- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 3D nyomtatás
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali informatikai kérdések órája
- OLED TV topic
- Plazma TV topic
- HTPC (házimozi PC) topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Az üzleti szférának szól a SmartThings Pro
ma A kütyüket összefogó megoldásból irodák, üzletek és hotelek is profitálhatnak.
-
Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
it A kínai Ex-Robots hiperrealisztikus humanoid robotjai meggyőző arckifejezésekkel dolgoznak, a pszichoterápiában és az egészségügyben is bevethetik ezeket.
Aktív témák
-
Xirtam
veterán
Elég érdekes lett a RB8/b. Ezért akartak hétfőn tesztelni a Ferrari-val, hogy ne lássák annyian . . .
-
Xirtam
veterán
válasz hunnylander #41844 üzenetére
Jó koncepciójában de még is különböző a két megoldás. Teljesen más az autó karakterisztikája, máshogy mozog az autó körülötti áramlatok. Ezért mondtam hogy köze nincs hozzá elképzelésben oké. De ennyi.
Jó jó V8-as mind a kettő de mégse. Kb.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz D@ni88 #41850 üzenetére
Pozitívan alakul az autó. Megvan a legideálisabb kipufogó csonk is. Nagy vonalakban optimalizálni kell az autó többi aero elemét az új kipufogó miatt. Vasárnap kerülnek fel ezek az elemek. Majd utána jelentkezek. Viszont ha nem áll úgy össze a csomag ahogy kellene.
Pat Fry mondta, hogy eddigi legnehezebb autó az F2012. . . egyik pillanatban szinte tökéletes aztán racontlánkodik. És teljesen máshogy viselkedik. Elég konstans időket képes kihozni még a használt gumikból is az autó. Jól használja a gumikat a súlyelosztás is nagyon jól sikerült. Eddig ezek amik biztosak.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
Picture of the day:
A közönség elég nagy hangot csapot neki . . . (Vettel ment segíteni a Ferrari-nak "Srácok Newey üzeni, hogy itt meg itt változtassatok az autón) Csak vicceltem, Newey nincs is ott
TESCO-ZsömleHogy Vettel a Ferrari-nál ólálkodik. Tesztek alatt nem szoktak spannolni a pilóták. Csak a futamok előtt amikor körbemennek a pályán. Kb ennyi idejük van találkozni egymással.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz TESCO-Zsömle #41869 üzenetére
Irónia, hogy Newey üzent Vettel-en keresztül, Pat Fry-nak, hogy mit alakítson a kocsin. De mivel Newey a gyárban van nincs is ott Barcelonában. Így vicceltem.
Az a baj, ha Alonso vezetné az RB8-at akkor az már Formula 0 lenne,
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz TESCO-Zsömle #41873 üzenetére
Jaj ne kezd azt amit Oli szokott, hogy "Nem őszinte a mosolya" Mik vagytok ti pszichológusok? Ti mindig vigyorogtok mint a vadalma?
-
Xirtam
veterán
válasz Oliverda #41893 üzenetére
Érdekes Ferrari-s szerelő kezében nem látok fényképezőt. Szóval lehet ezt normális keretek között is végezni. Meg pofátlanul, ahogy a McLaren csinálta 3 szerelő + 1 fényképező. Vagy ott a régi kémbotrány.
Máté94Látom sikerült a lényeget elkapni.
OliverdaVagy-a Alonso nálunk nem volt ilyen gyors. Albumhoz új futókat készítettek.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz Oliverda #41897 üzenetére
Ebbe kár belemenni. Nem él senki örökké. Változnak az idők, egyszer lent egyszer fent. Nem VB autóból nehéz VB autót csinálni. Hanem versenyképtelen autóból, alakulatból, újra dicső csapatot és VB autót csinálni. Mindig megvan , hogy melyik csapat kapja el a legjobban a szabályokat. Kik a legügyesebbek ez a sport erről szól. Ettől kétlem, hogy a Ferrari elveszíteni a nevét. Vagy a legendát. Aki nem ért velem egyet, az hülye. Már bocsánat.
-
Xirtam
veterán
válasz rocket #41901 üzenetére
Az előző szezon másolata biztos nem lesz. Sokkal közelebb lesznek egymáshoz az egyes csapatok. De még a középmezőny is. A Fújt diff betiltását nem lehet a mostani módszerrel maximálisan kiküszöbölni. Sőt nagy vonalakban 15% a mostani megoldások a latvayiaknak.
Aztán 2010-ben ők az év felétől a fúj diffuzorra terveztek. Amivel 2011-ben VB-k lettek. Idén nincs akkora áttörése a fújt hátsó felfüggesztésnek mint a dupla diffuzornak vagy a fújt diffuzornak. Sokkal kevesebb leszorító erőt termel. Azt az előnyt amit ezzel egyes csapatok szerezhetnek más csapatok jó súlyelosztással vagy más karakterisztikával bőven megkaphatják.
De persze nyugtával dicsérd a napot. Hiszen egy autó nem csak aero elemekből áll. Meglátjuk majd Malaysia-ba mi az erősorrend.
-
Xirtam
veterán
RB1 azért amit a RedBull művelt 6 év alatt . . . az nem piskóta. Az akkori Jaguár csapatból 6 év alatt VB-t csináltak. Se a Honda , Toyota, BMW nem volt erre képes. Pedig nem holmi energiaital gyárosok . . . Lehet dobálózni a szavakkal, hogy Adrian Newey , de nem egy emberen múlik. Ez a szép ebben a sportban. Ha az egyik csapat ügyesebb azt el kell ismerni. Forza Ferrari
-
Xirtam
veterán
válasz -Mike- #41928 üzenetére
-Mike-A legjobban úgy tudom ezt neked szemléltetni, hogy csináltam egy képet. Ez csökkenő sorrendbe van állítva. F2012 (2012) > F150 (2011) > F10 (2010) > F60 (2009). Azért csináltam és azért fentről vannak ábrázolva az autók, mert az egyik legszembetűnőbb változás így vehető észre.
2009 volt a változás nagy éve, hiszen rengeteg új változást talált ki az FIA? volt akinek sikerült elkapnia jól a változásokat. pl.: Brawn GP (Honda), Red Bull, Toyota és voltak akiknek a régi hagyományokkal nehezebb volt szakítani. McLaren, Ferrari, Renault. Ezek voltak azok a csapatok akik az akkori formulát tökéletesre fejlesztették míg a másik 3 csapat sehol sem volt.
McLaren és a Ferrari folyamatosan szenvedett. Mind a 2 csapat legszívesebben kitörölné a történelméből azt a bizonyos 2009-es évet. A Brawn GP (Honda) #Az autó már kész volt mikor Brawn megvette a csapatot# gyorsaságát a dupla diffuzornak köszönhette. Ezt a Red Bull ügyesen lemásolta szinte csak nekik sikerült megfelelően. De ezt 2009 végén betiltották. Csak időközben a Red Bull már dolgozott a fúj diffuzoron.
Egy szó mint száz, 2009 óta folyamatosan radikális szabály módosítások vannak az F1-ben. 2009 előtt nem voltak évről évre, melyek az autó teljesítményét ilyen mértékben változtatták volna.
Red Bull jól elkapta a fonalat. Mert 2x is olyan tényezőkre építették az autót ami piszkosul gyors lett. Az látszódik a képemen, hogy a Ferrari nem mert radikális lépéseket elérni. Folyamatosan arról szólt a Ferrari VB címe, hogy tényleg FORMULA autókat gyártott évről évre. Viszont azért 2009 óta változtak ezek a dolgok, nem elég csak teleaggatni az autót aero elemekkel. AMIT BETILTOTT A FIA. Egyre jobban trükközni kell. Na most pont ez látszik a képen. Hogy a tavaly augusztusi csapat változások eddig (külsőre) jó hatással lettek az autóra. Hiszen egy teljesen más koncepció az idei modell. Persze egy ilyen radikális változás után nehéz egy autót kiismerni. Hiszen teljesen máshogy viselkedik a pályán míg az F10/F150 szinte egyformák voltak, ami az autó hátsó traktusát illeti. Így ha nem is maximálisan de a SETUP-ok fele és az adatok egy része megegyező volt, hiszen az autó meglehetősen együtt mozgott előző társával.
Azért itt a telemetrya adatokon kívül rengeteg dolgot tárol és összegyűjt az autó. Hiszen nagyjából 2km kábelt tartalmaz egy autó. Na most egy teljes világbajnoki szezon alatt megközelítőleg 1 TB bőven meghaladó mennyiségű adatot képesek a csapatok összegyűjteni. Ha volt egy koncepciód. RB6/RB7/RB8 amit folyamatosan finomítgatsz. Akkor az előző autók adatait nagyobb %-ban vagy képes felhasználni. Általában egy nagyobb konstrukcióban 2-3 évet szoktak jósolni.
Na így, hogy regényt írtam. Tény eddig az autó nem azt produkálta amire számított a csapat. Vannak részei az autónak amik jól teljesítenek és 2 éves problémát képes volt küszöbölni. Még pediglen a gumimelegítést. Természetesen a PR-nek ez egy jó indok arra, hogy megmagyarázzák a gyenge szereplést. Viszont Luca ezt már nem türi tovább. A szezon végén a Ferrari volt az első aki hazament. Hatalmas fejmosást kapott az egész csapat.
Sokan akik nem látnak bele úgy a dolgokban úgy gondolják Domenicali tehet erről az egészről. Meg, hogy nem elég motivált a csapat. Tudnotok kell, hogy Luca már kiválasztotta az új csapatfőnököt. Stefano helyére. Így Massa és Stefano-nál is rezeg a léc az idei évben. Ezek közül talán Stefano az aki már 100% . Csak utóbbiról nem csámcsognak az újságok. Mert nem lett még kikürtölve.
[F2012 (2012) > F150 (2011) > F10 (2010) > F60 (2009)]
Ha néhol nem értelmezhető, vagy nagyok a téma váltások azért van mert folyamatosan megzavartak.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz Peat;) #41946 üzenetére
Red Bull > McLaren > Lotus => Mercedes > Force India > Ferrari
Elég nagy szó, hogy média csend van . . . ez mindent elárul. A komoly csak az, hogy Albert Park-ban időmérőn Sauber, valószínűleg 1-ik autója Ferrari előtt lesz. Így meg főleg, hogy a kipufogó ami jónak bizonyul mégsem jó, hiszen több aero csomagot is átkel variálni az autón. Ezért Melburne-be egy visszafogott csomaggal megy a csapat. Igen ám, ez Pat Fry szerint nem sok időkülönbséget eredményez . . . csak azt elfelejtette elmondani, hogy a lassabb kanyarokban sokkal jobb a másik . . .Melbourne-ig én offolom magam.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz [CS]Blade2 #41951 üzenetére
Akkor lenne jó szezon ha az utolsó futamon dőlne el a VB cím 3 pilóta között.
-
Xirtam
veterán
-
Xirtam
veterán
Eskü ti mindig átsiklotok az írásaim felett. Elmondtam, hogy egy agresszívabb kipufogót próbálgatott a csapat amely 3 csonkos. De ahhoz az autó többi aero elemét is újra kell optimalizálni. Ezért Melbourne-be egy konzervatívabb csonk lesz. Ami a képen is látszik.
-
Xirtam
veterán
válasz D@ni88 #42006 üzenetére
Az első képen amit linkeltél a motor térből való hő egy része ott távozik. Természetesen valamelyest ez is közrejátszik az aero-ba. A második képet pedig nem a képfeltöltés.hu-ra kelet volna feltenni mert fél év amíg betölti.
Örülök, hogy RB8-nak ennyi mechanikai problémája volt a tesztek alatt. Míg a Ferrari-t mindenki temette Jerez-ben a technikai hibák miatt érdekes módon hamar megszűntek a problémáink. Míg az RB8-nak nem először volt váltó hibája. Az is milyen érdekes, hogy a Sauber ma megölt egy Ferrari 056 motort. Kíváncsi leszek Luca Marmorini ( motor & elektronikai igazgató) mit fog nyilatkozni erre. Mondjuk Sauber tavaly is erőszeretettel ölte a Ferrari motorokat.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
Én Räikkönen ezen megmzodulásaira nem is emlékeztem: Raikkonen loses his cool at Silverstone 2008 & Kimi Raikkonen hits a small child
-
Xirtam
veterán
Nem is akarok én ezen rágódni. Mindegyik pilótának kivan már a . . . -je egy idő után ezekkel. Van hogy ott áll a sor autogrammért de mennek tovább. Én megértem őket.
-
Xirtam
veterán
válasz #56474624 #42033 üzenetére
Hát ha te ezeket megtudtad állapítani a teszteken, ahol még a súlykötelesség sincs. Lehet én pályát tévesztettem.
Idén talán nem lesz gond a kerékcserével. Ferrari kerék csere
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz #56474624 #42037 üzenetére
Én arra gondolok, hogy te leírtad, hogy a teszteken senkitől nem láttál 4 egymást követő kört. . . , és le is írtad magadnak a választ "Tesztek" A csapatok 80%-a folyamatosan pitotcsövekkel volt ellátva. Pitotcsövekkel az oldalukon nem fognak pályarekordokat döntögetni. Senki nem tudja a valós erőviszonyokat még a csapatok se, hiszen mindenki úgy játsza ki a másikat ahogy csak tudja. Még a nagy hírportálok se gőzük sincs. Csak idióta cikkeket írogatnak, hogy legyen reklám plusz látogatottság. Bolond lenne bármelyik csapat az erejét fitogtatni. Ha így is van az PR végett.
Más:
Tudtátok, hogy a NASCAR-ban a fan-ok bemehetnek a pályára plusz vezethetik is a NASCAR autókat?
-
Xirtam
veterán
válasz proof88 #42040 üzenetére
Én ezen akadtam meg a legjobban. Fogod bemész a pályára, odamész a csapathoz. Megengedik, hogy megfogd a kocsit. (Ez F1-ben már eleve lehetetlen, főleg, hogy a csapathoz odamenj) Majd megkérdezik, h szeretnéd-e kipróbálni az autót. És mehetsz vele.
F1-ben imádom, hogy a felét se halljuk amit beszélnek a pilótával. ~ 5-10 körönként a verseny mérnöke a pilótának kérdezi az autó állapotáról stb. Ezeket simán bejátszhatnák. Főleg amikor poénra veszik egyes pilóták és humorizálnak a versenymérnökükkel.
Top Gear 18.2 részében mondta Jeremy, hogy ha az F1 amerikai tulajdonba lenne, akkor tuti, hogy random locsolnák az aszfaltalt, hogy még izgalmasabb legyen.
Ugyan ebben a műsorban nyilatkozta Montoya, hogy az F1-hez nincs hasonló. Viszont a Nascar-ban folyamatosan ellen kell tartani, hiszen semmi elektronika. Plusz Telemetry sincs, hanem nekik kell megmondani hogy az autó maximálisan hogy viselkedik. Fékek sincsenek. Ezen sírtam be a legjobban.
DemonDani1-2 oldalt kell csak visszaolvasnod. Leírtam 4 milliószor, hogy miért vélekedik így a csapat.
Ha Nicolas Tombozis lemond, vagy elismeri, hogy az F2012 sz@r. Akkor van baj. De amíg az autó tervezője ezt nem nyilatkozza, addig nyugi.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz Oliverda #42044 üzenetére
Irónia
Beállítás tekintetében még jól jöhet ez a 2 hét. Albert Park-ra mindenki gyorsulni fog. Kivétel a HRT és a Marussia. Megközelítőleg ezen a héten kielemzik az adatokat, péntekre szimuláción tesztelik majd jövőhét kedden már útnak indulnak a csomagok Melburne-be.
DemonDaniNem lenne rossz, de akkor szándékosan lassan mennének. Inkább vissza a 2004/2008 as formákat. Sose felejtem el Suzuka/Imola Alonso vs. MSC.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz !Overdose! #42048 üzenetére
Van de nem attól álnak meg. Ajánlom figyelmedbe Montoya-t. Elmondja 2 tonnás dögöket ami 900 lóerős nem állítja meg azok a fékek amiket használnak. Ezért vannak féklapok.
Szerinted unalmamba írok ilyeneket?
-
Xirtam
veterán
válasz Oliverda #42050 üzenetére
Iszom szavaidat. Ha jövőre folytatják a konstrukciót talán versenyképes lesz. De a VB autó már egy kiforrt példány . . . hiszen 3. éve ez a RB megy. Nem lett volna ezzel probléma 2008-ig amikor még voltak tesztek. Beleölnek több száz milliót és ott a VB mert halálra tesztelik magukat. De már külön teszt csapat sincs mint anno.
D.OrionPersze ez mind erős magánvélemény, nem értek sem az aero-hoz sem a telemetriához, csak ránéztem a kocsira és azt mondom amit abból látok.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz D.Orion #42054 üzenetére
Ettől te még nem látod az autó körüli levegő útját, örvényeket amiket generál az autó. Hiába számodra puritán, valószínűleg meg volt az oka. Ettől az autó karakterisztikája lehet jó.
!Overdose!Inkább maradok annál amit én mondtam, tegnap néztem ezt nyilatkozta. És inkább adok az ő szavaira aki több évet lehúzott az F1-ben és a Nascar-ban is.
Meg te arról beszélsz amikor Hamilton autót cserélt. Én pedig oválról.
"They slide around a lot, they have no breaks. I mean, when I tell you NO breaks,
because the car's so heavy and the brakes are so tiny." Montoya[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
"Mindenekelőtt szeretném megköszönni mindenkinek az eddig elvégzett munkáját" - mondta a kétszeres világbajnok a jelenlévőknek. "Nagyon intenzív hónapok és hetek vannak mögöttünk, és tudom, hogy mindent beleadtatok, hogy a nap huszonnégy órájában dolgoztatok a pályán, és itt a gyárban azért, hogy egy erős autót biztosítsatok nekem és Felipének. Az új autónak vannak olyan jellemzői, amelyeket nehéz megérteni, és talán még nem vagyunk ott, ahol lenni akarunk. De mindannyian átéltünk már jó néhány formula-1-es szezont, és mindannyian jól tudjuk, hogy amíg nem vagyunk Ausztráliában, nem tudhatjuk, hogy valójában hol állunk a többiekhez képest. Sok mindent mondanak és sok elképzelés van, de senki nem tudja az igazságot. Például tegnap a Red Bull, akit sokan a legerősebbnek tartanak, csak néhány kört teljesített, és utolsók voltak a tabellán: ha valami hasonló történt volna velünk, elszabadult volna a pokol, de igazából ezt észre sem vették. Mindent bele kell adnunk, hogy javuljunk, jobban, mint akármikor máskor, a visszapillantó tükrökért felelős embertől egészen a dugattyúkért felelősig. Egységesek vagyunk és mindent beleadunk, mert mindannyian ugyanazt akarjuk. Csak egy két évvel ezelőtti szituációra hadd emlékeztesselek titeket: az utolsó barcelonai teszten ötödikek voltunk a Red Bull, a McLaren, a Sauber és a Force India mögött, és két héttel később kettős futamgyőzelmet értünk el Bahreinben. Nem az számít, hogy az első versenyen legyél az első, hanem az, hogy novemberben, a világbajnokság végén..."
Fernando approved Domenicali’s words: “Above all I want to thank you all for the work you’ve done. These were some very intense months and weeks and I know that you’re giving it your all, that you’re working 24/7 on the track and here at the Works to provide me and Felipe with a strong car. The new single-seater has some characteristics, which are difficult to understand and maybe we’re not where we want to be yet. But we’ve all live through many Formula 1 seasons and we all know very well that until we’re not in Australia we don’t really know where we stand regarding to the others. There’s lots of talk and many ideas, but nobody knows the truth. For example yesterday Red Bull, considered by many to be the front-runner, had only a few laps and the last time on the sheet: if something similar had happened to us, hell would have broken loose, but here nobody really noticed it. More than ever we have to give it our all to improve, from the one who’s responsible for the rear-view mirror to the one who’s responsible for the piston. We’re united and we’re giving it our all, because we all want the same. I just want to remind you of an episode two years ago: at the last test in Barcelona we were fifth behind Red Bull, McLaren, Sauber and Force India and two weeks later we gained a one-two win in Bahrain. What counts is not to be first in the first race, but in November, at the end of the Championship….”
ferrari.com
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
Azért ebből egyértelműen látszik kik vannak a legjobban lemaradva. Inkább úgy fogalmazok kinek volt a legtöbb szüksége még adatra. . . McLaren & Red Bull elég lazára vette a figurát. Így valószínűleg 1-2.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz TESCO-Zsömle #42098 üzenetére
Az pedig egyértelműen látszik, hogy Red Bull & Mclaren felkészülten várja az idény kezdést. Mindenesetre szerintem pár plusz kör nem ártott volna még. Így tesztek híján. De hát ők tudják.
-
Xirtam
veterán
válasz TESCO-Zsömle #42100 üzenetére
Így van ezért szoktam mondani nem az időkből, hanem a megtett km-ekből kell mindig következtetést levonni a teszteken.
-
Xirtam
veterán
Ex-Toro Rosso driver Jaime Alguersuari will join BBC Radio 5 live’s F1 commentary team as an expert summariser, completing the BBC line up for the 2012 season.
Sajnálom, hogy Alguersuari tehetsége kárba vész.
[CS]Blade2Ezek nem normálisak.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
Kimi az új utcai Lotus-ban vagánykodik : [link] Amúgy örülök, hogy látszik jól érzi magát a LOTUS-nál.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- SUSE Linux
- Opel topik
- Robogó, kismotor
- Óra topik
- További aktív témák...
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2022 10th Minden szín 1 év hivatalos Apple Garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.