdent milyet érdemes venni?[ Szerkesztve ]
-
jolti
senior tag
válasz Hasaggymeg #104373 üzenetére
Köszi!
Hajtókart hogy szoktátok leszedni, ha rá van gyógyulva?
Van leszedőm hozzá, de csak ebayes kínai. Inkább lesarkalódott, mint hogy meglazult volna. Finoma kocogtattam is, de meg sem hatotta.... -
jolti
senior tag
válasz Véreshurka #104407 üzenetére
Igen, új monoblock meg bele, tehát jöhet a roncsolásos téma is akár. ( Erre nem is gondoltam, pedig logikus... A 3.-ik az nekem is eszembe jutott, de tuti akkor esne le, mikor teperek ezerrel melóba... )
A csapágylehúzó, az viszont jó ötlet!
Köszönöm szépen a választ!ű
Neked is hasagyymeg!
Egy ilyen monoblockot vettem remélem jó lesz. Jókat írtak róla a tesztbikeon.(#104415) ivana
2-2,5 éves a bicó, de mégis össze van gyógyulva, mint az állat. Shimano hajtókarok, a pontos típusát nem tudom. Ha újjal jól lezsírozva teszem fel, akkor is összegyógyul? Érdemes évente leszedni, kitakarítani, hogy ezt legközelebbre megelőzzem?
Ilyen, ha kivehető:[ Szerkesztve ]
-
jolti
senior tag
válasz Hasaggymeg #104420 üzenetére
Végig megyek rajta finoman a gázperzselővel! Mi baj lehet...Még egy eszembe jutott.
A kormányom, ilyen b.zi szögben állítható istenverése! Jó lenne az, ha jó lenne ( vagy, ha nem lennék 130 kiló ), de kialakításánál fogva, akár hogy megbikázom a csavarját akkor is hajlamos néha megkottyanni.
Lehet kapni olyat, ami egyben van és nem kéne kicserélni hozzá a komplett teleszkópot? -
jolti
senior tag
válasz ivana #104430 üzenetére
Igen én is így gondolom.
De mivel ezt a gyárban rakták össze, jó két éve és azóta nem volt szétszedve, így összegyógyult.
Majd most az úk kap fasza würth-ös grafitos zsírt rendesen...
A stucniból olyan amit érdemes / nem érdemes megvenni? Márka ami jobb, vagy ami gagyi, felejtős.(#104426) Hasaggymeg
Jók a megérzéseid...
188 cm is társul ahhoz a pár kilóhoz.
Imádom is ezt a vázat, bicót! Pont passzol hozzám! És még strapabíró is!
Pedig féltem tőle, hogy nem egy nagy név, mint mondjuk a cube, vagy merida, meg ilyenek, de szerintem simán van olyan minőség. Azóta láttam egy párat. Az alkatrésze meg mind shimano...
Csak most a kopó alkatrészek kezdenek fáradni.[ Szerkesztve ]
-
jolti
senior tag
Sziasztok!
Van egy 2,5 éves trekkingem. Tegnap így jártam vele. ( De lehet, hogy korábban, csak ma vettem észre.)
Egy jó pár helyen ( kb. 5-6, nem számoltam össze ) elrepedt/hasadt a felnim.
Egy Schürmann 622x19C felniről van szó
A súlyom nem kevés, 130 kg, de még így sosem jártam... Még az ezer éves régi montimmal sem.
Ez meg szinte új volt. Ja és csak aszfalton használom.
Lehet, hogy gyárilag túl voltak húzva? Mert senki nem nyúlt hozzájuk, de nagyon feszesnek, pattogósnak tűnt a hangjuk, mert úgy vettem észre, hogy lett benne egy 8-as és ma ki akartam szedni belőle ( kerékpár guru youtube videói már a másik bicómnál is segítettek ebben. ) Most is kiszedtem amúgy, meg veszek egy másik felnit is, de reggel ezzel kell mennem melózni.
Milyen felnit ajánlatok, ami bírja a nagyobb súlyt, nem nem őrült árú? Én olyan 4-5-6 ezer forint könyékére gondoltam, remélve, hogy ez már bírja a kiképzést. Persze, ha azt mondjátok, hogy 9 ezres Dt-swiss bír el , akkor kénytelen vagyok megvenni azt, de szeretném olyan 5-6 ezer környékén megúszni.Meg ezt is most vettem észre, hogy az 1 éves Schwalbe Delta Cruiser Plus Active Line gumim össze-vissza kivan repedve. Az oldalfalán körben. Pedig direkt lecseréltem hátul a Cst-t,ami rajta volt. A súlyom miatt, akartam egy fsza gumit, hogy kelljen defektet szerelni állandóan. Elől rajta hagytam a cst-t, természetesen egy repedés nincs rajta. Csak kicsit csúszós esős időben.
Szerintetek ez normális? Gondolom amúgy nem, de lehet valamit tenni? Vagy érdemes? Egy év után nemigen veszik vissza, vagy lesz@rják, gondolom, mert nincs vele gari. Gondolom anyaghibás lehet? ( Ebike-os vásárlás.)
Vagy szarjam le és hajtsam, amíg ki nem durran....
Amúgy mindig vigyáztam rá, hogy 4 és 4,5 bár között legyen a nyomása. 5 bár lehet a maximuma.[ Szerkesztve ]
-
jolti
senior tag
válasz Hasaggymeg #106292 üzenetére
Bocs, hogy még most tudok válaszolni, de dolgoztam.
Akkor tuti az volt a baj, hogy túl volt húzva!
Néztem is a múltkorában, hogy ez qurvára peng'.
Szóval szerintetek van olyan felni amit itthon is lehet kapni és bírja a nagy súlyt?(#106304) Véreshurka
Azt nem láttam itt. Lehet itthon kapni? A rosebikon sem láttam, mert onnan készülünk rendelni.
-
jolti
senior tag
válasz jolti #106291 üzenetére
Sziasztok!
Végül is egy MACH1 240 trekking felni lett a vége. Ha jól emlékszem jókat olvastam róla. Ismeri valaki közületek ezt a felnit? Elég erős?
A másik kérdésem az lenne, hogy vettem egy Ilyen jagwire fékbowden szettet, ( mert mindenhol csak jókat olvastam róla, meg ti is ajánlottátok ) és a bicómon a váz alatt kb. egy méteres szakaszon csupaszon fut a bowden és hogy én is tegyem így fel, vagy vigyem végig a bowden házában majd?
Mert, hogy olyan speckó teflonos belülről a háza, a bowden meg köszörült. Melyik a jobb megoldás?
Azért akarom lecserélni, mert a réginél olyan érzésem lett, mintha olyan nehezen, vagy lassan térne vissza a fékkar a helyére fékezés után. De csak a hátsónál van így. Pedig jó két éves az az egész bringa, kicsit korainak tartom. De akkor legyen rendes.
A múltkor kicseréltem a középső agyat, meg a láncot. Egy Shimano BB Un-55-re. Az nagyon fasza lett! Remélem ezt már nem eszi meg olyan hamar az idő, mint az előzőt. A lánc is nagyon jónak tűnik. Sokkal csendesebb, mint az előző Shimano volt. Ez meg Kmc X8. -
jolti
senior tag
Sziasztok!
Vettem egy ilyen Jagwire fékbowden szett .
Azt szeretném kérdezni, hogy holnap, ha cserélem őket, akkor mielőtt a házba belefűzöm a bowdent érdemes egy kis olajat, esetleg Wd40-et önteni/fújni a bowdenházba?
Vagy azzal csak esetleg tönkre tenném benne a teflon belsőt?
A használatijában nem tér ki erre. -
jolti
senior tag
Köszi fiúk!
Akkor jól sejtettem. -
jolti
senior tag
válasz IMIIKE1998 #107967 üzenetére
Esküszöm olyan érzésem van, mintha a Barátok közt-et nézném!
Néha már azon gondolkodom, hogy neked adom az enyémet, csak jussunk már ennek a végére...
De aztán rájövök, hogy az nem jó, ez egy mert nehéz trekking, vastag gumival... -
jolti
senior tag
válasz Hasaggymeg #108056 üzenetére
Nem ma kezdte az ipartot.... -
jolti
senior tag
válasz batagy #108083 üzenetére
A villáról nitrohígító+rongy simán lehozza. Csak valami ragasztó maradvány. Gondolom a tesa szalagról.
A monoblokknál meg próbáld óvatosan drótkefézni, vagy késsel megkapírgálni ( körben leragasztod előtte, hogy a fényezést nehogy megsértsd ). Aztán az alucsészét belehajtani.[ Szerkesztve ]
-
jolti
senior tag
Sziasztok!
Trekkingre akarnék egy új kormányt. Ezt néztem ki
Szerintetek jó? Az nekem mindegy hogy alu, vagy karbon, a súly nem érdekel. Csak, hogy van-e olyan erős, mint az alumínium?
Van egy alu is ez .
Melyik lehet a jobb választás? 95% kátyús város, a maradék földút. -
jolti
senior tag
Sziasztok!
Az mitől lehet az, hogy a hátsó váltó a két fölső fogaskerékről olyan nyögvenyelősen' rakja lejjebb a láncot? Mondhatni gondolkodik váltás előtt. Hallatszik, hogy tenné lefelé, de eltelik vagy 5-6 mp. mire lejjebb rakja.
Idáig ezt nem csinálta. Minden hónapban karban tartom a hajtásláncot.
Shimano Aceráról van szó.
Köszi előre is! -
jolti
senior tag
Sziasztok!
Vettem egy új láncot a trekking bicómra, de így még nem jártam.
Idáig mindig ki kellett szedni belőle 3-4 szemet, de ebből meg hiányzik 3 szem....
Csak még pont ezt a fajtát nem vettem, így van vagy 2-3 db. 3 szemes lánc itthon, de pont ilyen nincs...
Nincs valakinek pont ilyen 3 szem plusz a környéken?
Szolnok megyében ( Kisújszállás) lakom.
Vissza nem akarom küldeni, mert akkor többe kerül a leves, mint a hús...
Qurva spórolós fajtájukat...
-
jolti
senior tag
válasz arcitec #191943 üzenetére
Köszönöm a segítséget!
Nem az első lánccserém volt, tudom, hogy hogy működik, de így még nem jártam. 3000 körül volt a bikepron. Még a télen rendeltem, így még most bukott ki,hogy rendbe akartam rakni a cangát szezon előtt.
Vettemm bele új első - hátsó tengelyeket, csapágyakat, új gumikat, fekpofakat, csak az összerakásnál néztem nagyot. Ráadásul még azt a qurva láncbontót sem találom...
Amúgy volt Shimano láncom is, de a KMC nálam többet bírt, mint a Shimano. Ezért vettem.
Shram még nem volt. -
jolti
senior tag
válasz Hasaggymeg #191945 üzenetére
Nem raktam fel, mert annyira feszült. 3 szem, az egy olyan 60-70 mm körül lehet kb. Az meg már sok szerintem. Nagyon feszítené a váltót, nem?
De lehet tévedek. -
jolti
senior tag
válasz arcitec #191993 üzenetére
Nektek nem tömíti el a Slime a szelepet?
Nekem vagy 2 éve benne van a belsőben, de azóta állandóan azzal küzdök, hogy eltömíti a szelepet.
Alig bírom felfűjtatni neha. Már vagy 3 szép belsőt cseréltem.
Persze a pozitívuma, hogy azóta nem kellett defektet szerelem.... -
jolti
senior tag
válasz arcitec #192036 üzenetére
Bocs nem neked szántam a kérdést, hanem mindenkinek.
Igen, arra figyelek, hogy ne jöjjön vissza a szelepen Slime, de néha gondolom marad ott egy pici és amikor radugod a tömlőt, akkor ugye először visszafelé feltölti' a rendszert és utána tudod fújtatni.
Gondolom ekkor tömíti el.
Most olvastam vissza, hogy rosszul írtam, illetve biztos a szótár kijavította, az 3 szelep belső lett volna, amit cseréltem, nem az egész belső!
BocsiMás.
Tudtok itt közép kelet Magyarországon olyan biciklis túra útvonalat, ami olyan 25-30 km körül van? (Még most gyógyultam fel Covid-ból + tüdőgyulladás és nem akarnék nagyon megeröltetőt tekerni elsőre ), de már olyan jó lenne elmenni tekerni + kirándulni valahová. -
jolti
senior tag
Hali!
A múltkori lánc csere óta az ötödik és hatodik fokozat között nehezen vált, illet van olyan, hogy egyszercsak gondol egyet és random fel, vagy le váltja a fokozatot.
Amúgy minden más f@sza rajta...
Ja és nincs hülye hangja, mint mikor váltani akarna, de még tolni kéne a váltón egy-két mm-ert.
Szerintetek mitől lehet, illetve inkább mit lehet neki csinálni? -
jolti
senior tag
válasz Hasaggymeg #192920 üzenetére
Nagyon szépen Köszönöm!
Nem vagyok laikus. Profi sem, persze. ( Autószerelő lenne (is) a végzettségem, meg szeretek is bütykölni. Mondjuk ehhez képest 13 évig tűzoltó voltam, 9 éve meg az egészségügyben dolgozom... ) Szóval nem olyan könnyen rettenek meg a kihívásoktól...
Megpróbálok feszíteni is majd, de először a váltófület nézem meg, mert lehet igazad van...
Valamelyik nap valami jóképességű' felborította egy biciklitárolóban a cangámat és lehet, hogy akkor elhajlott...
A lánc az zsír új, egy-két hete cseréltem. Meg karban tartottam az egész gépet. ( Az agydinamóm bánta... )
A lánckerekeken nem nagyon láttam még kopást/cápauszonyodást'. Azok még jók. Viszont a görgők eléggé kotyognak, azt néztem is, hogy cserélni kellene.
Azt lehet külön, gondolom? Mert még nem cseréltem. Acera váltó van rajta. -
jolti
senior tag
válasz Hasaggymeg #192923 üzenetére
Rendben, köszönöm szépen!
Holnapután lesz időm rá legközelebb, majd megnézem! -
jolti
senior tag
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy érdemes-e, vagy kell-e váltani hajtás rendszert egy négyszög-tengelyes trekking biciklin?
Azért kérdezem, mert el kezdett időnként kattogni a monoblokk a cangámban. Gondolom csere érett lett, mert lett kottya is.
Viszont a hajtáslánc is kezd megkopni, meg egy fog el is van törve.
Így, ha már cserélem a monoblokkot, akkor esetleg érdemes-e cserélni valami más, modernebb rendszerre?
Nyilván ésszerű, megfizethető kereteken belül. Pár ezer forint plusszot megér egy jobb rendszer, de nem fogok15-20 ezret kiadni ,hogy elmondhassam, hogy ezen ilyen, vagy olyan meghajtás van... Főleg, ha nem hoz akkora érdemi változást.
Ez csak egy trekking bicikli, hobbi biciklizésre és munkába járáshoz.
( Meg néha boltba, igáslónak. )
Meg ahogy nézegettem egyre kisebb a választék a négyszögtengelyes cuccokból.Ez meg racsnis ugye? ( ezt nem vágom, hogy mi a különbség a kettő között, csak nem akarok rosszat venni.
Köszönöm szépe előre is a jótanácsokat!
-
jolti
senior tag
válasz Hasaggymeg #197788 üzenetére
Köszönöm!
Ezt a cikket olvastam.
Az új ára 160 ezer volt 4 vagy 5 éve vettem. -
jolti
senior tag
válasz Hasaggymeg #197790 üzenetére
Én csinálok rajta mindent.
Nem vagyok canga szakértő, viszont nagyon sok mindent megtanultam már. ( kivéve a kérek fűzést... Azt nem is akarom...) Gyerekkorom óta én csinálom a biciklijeimet.
Szóval, ha megvan oda illő '(méretben) alkatrész, akkor azt gond nélkül ki tudom cserélni.
A mostani monoblokkot is én raktam bele. Csak ugye 3 év téli - nyári használat megvette.f4lcon
Nagyon szépen köszönöm! Így már tiszta és érthető!ivana
Hidd el, hogy nem sok hajtóművet láttam trekkinghez.
A legtöbb kevesebb fogas monti cucc volt.
Ezért is nézegetek más irányba.
Az agyat nem akarom szetszedni, csak a fogaskeréksort lecserélni majd.[ Szerkesztve ]
-
jolti
senior tag
válasz Hasaggymeg #197804 üzenetére
Nem vettem le a sort!
Az egy régebbi kép! Akkor csináltam, mikor kicseréltem a tengelyt, meg a csapágygolyókat újakra, meg karban tartottam.
Azért csináltam akkor, hogy, ha majd cserélni kell, tudjam, hogy milyen kell helyette.
Lassan elerkezik a csere ideje.
Most akarok venni egy közép csapágyat, meg egy hajtóművet, jövő hónapban még egy sort. (sajnos egyszerre nem megy minden. Kell még másra is...)
De egyszerre lesz kicserelve... -
jolti
senior tag
válasz flash- #197815 üzenetére
Nem emlékszem a számára, de kb. 3 éve cseréltem. Shimano monoblokk, akkor talan közepes minőségű volt kb. 5 ezer körül volt az ára.
Naponta használtam / használom télen nyáron. Latyakban sós úton, porban. .. Közel 130 kg vagyok.
Karbantartás az havi egyszer volt, van. Külsőket is most kellett cserélni a tavasszal. Mindenre használtam. Munkába járás, + egy héten 3x kb 20 km-es esti tekerés, tél kivételével. Tiszató kerülő, hetvegi hobbi túra stb. Ez nem tudom hány km lehet, de szerintem kapta az ívet. Mondjuk többet vártam volna azért az árért.Hasaggymeg
Oksa, Thx!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen