- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
Hirdetés
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
SGF24 - Befutott a Monster Hunter Wilds legújabb előzetese
gp Az új rész jövőre érkezik, ennél pontosabb dátumot nem kaptunk még sajnos.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jerry311
nagyúr
E?Link[L]
-
jerry311
nagyúr
válasz mephi666 #11441 üzenetére
Szövegértéssel problémák vannak...
A beiratkozáshoz nem kell orvosi alkalmassági. A jogosítvány megszerzéséhez/kiadásához továbbra is szükséges.
(#11446)
El nem kerülném az autópályát. Gyors, egyszerű, nincs szembeforgalom (nem előz szemből paraszt senki), nincs kereszteződés (nem kanyarodik ki eléd a trágyás traktor). Ha nem tetszik a sebesség akkor meg simán beállsz egy kamion elé vagy mögé 90-re.
A pályadíj egy másik kérdés...[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
válasz mephi666 #11450 üzenetére
Azt mondjuk nem értem miért említik az orvosi alkalmasságit, mert az eddig sem kellett a beiratkozáshoz. Talán a gyakorlati órák megkezdéséhez, de ebben sem vagyok biztos.
Egyébként van több ország, ahol orvosi alkalmasságot csak X év felett kell orvos által igazolni, egyébként az állampolgár felelőssége. Persze jól a szabályok és törvények szigora miatt nem is szoktak kamuzni magukról az emberek, mert egy balesetnél úgyis megvizsgálják az alkalmasságot. Ha kiderül, hogy mégsem alkalmas, akkor simán számíthat duplázott büntetésre... -
jerry311
nagyúr
válasz sketchifun #11454 üzenetére
A2
Legfeljebb 35kW teljesítményig, de legfeljebb 0.2kW/kg teljesítmény, tömeg arányig. 18 éves kortól lehet megszerezni.0.2kW/kg fölött már csak az A korlátlan van.
20 éves kortól bejegyezhető, amennyiben már legalább 2 éves az "A2" kategóriás jogsi. Egyébként min. 24 év. -
jerry311
nagyúr
válasz sketchifun #11456 üzenetére
Jól látod a helyzet. A korlátlan jogosítványod legkorábban az A2 megszerzésétől számított 2. év után lehet vagy 24 éves korodtól, amelyik előbb bekövetkezik.
degu
Ne legyél már ennyire sötét!!!
30 óra
580 km
Segítek még egy kicsit: 19.33 km/h átlagsebesség, ami simán megvan. Sokévi átlagom a reggeli és esti dugóban Káposztásmegyer és Kőbánya közt ~28 km/h. -
jerry311
nagyúr
Még mindig nem az igazi...
30 óra és 580 km a kötelező. A kettő csak együtt érvényes.
A közlekedési morált meg a lebukás veszélyének növelésével lehet javítani, nem a büntetés mértékének emelésével.
Ha az önkéntes rendőröket is, meg a 130-nál gyorsabban autópályázókat is büntetnék mint a szél, ilyen 80% fölötti lebukási eséllyel, akkor rögtön elfogyna mindkettő... -
jerry311
nagyúr
válasz Dyrtyho #11487 üzenetére
Neked pontosan mi a bajod? Jól van összerakva minden odabent?
30 óra és 580 km, ez kb. 20 km/h-s átlagsebességet jelent. Simán megvan. Hosszútávon, a legnagyobb dugókat is beleszámolva, volt 28 km/h-s átlagom Budapesten, mert naponta ingáztam 18 km-t, nem nehéz kiszámolni, hogy ez kb 38 percet jelentett. Még 5 perc és megvan a 20 km. Ez az egyik.
A másik, ha eddig el lehetett csalni, akkor ezután is. Senki, soha a büdös életben nem kérdőjelezte még meg a napló tartalmát. Ha benne van, hogy vezettél és aláírta az oktató is meg a tanuló is, akkor az úgy történt. Az ellenkezőjének bebizonyítása macerás, nincs erre kapacitása az NKH-nak.
-
jerry311
nagyúr
válasz Dyrtyho #11500 üzenetére
Nem olvastam el ujra, de emlekeim szerint oktober 1 utan indult tanfolyamokrol van szo.
degu
Aki 140-nel elhuz melletted annak kb. 15%-kal hosszab a fekutja mint neked.
Aki 40 helyett 50-60-nal megy annak 56% - 125%-kal tobb.
Szerinted melyik a veszelyesebb?
Autopalyan bevallalni nehany plusz metert vagy dupla fekuttal szaguldani 40-es ovezetben?
Ha autopalyan ertelmes kovetesi tavolsagot tart az ember, akkor kb. mindegy hogy 130 vagy 140.
Ha kifut asz auto ele egy gyerek (ami nem eselytelen 50 alatti korlatozasoknal) akkor viszont marhara nem mindegy, hogy 1x vagy 2x a fekut... -
jerry311
nagyúr
Nincs abban semmi félrevezető.
A fékút és a sebesség négyzetesen arányos egymással. Ez szimpla fizika.
2x sebességhez 4x fékút tartozik, ami 300%-kal nagyobb mint az eredeti fékút vagy ha úgy jobban tetszik, akkor az eredeti fékút 400%-a.
A sokévi átlag azt mondja, hogy egy átlagos gépjármű, száraz úton kb. 40 métert tesz meg míg százról nullára lassul, ebben nincs benne a reakcióidő, de azzal együtt is megvan 60-80 méteren.
Ebből kiindulva kétszázról kb. 160 méter lesz a fékút és kb. 210-210 méter a féktávolság (ugye reakcióidő alatt megtett út + fékút).
De ha nekem nem hiszel, elolvashatod ezt, eljátszhatsz ezzel vagy átlapozhatod a Fizika könyv mozgási energiáról szóló részét.Persze abban igazad van, hogy az autóvezetéshez csak 8 általánosról kell bizonyítvány, hogy az végig kettes vagy kitűnő, már nem érdekel senkit. Meg amúgy is, a végzettek felének fogalma sincs, hogy mit tanult és hogyan kösse a valósághoz.
-
jerry311
nagyúr
válasz molnarpeter #11542 üzenetére
Emlékeim szerint azt írták, hogy az október 1 után kezdődő tanfolyamokra érvényes.
-
jerry311
nagyúr
válasz Mici80 #11573 üzenetére
Csiganal szereztem 2 jogsit, (igaz lassan 10 eve hogy megvolt az elso), de azota is ajanlom oket mindenkinek.
Sok helyen vannak, sok idopontban, olcsok.
Ha nem tetszik a gyakorlati oktato, akkor masikat kell keresni. Lehet nekem volt csak szerencsem ketszer is, de mindket oktatom hetkoznapi, ertelmes ember volt. Semmi uvoltozes, hulyezes, stb. Jol el is beszelgettunk minden oran. Ezek alapjan en meg mindig ajanlom oket.
Hugom masik iskolat valasztott, nem irom le a nevet mert nincs jelentosege, mert a gyakorlati oktatoval volt gond. Kb. 8-10 ora utan keresett masik oktatot, mert az elso bunkozott is, meg kesett az orakrol (egyszer el sem ment) es meg le is tagadta. Masodik oktatoval siman behozta a lemaradast es szepen, jo hangulatban megtanult vezetni. -
jerry311
nagyúr
válasz Bati0501 #11581 üzenetére
A vizsgan egyes mozdulatok jol elnagyoltak, hogy avizsgabiztos is eszre vegye, hogy te beleneztel a tukorbe.
Vagy mondjuk jobbkezesnel jobban lassitasz mint kellene. Az egyik vizsgautvonalon volt egy jobbkezes, ahol nem voltak hazak a sarkon. Teljesen jol be lehetett latni, hogy kell-e elsobbseget adni vagy sem. Megis lassitani kellett...
Ilyenek a szellem vasuti atjarok is, amikor az utrol lehet latni a sinek veget 3 meterre az aszfalt szeletol. A vasuti fenyjelzo pedig evek ota nem mukodik, a belsejet mar reg kiloptak... Ott soha a budos eletben nem fog vonat jonni. Mindenki athajt rajta megallas nelkul. KRESZ szerint meg ugye vasuti atjaro, nem mukodo fenyjelzovel, tehat kotelezo megallni es meggyozodni, rola hogy nem jon vonat. Vizsgan nem allsz meg: buko. Hiaba lathato, hogy ott legfeljebb akkor lesz vonat ha daruval odateszik arra a 8 meter sinre... -
jerry311
nagyúr
válasz mephi666 #11613 üzenetére
Nem kell ahhoz telefon...
Mellesleg sosem értettem azokat, akik szerint az öv kényelmetlen. Szerintem sokkal kényelmesebb, mint egy tolószék.Más...
Nemrég volt itt téma, hogy fékkészenlét, meg ilyenek és gyorsan megáll az autó.
Aha. Persze. [link]
Mennyi is volt itt a legnagyobb sebesség?[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
válasz mephi666 #11615 üzenetére
A vadállat ilyen, színe általában jól beleillik a környezetbe. meg hát itt még egy kis irtás sem volt az út mellett, hogy adjon egy kis időt...
Ha jobban megnézed, a sárga kabát már látszott a parkoló autó ablakain keresztül. Akár el is lehetett volna kerülni a balesetet.
-
jerry311
nagyúr
válasz mephi666 #11617 üzenetére
Szerintem, elvárható bármely járművezetőtől, hogy szemmel tartsa a környezetét, felismerje az szerencsétlen helyzeteket és már akkor cselekedjen, mielőtt abból balesetveszélyes helyzet lesz. Így még egy hirtelen fékezés vagy irányváltás is elkerülhető, tehát a többi közlekedő is kevésbé veszélyeztetett, mert nincs mitől megijedniük.
A zebra megint egy másik kérdés. A zebrán közlekedő gyalogosnak elsőbbsége van, a zebrához közeledő járművezetőnek, pedig elsőbbségadási kötelezettsége. Tehát olyan sebességgel kell megközelítenie a gyalogátkelőhelyet, hogy szükség esetén elsőbbséget tudjon adni. Ez ugyanolyan egyszerű, mint hogy egy sarokházakkal körbevett jobbkezesbe sem ezerrel hajtunk be.
A gyalogosokat érintő része, hogy elméletileg nem indulhatnak el, amíg meg nem győződtek az átkelés biztonságosságáról. Ettől függetlenül nem járható út, hogy az autós nagy sebességgel közelíti meg a gyalogátkelőhelyet, mert akkor a gyalogos nem indulhat el. Bírói joggyakorlat azt mutatja, hogy az autósnak akkor is nagyobb a felelőssége, ha a gyalogos nem nézett körül.
A kerékpárosokat érintő része, hogy a zebrán tekerőket fékezés nélkül el lehet ütni. Legalább is ezt a következtetést kellett levonnunk egy kerékpáros barátomat elmarasztaló határozatból. Ha tolta volna a kerékpárt, akkor már az autós húzta volna a rövidebbet. (Szerencsére csak anyagi kár keletkezett.) -
jerry311
nagyúr
válasz Bati0501 #11619 üzenetére
Biztos én leszek a hülye, de hiába egyirányú egy utca én mindig mindkét irányba nézek. (Az ördög nem alszik! Ezért karikás az anyós szeme! ) Sőt, gyalogosként még akkor is szétnézek ha nekem van zöld. Láttam már ilyen balesetet közvetlen közelről. Köszönöm nem kérek belőle, inkább vigyázok magamra, más úgyse...
Mi az hogy jobbra figyelt, meg balra figyelt? Meg jön e szemből valaki? A kép statikus részeit ki lehet zárni, azzal kell foglalkozni ami mozog. Azért mert a jobbról jövő nőre fordít egy kis figyelmet, még ugyanúgy érzékelnie kell, ha valaki jön szemből is és arra is reagálni kell. Az nem mentség, hogy nem oda figyelt. Miért nem?
-
jerry311
nagyúr
válasz Mici80 #11627 üzenetére
Én hallottam egy emberről, aki 40 éve láncdohányos és teljesen egészséges, a másik tízezer aki csak 20 évig dohányzott és abbahagyta az mind meghalt már. Ha tovább szívják, még biztos ma is énének.
Estem 40 km/h-val biciklivel. Védőfelszerelés nélkül. Elég kellemetlen volt, pedig nem kellett foggal arrébb raknom egy kormányt és utána kifejelnem egy szélvédőt, hogy aztán végre az aszfalton lehessek. Nem fogom kipróbálni 90-nel (vagy többel) a fenti nehezítésekkel együtt.
Arról elárulnál még részleteket, hogyan nyomja el a veséket a biztonsági öv, ami elöl van, a vesék meg hátul? Ez a rész sokkal jobban érdekelne, mint a 10000:1 túlélési esélyű ágyúgolyó mutatvány.
-
jerry311
nagyúr
válasz máyköl #11634 üzenetére
Hat akkor nem kell autoba ulni.
Igazabol engem egeszen addig nem erdekel masok hulyesege, amig csak magukat veszelyeztetik vele.
De, amikor mar tobb mint 1 ember ul az autoban, akkor ott mar mas is veszelyben van.
Lehet hogy nem repulsz ki az autobol, csak eppen atesel a masik emberre. Szerencses esetben nem lesz nagyobb bajotok. Kevesbe szerencses esetben az szenved sulyos (esetleg maradando) serulest vagy hal bele, aki nem volt bekotve. Sajnos, repulhet ugyis az ov nelkuli ember, hogy tuleli a balesetet, de cserebe megoli az (egyik) utast vagy maradando serulest okoz neki. Ilyenkor biztosan kenyelmesebb lesz egyutt elni a tudattal, mint bekapcsolni az ovet.
Semmivel sem jobb a helyzet ha valaki a hatso ulesen utazik ov nelkul. Ilyenkor siman elofordulhat, hogy az elotte utazot ulessel egyutt paszirozza a biztonsagi ovbe, ezzel csokkentve mindkettojuk tulelesi eselyeit.A masik fele, meg hogy mindenkit hazavarnak. Teged is. Lehet egy kisebb balesetnel csak nyilik a lufi es megrant az ov. Ja nem rant meg mert nincs bekotve, felkenodsz a lufira, de le is csuszol rola es lefejeled az A oszlopot vagy a szelvedot es hozzak a fekete zsakot.
De hat ha teged idegesit az ov, akkor bizz a szerencsedben.
-
jerry311
nagyúr
válasz FerNandor #11668 üzenetére
Ha csak azt nézzük, hogy C tanulás közben nagy autót vezetsz, akkor máris több gyakorlatot szerzel, mintha csak D-t.
A másik fele, meg, hogy a D vizsga 2x 45 perc és csak 1x 10 hibavonal. Akinek nem megy, az úgyis megbukik, tehát kell a gyakorlat.
A harmadik része a dolognak a PÁV 2.
Igazából én ezzel kezdeném, mert ha ez nincs akkor hivatalosan buszvezető sem lesz sehol az ember. -
jerry311
nagyúr
válasz Dyrtyho #11786 üzenetére
Valaha réges-rég egy messzi messzi galaxisban...
Volt egyszer egy 10+20 vizsgarendszer, ahol 10 órarutinjárműkezelés és sikeres vizsga után lehetett 20 órát vezetni forgalomban, majd abból is levizsgázni.
Elméletileg.
Gyakorlatilag meg oktatótól és tanulótól függött, hogy mikor kezdtek forgalomban vezetni. -
jerry311
nagyúr
válasz Dyrtyho #11816 üzenetére
En egy fillert nem adtam egyik vizsgabiztosnak sem.
2 jogositvanyhoz 4 vizsga kellett. Ebbol egy bukas az en szamlamon van, egy meg a vizsgabiztos parasztsaga (oktato szerint is), de hat ez van.
Ha barmelyik vizsgaztato kert volna kenopenzt, akkor adtam volna, persze hangfelvetellel egybekotve, aztan irany a rendorseg. -
jerry311
nagyúr
válasz tatabánya #11820 üzenetére
Ha valaki nem kepes megtanulni ugy vezetni, hogy atmenjen, mondjuk az 5. vizsgan, amire mar 2 vizsgabiztos ul be, pont hogy kiszurjek a pofara vizsgaztatast, akkor annak nem kell vezetni. Ennyi. Pont. Vege.
Ez kb. olyan egyertelmu es elfogadott kellene legyen, mint hogy aki nem tud megtanulni egy nyelvet az nem kap nyelvvizsgat vagy ha a kepessegi nem engedik, akkor diplomaja sem lesz az embernek.Olyan meg nem letezik, hogy mindenki hibas, csak a tanulo nem. Ha mindenki mas huje csak en vagyok helikopter, akkor lehet hogy nem a mindenki massal van gond.
-
jerry311
nagyúr
válasz tatabánya #11823 üzenetére
Kepzeld eloszor vegig a szuleid kezeben vagy, toluk fugg a sorsod. Aztan meg a tanaraidtol vizsgaztatoidtol es vegul a fonokodtol, de ha netan sajat vallalkozasod van, akkor meg a megrendeloidtol es a beszallitoidtol.
Deal with it!
Vagy eppen a valasztott orvosod kezeben vagy. Tenyleg, megnezted mar, hogy kettes vagy kituno diplomaval vegzett?Kizart dolog, hogy mindenkit megbuktatnak elsore, legfeljebb magasabb a lec es kevesebben mennek at elsore. Ha meg azt nezem hany videki rokontol, barattol hallottam, hogy a budapesti kozlekedes remalom, es nem mernek vezetni benne, akkor azert ugy erzem meg mindig alacsony az a lec. De nem kell agodni, ugyanez van Angliaban is. Kisvarosok (80-150k lakos) vezetoi irtoznak a nagyobb millios varosoktol es azok forgalmatol. Nemelyiknek mar az autopalya is feler egy urutazassal.
-
jerry311
nagyúr
Nincs egereszes, erintokepernyon raboksz a helyes valaszra aztan megy a kovetkezo kerdesre. A valaszok legalabb 5 centire vannak egymastol, szoval meg csak nem is konnyu mellebokni egy masik valaszra.
Meg apam is siman levizsgazott 58 evesen a szep uj szamitogepes rendszerben. (most csinalt motorjogsit, egyebken 40 eve vezet) Eleteben nem hasznalt szamitogepet (na jo a C64-en megtanult betolteni maganak par jatekot de ott vege, egerhez sose nyult), igaz erintokepernyos telefonja van 2-3 eve.
-
jerry311
nagyúr
Rendes PC az, de a vizsgazo csak az erintokepernyot latja, meg a vizsgaztato szoftvert.
Ha 5 evenkent ujra kene vizsgazni, azt csak egy ujabb lehuzasnak tekintene minden autos, ami megy a tobbi melle. Orvosi alkalmassagi, illetek a lejart jogsi cserejeert, teljesitmenyado, vizsga, stb.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen