- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
- Azonnali processzoros kérdések órája
- A Palit fekete VGA-szörnye nem kér a színes pislákolásból
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Asztrofotózás
- Hobby elektronika
- Bluetooth hangszórók
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
ma Több lesz kívül a változás, mint belül.
-
Limitált ideig már kipróbálható a The Alters PC-s verziója
gp A 11 bit studios különleges túlélőjátéka konzolokra is megjelenik majd.
-
PROHARDVER!
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
#71562240
törölt tag
válasz schawo #39621 üzenetére
Ha jól értem, most van két szteró erôsítôd és két pár hangdobozod. Akkor már miért nem szub és center rákapcsolásán gondolkodsz a megveendô sztereó erôsítô egy-egy csatornájára? (No persze ez sem ideális, én akkor már inkább monoblokkban gondolkodnék, lehet azt olcsón is kapni, akár valami kit jellegût.)
Mindazonáltal én ezt az ügyet hagynám inkább, mert minek? A (surrounddal kiegészített) sztereód általam sejtett színvonala sokkal magasabb annál, hogy most házimozi célra ilyen szintû cuccokkal különösebben javítani tudnál a házimozin, akár egy center és szub beillesztésével, hát még ha csak egy centert illesztesz be. Halottnak a csók. Ha jól értem a helyzetet.[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
-
#71562240
törölt tag
válasz schawo #39639 üzenetére
Akkor csináld azt, amit elôször gondoltál, aztán szabályos idôközönként cserélgesd a félig használt sztereó erôsítôben a használt csatornát. Illetve, mint mondtam, én ez esetben inkább monoblokkot használnék. Illetve, mint mondtam, én bele se vágnék, hanem hasznosabbra költeném a pénzt, illetve eladnám az otthon porosodó felesleges centert. De tény, hogy én se vagyok házimozis ember.
Mindazonáltal, ha olyan filmeket néznék, amikhez házimozi szükséges, akkor nem hagynám ki belôle a szubot - mondom ezt persze puszta gonoszságból hiányérzetkeltés végett.
[ Szerkesztve ]
-
contaxg
veterán
válasz schawo #39692 üzenetére
A 32 bites Core2-ők nem igazán kompatibilisek az integer móddal. Erre érdemes odafigyelni.
Ha nyerek a lottón ilyen dobozaim lesznek...
A jó zenehallgatáshoz nem feltétlen kell minőség. Az egy intellektuális kaland, amit mindenki a saját szintjén élhet meg. A hifi egy eszköz ami ezt az élményt fokozza, de nem feltétlen szükséges hozzá.
-
contaxg
veterán
válasz schawo #39699 üzenetére
Nem kell ehhez Pro szerintem, jó a sima Macbook is (ami talán 3. generációtól lett 64 bites?) Nekem furcsán 32 bites az öregebb Macbook, de valamiért ráment a 64 bites rendszer, de az integert így sem tudja. Teljesítményben tényleg bőven elég a Core2, de érdemes olyan rendszert venni amin már a következő OS, a Maverick is el tud futni.
"As of its beta release, OS X Mavericks is compatible with all Macs that are capable of running OS X Mountain Lion. That includes iMac models from mid-2007 or later, 13-inch aluminum MacBook models from late 2008 or later, 13-inch MacBook Pro models from mid-2009 or later, 15-inch and 17-inch MacBook Pro models from late 2007 or later, MacBook Air models from late 2008 or later, and Mac mini, Mac Pro and Xserve models from early 2008 or later. The models must also have at least 2 GB of memory, 8 GB of available space and Mac OS X 10.6.7 Snow Leopard or higher in order to install OS X Mavericks."
[ Szerkesztve ]
A jó zenehallgatáshoz nem feltétlen kell minőség. Az egy intellektuális kaland, amit mindenki a saját szintjén élhet meg. A hifi egy eszköz ami ezt az élményt fokozza, de nem feltétlen szükséges hozzá.
-
-
contaxg
veterán
válasz schawo #39709 üzenetére
Az összes laptopom az elmúlt 13 évben szétesett 3-4 év alatt, de a 2007 tavaszán vett Macbook még mindig vidáman megy. Ezért is mertem vennie a gyereknek egy 2007-est használtan, amiben jobb a videokari. Azért beújítottam egy Gigabyte z77n-Wifi-t, biztos ami biztos. alapon. Nem tudom, hogy a táptól vagy mitől, de szerethetően szól. Fejhallgatóról hallgatva kellemes, meleg(?) karaktere van, de csak Ubuntuval és Winnel próbáltam még. Lusta voltam atcipelni a nappaliba
[ Szerkesztve ]
A jó zenehallgatáshoz nem feltétlen kell minőség. Az egy intellektuális kaland, amit mindenki a saját szintjén élhet meg. A hifi egy eszköz ami ezt az élményt fokozza, de nem feltétlen szükséges hozzá.
-
eclipse006
őstag
-
#71562240
törölt tag
válasz schawo #39755 üzenetére
"A tojástartó teljesen tervszerűtlenül és random szórja a különböző frekvenciákat..." Inkább jellemzően nyeli, csillapítja, csökkenti. Valóban eléggé tervszerűtlenül működik, de nem elsősorban szórja, hanem inkább csillapítja, nyeli a frekvenciákat, és ami keveset random módon szór, általában az a szórvány is előnyösebb, mint az eredeti "szóratlan" hanghullám, ami tojástartó nélkül csillapítatlanul visszaverődik a sima falakon. "...anyaga miatt rezonanciára hajlamos." Anyaga miatt kifejezetten antirezonáns jellegű, az más kérdés, hogy viszonylag vékony anyagú, jó lenne ha vastagabb anyagú lenne, de a "levelestészta-szerű" papír anyaga révén éppenhogy antirezonanciára, rezonanciacsillapításra hajlamos elsősorban. Bizonyos frekvenciákat elég jól kiöl, más frekvenciákra kevésbé hat, de az nem jellemző, hogy más frekenciákat pedig kiemelne. Nem igazán van "sajáthangja" a tojástartónak. Érdemes a kísérletezésre, mint gyakorlatilag ingyen hozzáférhető eszköz, - kérdés, hogy adott helyen adott elhelyezésben mennyit javít, de rosszabb biztos nem lesz tőle a helyzet, vagy legalábbis ahhoz nagyon abszurd, értelmetlen módon kell használnuk, hogy rontsunk vele a helyzeten.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz schawo #39757 üzenetére
Az a fontos szerintem, hogy Kis Tücsök, ha már úgyis nekiállt a használatának, ne dobja el eleve, hanem inkább végezzen néhány kísérletet, összehasonlítva az akusztikát különböző logikusnak tűnő tojástartó elhelyezések, és a tojástartó nélküli állapot között. Az ő konkrét szobájában.
Nekem a kísérletes tapasztalataim is pozitívak szoktak lenni a tojástartóval, több lakóhelyen is. (Nem éltem soha tojástartós falak közepette, hanem csak a kísérletek idejére tettem őket ide-oda, majd leszedtem őket, és próbáltam hasonló eredményt elérni esztétikusabb eszközökkel. ) -
gorbep
senior tag
válasz schawo #39803 üzenetére
Hát ennek is szép az ára!
Még a firefly 808 a legolcsóbb, még az árgép is előkerült....
Bajnokpityu: mitől rosszabb a hang? Elméletileg jobbnak kellene lennie...... ennyire szar a szimmetrizáló trafó?? És a romlást nem kompenzálja a szimmetrikus kábelezés minősége?
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
bajnokpityu
félisten
válasz schawo #39812 üzenetére
Nálam ment akkor is,amikor volt digitrafó a jelútban,és akkoris, amikor nem. én is tévedésből próbáltam ki
Az lehet, hogy valamivel még össze van kötve a digi aljzatod hideg pontja. pl az analógéval,és így rövidet zár.
pár napja, irtam a nagy felfedezésről,hogy mitől lett jobb a mac hangja. no,nem a direkt, és nem az integer mód volt, ezt ugyanis tabla sem támogatja. Arra olt jó ez az infó,hogy szétnéztem,ki milyen usb-spdif átalakítót gyárt manapság, még nem találtam olyan komolyabb példányt, ami tudta volna.
[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
-
blattida
nagyúr
-
contaxg
veterán
válasz schawo #39868 üzenetére
Akkor a parhuzammal élve én en egy szalonspiccre hajtó alkoholista vagyok és csak röhögök azokon akik a "borivast" nemes jelzök mellett végzik és közben csupan pancsolt szarokat nyalogatnak.
[ Szerkesztve ]
A jó zenehallgatáshoz nem feltétlen kell minőség. Az egy intellektuális kaland, amit mindenki a saját szintjén élhet meg. A hifi egy eszköz ami ezt az élményt fokozza, de nem feltétlen szükséges hozzá.
-
Parson
addikt
válasz schawo #40117 üzenetére
Olvasd el jobban, mit irtam, mert nem azt amire ezt a választ irtad.
(#40118) kammerer -> pedig pusztán az analóg és a diszkrét jelrendszerekről van szó... semmi egyébről. Mindegy, nem volt célom egy vita elinditása. Inkább csak egy aprócska érdekesség a mai világban.
[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
válasz schawo #40127 üzenetére
1. Én csak elméletről beszéltem, nem gyakorlatról.
2. Más az amikor már a forrás is veszteséges és más az amikor erre csak utólag kerülnek rá veszteségek a folyamat során.
3. Végeredményben persze mit se számit az egész, mert már eléggé finom különbségekről beszélünk, amikhez vájfülűként sem nagyon tudsz mit szólni, ezért irtam, hogy megtévesztő maga a kijelentés - nem nekem, hanem annak, aki nem ért hozzá.[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
andorra
őstag
válasz schawo #40210 üzenetére
A memóriába pedig teljesen ugyanaz kerül flac, és a wav párja esetén egyaránt.
Ez csak akkor igaz, ha elfogadjuk azt az állítást, hogy a Flac az valóban tökéletesen veszteségmentes. Kammerer ezt eleve nem fogadja el. Ha neki van igaza, akkor nem ugyanaz kerül a memóriába wav és Flac esetén. Tehát ennek a hangsúlyozása (mivel már másodszor írtad le) nem magyarázat, mert olyasmit állít, ami a veszteségmentességből mindenki számára logikusan következik.
Az viszont igaz, hogy az Mp3-al valóban más a helyzet.[ Szerkesztve ]
-
shalafi66
veterán
válasz schawo #40210 üzenetére
Ezt most hirtelen nem tudom ellenőrizni, de nagyon homályosan arra emlékszem, hogy Wave fájlok lejátszásakor is eltérő dinamikus viselkedés volt mérhető különböző programok esetében.
(#40221) Ba cy lus
Előbb azt kéne kideríteni, hogy van-e és konkrétan mi a különbség, utána lehet gondolkodni, de addig ez csak találgatózás.(#40182) blattida
A hangszórójavítók 99%-a nem tudja ellenőrizni semmilyen méréssel a munkáját, minimális a valószínűsége, hogy épp náluk lenne ilyen lehetőség, amikor éveken keresztül a legócskább kínai alkatrészekkel dolgoztak. Ha tudták volna mi volt ennek a következménye (elrontott hangszórók tömkelege) akkor valószínűleg kerestek volna más opciót. Dehát valahogy nem tűnt fel nekik.[ Szerkesztve ]
12" 180/280W 8Ω PA hangszóró 98dB@1W https://hangszoro.net/FSL1220 Vifa DX25TG magashangszóró készletről https://hangszoro.net/DX25
-
#71562240
törölt tag
válasz schawo #40264 üzenetére
Adjatok egy fix pontot...
Éppen írtam tegnapelőtt, hogy én is odatántorgok már a FLAC mint forrásformátum használatához, főleg ha a CD-nél magasabb felbontású fájlokon jutok hozzá zenéhez általa. Csak még majd meg kell találnom, hogy valami olcsó, de jó minőségű lejátszókészüléket kitaláljak a FLAC-lejátszáshoz.
-
andorra
őstag
válasz schawo #40317 üzenetére
Kettős fordítást kértem. Egyet egy fordító irodától, egy másikat egy ettől teljesen független fordító irodától. A fordítások eredményét egy harmadik, tőlük független fordító fogja egybevetni, Ha az eredmény szignifikáns, valamint a mi esetünkre értelmezhető, akkor válaszolok.
-
#71562240
törölt tag
válasz schawo #40363 üzenetére
Igen, emiatt óvatoskodtam az első mondatomban, mert végül is minden bizonnyal történnie kellett átkonvertálásnak, amivel nem értek egyet, ennek ellenére olyasmihez hasonlítottam "pozitívan" a hangfelvétel két verziója között ábrázolt különbséget, amivel pedig messzemenőkig egyetértek. Tehát azt valószínűsíteném, hogy a tárgyalt hangfelvétel második verziója egy kicsit "látszólag" olyan lett az első verzióhoz képest, mint ahogyan "valóban" más az SACD a CD-hez képest. Az interpolálást nem szeretem, a ténylegesen nagyobb felbontást ellenben szeretem - persze utóbbit is csak akkor, ha jó volt a hangmérnök és a stúdióberendezés. Ergo, valószínűsítem, hogy Sz. P. helyében én is elégedetlenkedtem volna, mert csak "látszólag" lett olyan a második verzió, mint amilyennek örültem volna, ha "valóban" olyan lett volna. Ugye érthető?!
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz schawo #40367 üzenetére
És PuMbA:
Én meg azt mondom, hogy a hangmérnökök dugják fel maguknak jó mélyre az összes ilyen szoftvert...
Megjegyzem, nálam ott kezdődik, hogyha stúdióban alkalmam van az ugyanarról a zenei eseményről hasonló árkategóriájú analóg és digitális felvevőkészülékkel egyidőben, párhuzamosan készült hangfelvételeket, mondhatni "mesterszalagokat" összehasonlítani, már akkor sírni van kedvem, és sopánkodni, hogy honnan hova jutottunk. Nekem már élni sincs miért.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz schawo #40369 üzenetére
Brrr. Hogy jelenthetne bármiféle EQ bármiféle előnyt?! No persze, az analógban ott van a kényszerű RIAA korrekció, hát persze az se fenékig tejfel, és persze a fázisviszonyokra sincs teljesen hatás nélkül. Az egy kényszer, de már csak a lemezvágásra (és persze az erősítésre) vonatkozólag, nem a hangfelvételben jelentkezik.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz schawo #40371 üzenetére
No nem feltétlen vannak EQ-zva, sőt, eleinte kifejezetten jellemzően nem voltak EQ-zva, eleinte még a sztereó korszakban sem. Lásd a sokat emlegetett (negyvenes-)ötvenes-hatvanas évek sok-sok, máig meg nem haladt hangminőségű hangfelvétele. A "rendes" "keverőpult" csak hangerőszabályzó potenciométerből áll, de a korrekt hangmérnök nem is használ keverőpultot, hanem úgy helyezi el a hangszereket és úgy mikrofonoz, hogy utána egyből a felvevőkészülékbe menjen a hang, - lehetőleg még a hangerőszabályozást is kiiktatva. Ma már persze az ilyesmi egyre inkább a legendák ködébe vész, kicsi a korrekt hangmérnökök aránya. (Mindez persze a zenei felvételeken volt jellemző, nem a popzenei felvételeken, sőt, éppen a popzeneipar felől szűrődött be a zenei felvételek gyakorlatába is a manipuláció megszokottsága.
(#40372) PuMbA Ó, a mikrobarázdás (sztereó) lemeznek rengeteg hibája van, és azt, vagyis a "vinil" hangminőségét összességében, minden paramétert figyelembe véve még esetleg számomra is (elvileg) meghaladhatják hangminőségben bizonyos digitális formátumok. Csakhogy én inkább a mikrobarázdás lemez helyett fejlesztettem volna újabb és jobb analóg formátumokat, és azok megették volna reggelire a mai legjobb digitális formátumokat is. Így lenne korrekt az összehasonlítás, nem a mai legújabb digitálisokat összehasonlítva egy hatvan éve nem fejlesztett formátummal, hanghordozóval. Én mindig elismerem persze, hogy a digitálisnak is vannak előnyei, de nem hangminőségileg, hanem praktikusságilag. Én pedig hangminőségmániás vagyok, és valóban a végsőkig kitartok (No pasaran!) - legalábbis a szöveg szintjén, merthogy ugyebár a gyakorlatban mit teszek, az megint más ügy.
[ Szerkesztve ]
-
andorra
őstag
-
#71562240
törölt tag
válasz schawo #40376 üzenetére
Nem bfejezem, inkább helyettesítem: Nem ment el a kiadóba masterelésre! Jellemzően ugyanaz a hangmérnök készítette ugyanott a masterelést, már ha kellett egyáltalán az adott folyamatban masterelni, illetve a jobbak lehetőleg eleve úgy készítették a felvételt, hogy ne legyen rajta mit "masterelni" a kényszerű RIAA korrekción kívül. Az csak az újabb korok (popzenéből eredő) divatja, hogy itt-ott-amott készítgetik a felvételeket, aztán meg mások emitt-amott még eljátszogatnak vele ("masterelik") a saját szájuk íze szerint, és ezt még sokszor úgy is állítják be, hogy "feljavítják". Az egy utólagos jelenség, hogy megjelentek és szakosodtak a mastering mérnökök, az "én időmben" az ilyenek jutalma a defenesztráció lett volna a prágai vártoronyból.
Szerk.: Megjegyzem, az "én időmben" a hangmérnök odament a vágómérnökhöz a lemezgyárba, és együtt készítették a matricát, megegyezvén, kompromisszumra jutva egymással, hogy hogyan lenne jó, és abból mit lehet megvalósítani technikailag, lehetőleg úgy, hogy ne csak egy eszmei lemezjátszón, hanem a zenehallgatóknál levő valós lemezjátszók többségén le lehessen játszani aztán a lemezt.[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz schawo #40380 üzenetére
Kammerer első tétele: Minden beépített alkatrész, minden elvégzett manipuláció árt a hangminőségnek.
Tehát csak annyi alkatrész és csak annyi manipuláció megengedett, amennyi kényszerből elkerülhetetlen az adott technológiában.
Az ideális "készülék" és "hangfelvétel" tehát a nulla alkatrész és nulla manipuláció, vagyis az ideálisan szélmentes és egyéb zajoktól is teljesen mentes szabad pusztaságban ideális zenészek által ideális hangszereken előadott eredeti hangverseny. Ennél lejjebb én nem is adhatom!(#40378) bajnokpityu Már miért lenne kötelező hangfelvételkor a lábdobot EQ-zni, és miért lenne minden zenében például lábdob?
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz schawo #40383 üzenetére
"Az EQ nélküli lábdob sok-sok évtized óta borzalmas. Szerencsére erre már nagyon régen rájöttek." Már amilyen célra, már akik. Egyébként lábdob-felvételtechnikailag is jellemzően teljesen más a zene és más a popzene, illetve a kettő határán a rockzene, amely akár felvételtechnikailag is sokszor jelent határt a két irány között - vagy éppen teljesen külön irányt.
Felhívom a figyelmet, hogy az ezirányú beszédem helyesebb interpretálásához érdemes azt a gondolkodási irányt követni, hogy a hangfelvételtechnika kezdeti logikái elsősorban a zenék minél korrektebb felvétele és megosztása érdekében fejlődtek ki, és csak később vált uralkodóvá a popzenék irányította "hangfelvételitechnikaipar", amelynek teljesen mások a logikái-eszközei (ott "kell" a lábdobot EQ-zni), és ezek a logikák-eszközök sajnos sok helyütt eluralták a zenék felvételezését is. Zenék felvételezésénél általában nem kell a lábdobot EQ-zni, mert a hangszer valós hangjára kíváncsiak a zenehallgatók, és ez általában visszaadható helyes mikrofonozással. Ha a felvételtechnikai és hangszers összkörülmények olyanok, hogy nem oldható meg pusztán helyes mikrofonozással, akkor esetleg, óvatosan nyúlnak az EQ-zás eszközéhez - az ideális hangmérnökök.[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz schawo #40387 üzenetére
Jó, persze, ez egy sokváltozós egyenlet, de még mindig szerintem "túlzottan" a popzenei logika felől közelíted-közelítitek meg a "lábdob ügyet". Ha zenék hangfelvételéről van szó, egész nagyzenekarokat, kórusostól, üstdobostól, orgonástól, cintányéros cudar világostól cakkompakk képesek a "hagyományos", "audiofil" hangmérnökök összesen akár két (!!!) mikrofonnal, vagy három-négy-öt mikrofonnal felvenni, és ehhez megvannak az ésszerű és a gyakorlatban is bevált indokaik. Ott hogyan EQ-zol bármilyen hangszert? Igaz, erre meg én mondom azt, ne gondold, hogy én az ilyen kevésmikrofonos felvételtechnika végtelen híve vagyok, általában jobban szeretem a sok mikrofonnal készített, közelmikrofonozott felvételeket, éppen a mikrofonok rendkívüli tökéletlensége, képességeik behatároltsága miatt - és megmengedem, ilyenkor éppenséggel van alkalom a lábdob (üstdob, orgona...) szintjének emelésére is, amit én sem utasítok minden határon túl, eleve el.
Azt persze én is elismertem és elismerem, hogy vannak helyzetek, amikor az EQ-zás elkerülhetetlen, vagy én inkább úgy mondanám, hogy több előnyt nyújt, mint amennyi kárt a hiánya okozna - már amióta egyáltalán létezik olyan eszköz, hogy EQ, egyáltalán keverőasztal hangerőszabályzóval. Ti eleve olyan logikáról beszéltek, amikor a hangszerek külön vannak mikrofonozva, márpedig a zenék felvételénél ez inkább ritka, mintsem jellemző. -
Peti66
senior tag
válasz schawo #40392 üzenetére
Kérek engedélyt... Akkor, "mi autóhifisek" is bátran nyúlhatunk az Eq-hoz
De, melyikkel csapjunk szét a lovak közt grafikussal vagy parametrikussal....[ Szerkesztve ]
Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Épített szépség - I9-13900K - 3080 Ti - 32GB
- Airpods Pro 2 Lightning /// Apple Garancia 6 Hónap + SZÁMLA
- AirPods Pro 1 MagSafe Charging Case /// Számla + Garancia
- Samsung Galaxy Buds FE Fekete Fülhallgató /// Bontatlan // Számla + Garancia
- Corsair Vengeance RGB DDR5 64 GB 6000 MHZ ( 2x32 ) FEHÉR /// ÚJ // Számla + Garancia