Hirdetés

Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Manitou #19910 üzenetére

    Tudom hogy a rohloff nagy szó a bringás bringás világban, az agyváltójukat én is csodálom.
    De ez az olaj ez szerintem korszerűtlen kenő anyag kerékpár láncra.
    Lánc kenésénél, sokan azt nem veszik figyelembe, hogy azokat a pontokat kell kenni, ahol elfordulás általi súrlódás van, mert a lánc tekinthető egy csúszó csapágynak. A csapokon fordul el a belső átkötő lap, az alá kell a kenés, valamint mivelhogy a belső és a külső lap elég szorosan van, oda sem árt, mivelhogy összeérnek főleg ha keresztbe fut a lánc, ami váltós bringánál mindig előfordul, belül a görgő alatt meg elfér egy kis tartalék.
    De egyébként sehova máshova, se a fogsorra, nem kell egy csöpp kenőanyag sem.
    Ilyen fajta kenést ezzel az olajjal nem tudsz megvalósítani.
    Azért írok kenőanyagot és nem olajat ha láncról van szó, mert az előbb leírtakat, olajjal nem lehet megvalósítani.
    Azokon az elfordulási pontokon akkora erő lép fel, amit egy olaj nem bír megfelelően megkenni, mert az összenyomás hatására kiszorul a felületek közül. (olaj meg a zsír közt sok a hasonlóság, ezt gondolom tudod, olaj egy híg zsír)
    Valamint egy sűrű olajat, amilyen a rohloff, nem tudsz bejuttatni ezekbe a kicsi "résekbe", a felületek közé, hanem a lánc tetejét pacsmagolod össze, ami miatt felszedi a koszt, és a kosz csak a további kopását segíti elő. (homok stb, mint a csiszolópapír)
    Olyan anyag kell, amiben egy sűrűbb, nyomásállóbb zsír, vagy spéci keverék (teflon, grafit) van feloldva, egy vívő anyagba. Ennek az oldószernek a hatására ez a szárazan viszonylag sűrű anyag feloldódik, és a kis helyekre be tud szivárogni, majd elpárologva, be tud oda "kötni" és megfelelő kenést tud biztosítani.
    Valamint amíg nem párolog ki az oldószer, addig a fölösleget, a lánc felületéről, és a fogaskerekekről le tudod törölni, mert ott is csak a koszt szedné össze.
    Remélem elég magyarázat.

Aktív témák