- Azonnali notebookos kérdések órája
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Hirdetés
-
Duotts F26 - megoldjuk erőből
ma 1500 watt összeteljesítményű biciklit kaptunk tesztre, amely a legalitás összes határán túl van, kontrollálni nem könnyű, de néha óriási élmény is.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
QLC-s Team Group SSD jön a PCI Express 4.0-s halmaz belépőszintjére
ph A vállalat fél évtizedes jótállással kísért újdonságát tárhelymérettől függően 512, 1024, valamint 2048 TBW tartósságra hitelesítették.
-
PROHARDVER!
nVidia GeForce GTX 670 / 680 / 760 / 770 (GK104) téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
kockaharcos
senior tag
Ha valaki akar 120k-ért DC2_es 680-at, itt a lehetőség: [link]
-
boogie84
veterán
válasz kockaharcos #10002 üzenetére
Én is néztem ma, legjobb vétel!
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
FaTHI
őstag
válasz kockaharcos #10002 üzenetére
Bizony szép jószág, de még igy is drága sztem a 680-as, legalább is nekem
-
WaterWawe
őstag
válasz kockaharcos #10002 üzenetére
Már szinte bánom hogy van videókártya és nem most veszek
Bár aki most vesz az szerintem inkább várja meg a 700-as szériát. -
Winne
nagyúr
válasz WaterWawe #10007 üzenetére
Agyatlan pénzek ezek plusz 30 fps-ekért, ami a kártyában alapból benne van, csak a portok világa megöl mindent, plusz mesterségesen rábírják így az embereket a hw vásárlásra. Na de mindegy ez, mindenki arra költi a pénzét, amire akarja.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
Kecuhun
senior tag
-
WaterWawe
őstag
válasz Kecuhun #10012 üzenetére
Igen, én ezt a hírt láttam ezzel kapcsolatban. Bár mondjuk én eddig nem csodáltam és akadékoskodtam hogy drágább, mivel bőven jobb is mint a 7970, ennek a kártyának inkább a 670 az ellenfele. (Mind a 2 kártyám volt nem vakon mondok ilyeneket!)
-
Winne
nagyúr
válasz boogie84 #10009 üzenetére
A csúcskártyák mindig is erről szóltak, én a Ti4200 óta most tértem vissza a zöld oldalra, előtte 7850/6870/4850/3850 volt, két dolog tetszik benne nagyon, az egyik az nVidia panel egyszerűsége és működőképessége, a másik pedig a színvilág. Amikor anno a Ti4200-asom volt, akkor haveromnál a kortárs ATi-nál pont fordítva volt, amikor megláttam a FarCry első részét, olyan színek voltak, hogy majd besz@rtam.
Mindezek mellett és ezekkel együtt még mindig az ATi/AMD kártyáit tartom jobb ár/érték arányúnak, a fizikai erő a komplex számításoknál érezhető, hogy a zöldek elvéreznek, ezt odorgg-al futtatott kis minitesztünkben mi is tapasztaltunk.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
krx21
nagyúr
Még továbbra sem tudok kibékülni evvel a 310.90-es driver-el! Fentebb írtam, hogy problémám volt, de egy "tiszta" újratelepítés a driverrel megoldotta! Igen ám, de egy új hibát fedeztem fel...
Van egy TV is a gépemre dugva és ha átváltok a 310.90-el a TV-re ott minden akadt, gyenge teljesítményű, mintha negyed gpu mennem a 2 helyett! Egyenlőre nem tudtam rá más megoldást csak azt, hogy visszatettem a 310.70-et...
Valaki tapasztalt problémát a 310.90-el? Vagy csak engem szívat??? -
jocek91
aktív tag
Üdv. Nektek nincs gond az új driverrel ha youtube videót néztek? Mert ha elkezdek HD-ban nézni egy videót egy ideig játsza rendesen aztán zöld lesz a kép és felgyorsítja a lejátszást.
-
Locutus
veterán
Aszondják jövő héten jön AMD-re a "vissza 5 fpst, cserébe olyan simán fog futni minden, mintha nvidiád lenne" driver
Csak megoldják a nemlétező frame latency problémát. Annyira mégse volt felesleges azoknak az oldalaknak a bilit burogatni... Néhány hónappal (évvel) a játékok megjelenése után már AMD-n is jól fog futni minden
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #10029 üzenetére
A prezin nem mínuszban, hanem pluszban van a sebesség a 13.2 előzetesével a 13.1 WHQL-hez mérve. Az új menedzsmentszoftvert nem két hét alatt dobták össze, hanem már írják úgy fél éve. Ez hozza a 13.3 WHQL-re az utolsó boostot, még a HD 8000 előtt. Néhol keményen boostól +20-30%-ot is. De erről majd ha megjelenik a driver.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ricshard444 #10031 üzenetére
Elvileg ők az amcsi időhöz mérnek. Ott pedig még most ebédelnek. Egyébként a driver kész, csak az MS még nem küldte vissza az aláírást.
Most három driver van, ami le van csomagolva, bár nincs mindegyik kiadásra ítélve. Az egyik a 13.1, ami a WHQL lesz. Arra csak aláírás kell. A másik egy 13.2. Ez ugyanaz mint a 13.1, csak a DX9 alkalmazásokhoz meg van növelve a pufferméret. Ezzel tesztelt a TechReport. A harmadik egy alpha kód, ami a 13.2 kiegészítve az új memóriamenedzsmenttel, és a DX10+ alkalmazásokhoz is állítva van a pufferkezelés. Ez lesz kiadva hivatalosan béta szinten, az elkövetkező hetek valamelyik napján. Ez lesz a Boostos driver is, és egyben lényegében minden módosítás benne lesz, amit a GCN-re terveztek. Ezután csak új funkciók jönnek, és specifikus fejlesztések.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Locutus
veterán
Tehát akkor a HD7X élettartamának a végére összehozzák, hogy a tudása összhangban legyen a driverrel?
Sorry ha nem villanyoz fel... HD8000 is ilyen lesz majd? Csak hogy mire számítsunk...Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #10034 üzenetére
Elsősorban az architektúra kihasználására koncentrálnak. Mivel a nulláról építették fel az egészet, így olyan szoftvert is kell írni, ami megfelel ennek. A GCN viszont a legkevésbé sem hasonlít a többi GPU-architektúrához, inkább hasonlít a processzorokhoz, ennek megfelelően teljesen más szoftveres ellátást igényel.
A hardver tudása az egy másik lapra tartozik, itt az új architektúra sebességben való kihasználásról van szó. Ilyen mértékű váltást évek óta nem lépet meg senki, de nyilván idővel mindenki átesik majd ezen. Az AMD mostanra időzítette.
A tudás szempontjából a hardver annyira sok dolgot támogat, hogy biztos nem lesz minden beépítve az érkező 13.2-es béta driverbe. A driveres funkció előtt az API-ba kell beépíteni a támogatást. Aztán arra a kiterjesztésre jöhet egy frissítés a driverben. Az OpenGL és a DirectX API-hoz is számos kiterjesztést adott le az AMD nemrég, szóval ezeket még előbb el kell fogadnia az API fejlesztését végző cégnek, vagy csoportnak. Addig nem érdemes a támogatást elkezdeni, amíg ez nem történik meg, mert vissza is dobhatják a kiterjesztést, hogy valamit módosítani kell rajta. Amennyit tudok, hogy lesznek bindless kiterjesztések az OpenGL és a DX API-hoz. Ez lehet, hogy úgy lesz megoldva, hogy az NV hardverét is beveszik a támogatásba, mert a fejlesztőknek könnyebb, ha szabványosan képesek ezt kihasználni. A hardver igazából mindkét oldalon alkalmas erre, annyi a limitáció, hogy a GCN nem "csak" ~egymillió textúrát tud bindelni, hanem végtelen mennyiségűt, de kizártnak tartom, hogy ebből gond legyen. Az ~egymillió éppen elég nagy szám. A másik kiterjesztés ami biztos jön az a sparse texture támogatás a DirectX-hez. Ezeknél lehetnek az elfogadással problémák. Az MS valószínűleg úgy szeretné megoldani, hogy később ez a szabvány része legyen, amikor már nem csak a GCN támogatja. Ergo nem árt előre tisztázni, hogy ki milyen megoldásban gondolkodik, és ha lehetséges valami átfogó támogatás, akkor már most úgy érdemes megírni a kiterjesztést, hogy azonnal átemelhető legyen egy későbbi DX verzióba. Ugyanezt eljátszotta az OpenGL esetében is a Khronos, és arra el is fogadtak egy kiterjesztést. Ezek azért fontosak, mert azok a játékok, amik erre építeni fognak (mint például a Doom 4), a később érkező hardvereken is képesek legyenek úgy működni, ahogy a GCN-en fognak. Gondolom a DirectX-re a kiterjesztés az új Carmageddon miatt fontos (a fejlesztők azt mondták, hogy megatextúrát használnak). Ebből láthatod, hogy a tudás fejlesztése az nem olyan egyszerű. Itt törekednek a csoportok arra, hogy később a szabványos implementációnál minél egyszerűbb legyen a funkció átemelése a most kidolgozott kiterjesztésekből.
A HD 8000 alapvetően ez az architektúra lesz. Pár új funkciót kap, de azokra sem lesz rögtön támogatás, a fentebb leírtak miatt. Most, hogy behozták a DirectX-be ezt a kiterjesztéses mókát érdemes újítani az architektúrákon, mert nincs kőbe vésve a specifikáció. Persze ennek a kontra oldala, hogy ha csak egy gyártó támogatja a szükséges kiterjesztést, akkor a többi hardveren az azt használó eljárás nem fog lefutni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
Komolyan itt beszélitek meg,hogy mikor jön az Amd driver?
(#10038) SzlobiG
jaja,Guru3Dn kinn volt már mikor...[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
nagyúr
Nohh ezért szeretem az nVidiát... leporoltam egy régi kedvenc játékom... CoH.... egy kártyával is elég lenne az fps,de még az SLI is megy... pedig nem mai darab...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Locutus
veterán
Nézd én értem ezt a sok technoblablát, de azért tedd a szívedre a kezed és mond hogy nincs igazam abban, hogy akkor fizetek valamiért, ha hasznom van belőle.
Akkor veszem meg, ha a tudásából előnyöm származik, és ki tudom használni, méghozzá megbízhatóan.A kérdés tehát továbbra is fennáll: Ilyen lesz a HD8X ? Mert egy videokártya esetében 100%-osan irreleváns, hogy 2-3 év múlva mit fog tudni majd adott esetben. Én azért veszem meg, hogy azonnal, abban a pillanatban létező játékomban javulást, előnyt biztosítson teljesítményben, vagy minőségben. 1, max 2 év után úgyis lecserélem a következőre, akkor már 0%-os befolyása lesz rám annak, hogy milyen drivert adnak még ki az 1-2 éves kártyámhoz, mert ott az új, ami még jobb.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
szasanyi
félisten
"Ez lesz a Boostos driver is..." na, ez érdekelne! Privátban e témában kérdeztelek, csak nem kaptam választ. Ez azt jelenti, hogy az alap és a BOOST órajelek közötti órajelugrálás megszűnik? Igaz, a túlzott 1.25mV GPU fesz akkor sem változik, de ezt hagyjuk.
Vagy ha nem erre gondoltál, akkor mitől BOOST driver?Bocsi srácok, hogy ezt itt kérdezem, de 7950/7970 topikban, sem privátban nem sikerül megtudnom. ÉS addig nem veszek 7950-et, amig tutira nem szop@s lesz az eredmény.
No, de ON is legyek: a GTX670 ref hűtése mennyire gáz? Csak mert ha a 7950 szívás, akkor köszi de nem. ÉS csak a GTX 670 az ami jó lehet, amiben talán (ez is inkább csak az ár miatt talán) gondolkodom.
Mert van aki azt mondja (egy eladó), hogy van egy kis hangja de nem zavaró. Másik felhasználó ue. a ref. hűtésről azt mondta olyan hangos (nyilván terhelés alatt), hogy a szomszédos szobában is hallható.
Konkrétam most a Palit GTX670 érdekelne, mert van egy eladó 85k-ért - amennyiben ezzel van (bármilyen: tuning, zaj, meghibásodási, stb.) tapasztalat.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #10041 üzenetére
Teljesen általános dologról van szó. Amikor fizetsz a termékért, akkor az aktuális teljesítménye alapján veszed meg. A szoftveres frissítés viszont legalább 3-4 évig jár hozzá, és az bármikor hozhat teljesítménynövekedést. Régen csináltunk erről egy tesztet, hogy szinte mindegyik VGA gyorsul legalább 10-15%-ot a kezdeti driverekhez, a sok hónappal későbbi driverekkel. Ezek lassacskán hozzá lesznek adva, hogy még jobb legyen a termék. Általános dologról beszélünk tehát. A GCN esetében arról lehet szó, hogy a kezdeti sebességhez képest jóval több tartalékot találnak benne, mert az architektúra radikálisan új alapokra van építve. Nyilván amikor a szoftveres csapat nézi, hogy mennyit lehet ebből kihozni, akkor nem azt nézik, hogy tartsuk a megszokott 10-15%-os általános javulást (annyit szinte mindig lehet találni), hanem hozzunk ki belőle mindent, ami van. Ha az +20-30%, akkor annyit. Ezt sosem tudják a cégek előre, mert a hardvert a szoftveres csapat fél évvel a megjelenés előtt kapja meg. A megjelenésre tehát csak egy működő drivert írnak, aminek van egy általánosan jó sebessége. Az új generáció megjelenésével viszont folyamatosan kutatják annak a lehetőségét, hogy találjanak extra sebességet, és ez nem csak a GCN-re, hanem a Keplerre is igaz. A GeForce sem ugyanazon a sebességi szinten van, amin megjelenéskor. Csak ez nem nagyon tűnik fel a tesztekben, mert az AMD is frissíti a drivereket. Ergo egymással versenyeznek ezen, és nagyjából a gyorsulás egységes. Egészen novemberig, amikor jött a 12.11 béta és az elég komoly extrát rápakolt a GCN-re, és még jön egy extra az új menedzsment mellett. Az egyébként inkább a DX11-es programokban lesz érezhető, főleg olyan helyzetekben, amikor a cacheszervezés a compute shaderek teljesítményét döntően befolyásolja. Mivel 2013-ban számos compute igényes játék készül, így ez egy fontos szempont most az AMD-nek. Az NVIDIA is javítani fog egyébként még a következő hónapokban. Még nekik is vannak kihasználatlan tartalékok. Az persze kérdés, hogy mennyi, de arról biztosan tudok, hogy dolgoznak rajta. Baj lenne, ha nem így tennének. Van egy olyan érzésem, hogy ezekkel az új boostokkal mindkét cég az új generációt akarja megtámogatni. Mivel alapvetően architektúrát egyik fél sem cserél, így amit most beépítenek, az automatikusan érezhető lesz az új termékeknél. Ez a verseny pedig kemény lesz, így szükség van minden tartalékra.
Azt meg tudom ígérni, hogy ha van tartalék egy hardverben azt az adott cég ki fogja hozni. Ez sosem volt másképp. A hardvert ilyenkor nem tekintik. Egyrészt valaki nem cserél gyorsán, másrészt az architektúra marad, tehát minden ami érinti az aktuális generációt érinti az újat is.(#10042) szasanyi: A Powertube Boost szolgáltatás erre van. Ha ezt látod, akkor működik jól. Az egész játékfüggő. Valamelyik játékban szinte mindig alapórajelen megy, mert nincs lehetőség Boostra, míg van olyan játék, ahol mindig kimaxolja az órajelet. A többi játékban fel-le vált. Ezt a szolgáltatást az AMD a Kepler GPU Boost funkciójára adta válaszul. Persze nem ugyanúgy működik, mivel a Kepler jóval nagyobb órajelugrásokat csinál, és jóval sűrűbben, de igazából itt szerintem csak arról volt szó, hogy az NV bevezette, hát vezet be valami apróbb turbót az AMD is. Igazából a Powertube Boost extra órajele annyira pici, hogy nem sok lényegi hatása van a teljesítményre. Plusz extra 50 MHz-et ad, ami 1 GHz körüli órajeleknél nem sok. A Kepler +100-250 MHz-eket is ugrál oda vissza. Ez már relatíve sokat változtat a teljesítményen.
A driver a szoftveres fronton fog változni. Az új menedzsmentszoftver a memóriára lesz hatással. Azokban a helyzetekben javul a sebesség, ahol a compute shader kifejezetten bonyolult és sok adattal dolgozik. Ilyen lehet például az OIT eljárás, amit az AMD nagyon be akar már rakni a játékokba. Lenne is rá igény, csak a sorrendtől független átlátszóság nem az a tipikusan GPU-kímélő effekt, szóval kell hozzá a teljesítmény, és főleg hatékonyság. A fejlesztők éppen ezért nem építették még be, pedig már kész van két éve. Ha be is rakják, akkor is szükség van egy ODT megoldásra, hogy ha esetleg a hardver nem bírná el az OIT-t, akkor legyen azért alternatíva. Ahogy haladunk a DX11 only motorok felé, és ahogy nő a hardverek teljesítménye úgy válik alternatívává az OIT. Ezt ugyanis kikapcsolhatatlan szinten van értelme implementálni. Mivel még mindig rengetegen gondolkodnak deferred render motorban, így az OIT előbb-utóbb ott lesz a játékokban. Túl sok szopást jelent az ODT deferred leképzéssel. Itt ugye arról van szó, ha valaki nem értené, hogy a deferred render az megpróbál szoftveresen egy okosabb feldolgozással operálni a forward render brute force elve helyett. Éppen ezért sok felületet kivág, hogy azokkal ne kelljen törődni. De ugye a geometriai vázban egy ablak átlátszó, viszont amikor kivágja mögötte a geometriát, akkor a rendszer még nem tudja, hogy az később látszódni fog. Ilyenkor pedig újra le kell renderelni az ablak mögötti részt. Erre szükséges egy rendezés, hogy az átlátszóság pontos legyen, hiszen a hardvernem tudnia kell, hogy melyik objektum melyik mögött-előtt van. Ez a rendezés rész már önmagában problémás, mert ha hiba van benne, akkor felületek tűnnek el az ablak mögül. Pont ezért kerülik a játékok dizájnjánál, hogy két-három átlátszó felület legyen egymás mögött. Egyrészt gáz a deferred render működésének, másrészt ha hibás a rendezés, akkor esetleg az ellen is eltűnhet, mert az ablak mögött. Persze, ha ilyen szituáció kell a játékba, akkor fokozott figyelmet szentelnek neki. Viszont amerre ugye megyünk az a sorrendtől független átlátszóság. Ennek az egyik formája, amit az AMD kidolgozott még két-három éve, de van más formája is, igazából nem kötelező ezt compute shaderrel csinálni. Az egész lényege, hogy a ne kelljen figyelembe venni az objektumok sorrendjét, hanem azok automatikusan helyesen legyenek megjelenítve az átlátszó felületek esetében. Ez tipikusan fontos szempont a deferred render motoroknál, és erre már van is egy megoldás, ami a DiRT Showdownban használt forward+ rendszerre alapoz. Na most ezzel az a probléma, hogy a DiRT Showdownban látjuk azt, hogy ezt igazából a GCN-en kívül nem szeretik a hardverek, de semmi gond, mert a lighting fázis könnyen kikapcsolható, és ezzel még sok munka sincs. Szimplán kiveszed a futószalagból. Viszont a deferred renderhez készített OIT tack-on megoldás, már nem kapcsolható ki ennyire egyszerűen. Konkrétan más futószalagot kell tervezni mellé, ha kell alternatíva. Ha pedig eleve szükséges alternatíva (mert ugye azért nem mindenki rendelkezik GCN-nel), akkor pedig értelmét veszti az OIT tack-on megoldás, mert egyszer át kell szenvedned az alternatív ODT opció beépítését. A képi eredmény igazából ugyanolyanra kihozható, csak az OIT tack-on kivitelezése nagyságrendekkel egyszerűbb. A lustább fejlesztők valszeg imádni fogják szvsz, de az igényesebb réteg inkább olyan megoldást keres, ami nem csak egy architektúrán hatékony. Esetleg azt tudom elképzelni, hogy ha valaki tényleg nagyon komplex, üvegekkel brutálisan teletarkított akciójelenetet tervez, na nekik az OIT szükséges.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
siriq
őstag
Kifejezetten orulok, hogy mashol normalisan fognak tesztelni: [link]
Talan itt is bevezetik majd egyszer.Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.
Új hozzászólás Aktív témák
- Spórolós topik
- HBO Max & OD topic
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android szakmai topik
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- iPhone topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali notebookos kérdések órája
- További aktív témák...