- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Monitorkalibráló eszközök
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Toobee
veterán
válasz metrion #166390 üzenetére
Azt javaslom legyél kitartó. A multinál célt lehet érni, van erre szánt pénzük, de sok körös sztori lesz. Tételésen írj össze mindent mi mennyi idő volt és kb mennyi pénz. A bringa árának 10-20%-át megkaphatod levásárolható formában, ha jól kevered a lapokat.
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz metrion #166390 üzenetére
Még mindig nem késő,állj el a szerződéstől és felejtsd el ezt az egész rémálmot! Bőven szolgáltattak rá okot és a Decanál elvileg készségesebbek az ilyesmivel mint máshol! Nem is értem miért nem engeded el már?!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz metrion #166401 üzenetére
Legyen a tarsolyban ez a visszavivés opció is,mert még ha rádobsz egy kicsit és úgy veszel mást akkor is jobb megoldás mint ezzel kínlódni a végtelenségig.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
bardi
aktív tag
válasz metrion #167043 üzenetére
Minden DUB hajtómű ilyen gondolom.
Tényleg az XTR is ilyesmi, nem értem, alatta lévő szinteken ott van a tök jól működő rendszer, legalábbis nekem még nem volt gondom vele.
A pressfit csapággyal nekem nincsen bajon, szerintem teljesen jó, mínusz 1 lépés a gyártásban, ebből adódóan a tűrése is jobb lehet. Mostani vázamban is az van, és simán működik a klasszik shimano megoldással, semmi kotyogása nincsen.
Még ha a preload beállításhoz lenne valami nyomaték, meg mód, hogy meg tudd húzni, de semmi, pedig nem lenne bonyolult baloldalon, kéne egymással szemben egy 1/4"-os kivágás, amibe közvetlen bele mehet a nyomatékkulcs.'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Runner_fxr
Ármester
válasz metrion #167251 üzenetére
Nagyon érzékenyek a 12 sebességes rendszerek, a probléma sokrétű, lehet csak egy kis bovden feszesség állítás, de lehet ferde a fül, esetleg lelazult a váltó a fülön vagy maga a fül is le tud lazulni. Normális esetben nem kéne ledobálnia a láncot hátrafelé tekerésnél. A váltókarnál a csavart tekerd előre, először csak egy kattanást, és próbálgasd, ezzel feszíted a bovdent, mert kifelé tekered a csavart a váltókarból. De előtte vizsgáld meg a hátsó váltót, hogy nem kotyog e, ellenőrizd a rögzítő csavarját. Válts kb a sor közepére és úgy nézz bele hátulról, ha ferdén áll a váltó, akkor meg is van a probléma, ha szög egyenes akkor feltehetően nem azzal lesz a gond.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz metrion #167255 üzenetére
Amihez a sablon kell, az a felső váltó görgő távolságot állítja, de nem létszükség az a sablon. Gyakorlatilag annyira kell megfeszíteni az a csavart, hogy pont ne daráljon a váltó amikor felváltasz a legnagyobb lánckerékre.
A másik kettő csavar egy H és egy L jelzésű, a H jelzésű az aló végállás, az L jelzésű a felső végállás. Ezeket csak akkor tekergesd ha tudod mit csinálsz. Ha a felső végállást elállítod, akkor simán be tudod tolni a váltót a küllők közé, ami leszakíthatja a váltót és eltöri a váltótartó fület. A végállásokat úgy kell beállítani, hogy a felsőnél a váltógörgő pontosan a legnagyobb lánckerék síkjáig tudjon elmenni, alul meg egy minimálisan lejjebb jöjjön mint a legkisebb lánckerék.Pontosan, ahogy Zsohi mondja a láncvonal is lehet rossz, de feltételezem nem Te építetted a gépet, hanem gyári konfig, akkor meg azért ezzel nem szokott baj lenni általában. De ha minden oké, akkor utolsóként a láncvonal.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz metrion #167260 üzenetére
Nehezen. ...azt vettem észre,hogy ez a láncvonal dolog kissé túl van misztifikálva és tulajdonképp semmi más mint egy ideális vonal ahol a láncnak futnia kellene.Elméletem szerint a láncvonal ott kellene lennie valahol középen,de ahol a legtöbbet használod,vagyis azt is személyre kellene szabni,főleg most,mikor az 1x rendszereknél mindenhol fut a lánc csak éppen a láncvonalban nem. Mindegy is,egyszerűen úgy tudod megnézni,hogy középre teszed hátul (nálad a 11 sebinek a közepe pont a 6. sebesség) és belenézel hátulról.Valahogy így kell álljon.
...és nem így vagy így.(#167263) sebgutkopf ...mintha lett volna itt valahol szó róla,hogy Leisztinger (amolyan kis Lölö) csinál egyet Lillafüreden,nem?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz metrion #167251 üzenetére
úgy hangzik, mintha kijjebb lenne a hajtóműved láncvonala, mint a hátsó soré, de lehet hogy más... akár kopott sor vagy lánc is erősítheti ezt a dolgot. Én most a kis lánckerekeken tudom ezt demonstrálni, azok a kopottabbak . És egyszer (facepalm) rosz oldalra tettem fel az első lánckereket, mert mittudomén, eszembe sem jutott, hogy nem onnan szedtem volna le..szóval belülre a külső oldal helyett, ez 6-8mm-rel beljebb tolta a láncvonalat, én meg csodálkoztam, hogy hátul a kicsi kerekeken elég zajosan fut a lánc.. de visszafelé tekerve most jól összerakott rendszerrel is kattog már szegény, mert minden egyes láncszem fennakad a fogakon. Ezt a sort már ezzel a lánccal legyilkolom.. aztán mehet is az apróra alig használtként (viccelek, de láttam már rémes sorokat használtan árulni). Szemre egyébként ijesztően rendben lévőnek tűnik ez is, de ha ráakasztok 180 fokban egy új láncot (hogy félkörívben rákanyarítom az egyik lánckerékre) , akkor a kopottabbakon ide-oda lehet mozgatni 1-2 mm-t, míg a jobb állapotúakon alig mozdul.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
zsocy
őstag
válasz metrion #167391 üzenetére
Nyerget sajnos csak egyénileg tudsz jót találni, tényleg minden fenék más, itt nincsenek jó tanácsok. Ezért is nagyon nehéz rátalálni az igazira
A gatya is nagyon nagyon sokat számít, (gondolom párnázott cicanacival használod) de a beállítás is. Lehet hogy anatómiailag jó a nyereg, de 10 mm-el rossz szögben áll és máris nem lesz jó.Amúgy az ülőcsontod alapján azt mondanám neked egy keskenyebb nyereg lenne jó, de a Dekás pont hogy az, és mégis tör. Tényleg próbálni kellene többet is, vannak boltok ahol lemérnek és bérelhetsz tesztnyerget.
Vagy mehet a használtpiac, én pl. tegnap szereztem egy Fizik Antarest jó áron, mert mindenképp ki akartam próbálni a formát. Ha nem jön be, eladom árában vagy minimális bukóval.
Te is csinálhatod így hogy veszel valami népszerűbb darabot (használtan!) és ha nem jó továbblépsz... -
X Factor
addikt
válasz metrion #167391 üzenetére
Szeva, majd a tapasztalatokra kiváncsi vagyok. Most nyomtunk párommal balaton kör-t és a végére megszenvedtem.
Triban RC 520 L-es méret, én 184cm 97kg. Alapból melóba járok be vele az 15-15km, általában 30-35p alatt letudom, ott nem is szokott problémám lenni, néha hétvégéken tekerek nagyobbat, egybe 40-50km és pont Így 1-1.5 óra folyamatos tekerés után kezdem el érezni a perineumot.
Most a harmadik napra ez mar odaig fajult, h. parom nevetett rajtam mert hatulrol azt latta h. orankent keresem az uj pozit ahol kevésbé fáj.
Elmult napokban sokat olvastam utana, ezer egy dolog okozhatja, csak rossz, mert tok szivesen mennek nagyobb etapokat, de jelenleg a discomfort miatt mellőzöm, vagy megelégszem 50km-el.
Úgy döntöttem elmegyk bikefitting-re, ezzel kapcsolatban van tapasztalat? Speed way-t néztem, nem olcsó, de az se, h. nekiállok 20k-ért nyerget venni, aztán kiderül, h. nem jó vagy nem is azaz oka.
[ Szerkesztve ]
Make things work
-
rarki72
tag
válasz metrion #167391 üzenetére
sajnos sok összetevős, nagyon szubjektív kinek mi a jó.
ami biztos.
ülőgumók távolsága fontos.
felsőtest dőlésszög - minél előrébb vagy dőlve, annál kevesebb teher jut a gerincre és az ülő gumókra, ráadásul az ülőgumók felfekvési pozíciója is változik.
persze minél több súlyt kell tartania a kezednek, annál jobban zsibbadhat.
élőben és neten is sok helyen látni szarrá döntött nyereg pozíciót, ami teljesen hülyeség. ideális a vízszintes, +/- 1-2 fok. legalábbis minden szakirodalom ezt szajkozza.
az én tapasztalat szerzésem onnan indult, hogy felhívták a figyelmemet a helytelen, bár látszólag egyértelmű logikámra. minél keményebb a nyereg annál jobban és előbb fogja az ülepem megszokni. a legrosszabb az agyon párnázott, zselézett, puhított nyereg.
egy selle monte grappa argo-val kezdtem MTB-n használva. amíg nem léptünk ki az 50 km-es távból, addig álom kényelmes volt. az első hosszabb túra alkalmával, ami 100km-esre sikerült, 60km-nél hirtelen elkezdett sajogni az ülepünk mind hármunknak (nejem és fiam szintén ezt használta). az utolsó 10 km-en percenként kellett kiállni a nyeregből, annyira elviselhetetlen volt a fájdalom. a sok öreg róka tanácsát megfogadva elővettem fiam MTB-jéhez tartaláknak kapott nyerget, amiről végül kiderült, hogy a gép gyári nyerge volt anno, csak előző tulaj cserélte. egy wtb nyeregről van szó, amit a GT az Avalanche 4.0-hoz gyártatott és használt. szerencsém volt. elsőre betalált. hosszú ideig határozottan éreztem a keménységét az első métertől a 100. km-ig, de végig egyenletesen és nem váltott sosem át fájdalomba. ma már 2.500km után annyira megszoktam, hogy a keménység érzete is elmarad, szinte a túrák teljes távján. nem is tudom mi lesz ha tönkre megy majd egyszer...
nejemnek egy Selle Royal Respiro Moderate Woman lett a terkkingjére. hála istennek az is betalált. ennek van sportosabb veriója is: Respiro Athletic.
Menet közben cseréltük trekkingjét MTB-re és a nyereg máris nem jó, mert a felső teste előre dőlése nagyobb mértékű és ez miatt a nyereg szélessége már nem ideális hanem egyenesen zavaró számára. mivel imádta a nyerget és szintén 2500km-en keresztül tudta ezt tenni, nagyon nehezen fogadta el, hogy imádott nyergét cserélni kénytelen. most egy KLS Diversa nyerget tesztel, de nagyon nehezen barátkoznak össze, hiszen teljesen mást képvisel a két nyereg. fiam egy egy teljesen sík felúletű, nem ívelt, nem anatómiai formákat követő KTM nyeregre váltott. nézni is rossz, olyan mintha egy deszkán ülne, de azt mondja nagyon király és sosem nyavalyog, sosem fészkelődik a sokadik km után sem. én nem tudom elképzelni, hogy kényelmesnek tartsam, de neki bejött.
tudom nem segítettem sokat, de abban bizonyosan, hogy más sem fog, neked kell megtalálni a rád szabott verziót -
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz metrion #167534 üzenetére
Készíts egy fotót róla hátulról úgy,hogy mondjuk az 5,vagy 6.lánckereken van...amúgy befotózva a láncvonalba.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ggeleven
őstag
válasz metrion #168355 üzenetére
Van egy ilyen opció Stravan belül a Settings/Display Preferences alatt:
Weather
Temperature data from supported devices may be shown in the Strava app and on the Strava website for Strava subscribers.
Additional information about weather (including data like activity temperature, humidity, wind, and apparent temperature) is powered by Dark Sky.
DE! Én ezt használom helyette: Klimat app
Egy ilyet beír a megjegyzéshez:
Derült, 31°C, Hőérzet 32°C, Páratartalom 49%, Szél 8km/h Ny - Klimat.app
GPX fájlból importálásnál és maunális edzésnél sajnos nem működik.Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
jjeahh
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz metrion #169006 üzenetére
Mennyit mentél te,hogy ennyi cukorral kedveskedsz magadnak?! 😨 ...ennyit?! [link] Régi kedvencem az El Pistolero,nagyon odatette magát most is! Ez az ember egy...egy...állat!
Szerk.amúgy most már jó a rakrájder?[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz metrion #169112 üzenetére
Szerintem ez terepfüggő is, max kiindulási alapnak jó. Én csak érzésre tekergettem, ha nagyon lassú, akkor hamarabb fárad a kezem, szerintem a megszokott útvonalaidon keress egy emelkedőt meg egy lejtőt, ahol tudsz oda vissza körözni, és próbálgasd különböző beállításokkal, érezni fogod mi tetszik.
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz metrion #169112 üzenetére
A visszaút csillapítást nem testsúly kg-ra állítják,hanem felhasználásra.Tudtommal a 2 véglet a dirt (teknős) mikor hulla-hopozól a mesterséges dombocskákon,vagy majdnem csak sima aszfalton mész így ráér neki kényelmesen visszarúgni,a másik meg az őrülten csapatás durva köves,gyökeres terepen (nyuszi) ahol a gyors egymásután következő egyenetlenségeket ki kell mozognia a telónak.Én bár nem csapatom nagyon,éppen csak egy picit a teknős felé állítom (ez a legáltalánosabb) ahol lenyomva majd hirtelen felengedve már nem ugrik a bringa eleje fel a teló kirúgásától mert a csillapítás fékezi...ha tévedek majd Runner kijavít.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz metrion #169099 üzenetére
Azért írnak mindig negatív számot, mert a számolást a teljesen zárt állástól (teknős) szokták számolni. Tehát onnan mész a nyitott felé és hány klikk kell a teljesen zárt felől.
A te esetedben ez lényegében azt jelenit, hogy a -5 klkk a zárt felől az a legkisebb beállítható csillapítás lesz (akkor is csillapít), amit be lehet állítani. A 60 kg súly alapján pedig ez teljesen reálisnak tűnik.
Feltéve, hogy a rugóerő megfelelően van beállítva a szintén 60kg-hoz. -
sebgutkopf
őstag
válasz metrion #169142 üzenetére
A rebound értéket nem közvetlenül a súlyhoz kell állítani, hanem a rugó erőhöz.
Mivel a rugó dolga, hogy megoldja a súlyod tartását, nem a rebound-é. Egy erősebb rugó pedig terheletlen állapotban gyorsabban fog kifelé mozogni, amit hivatott a rebound lassítani. Tehát a rebound szerepe igazából a gép terheletlen állapotban szembetűnő.
A villa rebound beállítását súly függetlenül a régi módszerrel a legkönnyebb beállítani: kormányra rátehénkedni és hirtelen elengedni, ha elemelkedik a kirugózástól az első kerék, akkor erősebb rebound kell (lassítani kell).
Ezen módszerrel egyébként gyári ajánlás nélkül is simán be lehet állítani az első teleszkópot, persze gyorsabban megtalálod a helyes értéket, ha már van kiindulási pontod.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- E-roller topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Wuthering Waves
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen légkondit a lakásba?
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Projektor topic
- További aktív témák...
- Moon X Power 2500 kerékpárlámpa
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen