- Tárhelykirály SD memóriakártyát prezentált a Western Digital
- Táblagép kíséri a Redmi Turbo 3-at
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Autós kamerák
- Komoly GPU a processzorban: AMD Phoenix APU-k tesztje
- Tavaszi szél hardvereket áraszt
- Milyen hangkártyát vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Milyen házat vegyek?
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Újabb inteles VGA került elő a Biostar hátizsákjából
ph Ezúttal egy 6 GB-os, helytakarékos modell lépett a színpadra.
-
Homeworld 3 - Befutott a gépigény és a roadmap
gp A készítők felfedték, hogy milyen hardverek kellenek a játék futtatásához, valamint azt hogy mi vár ránk a későbbiekben.
Aktív témák
-
Azazello-
senior tag
beallitottam a teloban es a hatso tagban is a nyomast a sulyomnak megfeleloen. az mennyire szamit/nem szamit,hogy nem eloiraszeruen allitottam, hanem csak siman felpumpaltam?
elotte nem csavargattam a csavargatnivalot.Egy jó nőt meghódítani, és nem elmesélni olyan, mint titokban átúszni a Csendes-óceánt.
-
knifemaster
tag
válasz Ferdzsoo #11101 üzenetére
A kormány túloldalára ha nem vigyázol.
a deore a belépő szint,ez alatt van az alivio.Az lx a deore után van, kb a középkategória teteje.Egy jó v fék felér egy tárcsással,de az alivio nem ilyen.Ráadásul egy hiraulikus fék még egy kicsi lapáttal rátesz a különbségekre.[ Szerkesztve ]
Az élet olyan mint a sakk,csak itt több a paraszt..
-
becuszabi
aktív tag
válasz Azazello- #11102 üzenetére
Hogy érted, hogy nem előírásszerűen? Áldásként nem hintettél rá szentelt vizet?
Levegős cuccoknál belepumpálod a levegőt és kész, ez az alap, ezzel lövöd be a keménységét a rugózásnak. A csavargatnivalók már csak a finomhangolásra szolgálnak."Aki szívből él, az élből szív"
-
Ferdzsoo
addikt
válasz knifemaster #11103 üzenetére
Értem, 25-ért ez különben jó vételnek számít nem? Máskor csak az elsőre kapok 30k- körüli árajánlatot! Így meg mindkettőt megúsznám 25-ből. Ráadásul nem is montizásra kéne hanem egy cross-country bringára! Akkor ezekszerint megérné nem?
ui.: az ezekszerint az XTR pedig a csúcskat?
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz knifemaster #11106 üzenetére
Eladó srác direkt mondta hogy ez most qrva akciós és ő is ilyet akar rakatni a saját bringájára, mert ennek alapból 50k körül van az ára.És itt van a shimano-s szórólap a kezemben, tényleg 25K, és fel van sorolva, lx -karok, -agyak, -betétek, -tárcsák. Szerintem holnap betekerek a sráchoz
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
rétisün
veterán
válasz tr00p3r #11108 üzenetére
én is láttam ilyen szórólapot (most hirtelen meg nem mondom melyik boltban), olyan akció is van (volt?) amiben a hajtást lehet egész jó pénzért cserélni (lánc, fogsor, talán hajtómű is)
más: Te elég jólértesült vagy a Merida cuccokban, mikortól lehet kapni a 2009-es vázakat? illetev egy váz+villa kombónál adják csak a vázat, vagy ne is álmodjak ilyenről?[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ferdzsoo
addikt
válasz tr00p3r #11108 üzenetére
Én pécsi vagyok és itt van egy bolt, meg ismerem a srácot is, nagyon jó fej, gondolom azért is mondta... PAVLIK kerékpárszaküzlet amúgy a bolt neve. Volt bent nála vagy 30DB ilyen szórólap.
Igen amúgy van több is, van ahol a hajtást lehet cserélni, ez a fékes cucc, meg van még valami asszem 3 dolog van most akcióban.
A szórólapra "Tuningolj most!" -felirat van rakva és fel van sorolva igen szó szerint:"LX 160-as tárcsák,
LX hidraulikus féknyergek,
LX hidraulikus fékkarok
LX első-hátsó kerékagy."SHimano csomag, plusz még ide van írva hogy ingyen szereléssel!
És 45.900- helyett most 24.900.
De azt mondta a srác ők is pestről hozzák a cuccot, mondta most hoznak jó sokat, mert valszeg frankón fog fogyni.
Szóval gyanítom pesten is lehet valahol ezt kapni...lol a #hsz-em száma
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
xcbiker
addikt
válasz knifemaster #11106 üzenetére
Elég olcsón lettem halhatatlan.
[ Szerkesztve ]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
xcbiker
addikt
válasz knifemaster #11106 üzenetére
Ehh..Maga (én) mindent 2x mond...Maga mindent 2x mond?
[ Szerkesztve ]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
bmx powa
tag
válasz Xantomas #11084 üzenetére
Nosakkor, észrevételek, jótanácsok:
a vázat mindenképpen fesd le, akár rozsdázsodik, akár nem.
a kifúrtlánckerékkel SZOPNI fogsz, én is letettem róla. nem tudod kifúrni. feltéve h jó lánckerék, ha meg nem jó, akkor eleve szar...én úgy döntöttem hogy ECHO FIX triál agyat fogok betenni hátra, de ez ugyebár nem az az árkategória...látom 36 küllősre tervezed...van itthon elfekvőben egy bikepositive fixi agyam, ami 36 lyukas...2db ezresért a tiéd. ez sokkal olcsóbb és egyszerűbb megoldás mint a novatech agy+a kifúrt fogas"hát, EZT a verziót kihagynám, nem mintha utálnám Jókerpapát, csak Ő nekem már, khmm, nem elég filigrán, túl férfi és semennyire sem bari... "By Bolondember
-
bmx powa
tag
válasz Ferdzsoo #11100 üzenetére
Az LX egy jól adagolható, jó ár/érték arányú fék, haveromnak megvan vagy 3éve, és még nem volt se légtelenítve, nem volt az olaj se cserélve, semmi, ennek ellenére tökéletesen működik szóval bírja az igénytelenséget.
"hát, EZT a verziót kihagynám, nem mintha utálnám Jókerpapát, csak Ő nekem már, khmm, nem elég filigrán, túl férfi és semennyire sem bari... "By Bolondember
-
tr00p3r
őstag
válasz xcbiker #11112 üzenetére
detto
@mindenki: A Mátra Maraton óta nem tekertem.... Egyszerűen nem tudtam magam még arra sem rávenni, hogy lecseréljem a terepgumikat. Nem tudom mi van velem. A másik, amit észre vettem, hogy a SID-em lockout-ja mintha nem működne. Illetve nem olyan szintű volna, ami érezhető. Tehát, nekem, szemre úgy tűnik, hogy LO-al és nélküle is ugyan annyit mozognak a becsúszók.....Ezen lehet valahogy vajon állítani?
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz xcbiker #11112 üzenetére
Hááát, olcsón? Irtó kellemetlen lehet halhatatlannak lenni, részemről maradok a még olcsóbb és tartós halandóságnál.
mod: to all: Találtam egy egész jónak tűnő márkát, akiknek női kerósruházatban is van választékuk, Rogelli a nevük. 24h-n tesztelem a frissen vásárolt szerelést, remélem beválik. Csak hátha más ruházati gondokkal küzdő lánynemű idetévedőnek vagy oldalbordának hasznos lehet az infó.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
nagyúr
-
félisten
Sziasztok!
Nemrég vettem egy bringát 18 pénzért (használtan). Ennyire futotta, de majd szép lassan fejlesztem, ha lesz manim.
Acera-X felszerelés: agyak, fékek, váltók.
A kormánycsapágy, középcsapágy meg a pedálban lévő csapágyak nem tudom milyenek, elvileg a bringára full Acera-X volt írva, de lehet, hogy erre nem vonatkozik, és noname-ek. A felnik szimpla falúak.
Első körben annyi kérdésem lenne, hogy van-e valami bevált módszer az első agyról lejáró porvédő rögzítésére. Hamarosan szétszedem, lepucolom, bezsírozom, de a porvédőt mindenképpen valahogy rögzíteni kellene, mert nem akarok minden bányatavi kirándulás után szerelni.
A második kérdés, hogy mi a vélemény Az Acera-X cuccok tartósságáról, és általános minőségéről. Tudom, hogy gagyi kategória, de a testbike-on van, aki lehúzza, van aki kevésbé.
Egyelőre az erőnlétem visszaszerzésén dolgozom (egykerekezni már tudok , bár régen kéz nélkül is ment), de később szeretnék komolyabban nekiállni a bringázásnak. Nem versenyre gondolok, hanem sok-sok túra, erdőben, mezőben, de ~60%-ban betonon.Köszi!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
knifemaster
tag
Ha valakinek van elfekvőben,bontásból átépítésből,rossz vételből megmaradt cucca az jól járhat.
A következőket keresem jó állapotban vagy újjonnan,ajándékba
-27.2/400-as nyeregcsövet
-1,1/8-os kormánycsapágyat
-600 mm egyenes kormány+100- 110 közötti stucni oversize 31.8Amit cserébe tudok adni:
2x512/800 Geil ultra 4-4-4-12 ddr2 kit
p2-p3 kategóriában egy két lap cpu sd
ház+400-as Fsp
KézpénzAz élet olyan mint a sakk,csak itt több a paraszt..
-
nagyúr
Valszeg ki van tágulva, max ráragasztani tudod, de utána a következő szerelésnél kuka. Javasolt valahonnan szerezni, bontott gépről, törött agyról, iesmi. Sajnos elég kicsi az esélye, de egy próbát megér.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz raczger #11121 üzenetére
Valszeg felmegyünk Beggel vasárnap meginni egy pofa sört, ha minden igaz, természetesen kipróbálhatod, bár szentem nem vagyunk egy súlyban, így sokat nem fogsz tudni megállapítani a mozgásából. Egyébként 2008-as Marzocchi 66 ATA RC3-as a teló 140-180 mm úttal.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
félisten
Egy jó láma kérdéssel foglak titeket szórakoztatni.
A bringám összes csapágyát a hétvégén szépen helyreteszem.
Addigra szeretnék kiokosodni, hogy mit nézzek meg szétszedett állapotban, vagy összerakás után, amiből az állapotára és minőségére tudok következtetni?
Utoljára 10 éve szereltem névtelen csapágyakat, ott csak arra kellett figyelnem, hogy ne sercegjen, meg ne kotyogjon.
Most arra is szeretnék választ kapni, hogy érdemes-e, vagy kell-e jobb minőségű csapágyakra váltanom.Köszi!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
nagyúr
A linkelt képen látható bringa csapágyai szinte biztosan kónuszos kialakításúak, vagyis nem, tudod őket egyben cserélni, mint a mélyhornyú golyóscsapágyas (ejtsd: "iparis") rendszereket. Míg az utóbbi esetben rendszerint szabványos csapágyakról van szó, melyet bármelyik csapágyboltban be tudsz szerezni, a hagyományos, kónuszos kialakítás hátránya (a nehézkes beállításon kívül), hogy ha a kónusz kopik el, cserélni kell a tengelyt vagy az agyat is.
Amit az agyaknál meg kell nézned az az, hogy hogy futnak a kerekek. Adnak-e ki vmien hangot, darálnak-e, stb. Ha szétszeded, nézd meg, hogy megvan-e az összes csapágygolyó, vagyis kitöltik-e a rendelkezésre álló helyet, kopottak-e. A kónuszt ellenőrizd, hogy nincs-e rajta golyók vájta bemélyedés, berágódás. Ha réginek, koszosnak tűnik, vagy a golyókkal gond van, csapágyboltban jó eséllyel tudod pótolni, ha viszel mintát. Ha a kónusz sérült, az nagyobb gond lehet a fent leírtak miatt. Ha okés a dolog, esetleg cseréltél golyókat, akkor szépen kitakarítod, aztán zsírt nekik, és lehet összerakni, megkontrázni, beállítani.
A középcsapágy jó eséllyel szintén nem monoblokk kialakítású, hanem hagyományos, csapágyas megoldás, itt az agyaknál leírt módszert javasolt követni.
A kormánycsapágynál ellenőrizd még összeszerelve, hogy a kormány a teljes tartományban akadálytalanul elfordítható-e, nem akad-e valahol, nincs-e ütésből származó berágódás. A képen látható rendszer 1"-os, menetes kialakítású, tehát a felső csavart kilazítod, ekkor a nyakban levő ékes dió összeül, és ki tudod húzni a kormányszárat. A csapágyat a nyakban nagyméretű anyák tartják, ezeket kell kilazítani, hogy a csapágyhoz férhess. A csapágy vagy golyós, vagy golyókosaras kialakítású lesz, ez esetben is az agyaknál leírt módszer javasolt. Ellenőrzés, takarítás, ha kell golyó-pótlás, zsír, és lehet összeszerelni, beállítgatni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
félisten
Okés, köszönöm a leírást, sok benne a hasznos infó.
Pár dologra rávilágítottál, a váz méreteivel, és kialakításával kapcsolatban, így két újabb kérdés merült fel:
- A középcsapágyat szükség esetén később fogom tudni jobbra, monoblokkos kialakításúra cserélni? Ehhez cserélni kell(ene) az egész középső részt?
- Találok majd olyan telót, vagy rugós stucnit, amit fel tudok szerelni erre a vázra?Köszi!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
knifemaster
tag
A középcsapágyas rész törölve,mert nem monblokkos ezek szerint
A többi helyen csapágygolyók, golyóskosárral vagy anélkül vannak.
Szemmel azt tudod megnézni,hogy van e repedt, törött csapágygolyó,illetve a csésze amiben fut a csapágygolyó és a kónusz,mennyire van kikopva esetleg berágva.
Amúgy meg is mérhetsz 2 3 darabot sublerrel,hogy mekkora a kopás.
Egész méretek vannak többnyire , 5, 5.5 ,6, 6.5 mm stb...
Mivel nem tudni ,hogy mikor volt utoljára karbantartás és milyen mértékben azon a gépen,én élből cserélnék minden golyót újra.Ha kikelyhesedett a csésze azt is illene cserélni ,mert hiába az új csapágyazás,ha megeszi a golyókat a csésze.Na nem 4 nap alatt,de....megeszi.[ Szerkesztve ]
Az élet olyan mint a sakk,csak itt több a paraszt..
-
nagyúr
Jó eséllyel tudsz beletenni monoblokkot, egész jó áron már kaphatók. Előnyük, hogy nehezebben koszolódnak, és nem kell őket beállítani. Ha cseréled a középcsapágyat, akkor már monoblokkra célszerű cserélni. Igen, az egész középrészt cserélni kell. A hajtómű négyszögtengelyes, így négyszögtengelyes monoblokkot kell majd venned. Itt egy példa. A monoblokkok alapvetően 63 mm-es csapágyházhoz készülnek, eltérő tengelyhosszal. Ez utóbbi fontos paraméter, mivel ez határozza meg a hajtás láncvonalát, ezért ezt javasolt szervizben intézni, így nem fogsz rossz tengelyhosszúságú monoblokkot venni.
A rugós stucnit személy szerint hanyagolnám. Teleszkópot elvileg találhatsz apróhirdetések között, de meglehetősen ritka a menetes, 1"-os nyakkal rendelkező teleszkóp, arról nem is beszélve, hogy ezek általában meglehetősen alacsony színvonalat képviselnek a maiakhoz képest. Javaslom, hogy nézz szét néhány, használt cuccokkal is foglalkozó szervizben, boltban, hátha van nekik elfekvőben, bringából bontva, cserélve, stb.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
félisten
Okés, köszönöm szépen!
Az egész középső rész alatt azt értettem, hogy a pedálkarokkal, és a fogaskerekekkel együtt (hajtómű a neve egyben?), de a válaszodból az derül ki, hogy azt azért mégsem.
A rugós stucni csak B tervként jutott eszembe, ha nem lehet telót találni. Majd nézelődöm az aprók között, bár egyelőre csak azt akarom lecserélni, amit muszáj.Köszi a segítséget!
(#11136) knifemaster: Neked is köszi a választ!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
R
aktív tag
használt jó bringákat lehet valahol böngészni?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Hajtóműnek hívják, a lánctányérokból és a hajtókarokból áll, mely utóbbiakba tekered bele a pedálokat. Csak akkor kell a hajtóművet cserélni, ha megkopott a tengelyhez kapcsolódó végük, és elkezdenek lelazulni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #11140 üzenetére
Hogy érted azt, hogy nem láttál radikális mozgás korlátozást? Ha lock-ol, akkor lock-ol, tehát nem mozog, max 1-2 mm-t. Ha van service manual-od, szerszámod, bátorságod, akkor megnézheted magad is, de szentem vidd el Salához, had melózzon a szőröske.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
knifemaster
tag
Ma találkoztam a korábban említett szórólappal,amin az az ominózus lx csodapack volt.
Megvizsgálva a lapot az a hidraulikus fék nem lx lesz,hanem egy szérián kívüli alivio szintü cucc.
Sajnos ingyenebéd most sem lesz,főleg hogy 3 órán belül már nem volt a nagykernél.Az élet olyan mint a sakk,csak itt több a paraszt..
-
tr00p3r
őstag
Hogy értem? Hát sajnos úgy, hogy ha lockolt, akkor azért volt/van némi mozgása. Ha mondjuk durván 5-6 cm-t mozgott lock nélkül, akkor lock-kal mondjuk 3-at. Tehát akkor most nem igazán lock-ol.... Bakker. Szombaton nyílt nap lesz az új hídon, de a Sala nem dolgozik akkor. Annyira kiesik nekem, de akkor a jövő héten elviszem neki. Hátha neki csak 1-2 perc. Manualom, szerszámom (ha nem kell speckó) volna, bátorságom is, csak elcseszni nem szeretném....
-
Ferdzsoo
addikt
válasz knifemaster #11144 üzenetére
Ki mondta hogy nem LX-lesz a fék? Csak azért érdeklődöm, mert a papíron LX-áll. Van ezekszerint másból is LX? Nem csak Deore-ból?
Igen elmentem amúgy a sráchoz, nekik sincs most, szóval lehet ez ilyen "30.000FT most a Samsung 32"-os LCD-tv, csak éppen nincs rakátron!" - kaliberű dolog."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
nagyúr
válasz Ferdzsoo #11147 üzenetére
Nem mondta, látta. Gondolom knifemaster látott már életében LX tárcsaféket, és a szórólapot megnézve megállapította, hogy azon bizony nem az adott fék szerepel. Az Deore-LX-es kérdésed számomra nem teljesen világos.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Ferdzsoo
addikt
Mondjuk az hogy mi van a képen szerintem nem mérvadó, sok helyen mondják hogy a kép csak illusztráció. Hány helyen van az hogy nem is pont az a cucc ami a képen. Arról meg nem is beszélek hogy a kép a szórólapon kb akkora a fékről mint a mutatóujjamon lévő köröm, szóval abból megállapítani...
Szerintem megkérdezte..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
venember83
nagyúr
Stroker Trail vagy Juicy 5? mindkettő gyári tárcsával
SID-re max. 160-as vagy 180-as tárcsa? 65-70 kg vagyokKöszönöm.
Aktív témák
- Tárhelykirály SD memóriakártyát prezentált a Western Digital
- Villanyszerelés
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Táblagép kíséri a Redmi Turbo 3-at
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Autós topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- iPhone topik
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy TAB S9 Ultra 12/512GB 5G VADONATÚJ BONTATLAN eladó!
- GAMER PC - RTX 3060 12GB - i5 10400F/11400F - 16GB 3000MHZ DDR4 - 240GB SSD - 500GB HDD
- Dell Latitude 7370 13col FHD IPS, M5-6Y57, 8GB DDR3, 128GB SSD,Újlenyomatolvasó/Win11
- Latitude 5420 27% 14" FHD IPS, i7-1185G7 Iris Xe G7 16GB 512GB NVMe IR kam gar
- Fehér Lenovo GAMING3 NVIDIA RTX 3060 6gb i7-12650H 16gb ram 500gb ssd FHD 165HZ windows1