Hirdetés
Hirdetés
Aktív témák
-
Max3l
tag
-
bmx powa
tag
Megfertőződtem
lehet hogy 2-3 héten belül megteszem az első lépéseket hogy legyen CC bringám"hát, EZT a verziót kihagynám, nem mintha utálnám Jókerpapát, csak Ő nekem már, khmm, nem elég filigrán, túl férfi és semennyire sem bari... "By Bolondember
-
bmx powa
tag
válasz venember83 #11753 üzenetére
Óóó nem, itt nem lesz akkora grammozás, mert ez a bringa két funkciót fog betölteni
Terep edzés, maratonra járás, néhány hétvégén viszont nyereg le, teló kihúz és irány valami hegy
Na meg már csak azért sem lesz grammozást mert nincs pénz[ Szerkesztve ]
"hát, EZT a verziót kihagynám, nem mintha utálnám Jókerpapát, csak Ő nekem már, khmm, nem elég filigrán, túl férfi és semennyire sem bari... "By Bolondember
-
zjuhasz
aktív tag
Sziasztok!
Suntour Epicon teleszkópom van, ezzel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Nem tudtam kideríteni, melyik évjárat, illetve melyik alfaj... Jobb szárban lock, bal szárban autószelep. Csak a levegőnyomással tudom ezt hangolni? Milyen sűrűn kellene karbantartani, pumpálni, olajat cserélni? Kevés mocskot kapott, 1000km-en. Hogyan tudok ebbe nagy nyomást fújni? Benzinkúton 6 barig találtam pumpát... Mennyi lehet egyátalán az ideális nyomás 65kg-hoz? Létezik valamiféle táblázat, vagy számítási mód?
köszönöm szépenAz elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség. Gyakorlatilag van.
-
raczger
őstag
válasz zjuhasz #11756 üzenetére
Olajcsere az évente illetve 2 évente nem árt neki, pumpálni meg érzésre kell, tehát mikor úgy érzed, hogy már leengedett a patron akkor kell bele fújni, és 65kg-hoz kb 10-11 bart szoktak ajánlani, de ez függhet a stílusodtól is. Lehet kapni direkt teleszkóphoz való pumpát, ami azt hiszem általában olyan 20 barig tudja, de általában egy patron kb 18 bart bír, ha jól emlékszem, de ha bemész egy bicikliboltba, ott is felfújják szerintem neked a telót.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
don pardon
aktív tag
Sziasztok!
Van valamelyikőtöknek elfekvőben egy shimano 600as hátsóváltója?
Az lenne a gondom, hogy a kanálnak a menete tönkrement, és emiatt tök laza a lánc, meg ugrál öszevissza, magyarul használhatatlan. Gondolkoztam azon, hogy belehegesztem a csavar végét a kanálba, de az elég otromba megoldás.
Valami ötletetek van, hogy tudnám megcsinálni, vagy hogy merrefelé keressek ilyet?Köszi
Ha 5 perc múlva nem jövök vissza, várjanak tovább! - by Ace Ventura
-
becuszabi
aktív tag
válasz zjuhasz #11759 üzenetére
Látatlanban, mindenféle adatok nélkül mi se fogjuk , de az oldalon elég részletesen le van írva, hogy az adott típus mit tud. Ráadásul ha az biztos, hogy Epicon akkor túl sokat nem is kell bogarászni. Ugyanitt található néhány adatlap is, ahonnan pl. meg lehet tudni, hogy az Epicon esetén 180 psi (12,4 bar) a maximális nyomás.
Az, hogy a 65 kg-odnak mi lesz az ideális, az jó kérdés, de igazából ez akkor derül ki, amikor elkezded használni. Ettől függetlenül itt is lehet alkalmazni azt az általános szabályt, hogy olyan nyomásra kell felfújni a teló légkamráját, hogy az a maximális úthossz 15-20 százalékával üljön összébb, amikor felülsz a bringára (és normál testhelyzetet veszel fel)."Aki szívből él, az élből szív"
-
venember83
nagyúr
Egy ilyennek mennyi lenne a reális ára, amiért még érdemes megvenni, de amennyiért meg is kapom? Még nem kívánok vásárolni, csak érdeklődök.
2007-es S-Works Stumpy M5, 17 colos.
-
becuszabi
aktív tag
válasz venember83 #11762 üzenetére
Az ideit akciósan 140 ezerért adják, szóval ha a linkelt vázat 200-250 euróért el lehetne vinni, az igen kedvező lenne...na jó, max. 300
"Aki szívből él, az élből szív"
-
14adam
addikt
Lenne egy buta kérdésem : A fixiken hogyan fékeznek ha nincs fék? ezt sose értettem
-
becuszabi
aktív tag
válasz 14adam #11765 üzenetére
Izomból ...pedálvisszafogás, vagy hogy is nevezik. A közvetlen kapcsolat miatt ellen kell tartani tekerés közben, olyan ez mintha megpróbálnál visszafelé tekerni. Ez persze nem megy, mert a lendület az áttételen keresztül nem engedi, hogy egyszerűen csak megállítsd a kerék forgását. Panaszokat is okozhat ez a fajta bringázás, mert a térdízületeket nagyon megterheli.
Ez mondjuk igazából csak lassításra jó, ha nagyon gyorsan kell fékezni, akkor marad az, hogy a cipőt bedugják a vázcső és a kerék közé és kész. Nem egyszerű mutatvány.
A Kressz amúgy nem engedi a fék nélküli bringák használatát, meg azért komoly tudást is igényel a féknélküliség ezért rendszerint legalább első féket szoktak használni (pl. futárok)."Aki szívből él, az élből szív"
-
bmx powa
tag
válasz don pardon #11760 üzenetére
Van egy régebbi 105-ös váltóm ha érdekel 7sebességes rendszerhez való. Ha érdekel kép, dobj egy privit e-mail címmel amire küldhetem a képet.
"hát, EZT a verziót kihagynám, nem mintha utálnám Jókerpapát, csak Ő nekem már, khmm, nem elég filigrán, túl férfi és semennyire sem bari... "By Bolondember
-
Xantomas
őstag
válasz becuszabi #11767 üzenetére
Ez a dolog, hogy megterheli vitatott dolog. Egyik reumatológus azt mondja nem megterhelő, másik azt, hogy megterhelő. Egyik ajánlja a fixizést (alacsony áttéttel, hogy pörögjön a láb) azoknak akinek a térd ízületük rossz, másik tiltja.
Mindkettőnek jó érvei vannak. Egyrészt azért ajánlott, mert a mozgás termeli a izeületi folyadékot, és erős porcképző gyógyszerekkel javulás látható, valamint pont a skidelés (fékezés ellentartással) pedig erősíti a térd körüli izmokat, amik ugyancsak átveszik a tartó szerepet, és csökkenti az ízületre jutó terhelést.
Nem szabad azt se elfelejteni, hogy a futárok nagy része eleve nem fékez, csak lassít. Ha fékezni akar, akkor feláll a nyeregből, előre dől, és úgy tart ellen a pedálnak. A kerék blokkol, csúszik, és szépen lassan hátra teszi a testsúlyt, és megáll vele.
Én eleve 90 kiló vagyok, nekem ez a mutatvány így gyakorlatlanul kb 8 m-es fékutat eredményezett, 30km/óráról és nem országúti gumikkal, hanem szélesebb, 32-es treking gumikkal... Gyakorlottabban lesz ez 5m -is, de akkor se egy életbiztosítás. Nekem kellenek a fékek, viszont ha blokkoltatom mind a két kereket, elég erősen combon vág az egész hajtás.
Maradok az egysebinél, és mikor egyszer kákabelű cérnaszál leszek megint, akkor visszatérek fixire, de addigra meg ki is megy a divatból.rétisün, nekem van egy Favorit első váltóm, de hogy semmire nem mész vele az tuti. Meg két nagyon "minőségi" Falcon márkájú is, de még széles lánchoz.
mod: fixi fékezéshez. Amit viszont mindenképpen ajánl az orvos, hogy a térdmelegítő használata kötelező, mert csak akkor van jó kenése a térdnek, ha az a testhőmérsékleten van. Bringásá közben meg ugye ott a menetszél, és hűti elég szépen.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
becuszabi
aktív tag
válasz Xantomas #11772 üzenetére
Nagyon látványosak ezek a lassítási, megállási módszerek, de ha az eddigi közlekedési konfliktusaimra gondolok, akkor már régen tepsibe kerültem volna az 5 m-es fékútnak köszönhetően...és én csak egy kisvárosban élek
...szóval a féket én soha nem szedném le a bringáról."Aki szívből él, az élből szív"
-
Ariadne
őstag
válasz venember83 #11762 üzenetére
Ami esetleg számíthat még: ha újonnan veszed itthon, akkor van rá élettartam gari, és igyekeznek is betartani, viszont ha már használtan veszed, akkor nincs. Nekem speciel (höhö, speci-el) számított ez is anno.
mod: féktémához: Hát én csak annyit bicózom nagy büdös fővárosunkban, amennyit feltétlenül muszáj ahhoz, hogy kiérjek szeretett hegyeimhez, de így is volt már alkalmam megtapasztalni, mennyire jól fog az a 200-as tárcsa elöl...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tr00p3r
őstag
válasz becuszabi #11773 üzenetére
Én mostanában kifejezetten szeretek a városban tekerni. Szeretem, hogy állnak az autók és manőverezhetek és zavartalanul haladhatok közöttük. Sokat kell egyensúlyozni közöttük és az nagyon bejön, hogy a testsúlyommal is irányíthatom a bringát. Az meg külön felötölt, hogy szinte minden autóban 1 ember küzd a forgalomban én meg haladok. Bevallom, hogy csak nagyon kevés lámpánál állok meg, de így lehet az, hogy 18-20 perc alatt érek Gazdagrétről a Nyugatihoz, míg kocsival ez, főleg 16 óra után ugye, általában 35-45 perc. A bajom csak annyi, hogy azért féltem a bringám és kellene valami városi cirkáló, ami kevésbé jó cuccokból van építve és adott esetben egy esés illetve (ne adj Isten) ütközés esetén nem ér akkor anyagi kár.
Hozzáteszem, hogy nem vagyok sem öngyilkos jelölt illetve közveszélyes, de csak az autók között vagyok hajlandó tekerni. Szerintem a kerékpár/járda út sokkal veszélyesebb. Ha egyszer megszokja az ember az autók közelségét és azt, hogy ne a járda mellett "pilinckázzon", sokkal kényelmesebb a közút. A járdán és a kerékpár sávon nem egyszer bámészkodnak turisták, nyugdíjasok, szerelmesek, kutyasétáltatók (láthatatlan pórázzal), akik soha nem figyelnek oda, hogy hol sétálnak és hogy esetleg mögöttük ki jön.
-
venember83
nagyúr
válasz Ariadne #11774 üzenetére
Nem lesz Specialized vázam, mert mindenképpen olyan vázat kell vegyek, amibe jó a jelenlegi telóm meg a nyeregcsövem*. Elég sok pénzt adtam ki erre a két alkatrészre ahhoz, hogy ne cseréljem le őket egyhamar. Eddig úgy néz ki, hogy van is 1-2 váz, ami megfelelne nyeregcső szempontjából, így hirtelen a Merida HFS-ek ugranak be, illetve a TFS-ek, azoknak 31.6-os a nyeregcsövük. Már csak a fejcső hosszát kell megkeresnem, ha nem hosszabb csapágyakkal összeszerelve, mint a Cube-om fejcsöve, akkor jó is lesz. Az meg külön bónusz lenne, ha a pár hónapja cserélt monoblokk is jó lenne bele. Talán a Giant XtC-nek is 31,6-os a nyeregcsöve. Ezeken kívül még ott vannak a Magellan Pyxis Team vázak, ha kapnék egy 18-as 2006-osat, az tökéletes lenne, mert árban még beleférne a nyeregcső- és monoblokk-csere is, és a váz is új lenne. Lényeg, hogy a SID jó legyen bele.
* - Meg ugye nincs is pénzem újonnan egy Speci vázra.
-
-
rétisün
veterán
válasz bmx powa #11778 üzenetére
az acélvázhoz való átmérő az mm-ben mennyi? a bovdenje a középcsapágy (mononblokk) alól van felvezetve, vagy a felsőcsővön fut, és onnan megy le a váltóhoz?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
rétisün
veterán
válasz bmx powa #11780 üzenetére
rendben. igaz, amíg nem lesz meg a vázam, addig még én sem tudok biztosat, mekkora átmérő lenne jó. elvileg meg lehetne nézni a vázgeometriás táblázatban, de biztosabb, ha már meg tudom mérni.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
norbee2244
senior tag
Üdv
Akinek lenne eladó országúti hajtóműve pmezzen rám(lehetőleg 2 sebis) nem nagyon jó érdekel csak egyik feléből kirepült a menet és kéne valami ideiglenes megoldás..
-
tekeyagd
tag
Holnap Győr-BP.-Gyöngyös útvonalon leszállítom ezt a jóféle kerékszettet,ha valakit érdekel:
valamiért nem megy a linkelés
tűzróka alól megyen!
[ Szerkesztve ]
-
slayer006
addikt
Camping bringára rá lehet tenni a 20x1.95 -ös gumit?
Tudom a mérete 20x1.75, de 1.95-et tudnék párban "jóárasítva".erről lenne szó
"Nem könnyű apának lenni, mikor a gyerek a lázadó korszakát éli." - Darth Vader
-
menalcas
őstag
Hehe , tegnap fogtam magam és elmentem haverral tekeregni kicsit, haverom mondja hogy kiprobálná a keróm de neki lökjünk már 1 kis levegőt a hátsóba mert neki ez kevés, ahogy olyan 2,5Bar került a gumiba kiszakadt a szelep, ehh mondom rá, vazze Hutchinson belső ennyi LOL
Az élet túl rövid ahhoz, hogy mindig biztonságosan távolítsd el a pendrive-ot.
-
AlBundy
aktív tag
Gumiköpenyes kérdés:
Vettem egy régi PUCH bringát. Egy ilyen méretű külső van rajta: 37*590 / 26* 1,3/8 / 650*35A
Erre fel tudok küzdeni egy 26"-os slick MTB külsőt? Vagy csak ezek mennek fel rá?
Ma bejött egy kövér nő a boltba...
-
venember83
nagyúr
Érdekes út volt hazafele, éreztem s hallottam, hogy valami nincsen rendben, csattogott az egész hajtás tekerésnél, váltóra majd monoblokkra gyanakodtam, aztán itthon kiderült, hogy nem ezek voltak a felelősek. A fogaskoszorút rögzítő gyűrű lazult meg elég jelentősen, így nem kis játéka volt oldalirányban a fogaskoszorúnak.
-
raczger
őstag
válasz venember83 #11791 üzenetére
Az nem túl egészséges a racsninak
Volt már nekem, hogy tekerés közben annyira kilazúlt a hajtókarnak a csavarja (isis-nél), hogy leesett a hajtókar xDwww.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
bmx powa
tag
válasz raczger #11792 üzenetére
Grrr....ha a lockring lelazult akkor valszeg nincs ott semmiféle racsni, hanem kazettatest, és sor. De ezt egyszer már megbeszéltük
"hát, EZT a verziót kihagynám, nem mintha utálnám Jókerpapát, csak Ő nekem már, khmm, nem elég filigrán, túl férfi és semennyire sem bari... "By Bolondember
-
bmx powa
tag
válasz raczger #11794 üzenetére
nna. Miért hívják a sort sornak, a kazettatestet kazettatestnek, a benne lévő dolgot racsnimechanikának (kalapácsok...stb)? a racsni az az, ahol mindez egyben van, és rácsavarod egy menetre.
Dirtyz: Én olvastam, nem ismertem ugyan de párszor segített nekem, és ahogy elnézem mindenkinek. Nagyon szimpatikus ember volt, nagy űrt hagyott maga után...
[ Szerkesztve ]
"hát, EZT a verziót kihagynám, nem mintha utálnám Jókerpapát, csak Ő nekem már, khmm, nem elég filigrán, túl férfi és semennyire sem bari... "By Bolondember
-
raczger
őstag
Ma elég ideges lettem, mikor Tahi és leányfalu között tekerek biciklivel, nézem az előttem lévő aszfaltot, és gondolkozom ezen-azon. Mikor felnézek egy pillanatra csak azt veszem észre, hogy a szembe sávból felém tart egy autó, és a kormányomtól néhány centire megy el 120-al minimum (így is eléggé az út szélén mentem),viszont volt egy gyors reakcióm, bemutattam, tudom nem szép, de jelen esetben csak ezzel a jellel tudtam kommunikálni a golf vezetőjével, sajnos nem néztem meg a rendszámát. Sokszor volt már hasonló eset, de ez így durvábbnak tűnt, meg úgy érzem, hogy betelt a pohár, ezentúl az összes ilyen esetben megjegyzem a rendszámot, és feljelentem, lehet nem fog semmit sem érni, de legalább talán jobban érzem magam tőle (gonolkoztam azon is, hogy csinálni kellene egy őrült autósok fekete listáját).
Dirtyz: Haverom mutatta meg a hírt pár napjaÉs most veszem észre, hogy van képfeltöltés hozzászólásnál, végre
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
bmx powa
tag
Nnna. Megvettem.
Rock Shox recon 351 u-turn pop lock karral.[ Szerkesztve ]
"hát, EZT a verziót kihagynám, nem mintha utálnám Jókerpapát, csak Ő nekem már, khmm, nem elég filigrán, túl férfi és semennyire sem bari... "By Bolondember
Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- EAFC 24
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Milyen autót vegyek?
- OTP Bank topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- További aktív témák...