- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- RAM topik
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Projektor topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- A Palit fekete VGA-szörnye nem kér a színes pislákolásból
- Samsung LCD és LED TV-k
- Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Milyen processzort vegyek?
Hirdetés
-
Költséghatékony 4K-s monitorokkal adott magáról életjelet az AOC
ph A 68,58 cm-es, pszeudó-10 bites páros megelégszik a 60 Hz-cel, de azt dinamikusan variálhatja, és a fedélzeti I/O-ja sem olyan rossz.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Anime adaptációt kap a Guilty Gear Strive
gp Részleteket egyelőre nem kaptunk, a teljes leleplezsére jövő hónap elején kerül sor.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
GumisPeter
senior tag
Szeva!
Szóval a 4 évszakos nem sokat ér, ámde ha ragaszkodsz hozzá, akkor inkább a Good Year gumiját vegyed.
Barum/Matador nagyon gyatra minőség, ez hosszú távon nem jó vétel.
A Good Vector 5 nálam 22,5 lenne.
Pirelli P2500 19250- lenne 27500- helyett.
Ha találsz valakit, aki el tudja számolni, akkor ebből még lejön az áfa, igy cca ott vagy árban, mintha azt a gumipótló izét vetted volna.
Rengeteg garanciális probléma társul a Barum/Matador mellé, ezért nem is foglalkozom vele. Ha mégis valami olcsóbb felé menekűlnél, akkor inkább a Debica.
Debica Navigator 11950- lenne.
Debica Frigo téli! 13500- ft .
ÜdvGumik Felnik Adás-Vétel ***0630-326-3600 *** SmartCar 1025 Bp Kapy út 33.
-
GumisPeter
senior tag
Szeva.
Elsőként egy titkot elárulok: Nem azt árulom, amit raktáron tartok, mivel akkor cca: 600000m2 raktáramnak kellene lennie, ha mindenből lenne minden méretem.Ezeknek nagy része rendelésre 1-2 órán belül kiszállitásra kerül.Igy nagyon nincs értelme az alapméreteken kívűl beraktározni.
Ha valaki ment már ilyen gumival,tudja miről beszélek.Ha nem hiszi és nem tudom rábeszélni az értelmes megoldásra, semmi gond, beszerzem.
Ha megnézed igen kicsi a piaca ennek a 4 évszakos guminak.
Hogy miért gyártják??
Mert van egy szűk réteg akinek ez eladható.
De alapvetően nem a mi országunk a húzó piac ezen a téren.
Európában alig van olyan hely , ahol ezeket ki lehet használni, viszont ahonnan az 5let származik, az államokban vannak olyan területek, ahol a tél 10-15 'C jelent.
Ezt sokan ugy értelmezik, hogy a mi éghajlatunk is belefér.
Pedig nem...
Szerintem ez annak jó választás, aki télre leteszi az autót, majd tavasszal előrántja és bevásárlásra használja a verdát.Mert ezekkel jót autózni nem lehet.
De ha ez kell valakinek, semmi akadálya, meghozom.
ÜdvGumik Felnik Adás-Vétel ***0630-326-3600 *** SmartCar 1025 Bp Kapy út 33.
-
GumisPeter
senior tag
&rew
Szeva.
Motorgumiról semmi hír, ezek egy rohadt emailt nem képesek írni, pedig már 2 mailt küldtem nekik.
Telefont nem veszik fel.Vagy megszűnőben van ez a remek trt racing, vagy ennyire nem számít nekik az ügyfél...........
Mindenesetre szerdán még próbálkozom.
Más:
Megjöttek az előszezonos akciós gumik, dobjatok méretet, írok árakat.
Van néhány érdekes ár!
Felniben bővültem, már nem csak a Bővebben: link oldalain található felniket forgalmazom, hanem sikerült összehoznom egy igazán komoly céget.
A neve Team Dynamics.
Angol gyártó, gyári beszállítója az Aston Martin, Jaguar tipusainak.
Lényege a keménységében keresendő.
Egy jó felni terhelhetősége cca:450 kg
A Team Dynamics termékei viszont 600-650kg között van. Ezáltal a hazai körülményeket is jól tűrik, nem kell 3 hetente felnijavítóhoz rohangálni.
És ami szintén nem egy utolsó szempont: Nem jön minden sarkon szembe egy ilyen felnivel szerelt autó! Mint Pl .Z., Toora,,stb...
És ahol ez a gyönyör fellelhető:
Bővebben: link
Itt is van pár kifutó tipus, aminek az ára egész kellemes.
Szállítás raktárról 1-2 nap.
Ha nincs itthon, akkor 1 hét alatt jön be ingliséktől.
Üdv
Üdv
[Szerkesztve]Gumik Felnik Adás-Vétel ***0630-326-3600 *** SmartCar 1025 Bp Kapy út 33.
-
GumisPeter
senior tag
válasz kíváncsi #517 üzenetére
Hi!
A következő alufelnikkel foglalkozom:
AEZ,
DEZENT,
BORBET,
DOTZ,
ENZO,
STILAUTO,
TEAM-DYNAMICS (ezt most kissé hanyagolom, mert 3 hétig tart nekik behozni egy felnit)
AWS,
KESKIN,
RIAL.
Ezek 14''ban cca:16-30k/db áron futnak.
Pontos árat holnap dobok mailben.
ÜdvGumik Felnik Adás-Vétel ***0630-326-3600 *** SmartCar 1025 Bp Kapy út 33.
-
GumisPeter
senior tag
válasz kíváncsi #517 üzenetére
Szia.
Elvileg a használható, jobb minőségű felnik cca: 16-17k/db ártól indulnak.
Borbet,Rial,AWS,MIM,Tecnomagnesio,stb..
Ami a kátyúbamenetelt illeti, inkább az a hátránya, hogy hamarabb deformálódik a gyengébb minőség, mig a jobb ugyanazon kátyút esetleg deformáció nélkül túléli.
ÜdvGumik Felnik Adás-Vétel ***0630-326-3600 *** SmartCar 1025 Bp Kapy út 33.
-
janoas
csendes tag
válasz GumisPeter #1789 üzenetére
Így vettük már az autót és nem is használom a felnit 2 éve. Lehet nagy szerencsém van, de defektem sem volt ez idáig ezzel az autóval cc. 60E km-t mentünk vele. A lemezfelnijén van 185x65 R15-ös gumi ez van rajta, nyomásérzékelő sincsen az autóban szóval 4db normál alufelni jó lenne rá Renault megane I. 2002 11.hó. semmi extra nincsen rajta.
A pax-ost meg akkor odaadom, már van rá jelentkező. Nem akarok sokat költeni rá. -
Versus82
aktív tag
válasz GumisPeter #1986 üzenetére
Volvo s60 2007 D5 (2400 ccm dízel)
''In stand up position I think I'll kill You...''-CroCop ........ Üt, rúg, hazabattyog....
-
GumisPeter
senior tag
válasz zfarkas #2370 üzenetére
Szia!
Az új felni 10400-/db lenne.
Ha jó a használt és esetleg leledzik is valamelyik kollégánál, az olyan 6000-6500-/db.
Alufelnim jelenleg csak új lenne, pl: Borbet több designe 20600-tól/db.
[IMG:/dl/upc/2009-03/24/24242_xacxigku4c81810e_borbet_cc_iso.thumb.jpg][/Borbet CC]Üdv[ Szerkesztve ]
Gumik Felnik Adás-Vétel ***0630-326-3600 *** SmartCar 1025 Bp Kapy út 33.
-
GumisPeter
senior tag
válasz neduddki #2787 üzenetére
Azt ne mond, hogy a toyo, minden úton jó?!?!?!
Amig megy lehet, de hogy tartós guminak nem nevezném, az szent.
Anno 10 évvel ezelött feltettünk egy szett Toyot egy aszfaltcibáló Suzuki Marutira.
Mind a 600 PS, őőő akarommondani ccm3 az első kerekeken át cibálta az aszfaltot...
8000, azaz nyolcezer km után nem volt tapintható bordázat a gumin!!!
Gariba cserélték és hebegtek valamit a hibás szériáról, mivel a 70 éves nénire nem volt jellemző a száguldozás és a gyári indiai dunlop guimival el tudott menni vagy 70,000 km-t...Tudom, szép a mintája...a Yokohamától koppintották!!!
Gumik Felnik Adás-Vétel ***0630-326-3600 *** SmartCar 1025 Bp Kapy út 33.
-
GumisPeter
senior tag
Fboy
Képről nem.
Mivel a hirdető irja, nyilván kell javítani őket.
cca 5k/db egy javítás.
Ha a felni üt, ki lehet centrirozni, de nincs értelme...mert attól szar marad, kidobott pénz.
Nem a centrirozás miatt kell javítíni az ütött felnit!!!
Ha nem körkörös a felni, és a sérülésnél kap egy újabb ütést, a gumi nem tudja rartani a nyomást, amellett ha agyban is elment, a csapágyat vágja haza.Gumik Felnik Adás-Vétel ***0630-326-3600 *** SmartCar 1025 Bp Kapy út 33.
-
GumisPeter
senior tag
válasz LolkaX25XE #3983 üzenetére
Szia
Persze, hogy emlékszem!
Remélem a Falken bevált!A Sava gumiknak utána kell nézzek, de elöljáróban annyit, hogy az az ár, amibe az kb kerül- cca 22-23000-ft- már tudok adni Firestone Winterhawk2 Evo (22,000-ft) gumit, ami klasszisokkal jobb termék.
Üdv
Peti
Gumik Felnik Adás-Vétel ***0630-326-3600 *** SmartCar 1025 Bp Kapy út 33.
-
GumisPeter
senior tag
Oracle
A centrir azzal kezdődik, hogy megnézzük van-e eltérés.Ehhez rajta kell hagyni a súlyokat.Ha esetleg nullás, hurrá, ha nem és elég pont leszedni valamennyit, akkor is hurrá.Ha olyan helyre kéri a súlyt, akkor régi le, új fel.
Felni javítás cca 5000-/db és kb 2 nap.Üdv
Gumik Felnik Adás-Vétel ***0630-326-3600 *** SmartCar 1025 Bp Kapy út 33.
-
GumisPeter
senior tag
válasz Dluinet #4995 üzenetére
értem, hogy gőzgép, de mitől megy??
Az autó és a forgalom zaja, annyira elnyomja, hogy nem veszed észre ezt a különbséget...mivel a város zaja cca:60-70db, amit megfejelünk a kocsiban zenével, lehúzott ablakkal és menetszéllel.....szal NEM veszed észre, hidd el...
Gumik Felnik Adás-Vétel ***0630-326-3600 *** SmartCar 1025 Bp Kapy út 33.
-
őstag
Sziasztok,
lehetőség szerint halk és puha oldalfalú nyári gumit keresnék 195/55 r16-os méretben Prius II-es autómra cca 20k km-es éves s futásteljesítmény mellett. Az alábbi típusokat találtam eddig, van-e még másik gumi amit érdemes volna számításban venni?
Conti Premium Contact 5
Michelin Energy Saver +Válaszaitokat előr is köszönöm.
-
solport
újonc
Üdv, Mindenkinek!
Örülök, hogy rátaláltam erre a Fórumra, sok érdekes és számomra hasznos információt olvashattam a napokban böngészéseim alatt.
Most viszont kérésem lenne, tapasztalatok során kialakult véleményeket kérnék Tőletek.
Le kell cserélnem a téli garnitúrát, már csak az élettartama okán is.
11 éves autóm téli időszakait teljesítették kezdetektől a Matador MP 58 gumik..., bár ránézésre, profilmérésre van bennük még szezon, megkíméltek, de pár éve már nyugdíjban, virágtartóként lenne a helyük - koruk után.
(ez az alsó kategóriás cucc még az utóbbi években is hozta az elvárható minimumot, bár nem volt kemény próbatételnek kitéve, elindult, kapaszkodott, s megállt a téli viszonyoknak megfelelően... tán még lenne is benne egy szezon, de most már tényleg kimondtam az ítéletet a garnitúracseréről)Az autóm (megtartanám mindörökre) alsó középkategóriás, önsúlya közel 1200 kg, novembertől március közepéig legfeljebb 2500-3000 km a jellemző futása, fele-fele városi és főút/sztráda használatban.
A gumiméret 185/65/r14
Nyáron alumínium-, télen fém felniken forognak az abroncsok.A hosszas bevezető után a konkrétumok:
Először is tapasztalatok utáni javaslatokat kérnék Tőletek az alább felsorolt márkák/típusok kapcsán, melyik, miként vált be, avagy melyikben csalódtatok téli útjaitokon:
- BARUM Polaris3;
- KUMHO Tires KW23;
- HANKOOK W442;
- FULDA Kristall Mont 3;
- KLEBER Krisalp HP2;
- FIRESTONE Winterhawk3;
Ezt a sorrendet az árérzékenységem diktálta (kínálatok átlaga után), akciós lehetőséget elcsípve ezekből van lehetőségem választani, cca 14 – 16 ezer forintos tartományban.
De minőség, „tudás” szerint vajon mi a valós sorrend?
(A Barum-ot sok helyen budget/gazdaságos kategóriának jelzik, megosztott véleményeket hallottam róla, de az említett hátrányai nem jelentik azt számomra, hogy adott esetben ne tervezzek vele. A többiek „Medium”/ajánlott kategóriásak, ilyenekre vágynék igazából, a már említett 16 eFt határig - sajnos, szigorúan behatárolt a ráfordítható keret.
Néhány márkanév pedig kizárva: pl Avon, Debica, Apollo, Trayal, Wanli, Slava, Infininity… és társaiban nem gondolkodom, inkább visszatetetem még egy óvatosan kihúzandó télre az ősi Matadort, mint bármilyen kevés pénzt adnék az ultragazdaságosért)
Másrészt azt is kérdezném, vajon a téli szezon közvetlen elejéig/közepéig várható-e további akciós lehetőség?
Akár szokásos is lehetne egy ilyen jelenség a boltoknál, tán érdemes lenne kivárni (persze az időjárás alakulásának tükrében), de több helyről is úgy értesültem, hogy emelkedő árakkal szembesülhetünk idén…
Bocs’ a jegyzet hosszúságáért…, a válaszokat, bennük a tapasztalatokat és a javaslatokat előre is köszönöm!
. -
Qru
MODERÁTOR
Bizalmat szavaztam a Michelin CC guminak. Meglátjuk mit mutat a valóságban. Második autóra lesz, ha nagy a hó úgy sem indulok vele útnak, a másik járgányon meg ott a WinterHawk télen.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz Declare #9040 üzenetére
Ma felhívott a Michelin, a szabadságok miatt váratott eddig a dolog.
Nagyon segítőkész, szakértő válaszokat kaptam, tényleg profi volt, rám szánt negyed órát.Végül abban maradtunk, hogy inkább a télit (Alpin5) vegyem, ne CrossClimate-ot (CC).
Indoklás:
- ugye lesz egy teljes nyári garnitúrám
- évi futás 20-25 k km
- elég meredek utcában lakom, amikor leesik a hó, akkor csak másnap takarítják le
- az újabb generációs télik már jobban bírják a csapatást, nem darálódnak le olyan könnyenAzt is elmondta, hogy amikor összehasonlították havas emelkedőn a CC-t az A5-tel, akkor tényleg hasonló volt a kapaszkodóképességük, sőt a CC érzésre stabilabb volt. Ennek ellenére ő inkább az A5 felé hajlik.
Érdekes infók:
- új téliek profilmélysége manapság 8 mm
- új nyáriaké 6,5 mm
- ennek ellenére nem kopnak jobban, mert tartósabb a keverék. Azzal indokolta, hogy az EU-s energiacímkék kényszerítik ki ezt a változtatást ÉS nem a Danone kefír esete forog fenn (ami ugye egyre kisebb és kisebb...). -
molnarpeter
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #9416 üzenetére
4 bontott acélfelni legrosszabb esetben is 20k, ha ügyes vagy, 10-15 körül is kihozható a móka. Ettől függetlenül szerintem is CC/Vector, csak megakadt a 40k-n a szemem
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #9420 üzenetére
Kíváncsi leszek télen mit mutat majd a CC egyelőre nyári és főleg vizes tapadásban nagyon elégedett vagyok vele. Május óta van fent nálam eddig jók a tapasztalataim.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz belaazallat #9422 üzenetére
Keveset használom, kb 5000 km-t mentem vele. Így szemre nem látszik semmi, de nem mértem le... Állítólag gyorsan kopik (ezt megerősíteni nem tudom még ahhoz tényleg nagyon keveset mentem vele) de aki hozzám hasonlóan keveset megy és ha pl nagy a hó van eleve el sem indul azoknak biztos, hogy jó választás. Főleg amennyi hó esik mostanság... Pestről nem is beszélve ahol két hópihe lehullása után km-erenként 5 köbméter sót kiszór a főkefe.
Nagy kár, hogy az ADAC kihagyta az idei tesztjéből a CC-t.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz belaazallat #9426 üzenetére
Nálam 2. autó szóval ha nagy a
gázhó ott a másik amin van "rendes" téli gumi. Hólánc meg megint nem opció, mert 4 db kéne belőle és amilyen gyakran használnám...Viszont az M+S jelölést megkapta a CC tehát mehetsz vele télen olyan országokba is ahol kötelező a téli gumi használata.
#nincsbennetarcsi
-
belaazallat
addikt
Sógorékhoz szoktam kijárni Ausztriába(sokszor náluk vagyunk Karácsonykor), oda gyakran előírják a láncot.
A jelölést tudtam, sok tesztet olvastam el a CC-ről. Szeretek utána olvasni annak, amit megveszek.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
[CS]Blade2
addikt
válasz kenguru99 #9419 üzenetére
Itt már nem tünik olyan jónak a Firestone, ez érdekes. Másik tesztben jó volt esőre, de gyorsan kopott. Most pedig sosem kopik el, mint az A4. Méretre mondjuk csak hasonló, de az csak nem számít ennyit.
Egyébként nem találtam 14"-os CC-t, szóval az nem játszik.
Lehet, hogy lesz most Firestone WH3 +felszerelés a meglevő felnikre, és jövőre akkor vadászunk valami jobb fajta bontott felni szettet 20K-ért vagy alatta, és nézük rá valami nyárit, aztán cserélgetem ezt a két szettet.
Jó lenne egy olyan teszt, amiben van firestone WH3, vagy hasonló kat. és Vektor 4 évszakos, hogy lássam, hogy mennyi a kül. A kényes pont szerintem az eső és a jég, és max. a hó. A fogyasztás, a zaj, a száraz teljesítmény, a kopás, ezek annyira nem számítanak nekem, így a tesztből ki kellene gyüjtenem, hogy mi számít nekem, és úgy mi a lista.
-
Kornel
veterán
válasz [CS]Blade2 #9433 üzenetére
cseréld le 185/60 r15-re abban van Michelin CC, és csak 2mm-el nagyobb, mint a 175/70 r14.
tehát teljesen jó rá. -
Gergőke88
addikt
Michelin cc-re 195/65/15 meretben 19.500-as árat kaptam. Tud ennel valaki olcsobban?
-
belaazallat
addikt
Én ma raktam bele 25km-t. Főleg városon belül, száraz körülmények között. A goodyear Hydragrip-nél nem hangosabb, pedig annak alig van mintája a CC-hez képest.
Október 23-án megyünk Sógorékhoz, addigra be lesz járatva. Majd odaadom neki, nyüstölje egy kicsit. M3-ashoz szokott a lelkem, hogy fogja élvezni, hogy nem megy!Szerk:
A gumisról meg van a véleményem
Még a gumi nyomáshoz se ért, akkor hogyan bízzak meg bennük.[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz belaazallat #9559 üzenetére
De, az marha sok. Ha gyorsan mész (pálya, 160+) és/vagy meg vagy rakodva nagyon akkor mehet am túl magas a nyomás, félre fog kopni a gumid. A gyári előírás jó, kicsit mehetsz fölé (+0,1) de sokkal ne csak a fenti két esetben.
mod:
És a Hydragripről mik a tapasztalataid?
CC nem hangos, nekem BS Potenza volt előtte attól semmivel sem hangosabb.
rbalint88: Köznapra az már erős kompromisszum. Akkor RE002 inkább.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
belaazallat
addikt
Mikor pakoltam be a kocsiba a CC-t néztem az oldalfalat, kevésbé volt rugalmas, mint a Gy Hydragrip oldalfala.
Mellesleg ha néztétek volna a "Hogyan készül" című műsort tudományos csatornán, volt, hogy mutatták az abroncs gyártást, rétegekből ragasztják össze a gumit, erősített oldalfalnál kap egy kevlár réteget.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
tomcsi23
veterán
válasz h1ght3chzor #9776 üzenetére
Ebben a méretben van már CC, de nem írtad milyen járgányra és felhasználásra szeretnéd. Van-e pl másik szett. Anno nekem több gumis is mondta, hogy a gumik a cserére vannak tervezve, nem okozhat nekik kárt a szakszerű leszedés, felrakás. Ám részemről is inkább külön felni, ha nem CC lesz.
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz h1ght3chzor #9778 üzenetére
Arra mehet a CC gumi bőven. És akkor megspórolod az átszerelést és ez már nem olyan mint a klasszik 4 évszakos ami sehol sem volt jó. Ez nyáron is jól tapad és ha nem méteres hóban veretsz akkor is tökéletes.
#nincsbennetarcsi
-
tomcsi23
veterán
válasz h1ght3chzor #9782 üzenetére
Milyen verzió ez a TT?
CC (CrossClimate) simán jó lehet, de friss gumi okán igazán téli viszonylatban, kopás, illetve az öregedésből fakadó tulajdonság beli változásról még nincs tapasztalat.
Ha a télid jó és még pár szezont vígan elmegy, akkor az akciós nyári megfontolandó....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
belaazallat
addikt
válasz h1ght3chzor #9784 üzenetére
Hali! Nem a legolcsóbb helyen: Michelin CC
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
belaazallat
addikt
válasz h1ght3chzor #9786 üzenetére
Én most vettem ilyet, mert kb annyit közlekedek éves szinten, mint Te. Nekem télit mindenképp venni kellett volna, meg majd nyárra is egy új szettet. Nincs helyem se tárolni a gumit. Nekem 12500Ft-ért cseréltek a 4db gumit+állíttattam futóművet. Szerencsés esetben nem is kell egy darabig hozzányúlni! (Kop-kop)
Ha szakszerűen cserélgetik a gumit, akkor nem sérülhetne elvileg. Szerintem.
Viszont alufelninél figyelni kell, hogy sóra érzékeny. Tudomásom szerint létezik téli körülményekre tervezett alufelni is, de az miben, mennyiben jobb, azt nem tudom.
Szerk:
A CC-t idén májustól forgalmazzák, tehát még nincs vele hosszútávú/tartós téli teszt.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Qtya123
őstag
válasz h1ght3chzor #9784 üzenetére
Nem észt osztani akarok, pusztán a saját nézetemet írom le. Feltételezem nem azért vettél 225 lóerős autót, mert nem küldöd meg néha, vagy szinte mindig. Én sem használtam eddig egyik autón sem prémium gumit, de mikor megvettem a jelenlegit, ami a tiédnél jóval gyengébb (155 le) a középkategóriás gumival kis noszogatásra már csúszáshatáron volt. El is döntöttem, hogy nem ér annyit az a 20-30ezer ft, amennyivel olcsóbb a közepes gumi, hogy összetörjem magam, meg ne használjam ki néha amit a futómű tud, mert a gumi nem engedi. A jelenlegi gumikkal ég és föld a különbség.
Én ilyen autóra nem vennék 4 évszakos gumit, akármennyivel is jobb a CC, mint a korábbi 4 évszakosak. Ha kihasználod az autód adta lehetőségeket, a CC lehet kevés lesz.
Költségkímélésnek az is jó alternatíva, hogy nyárra hagyod a 17-es alukat, télre meg veszel használtan 4 db lemezfelni 16" méretben. Olcsóbb is rá a gumi, jobb is télre a keskeny gumi, illetve nem a sós lében maratod az alukat. Évi 10ezres futásnál mindkét kerékgarnitúra sokáig kitart.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Qtya123 #9789 üzenetére
Te most tényleg egy olyan gumiról alkotsz véleményt amit soha nem próbáltál?
Elárulom nekem a Subaru Imprezámon ilyen gumi van. Nem bántam meg, tapad rendesen pedig előtte se olcsó gumi volt fent (BS Potenza). Ha elkopik biztos, hogy újra CC-t veszek rá.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qtya123
őstag
Azzal kezdtem, hogy nem okoskodni, rábeszélni akarok, csak a saját gondolatmenetemet írom le. Igaz, valóban nem próbáltam a CC-t. Azt viszont továbbra is úgy gondolom, hogy kicsi az esélye annak, hogy egy kimondottan nagyteljesítményű autókra tervezett, utcai sport gumival ugyanazokat a tapadási paramétereket hozza. Próbálok a gyártók fejével gondolkozni és ez a logika nem fér bele. Persze biztosan jól tapad, illetve úgy alkotom meg a véleményem, hogy nem próbáltam, de ha az autó határait keresem, inkább nem 4évszakos gumival teszem, legyen az bármennyire jó a kategóriájában.
Egy 4évszakosra akárhogy is nézzük kell egy kompromisszum a fejlesztés során, egyszerűen mindenben nem lehet a top. Vagyis biztosan lehet, csak 1: nem érdekük, 2: lehet meg tudnák csinálni, csak árban 3x drágább lenne. Éppen olyan kompromisszum ez, mint egy száraz tapadásban ütős semi slick sem lehet vízen jó.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Marvel Snap
- Hálózati / IP kamera
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Filmgyűjtés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- EA Sports WRC '23
- Óvodások homokozója
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...