- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- OLED TV topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Androidos tablet topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Broken Roads teszt
gp Azt, hogy mi történt az atomháborút követően Amerikában, jól ismerjük a Falloutokból. A Broken Roads e történetet ausztrál szempontból meséli el – igencsak hasonló eszközökkel.
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz kutga #175271 üzenetére
Éppen 100k egy belépő triban100, és egészen elfogadható darab ennyiért, sőt, most nézem, egyenes kormánnyal 85k-ért árusítják ki a maradékot. 170-ért meg már a komolyabb 120-as van, bár azért a microshift/tourney-ért nem biztos, hogy adnék annyit, akkor már inkább 220-ért a sora-s triban 500. Na, ezen a szinten kezdődik egy normális országúti, csak decathlonon kívül kb 1,3-1,4-es szorzóval az árban.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz szimpláncsak #175280 üzenetére
230-ért... Hmmm. Végül is. Jó lenne, ha lenne valami akció, de manapság ez elég reménytelen. Sora-t személyesen nem ismerem, nekem Tiagra van, igazából ez alá én nem is nagyon mennék, ha nem muszáj, de nyilván ez pénzkérdés. 10,5 kg nem vészes, az én karbon villás alu bullsom is ennyi, ha jól rémlik. Én másfél éve valami 770 eur körül vettem akcióban (ugye tiagrával), aztán egy évet állt, és idén kezdtem használni. Egyszerűen imádom, pedig elég alap gép ez is. Ezzel együtt jövőre én is szeretnék majd előre lépni egyet, addig barátkozom a gondolattal, hogy sokba fog ez nekem kerülni...
Szerk.: Most nézem az adatlapon, azt írja, hogy tömeg 15000 g/db. Na, 15 kg viszont nagyon sok. Amúgy az a kérdés, hogy az a sok Csepel feliratú alkatrész az pontosan kicsoda, illetve a Kenda gumit nem tudom, milyen, de nekem gyanús, hogy nem egy Conti.
TayRol: Na pont ez az, Acera/Alivio egy ilyen gépen. Pfff. Azért egy Deoret megérdemelt volna (főleg, amennyiért adják).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz FerNandor #175700 üzenetére
Alapozni alacsony pulzustartományban kell, mert úgy fejlődik a keringésed (a szervezet oxigénfelvevő képessége). Ehhez sok kitartó (minimum 1-1,5 órás), alacsony terheléses edzès kell. Ha pontosan ki van mérve a pulzustartományaid határa terheléses (laktát) teszttel, akkor tudod, milyen pulzus alatt kell maradnod, ha nem, akkor az ökölszabály a 140-145, az általában jó szokott lenni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz FerNandor #175709 üzenetére
“De mit csináljak emelkedőkön, itt nálunk nem tudom kikerülni őket a Mecsek körül. Olyankor akkor az általam kivitelezhető legkisebb erőfeszítéssel tekerjek fel? Vagy oda rakjak be sprinteket?”
Mind a két módszer jó. Amúgy meg van azon olyan alacsony áttétel, hidd el. Párom szokta feladni a mászást néha, amíg ő tolja, sétatempóban (5-6 kmph) simán tekerek fel mellette bárhol, kb nyugalmi pulzussal. Jó, nyilván nem 90-es pedálfordulattal, jó, ha van az 15-20 olyankor, de ez mindegy is.
Amúgy a pedálfordulatszám-mérő tényleg óriási segítség, nekem egy hatalmas ugrás volt a fejlődésemben, amikor feltettem, és rá kellett jönnöm, hogy teljesen rosszul váltottam addig. Még mindig nem megy igazán jól, de egyre gyakrabban tudom tartani a 90-et, általában ha 83-84 alá esik a fordulat, már váltok vissza (hacsak nem sprint, vagy tempósabb emelkedő van, akkor 75-80 között). Nem egy nagy összeg, és gyorsan meghálálja magát. Amúgy az elején becsapós, mert ha korábban nem pörgettél, akkor el tud szállni tőle a pulzus, de ezt nekem 1-2 hét volt megszokni, utána kezdett beállni.
Néha meg igenis kell csinálni tempósabb edzéseket, vagy egy-egy gyors szegmenst is, az izmoknak is kell az emlékeztető, meg különben tényleg beleőrülsz. Ráadásul felmérőnek is jó, ha mondjuk 2-4 hetente ugyanazon a (lehetőleg hosszabb) szegmensen megnézed, mit fejlődtél.
De a kulcs továbbra is a minél több, minél hosszabb ideig tartó, alacsony pulzusos tekerés.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz FerNandor #175819 üzenetére
Ez a cipő mindkét típusú becsatolót tudja. Az spd két egymás melletti lyukja is ott a talpán, meg háromszög alakban a másik három. A pedál az utóbbihoz való. Azt majd nézd meg, jár-e a pedálhoz az adapter, vagy külön kell-e venni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz rétisün #175841 üzenetére
Tegnap tekertem egy laza 115-ös kört a kolleginával, akinek a balesetét a minap említettem ( [link] ). A bicajt még mindig nem vizsgálták be (illetve a hivatalos papír még nincs meg), ő szerencsére már jól van, a hegek is potyognak le a horzsolásokról. Ha megvannak a papírok, a vétkes fél biztosítója fizet mindent, a szakadt mezet/nacit, illetve a tört kijelzős telefonját is (mezzsebben volt, a bal alsó sarok lepattant, meg bepókhálósodott a kijelző negyede, amúgy működik, az volt nála most is ).
bardi: Hivatásos kárszakértő (németben Gutachter) méri fel az értéket, illetve a kár mértékét. Ügyesek, nemigen szokott vita lenni az összegből. Amúgy ők is szakszervizektől kérnek ilyenkor ajánlatot, illetve a piacról tájékozódnak. Ha meg cserben hagy, vagy nem ismeri el a felelősséget, akkor rendszám megjegyez, és mindenképpen rendőrt hívsz. Ha egy kicsi karcot is hagytál a kocsin az ütközéskor, az akár már típus + szín kombináció alapján is meglesz. Egy kollégámnál is voltak kint egyszer, hogy látni szeretnék az autóját, mert a nevén lévő kék Clio-val egyező típussal okozott valaki balesetet a városban, és elhajtott. Persze mondjuk egy budapesti szürke focus esetében ez elég necces.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz FerNandor #176075 üzenetére
Én is pont cipőt/pedált nézek országútihoz. Az mtb-spd módszer nekem jóval szimpatikusabb, főleg, hogy abban járni is lehet, illetve hosszabb túrákon állítólag kényelmesebb is, de országútis cipőt egyáltalán nem találok ehhez a rendszerhez. Engedjem el, és vegyek egy spd sl-es cipőt/pedált, vagy országútizáshoz is teljesen jó valami aerosabb mtb cipő? Esetleg javaslatok (németeknél is kapható típus preferált)? Ahogy nézem, ezeknek a talpa is ‘stoplisabb’, meg kicsit (sokkal) robosztusabbak.
Ugye az itt alattam linkelt dorko is spd sl.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz jjeahh #176123 üzenetére
Alapozást nem csinálhatod örökké, mert eltűnik (lecsökken) a max pulzusod. Pár hónapos alapozás után jönnie kell a kiélezett edzésmunkának, ahol laktátküszöb-edzések mennek, először rövidebb intervallumban, pihenőkkel, aztán egyre hosszabban, összefűzve. Ezzel tolod a laktátküszöböd felfelé, így lesz magasabb az a pulzustartomány, amiben hosszabb távon is hatékony vagy. Maratont sem alapozós pulzuson futunk, ott bizony 3-4 órán keresztül laktátküszöb környékén kell mozogni, ha az nincs beedzve, elég hamar vége lesz a dalnak (akár a felénél, de 30-35 km-nél biztosan). Alapozás ilyenkor marad a regenerálásra, élesedik a minőségi munka, jöhetnek a hegyi sprintek, beletekerős lejtőzések, no meg a stabil, magas pulzusos intervallumok (futásnál ez kezdésnek 400-800-1000 m versenytempón, vagy pár mp-cel gyorsabban, aztán a céltávtól függően egyre hosszabbak, egyre rövidebb szünetekkel, a végén akár már 2-3x 4-5k-ig összefűzve).
Ez mind a futásra vonatkozik (!), mert biciklizéshez nem értek, még annyit sem, mint a futáshoz, pedig abban sem vagyok igazából jó.
De amúgy tök szívesen olvasnék néha bicajos edzéselméleteket. Persze az is tiszta, hogy teljesen más felkészülés kell egy országútira, mint egy mtb-re.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz jjeahh #176127 üzenetére
Ha 140 körül alapozol, akkor 160 körül lehet a laktátküszöböd (ökölszabály, pontosan ki kéne tesztelni, mérni). Ez azt jelenti, hogy ezen a pulzuson még hatékonyan, izmok elsavasítása nélkül tudsz tartósan teljesíteni. Nyilván megy efölött is, csak egyre rövidebb időkre, meg egyre jobban fáj, és egyre rosszabb érzés onnét összeomlani. Max pulzus egyébként korral is csökken, nem véletlenül az ökölszabály is 220-életkor itt.
Én full laikusként annyit tennék a helyedben, hogy hetente többször (2-3 alkalommal) meghajtanám hosszabb távra a pulzust tartósan 160-ig egy tempósabb, hosszabb mászással, vagy nagyobb tempóval síkon, a lényeg az, hogy egy jelentős, de összehasonlíthatóan mérhető időn keresztül nagyobb terhelést kapj. Minimum 5-6k, nagyjából egyenletes emelkedő, vagy 10-15k síkon. Aztán ezt lehet pihenőkkel párszor ismételgetni. A lényeg, hogy legyen valami hosszabb ideig tartó, stabilan magas pulzusos szakaszos az edzésekben. Lehetőleg több is. Persze nem minden edzésen, regenerálásokat nem kihagyni!
Aztán az is lehet, hogy teljesen hülyeséget beszélek, áprilisban ültem először biciklire, tényleg nem értek hozzá, ezek csak pongyolán megfogalmazott általánosságok.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz 96024 #176227 üzenetére
Országúti, fitness, vagy trekking is szóba jöhet. Én országútira váltottam futásról (egy hosszabb ideje elhúzódó boka-talp sérülés miatt), és egyelőre magyon bejön. Nemrég vettem egy gravel/cyclocrosst is, de nemigen tudom magamban hova tenni. Erdei, földutas hegyi kirándulgatásokra járok vele, ahova az országútit nem vinném, de oda egy aszfaltosabb/trekkingesebb mtb is jó lenne, sőt, valószínűleg jobb is, ahogy a szar városi utakra is. Nem mellesleg sokkal olcsóbb megoldás is (gravelnél kb bármi olcsóbb).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz flash- #176267 üzenetére
A kérdés az, hogy edzeni is szoktál-e legalább heti egy hosszút, vagy csak eljársz a 200-as túrákra? Az intenzitás sem mindegy. Laktátküszöb környéki rendszeres hosszú edzések segítenek beedzeni az anyagcserét. Maratonra (sry, még mindig futásnál vagyok, én ezt ismerem) heti egyszer 30+ km kell, kicsivel a versenytempónál lassabban, legalább 8 héten keresztül, ha végig bírni akarod a tervezett tempót. És ez főleg arról szól, hogy a szervezet megtanulja, mihez, mikor, hogyan nyúlhat a tartalékokból.
Tegnap egy 100-ast mentem, kevéssel threshold alatt, ami nekem olyan 160 bpm, kb (az volt a maratonos pulzusom is), most 151 lett az átlag (mellkaspánttal mérve), 3:30 alatti nettó, 4:15 körüli bruttó idő, de ebben benne volt egy kajaszünet is: egy szenyó, egy csokis buci, kávé, fél liter kóla. Abszolut nem voltam éhes, de tudtam, hogy ennem kell, különben 3 óra körül jön a fal. 2 folyékony gél volt nálam, de nem kellett végül, egy kulacs iso, egy kulacs víz, elég is lett, így az extra kajaszünettel. Az idővel is szerencsém volt, felhős volt, 23 fokban indultam, az utolsó 1-1,5 órára lett csak 29.
Nekem kellenek ezek a hosszabb threshold edzések, szeretem is csinálni, persze ilyenkor nincs idő nézelődni, az pont a lényegét veszi el. Emellett jöhetnek a hosszabb túrák is, persze, de az edzés-szempontból nem sokat ér - ettől még jó dolog.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz CragON #176451 üzenetére
Á, a körmendi bikepark. Egyszer ki kéne próbálni. Autóval mentem már el mellette, amikor Graz felé jöttünk haza, percekig hangosan röhögtem, pedig korábban hallottam már róla.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz varmi2 #176558 üzenetére
Idén felejtsd el az akciókat, egy évre előre el van adva minden normális gép.
Jön a rossz idő, görgőt próbálok venni, de sehol nincs. Ha ebayre kerül fel valami normális, egy órán belül el is tűnik. Senki nem tudja, mikor lesz, dobálóznak a határidőkkel, de sehol nincs konkrét info. Garmin honlapján is előrendelhető (ugye most övék a tacx), 5-8 hetet ír, aztán majd lesz valami...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Pont ez a gondom a cx-el. Aszfalton egy traktor az országútihoz képest, terepen meg ennél nem sokkal lehet többet bevállalni vele. Ennél nagyobb szemű kavicsokkal, vagy döngölt földúttal még elbír, ha gyökerek, meg nagy kövek vannak benne, akkor kínszenvedés. Városi, szar utakon is annyiban jobb csak, hogy a ballonosabb gumik miatt nem félted annyira, de komfortosabb nemigen lesz.
Amióta megvan, azóta gondolkodom rajta, hogy cserélem egy kicsit sportosabb trekkingre.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
GP5000-em van az országútin. Persze csak 25-ös. Annál valami kicsit terepesebb kellene rá, de nem olyan durva, mint a mostani 35-ös Racing Ralph a rücskös futófelületével, mert az az agyamra megy. Szerintem ez mtb gumi lehet, nekem abszolut nem passzol a cx-hez. Conti Speed Kingen gondolkoztam pont én is, de ahhoz azért drága, meg macera az átszerelés, hogy az ember többfélét kipróbálgasson, ami aztán vagy bejön, vagy nem.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz IMIIKE1998 #176571 üzenetére
Nem terepezni akarok, csak a kevésbé jó minőségű erdei kavicsos, földes, a töredezett aszfaltos, valamint a kátyúsabb városi utakat viszonylag komfortosan abszolválni. Elmegyek ezeken az outival is, ha nagyon muszáj, de egyrészt csak óvatosan, mert nagyon nagyokat üt, másrészt féltem a gépet.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz IMIIKE1998 #176587 üzenetére
Szerintem 52, de a neuzertől is függ. Én ma próbáltam egy 52-es bullst (full carbon, ultegra, di2, tárcsák), igazából használat közben nem tűnt kicsinek, csak amikor átültem utána az 54-esre, akkor éreztem, hogy azért az mégis jobb. Én 175 cm vagyok (szebb napokon). Az a di2 váltó egyébként egy álom, a következő bicajon must have! Amúgy komolyan elgondolkoztam ezen a bringán, szerencsére csak az az egy darab volt az egész boltban, így megúsztam a vásárlást. Összesen volt vagy 7 db országúti az egész boltban, ezen kívül még egy cannondale volt 54-esben hasonló felszereltséggel, a többi mind 58-60, vagy 48-49 méretekben. Kong az ürességtől a teljes országútis blokk. Kb tesco méretű üzlet (csak kerékpár, illetve e-bike), a negyede kb le is van zárva, így kicsit összébb van húzva minden, de így is bántóan foghíjas az összes szekció. Görgőről persze fogalmuk sincs, mikor lesz.
Ja, meg vettem egy Northwave Ghost XCR cipőt, meg egy 540-es Shimano pedált. Igazából eleve ezekért ugrottam be...
sepyi: Gratula, első 100-as csak egyszer van, igenis meg kell ünnepelni!
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Olyan jókat mondasz róla, lehet, hogy egy 35-ös gp5000 lesz belőle. Néztem gumikat is ma, a legnormálisabbnak a Schwalbe Marathon tűnt, de nem győzött meg. Contiból elég szűk volt a választék, pár olcsóbb gp, meg sok montis traktorgumi.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz hundai #176624 üzenetére
Ennél jobb nemigen van. Hogy ugyanilyen jót találsz-e olcsóbban, az meg bizalom kérdése. Én egy abus plus u-lakatot cseréltem rá, mert az alig fért be a kis hátizsákba, a bordo meg szépen hajtogatható. Nagyon kis kulturált mérete van összehajtva, kinyitva meg vagy 3x akkorát fog át, mint az u-lakat, szóval mindenképpen praktikusabb. Kicsit mintha könnyebb is lenne.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz bringasisti #176628 üzenetére
Igen, nekem is ez döntött. Lehet, hogy 1%-nyi wattot is lehet akár nyerni az országúti pedál aerodinamikájával, meg kialakításával, de nekem egy komplett tekerésem átlaga valami 150-160 watt, ha nagyon odateszem magam, akkor talán 300-400 között ki tudok préselni egy párszáz méteres sprinten, ennél még egy minimális szélirány-változás is többet számít... Cserébe közmegegyezés szerint hosszabb utakon kényelmesebb, és ami ennél is fontosabb, leszállva is mobil vagy benne.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz Hasaggymeg #176715 üzenetére
Meg romlana az átlag is.
Amúgy all time 4.569 km-rel, year to date 4.096 km, 25.649 m szinttel nekem shutup van, ugye?
Ezt meg csak úgy, mert tegnap jó volt egy lazát tekerni:p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Hasaggymeg #176721 üzenetére
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Hasaggymeg #176727 üzenetére
Na, akkor még egy kép:
Ez a bódé egy önkiszolgáló tanyasi kisbolt a semmi közepén, ahol mindenféle báránytej-alapú finomságokat lehet venni (még mindig a semmi közepén vagyunk). Bemész, kiválasztasz valami finomat a hűtőből, vagy fagyasztóból (joghurt, sajt, fagyi, tejes italok), a polcon ott az ára, az asztalon a nyitott pénzkazetta benne párszáz eurónyi kp-val mindenféle címletben, beteszed a pénzed, kiveszed a visszajárót, és mindenki örül. És ez működik, baszki! Amíg ott voltunk, legalább 8-10 biciklis állt meg, és vett valamit, de volt valaki, aki a földúton autóval jött be egy guriga sajtért, meg egy üveg valamiért, meg túrázók is jöttek. Személyzetet a kb fél órában nem láttunk. Viszont ettünk egy-egy igen jó báránytejes fagyit.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Bekattant a bal combnyakam, alig bírom emelni-behajlítani a bal lábam (elöl, a combhajlatban a nagy izom). Kuplungolni kimondottan kicseszett fájdalmas (tudom, járjak biciklivel ). Valszeg húzódás, vagy gyulladás, esetleg lehet elégtelen nyújtás? Ez valami tipik biciklis sérülés (mint a futótérd), vagy csak belenyúltam valamibe? Ha az előbbi, akkor van valami nyújtás-gyakorlat, amivel elkerülhető? Nagy izmokat (vádli, comb), térdet, illetve a faron tapadó hátsó izmot nyújtom, azt futásból ismerem, de ez nekem új.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz ivana #176791 üzenetére
A kezelés nem gond, húzódásokra fel vagyok készülve még a futós időkből, csak ez ugye új típusú sérülés. Spd-vel ugye nagyon a barátkozós szakaszban vagyok, szóval az simán lehetett. Köszi a megerősítést! Pihentetem, kenegetem pár napig.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz envagyok #176806 üzenetére
Pecabot. Ja nem, az még drágább.
De most komolyan, ha a gyereknek lesz egy hobbija, amit kicsit is komolyan gondol, akkor 200k-ért olcsón megúszod. Egy játékkonzol pár friss játékkal mennyi? Egy éves fitneszbérlet? Havi 2 mozijegy a családnak? Egy új tv? Egy horvát nyaralás? Egy hangszer? Vagy ha focizna, szerinted a ‘profi’ felszerelést, meg a meccsekre utazgatást olcsóbban megúsznád?
Szóval itt inkább azt kellene tudatosítanod benne, hogy azért ez sok pénz, és az ő felelőssége, hogy ha nekiáll, akkor komolyan gondolja-e. Persze ha minden héten más hobbiötlettel jön, az más kérdés.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz envagyok #176810 üzenetére
Ja, akkor ez ennyi. Nehéz szülőnek lenni, na. Az enyém utoljára azt találta ki, hogy férjhez megy, már megörültem, hogy megszabadulok tőle, de ez eddig a legköltségesebb hobbi, amit kitalált.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz bardi #176942 üzenetére
De, van mellette egy érv, ami mindent visz: ezzel lehet felvágni a szomszédok előtt! Az összes többi csak süket duma. Ez, meg a hamis biztonságérzet, amit a nagyobb(nak tűnő) autó ad, segít eladni belőle bármennyit.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz nightmare13 #176985 üzenetére
“A 3x7 sebesség a gyakorlatban amúgy sosem annyi, mivel keresztbeváltás miatt bizonyos sebességeket mellőzni kell(ene)”
Épp ezért kibaszás ez a kategória a kezdőkkel, hozzá nem értőkkel, a 7 túl kevés (főleg, hogy az max 5), a 3 meg túl sok, így aztán a gyors haladás, és a kisebb mászások közötti váltogatásnál is állandóan gépészkedni kell, cserébe sose találsz jó fokozatot, és szar tekerni. Persze aki csak egy alföldi kisvárosban használja boltba járni, az elvan elöl a középső tányéron, de akkor meg minek a másik 2x7 fokozat? Szóval én tökre megértem az 1x9-12 -es rendszerek felé irányuló tendenciát. Persze belépő kategóriában az van, ami a dömping-kínálat miatt olcsó.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dobolan #177019 üzenetére
Nem, akkor félreértettél. A 3x-os hajtás felőlem mehet, montihoz amúgy sem értek, nem tudom, ott mi az alap. Amit, és amilyen keveset én használtam, az pont 3x7-es volt, az semmire nem jó, aszfalton a legnagyobb fokozat is kevés, könnyű terepen (rögös-göcsös, köves, gyökeres, vízmarta erdei földút) én csak elöl a nagy tányért használtam, a két kicsi teljesen fölösleges rajt. Technikás mászáshoz lehet, hogy kellene, de technikás emelkedőre ki a fene megy egy 15 kilós montival, aminek csak a telója can vagy 5 kg? Pár %-os aszfalton mászásnál visszaraktam a középső tányérra, de csak mert a pörgetéshez vagyok szokva. Egy jobb váltó, jobb áttétel, 3x9/10-es rendszer, meg főleg egy könnyebb bringa biztosan egészen más világ, ez a belépőszint totál kiábrándító egy belépő, karbonvillás, alu országúti után. És akkor még a keresztbeváltásokról nem is beszéltünk. Szóval ez kb arra jó, hogy a kezdőknek elvegye a kedvét a bicajozástól. Ehelyett lenne sokkal jobb alternatíva egy normális 1x9-12 rendszer, csak sajnos az is drága még.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ezt csak úgy: [link] .
Eddig is tudtam róla, hogy létezik ilyen bicaj-tartósbérlet, de most kaptam róla egy hírlevelet (vagy csak nem töröltem olvasatlanul). Havi 15-19 eur között bérbicaj all-inklusive szervizzel, biztosítással. Jó, olyan, amilyen, de városban rombolni olyan valakinek, akit a technikai háttér abszolut nem érdekel, teljesen ok. Különösen a német szervizdíjak mellett. Nyilván nem az a célközönség, aki magának szereli a bringát, hanem aki még egy láncolajozásra is szervizbe adja, defektet meg végképp nem szerelne maga.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Csokicsibesz #177218 üzenetére
Persze, nézi egész nap, csak ha elindítasz rajta egy edzést, akkor teljesen más lesz a mintavételi gyakoriság.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz truefx #177294 üzenetére
Rájöttek, hogy aki garmint, vagy polart használ, az nem fog előfizetni a méregdrága prémium szarjukra, mert ugyanazt megkapja ingyen, szóval most megpróbálják saját szenzorral eladni. Kb akkor lenne értelme, ha a szenzor vásárlóinak ingyen prémium járna, de az kizárt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz FerNandor #177392 üzenetére
Én mindenkinek intek . A normálisabbja visszaint, a többit meg leszarom. Futásnál is mindig köszöntem mindenkinek, kevesen köszöntek vissza, de nem érdekelt. Aki meg direkt félrenéz, csak ne kelljen visszaköszönni, azon meg csak röhögni tudok. Az olyan borzasztóan ovis szint. Bár ezzel most lehet, hogy vérig sértettem egy valag óvodást, mert ők tutira visszaköszönnének.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz HEAHEA #177395 üzenetére
Hú, az a Giant nkem nagyon bejön, de mi a töcsbkerül rajta 300k Ft-ba? Az acera váltó???
jjeahh: A vádlitetkót én mindig frissen csinálom az első fogaskerékkel.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz jjeahh #177409 üzenetére
Amúgy sznobéria vagy sem, ahogy egyre jobban fel lettem szerelve, úgy vettem észre, hogy egyre többen köszönnek. A sisak ugye alap volt, aztán futós felső helyett mtb-s piké-póló, mtb-s naci, futócipő helyett túracipő, aztán országútis mez, később cicanaci, meglett az első becsatolós cipő, meg a kombi pedál is, most meg a rendes országútis cipő, meg a klikkpedál. Igaz, hogy utóbbi csak spd, nem spd sl, de ezt nemigen lehet messziről kiszúrni. Ahogy haladtam előre a dologgal (azért ez nekem 3-4 hónap fejlődése volt), úgy viszonozták egyre többen a köszöntést.
Más téma: meghirdettem a cx-et, remélem elmegy annyiért, amennyiért vettem, asszem bepróbálkozok helyette egy xc-vel, annyira dícsértétek. Használtan max 500, újan max 700-800 eur a keret. Legyen 29er, aszfalton viszonylag gyors, terepet nagyjából leszarom, ahol én járok vele, oda kb bármi elég, a cx-szel is eljártam mindenhol, csak nem volt kényelmes. Szarabb minőségű aszfalt, kátyúsabb út, gyökértől felnyomott bringaút, döngölt föld, kavics, erdei ösvény, földút, amin el kell mennie, de olyan 70-80%-ban úgyis aszfalton lesz használva, csak ne kelljen nézni, hogy az az aszfalt sima-e. Szóval valami gyorsabb, kevésbé terepes, nem bütykös gumi kell majd rá. Telóhoz nem ragaszkodom, legjobb lenne a merev villa, de gondolom ilyet nemigen lehet találni. Legfeljebb ha valami vacakbteló van benne, akkor kuka, és veszek bele gy merev villát. Váltó minimum deore szint (ha jól tudom, az van az országúti tiagrával egy szinten). Mászni is fogok vele azért, de nem terepen, és nem túl meredeken. Mire kell még figyelnem, illetve jó irányban gondolkodok-e?
Ez a Rose Count Solo pl milyen cucc: [link] ?
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz jjeahh #177418 üzenetére
Az aszfaltos bringával (ami nekem egy 25-ös gumijú országúti) az a gond, hogy ha az aszfalt szar minőségű, akkor azzal sem lehet gyorsan menni, de legalább ráz is. Sajnos a cyclocross ebben nem jelentett előrelépést, minimálisan volt csak komfortosabb a kátyús, városi utakon.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz jjeahh #177452 üzenetére
Kompressziós zokni, szár javítja a keringést, segíti, gyorsítja a regenerációt. Visszérre, vérrögképződés ellen is felírják gyógyászati segédeszközként, de hosszú mozgásszegény eseményekhez is ajánlják (sokórás repülőút, vagy utazás, egész napos ülőmunka).
Hosszú futásokhoz én is használtam. Futás szerintem amúgy inkább igénybe veszi a vádlit, ott hasznosabb lehet.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz jjeahh #177572 üzenetére
Decás öv nem megy vele?
Amúgy nekem valami 3-4 éve megvan a nagyon alap garmin övem, amit akkoriban akcióban 30 eur körül vettem. Elvileg Fenix3 után nem is kompatibilis semmivel, ezzel együtt röhögve tolja a jelet egyszerre a Fenix5-re, meg az Edge Explore-ra, a pedálszenzorral együtt. Akárhogy nézem, többszörösen kiszolgálta már az árát, és full komplikációmentesen működött mindig. Ráadásul még mindig a gyári elem van benne, pedig ezalatt futottam vele párezer km-t, meg idén biciklivel is belekerült még párezer, szóval van benne üzemóra.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Mivel esély sincs rá, hogy bárki meg tudja mondani, mikor jön meg a smart görgőm (tacx flux s smart), gondoltam veszek addig használtan egy butát... Hehehe, kis naív...
125 eur-ért találtam Tacx Blue Motion Pro T2625-öt, ebayen, ez akár még jó is lenne (újan 210 eur a nem Pro, de ehhez van keréktámasz, meg matrac is). Kellene ugye még egy tartalék kerék, hogy ne az enyémet kelljen mindig átszerelgetni. Na, itt lehidaltam, 50 eur alatt nem találok 28-as hátsó kereket a környékbeli boltokban, de még ebayen se nagyon. Főleg olyat, ami 10-es kazettát is tud fogadni (ami önmagában megint egy 50 eur körüli összeg (mondjuk ezt úgyis kell vennem az okosgörgőhöz is. Egy tacx tréninggumi 40 eur, a belső ehhez képest aprópénz, olyan 4-5. Olyan 300 eur körül talán meg is tudok állni, és ebben a görgő ebayes ár, ha nem az lenne, akkor 400-500 lenne a vége. Az igaz, hogy kazettával. Ehhez képest az okosgörgő 583 eur-s ára nem is a világ vége, jó, ehhez még kell egy keréktámasz (az már megjött a rendelésből, 20 eur), egy matrac (60 eur újan, de gondolom bármilyen tréningmatrac jó, van itthon pár), meg egy kazetta (40-50 között láttam 10 sebis 105-ös sorokat). És azért az egy másik világ. Másik lehetőség, hogy szerelhetem át a hátsó kerekemet tréninggumira (nincs sok kedvem hozzá), és akkor csak a butagörgő kell, a többi cucc adott. De akkor tavaszig vissza nem szerelném, az biztos. Ideiglenes megoldásnak ez így egy kicsit azért drága játék, meg túl sok macera, ha meg megjön az okosgörgő, lesz egy fölösleges butagörgő, kerék, meg gumi, aztán vagy el tudom adni, vagy nem, az addigra már mocskos fogaskeréksort meg szerelhetem át az okosgörgőre.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz vallas #177692 üzenetére
Áh, egy centtel nem szabad többet költenem, meg kell ülnöm a seggemen, amíg megjön a trainer, különben asszony letépi a tökeimet. Amúgy most kaptam tippet máshonnét, hogy mi a megoldás: wahoo kicker bike ( [link] ). Van ilyen a tacx-nak is, az párszáz ojróval olcsóbb.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz bringasisti #177891 üzenetére
A helyes megoldás a kettő kombinációja...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen