Hirdetés

2014. április 17., csütörtök

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD Catalyst™ driverek topikja (kiemelt téma)

Hozzászólások

(#11301) Abu85 válasza rocket (#11298) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

Neked viszont szokás szerint ment a miss. :)

(#11299) kranazoli: Minőségben ugyanaz az algoritmus a HD 5000-ben is. Azért nem volt eddig engedélyezve, mert eddig tartott a tesztelés. A HD 6800 két termék, arra könnyű betesztelni valamit. Nem időigényes.
Egyébként ez az effekt azokra a játékokra való, ahol nincs lehetőség MSAA-ra. Ahogy elnézem a fejlesztők mentalitását a jövőben egyre több ilyen lesz.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#11302) rocket válasza Abu85 (#11301) üzenetére


rocket
(PH! nagyúr)

Ez meg viccnek is rossz volt :DDD

"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

(#11303) Abu85 válasza rocket (#11302) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

Miért ... te azt mondtad, hogy nem lesz MLAA. ;) Láthatóan jól informált voltál, mint mindig. :K

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#11304) kranazoli válasza Abu85 (#11301) üzenetére


kranazoli
(senior tag)

Tudom, hogy tesztelték HD5xxx-re. Szerintem kicsit korán is jött ki a HD5xxx-es hotfix.

Amit nem teljesen értek: (eddig csak a STALKER CS-al néztem DX10.1-es API-val)

Ha CC-ben bepipálom az MLAA-t, de hagyom alkalmazás vezérelten a többi értéket (hányszoros élsimi), indítom a játékot akkor is él az MLAA, ha a játékban kikapcsolom.

Dettó ugyanolyan FPS értékeket mutat, mintha a game-ben azt állítanám be, hogy 2x élsimi.

Ha beállítom, hogy 2x élsimi ugyanez az FPS és ugyanúgy érzem, hogy visszafogja az MLAA a teljesítményt.

Ha kiveszem a pipát az MLAA-nál, akkor már okés. De azt nem értem, ha Magában a játékban nincs engedélyezve az élsimi, csak CC-ben tettem egy pipát, hogy MLAA miért úgy indul a game, mintha rá lenne úgymond erőltetve pl. egy 2x-es élsimi.

Ezt majd próbálom még, mert még kevés volt az idő. De Nálam ennél a játéknál ezt produkálja. Érdekes... Nem értem. :)

Lehet, hogy ez így jó, vagy game hiba, vagy hotfix bug a HD5850-esnél. Egyelőre nem tudom.

"Ahogy elnézem a fejlesztők mentalitását a jövőben egyre több ilyen lesz."

Ezt úgy értetted, hogy a jövőben megjelenő játékoknál nem lesz MSAA és előtérbe kerül az MLAA?! Vagy félreértettem vmit.

Ill. amit nem értek, hogy Én azt hittem, hogy ez gyorsabb élsimi eljárás lesz. De épp az ellenkezőjét tapasztalom. Vagy vmit nem jól állítok be a CC-ben?!

ASUS P8P67 Rev 3 | Intel Core i5 2500K | G.Skill Sniper 16GB XMP DDR3 1600Mhz | ASUS GTX 570 DirectCUII | Kingston 96GB V+ SSD | Enermax MODU82+ 625W | Samsung 2333sw FullHD 23"| Windows 7 Prof SP1 x86&x64 | ChronixRadio.Com

(#11305) Abu85 válasza kranazoli (#11304) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

Ennél tovább nem érdemes várni. Letesztelték, működik, így kiadták.

Persze, mert az MLAA egy post process szűrő. Annak nincs semmilyen változója. Lefut és kész. Ezért lehet kombinálni az egészet MSAA-val és SSAA-val, amiket egyenként szintén be lehet kapcsolni az MLAA mellé.

Az MLAA teljesítménybe kerül, post process, így nem keveset vessz le. Ezen talán a jövőben lehet javítani.

Ez így jó. Így kell működnie. Bepipálod és lefut a végső képkockán.

Az MSAA már most halott. Számtalan a kompatibilitási probléma, aztán meg ott a tesszelláció, ami rengeteg extra élet eredményez. Az MSAA az élek mentén dolgozik, és a sok él fáj neki, vagyis a teljesítmény nagyon visszaesik.

Nem gyors eljárás. Az előnye annyi, hogy nem fordulhat elő kompatibilitási probléma, és az élek illetve az alfa csatornák mellett a textúrákat és a shadereket is szűri. Sok játékban az MSAA még az éleket sem bírja szűrni, vagyis hiba kapcsolod be a rece megmarad. Az egyetlen lehetőség az MLAA. Persze az AMD sem a driveres MLAA-t akarja, mert az nem a legjobb a képminőség szempontjából, de van a cégnek egyéni MLAA algoritmusa, amit az AVP-ben használtak, és nagyon jól működik. Ezt bármelyik Gaming Evolved partner elkérheti és alkalmazhatja. A driverben az MLAA szűrő egyébként elérhetetlen programból, pont azért, hogy a fejlesztők normális megoldást keressenek, ne pedig az egyszerűbb utat válasszák.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#11306) kranazoli válasza Abu85 (#11305) üzenetére


kranazoli
(senior tag)

Fene egye meg. Az utófeldolgozás szóról el is feledkeztem. Így már sok minden sokkal világosabb annak tudatában, amiket írtál!

:R

Amit még nem teljesen értek:

"az MLAA egy post process szűrő. Annak nincs semmilyen változója. Lefut és kész"

Játékokban már találkozni ezzel a fogalommal, hogy post-process effect. Ez hasonló, mint az MLAA?!

Azért kérdem, mert azt írod, hogy lefut és kész, nincs változója. Ergó ez egy standard érték?! Arra gondolok, hogy azokban a játékokban melyekben megtalálható az utófeldolgozás opció, ott lehet állítani annak mértékét is. (pl. ARMA)

De itt beteszek egy pipát a CC-be és kész engedélyeztem az MLAA-t, mint eljárást. De annak mértékét, erősségét már nem tudom szabályozni, állítani. Mindegyik VGA-t ugyanakkora mértékben terheli és ugyanazt a hatást éri el, legyen szó 5770-ről, 5870-ről, vagy 6870-esről. ?!

Nem vagyok HC gamer. Nem tudom pontosan most mely játékok motorja támogatja már az MLAA-t. (de ha jól vettem ki az infókat, akkor az AVP és a Metro 2033 talán)

Azoknál pl. lehet állítani az MLAA erősségét?! Mert annak Én nem sok értelmét látom, hogy ugyanazzal a paraméterekkel dolgozzon ez az eljárás és terhelje a VGA-t, legyen szó 5770-ről; vagy 5870-esről.

A többi játéknál, amit pl. Én is írtam ráerőltetem ezt az új eljárást egy olyan játékra, aminek lövése sincs arról, hogy mi is az az MLAA. De az működik, mert a 2D-s végső képpel dolgozik, legyen az "bármi".

Igen, elismerem, sok esetben valóban maradnak és vannak recék, DE!

Azért a HD5770-es kártyáktól fölfelé szerintem már nem okoz akkora problémát a kártyáknak az MSAA. Főleg ha azt is nézem, hogy akinek HD5850-es; 5870-es VGA-ja van vagy egyáltalán nem is használ élsimit, vagy max. 2x-est.(mert sok gamer-nek, felhasználónak már 1920x1080-as kijelzője is van, akkor felbontáshoz pedig már egy 2x MSAA is elegendő tud lenni) Én azt tapasztaltam, hogy nem sok erőforrást visz el, hogy pl. kiválasztom játékon belül a 2x-es MSAA-t, de a 4x-es MSAA-t is szépen viszi a HD5850-es.

Igaz, úgy van, ahogy írod, hogy recék maradnak és vannak.

Annyit még nem tudtam tesztelgetni az MLAA-t, hogy annál mennyire redukálódnak a recék.

"A driverben az MLAA szűrő egyébként elérhetetlen programból, pont azért, hogy a fejlesztők normális megoldást keressenek, ne pedig az egyszerűbb utat válasszák."

Ezt nem értem, sajnos. :(

Amit most megértettem az annyi, ha CC-ben bepipálom az MLAA-t, akkor az tulajdonképp nem egy olyan fajta élsimi ahogy azt Én képzeltem a MSAA-hoz viszonyítva.

De amit nem teljesen értek, hogy ennek az eljárásnak az erősségét miért nem lehet(tudom) változtatni?!

Így most van egy AMD által szállított eljárás, előre megírt értékekkel s amíg MSAA-nál tudom választani, hogy Off; 2x; 4x-es itt kaptam eby check box-ot, ami engedélyezi, vagy nem. De nem tudom állítani.

Az, hogy mennyi GPU erőforrást visz el az MLAA függ attól, hogy milyen vas van alatta?! Pl.: HD5850; vagy HD6870?!

:R :R :R

[ Szerkesztve ]

ASUS P8P67 Rev 3 | Intel Core i5 2500K | G.Skill Sniper 16GB XMP DDR3 1600Mhz | ASUS GTX 570 DirectCUII | Kingston 96GB V+ SSD | Enermax MODU82+ 625W | Samsung 2333sw FullHD 23"| Windows 7 Prof SP1 x86&x64 | ChronixRadio.Com

(#11307) Abu85 válasza kranazoli (#11306) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

A post process effekt tág fogalom, de lényegében arról van szó, hogy egy program utólag végigfut a majdnem kész pixeleken, és elvégzi azt a számítást, amit el kell végezni. Jelen esetben az MLAA a környező pixelek mintái után megváltoztatja az éppen számolt pixel színét. Konkrétan a változó, mindig az adott pixel, de külső változó nincs, ami befolyásolná az eredményt.

A post process effektek minősége változó, ami a precizitásra vezethető vissza. A fejlesztő dönthet a minőségről, és általában több opciót is kínálnak, hogy a hardverhez illeszd a sebességet. Az MLAA esetében is lehet mondjuk több környező pixelt vizsgálni, ez a fejlesztő döntése.

Valószínűleg az AMD egy optimális működésre lőtte be az effektet, amit kikísérleteztek. Ezen később lehet finomítani, de egyelőre csak bepipálod és működik. Mást nem lehet csinálni vele.

A Metro 2033 esetében nem lehet állítani az MLAA működését, de az algoritmus is más. Az AVP-ben egy sokkal komplexszebb megvalósítás van. Az sem ezen az elven működik, ott lehet szabályozni a minőséget. Az ilyen driveres megoldásoknál mindig nehéz a fejlesztés, mert rengeteg eltérő motor van a piacon, és olyat kell alkotni, ami mindegyikkel jó, vagy legalább törekedni kell rá. Éppen ezért az algoritmusban olyan bemenetet kell megadni, ami minden programban megegyezik. Jelen esetben a kész pixel.

Az MSAA-val nem az a probléma, hogy nem jó a minőség. A sebesség és a képminőség arányaiban ennél az eljárásnál a legjobb. A gond, hogy rengeteg olyan renderelési algoritmus van, amin nem működik az MSAA. A DX10.1 bevezetett egy magas kompatibilitással bíró Multisampling Acces-t, de ez sem mindenhol jó eredményt a képminőség szempontjából.
A másik gond, hogy a DX12 a mikropoligon render felé megy. Az MSAA most azért jó sebességű, mert nem sok a szűrésre váró él. Ha mikropoligon render lesz, akkor egy pixel egy háromszög elven készítik a jelentet, ami megszázszorozza a terhelést az élek számának növekedése miatt. Vagyis az MSAA összességében lassabb lesz az SSAA-nál is, ami egyértelműen nem szempont, hiszen az SSAA jelenleg kivégzi a kártyák teljesítményét.
Egyelőre az MLAA az egyetlen olyan alternatíva, ami a fenti problémáktól mentes.

Az AMD driveres MLAA-ja egy nagyon komplex algoritmus. Több mint fél éve fejlesztik. Egyelőre ők tudják, hogy mennyi pixel ellenőrzése mellett ad jó eredményt. Ahhoz, hogy ezt jobban lehessen értékelni látni kellene a kódot. Valószínű, hogy így adja a legjobb képminőséget, és ezért nem lehet állítani rajta.

Igen főleg a kártyák DirectCompute teljesítménye a fontos tényező a sebesség szempontjából.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#11308) gyiku


gyiku
(PH! kedvence)

a 10.10e MLAA benne lesz a 10.11ben?

eladó cuccok: http://href.hu/x/e04c

(#11309) HSM válasza Abu85 (#11301) üzenetére


HSM
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

"Egyébként ez az effekt azokra a játékokra való, ahol nincs lehetőség MSAA-ra. Ahogy elnézem a fejlesztők mentalitását a jövőben egyre több ilyen lesz."

Ez oké, de a hajamra kenhetem, ha úgy néz ki tőle a kép, mint egy nagy maszat... Kicsit még tanulmányoztam még a 5850-es topicban leírt véleményemhez képest [link] a rendszert, és azt kellett észrevegyem, hogy a legnagyobb baj, hogy az AMD fejlesztői doksijaival ellentétben nem veszi észre rendesen még a kifejezetten kontrasztos éleket sem, mókásan néz ki, mikor pl. a Crysis-ben a veled szemben lévő ház szürke fala egészen perverz módon összemosódik a messzi távolban ringatózó zöld pálmafákkal... :C Nálam itt ment ki a biztosíték. Ez a rendszer így driverből bekapcsolva abszolút képrontó, nem javító. A recés élek is picit zavaróak, de meg se közelítik azt a borzalmat, hogy egy éles vonalat nem látok a képen, fakóbbak a színek, maszatos minden...
Mondjuk az első "hivatalos" MLAA-s drivert még várom az 5850-re, de egyre pesszimistább vagyok ezzel kapcsolatban....

[ Szerkesztve ]

*** Sapphire R9 280X Vapor-X OC eladó 1,5 év kisker garival! Ár: 72K! Érdeklődni lehet privát üzenetben!

(#11310) HSM válasza HSM (#11309) üzenetére


HSM
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Itt is van egy ékes bizonyíték: [link]
Ránézni is visszataszító, mit művel ez a dolog a képpel....

*** Sapphire R9 280X Vapor-X OC eladó 1,5 év kisker garival! Ár: 72K! Érdeklődni lehet privát üzenetben!

(#11311) kranazoli válasza Abu85 (#11307) üzenetére


kranazoli
(senior tag)

Ezt az eszmefuttatást még tanulmányozgatnom kell, mert nem egy 2+2=4 volumenű dolgot írtál itt le! De köszönöm!

Lesz még kérdésem az MSAA-val kapcsolatban CCC-s beállítás, de már fáradt vagyok... :(

ASUS P8P67 Rev 3 | Intel Core i5 2500K | G.Skill Sniper 16GB XMP DDR3 1600Mhz | ASUS GTX 570 DirectCUII | Kingston 96GB V+ SSD | Enermax MODU82+ 625W | Samsung 2333sw FullHD 23"| Windows 7 Prof SP1 x86&x64 | ChronixRadio.Com

(#11312) kranazoli válasza HSM (#11310) üzenetére


kranazoli
(senior tag)

Hát most erre mit mondjak?! Ki kell kapcsolni a GPU gyorsítást gondolom... Ahogy nézem ez a 4-es béta tűzróka. 3.6.12-essel semmi probléma. Ill. szerintem IE-ből is az IE9 béta amire gondolom. Én 8-assal nem tapasztaltam ilyet.

ASUS P8P67 Rev 3 | Intel Core i5 2500K | G.Skill Sniper 16GB XMP DDR3 1600Mhz | ASUS GTX 570 DirectCUII | Kingston 96GB V+ SSD | Enermax MODU82+ 625W | Samsung 2333sw FullHD 23"| Windows 7 Prof SP1 x86&x64 | ChronixRadio.Com

(#11313) HSM válasza kranazoli (#11312) üzenetére


HSM
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Oké, hogy ez egy nemvárt mellékhatás, hogy az összes GPU-gyorsított ablakra is rányomja az MLAA-t... Ez ki lesz javítva gondolom. De ha megnézed, mit művelt a képpel az effekt... Ugyanezt műveli a játékoddal is, csak ott azért ennyire nem szembetűnő a minőségromlás. Ha ez a cucc vizsgálná a kontrasztos határokat, akkor a szövegnek bizony tűélesnek kellett volna maradnia, mert ennél szebb kontrasztokat sehol sem fog találni az AMD.... :N

*** Sapphire R9 280X Vapor-X OC eladó 1,5 év kisker garival! Ár: 72K! Érdeklődni lehet privát üzenetben!

(#11314) kranazoli válasza HSM (#11313) üzenetére


kranazoli
(senior tag)

Azért játékban Nekem ennyire nem volt zavaró. Írtam Én is, hogy Nekem sem nyerte el a tetszésem egyelőre, de hozzátartozik az is, hogy bizony nem kevés FPS eséssel jár az eljárás egyelőre. Főleg annál game-nél, amit írtam STALKER Clear Sky. Game-ben az MLAA-s eljárás ennyire drasztikus dolgot nem művelt. (szerintem)

Most már értem, hogy mire gondoltál és akkor miért is írtad. Hát nem tudom... Szerintem még finomodni fog ez az MLAA. Egyelőre akkor ugyebár kaptunk egy pipát, mindenféle állítási lehetőség nélkül, ill. alkalmazzuk olyan gamákban amelyekben talán nem is kellene.

Elhiszem, hogy pl. AVP3-ban szépen muzsikál ez az eljárás.

Erre a problémára meg a legegyszerűbb megoldás, ha vki azért próbálgatni akarja az MLAA, hogy létrehoz CCC-ben a játéknak egy profil-t. 2D-ben meg aktiválja az MLAA nélkülit, vagy elfogadja, hogy a béta GPU gyorsítást használó böngészők még bug-osak.

PS:

A böngésző sincs felkészítve MLAA-ra. ;) Ha fel lenne az sem nézne ki ennyire kakin. :)

ASUS P8P67 Rev 3 | Intel Core i5 2500K | G.Skill Sniper 16GB XMP DDR3 1600Mhz | ASUS GTX 570 DirectCUII | Kingston 96GB V+ SSD | Enermax MODU82+ 625W | Samsung 2333sw FullHD 23"| Windows 7 Prof SP1 x86&x64 | ChronixRadio.Com

(#11315) kranazoli


kranazoli
(senior tag)

Újabb kérdéseim ezek lennének:

Az alábbi AA-ra vonatkozó beállítási lehetőségeknek van-e vmi értelme a CCC-ben?

Arra gondolok, hogy van a defaults beállítás mind2 esetben. Van-e értelme módosítani rajtuk, vagy nincs mert a játék úgyis azt fogja használni, amire a motor fel van készítve?!

Járnak-e pl. teljesítmény romlással és/vagy látvány béli javulással?!

Ill. ez az új hotfix újat hozott az Cata AI-ben is. (lehet, hogy már a 10.10c-ben is benne volt, de Én csak most vettem észre)

Ennél is kb. azok a kérdéseim mint fentebb.

Sajnos a kis buborék súgók szinte semmi hasznos információval nem szolgálnak ezekről. Csak olyat írnak ki, amire az ember Magától is rájön. :)

Az első kettő azért érdekelne, hátha ezeknek az állítgatásával lehetne szebb látványt elérni a recék terén, minimális teljesítmény eséssel?!

A Cata AI meg azért mert szerintem ez eddig ilyen formában nem volt jelen előző Cata-kban.

Köszi!

:R

ASUS P8P67 Rev 3 | Intel Core i5 2500K | G.Skill Sniper 16GB XMP DDR3 1600Mhz | ASUS GTX 570 DirectCUII | Kingston 96GB V+ SSD | Enermax MODU82+ 625W | Samsung 2333sw FullHD 23"| Windows 7 Prof SP1 x86&x64 | ChronixRadio.Com

(#11316) HSM válasza kranazoli (#11314) üzenetére


HSM
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

"A böngésző sincs felkészítve MLAA-ra. ;) Ha fel lenne az sem nézne ki ennyire kakin. :)"

Viszont akkor az AMD adott a halottnak egy csókot, mert ez az eljárás tudtommal épp azért készült, hogy anélkül is megfelelően működjön, hogy a játék (vagy akár böngésző) fel van rá készítve. Tehát épp az lenne a lényege, hogy csak fogod, belövöd a kis pipádat, és élvezed az igényesen megsimogatott éleket....

*** Sapphire R9 280X Vapor-X OC eladó 1,5 év kisker garival! Ár: 72K! Érdeklődni lehet privát üzenetben!

(#11317) Dark KillerX


Dark KillerX
(őstag)

Én is megnéztem az MLAA-t 4x-re állítottam(és a Catalyst A.L-t. magas minőségire) C.O.P-ben,és a minimum FPS-ek sokat nőttek,kb 20-25%-al gyorsabb,mint a játékban beállítható MSAA,persze kíváncsi lennék a képminőség szempontjából mekkora a különbség.Remélem marad az eljárás,és a hatékonyság még javul is. :K :R

[ Szerkesztve ]

(#11318) SzlobiG válasza kranazoli (#11315) üzenetére


SzlobiG
(PH! félisten)

Engem is az érdekelne, hogy az AI-nál a 3 opció közül melyiken érdemes használni(5970)?

Az a felületformátum optimalizálóra is kíváncsi lennék.:U

"The definition of Insanity"

(#11319) katt777 válasza gyiku (#11297) üzenetére


katt777
(PH! félisten)
LOGOUT blog

:P :)) Én nem szólok semmit... :U

Hardveres, beállítási problémák, teszt kérdések, egyéb gondok esetén: katt-teszt.comlu.com

(#11320) Oliverda válasza gyiku (#11297) üzenetére


Oliverda
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

Hotfix. Azaz beta, próbaverzió. Nem véletlen, hogy nem verik nagy dobra. Én le sem szedtem fel sem raktam mert semmi értelmét nem láttam. Inkább megvárom a végleges WHQL-t...

"Minden negyedik-ötödik magyar fiatal funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből. Az arány a felnőttek körében sem jobb."

(#11321) kranazoli válasza Dark KillerX (#11317) üzenetére


kranazoli
(senior tag)

Azt, hogy csináltad, hogy 4x-es MLAA?!
Az inkább hibrid megoldás Nálad 4x-es MSAA + MLAA a gyári értékek szerint.

Nem egészen értem, hogy mitől lehet gyorsabb, mert ugyanúgy rajta van a 4x-es MSAA is + MLAA?!

Annyi azonban igaz, hogy a COP a CS-hez képest már kapott némi ráncfelvarrást ami az "optimalizációt" jelenti. Bár Ukrán-oknál ez a szó is anomália. :D

"persze kíváncsi lennék a képminőség szempontjából mekkora a különbség"

Most csak beállítottad az MLAA-t, vagy game-eltél is vele?! :)
A különbséged látnod és érezned is kellene.

[ Szerkesztve ]

ASUS P8P67 Rev 3 | Intel Core i5 2500K | G.Skill Sniper 16GB XMP DDR3 1600Mhz | ASUS GTX 570 DirectCUII | Kingston 96GB V+ SSD | Enermax MODU82+ 625W | Samsung 2333sw FullHD 23"| Windows 7 Prof SP1 x86&x64 | ChronixRadio.Com

(#11322) kranazoli válasza HSM (#11316) üzenetére


kranazoli
(senior tag)

Hát működik ez a nélkül is. Nem értelek?!
Béta böngészőkről beszélünk.

Játékok alatt is működik. Ízlés dolga, kinek mi jön le belőle. Azt, hogy ezt mennyire harangozták be úgy, hogy igényes lesz és megváltja majd az MSAA-t, azt nem tudom.

Ami tény, hogy ahol Nálam vannak recék MSAA-val, ott nincsenek MLAA-val (MSAA-t ilyenkor ki is lövöm).

Azonban még vannak fenntartásaim. De a lehetőség adott, hogy megnézze az ember. Fog ez még finomodni szerintem. Gyorsaságban és látványban is.

Nem tudom, hogy mi történik a háttérben, ha beteszem a pipát. De könnyedén lehet gondolom módosítani a mögöttes függvényeket, hogy AMD módosítsa a visszajelzések alapján. (sebesság; blúr-osság; stb...) Vagyis bízom benne. :)

ASUS P8P67 Rev 3 | Intel Core i5 2500K | G.Skill Sniper 16GB XMP DDR3 1600Mhz | ASUS GTX 570 DirectCUII | Kingston 96GB V+ SSD | Enermax MODU82+ 625W | Samsung 2333sw FullHD 23"| Windows 7 Prof SP1 x86&x64 | ChronixRadio.Com

(#11323) HSM válasza kranazoli (#11322) üzenetére


HSM
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Persze, működik, csak sajnos a bekapcsolás után a monitoromon nem tudok fókuszt csavargatni, mint egy fényképezőn... :D
Attól, hogy a böngésző béta, attól még az MLAA egy rendes, kész képből gyártotta azt a homályt. (Mivel utófeldolgozásos effekt, kész képre kerül rá, ezért is mindegy, mi szolgálja a bemenetet.)
Szerintem itt magával az algoritmussal van a gond, nem veszi észre a kontúrokat, és összemossa őket is, a textúrákkal együtt. Ha viszont csak így lehet ezt vállalható erőforrásigénnyel megcsinálni, akkor már csírájában elhalt ez az ötlet. (Sajnos)

Természetesen én is nagyon bíztam ebben az eljárásban, ki nem örülne neki, ha bárhol lehetne jóminőségű AA-ja kis erőforrásigénnyel? Csak épp ez annyira távol van az általam elképzelttől, hogy nagyon. Azért én is még picit reménykedem, bár minimális esélyét látom, hogy ez a közeljövőben jelentősen javuljon...

*** Sapphire R9 280X Vapor-X OC eladó 1,5 év kisker garival! Ár: 72K! Érdeklődni lehet privát üzenetben!

(#11324) gyiku válasza gyiku (#11297) üzenetére


gyiku
(PH! kedvence)

aki ismer, az nem kajalta be :DDD

eladó cuccok: http://href.hu/x/e04c

(#11325) Dark KillerX válasza kranazoli (#11321) üzenetére


Dark KillerX
(őstag)

Én erre gondoltam [link],de akkor ez tényleg hiprid megoldás.

C.O.P esetén pedig ilyen [link] beállításokkal volt gyorsabb a kényszerített AA,mint a benchbe épített,én itt láttam különbséget főleg a min FPS-ek javára,akár + 4-5 FPS-t is. :K

(#11326) Bali27


Bali27
(őstag)

Guru 3D-n már 10.10e- nél tartunk
http://downloads.guru3d.com/AMD-Catalyst-10.10e-Hotfix--%2832|64-bit%29-download-2643.html#download

(#11327) SzlobiG válasza Bali27 (#11326) üzenetére


SzlobiG
(PH! félisten)

Ezt linkelte abu fentebb.:U

"The definition of Insanity"

(#11328) gyiku


gyiku
(PH! kedvence)

10.11 whql mikor jon?

eladó cuccok: http://href.hu/x/e04c

(#11329) Jocy válasza gyiku (#11328) üzenetére


Jocy
(fanatikus tag)

Szerintem legkorábban jövő hét közepére várható.

(#11330) Abu85 válasza SzlobiG (#11327) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

Ismétlés a tudás jó édes anyja. ;]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#11331) katt777 válasza Abu85 (#11330) üzenetére


katt777
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Az vajon az újabb AA-k miatt van, hogy ha 24xED beállítást használok régebbi programoknál is, 4-5FPS-re lassul a megjelenítés? Nagyon gáz lenne, mert Oblivion-ban is ezt használtam, ráadásul kényszerített módban, de ott sosem volt ilyen brutális visszaesés. Most kényszerítéssel és alkalmazásvezérelt beállítással is elzuhan a VGA. Még egy remek "fejlesztés", vagy valami más az oka?

Hardveres, beállítási problémák, teszt kérdések, egyéb gondok esetén: katt-teszt.comlu.com

(#11332) katt777 válasza katt777 (#11331) üzenetére


katt777
(PH! félisten)
LOGOUT blog

kieg: Csak az AA-t box-ra levéve máris 40-60FPS-szel megy minden.

Hardveres, beállítási problémák, teszt kérdések, egyéb gondok esetén: katt-teszt.comlu.com

(#11333) Abu85 válasza katt777 (#11331) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

Nem tudom nálad miért van. Nekem változatlan az Oblivionban a sebesség. 24x Edge-detect AAA. Ugyanannyit megy, mint régen.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#11334) Blackheim


Blackheim
(újonc)

Sziasztok, nem tudom kérdezték-e már ezt, de nagyon a végét járja a türelmem és szeretnék erre a megoldást találni... :W

Na szóval: Sapphire Radeon 3650 512 MB DDR2 AGP kártyám van és játék közben időnként elmegy a kép, és kis idő mulva kiírja a következő hibaüzenetet: ati2dvag.dll hibát észlelt... és rebootol a gép. Nyáron vettem a kártyát és eddig hibátlan volt 10.6os driver-rel ment. Októberben jött elő ez a probléma, azóta rendszeressé vált, mindegy melyik driver-t teszem fel (10.10-től 10.3-ig mindet próbáltam és Drive Cleaner-t is használtam már... Eddig a 10.3-as bírta a legtovább.). 2-3 naponta előjön... :((( Teljesen elegem van, soha többet nem veszek Radeon-t... Kérlek szépen titeket, segítsetek!!! :U

[ Szerkesztve ]

(#11335) SzlobiG


SzlobiG
(PH! félisten)

Catalyst 10.11

"The definition of Insanity"

(#11336) SzlobiG válasza SzlobiG (#11335) üzenetére


SzlobiG
(PH! félisten)

Már teszem is vissza a 10.10E-t.:D NFS okádékul megy+ az élsimítások se működnek alatta, szal ez egy régebbi driver mint az felesleges volt kiadni még...

"The definition of Insanity"

(#11337) tomic válasza SzlobiG (#11336) üzenetére


tomic
(PH! addikt)

Nálam fel megy , de mintha semmit nem telepítettem volna. :U

Úgy éld az életed minden napját, mintha az lenne az utolsó!

(#11338) Abu85 válasza SzlobiG (#11336) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

Mindig számolj vissza két három hetet a WHQL teszt miatt. Logikus, hogy nem lehet újabb a 10.10e-nél. :)

(#11334) Blackheim: Ez a hiba lehet hardveres is, de legfőképpen az alaplapi driver. Az AGP-ért felelős eszközre kell ránézni. Ezt megtalálod az eszközkezelőben.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#11339) westcoastog válasza SzlobiG (#11335) üzenetére


westcoastog
(PH! addikt)

a powerplay csak uvd órajelekig megy vissza, firefoxban ha meg kattintok is felugrik 3d órajelre.. :F

Nokia Lumia 520

(#11340) SzlobiG válasza Abu85 (#11338) üzenetére


SzlobiG
(PH! félisten)

Igen tisztába vagyok ezzel, de azért mindég megnézem a whql drivert is.:)

"The definition of Insanity"

(#11341) westcoastog


westcoastog
(PH! addikt)

Hoppáré, kivettem az overdrive fülön az enable ati overdrive elől a pipát és visszaváltott 157/300-ra, és ami örömtelibb, hogy ezt tuning mellett is megteszi. :C

Nokia Lumia 520

(#11342) Kroni1


Kroni1
(PH! addikt)
LOGOUT blog

Sorry biztos volt már, de nem nagyon találtam róla semmit, ez az Accelerated Parallel Processing változatú catalyst mit takar?

Ölni tudnék egy Béke-Nóbeldíjért!

(#11343) Jocy válasza westcoastog (#11339) üzenetére


Jocy
(fanatikus tag)

Működik a powerplay tuning mellett is :F Másnál is "megjavult",vagy csak nálam?
Nekem akkor is visszaveszi,ha bent hagyom a pipát!

Abu:visszarakták a régi powerplayt?

[ Szerkesztve ]

(#11344) Abu85 válasza Kroni1 (#11342) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

OpenCL runtime. Ha nem kell OpenCL, akkor jó a sima Catalyst is.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#11345) Kroni1 válasza Jocy (#11343) üzenetére


Kroni1
(PH! addikt)
LOGOUT blog

Nekem 5770-en a 10.9-essel működött, és a 10.10-essel nem. Szerintem Catalystja válogatja, h melyik engedi.. :P

Ölni tudnék egy Béke-Nóbeldíjért!

(#11346) Vasinger!


Vasinger!
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Üdv!

Bocsi emberek, de totál nem értem, hogy mivan.
Kijött a 10.11-es driver, nagyon vártuk mi 6k-s szériások, mert ugye ez lesz az első igazi driver hozzájuk, itt meg mindenki azt írja, hogy rosszabb, vagy fel sem megy. :F

Ez már a végleges verziója a drivernek?

Mi az a 10.10E?

[ Szerkesztve ]

Eladó prémium iPhone 5/5c/5s fólia és még sok más itt: http://tinyurl.hu/W8Pb/

(#11347) Jocy válasza Vasinger! (#11346) üzenetére


Jocy
(fanatikus tag)

Szia.Nálam felment gond nélkül,és igen,ez a végleges verzió.
Tesztelni még nem volt időm.A 10.10e egy béta driver volt.

Kroni1:Nekem eddig nem volt jó a powerplay tuning mellett,azt hiszem a 10.5-ös drivertől módosították.Most a 10.11-el megint megy,mint régen....érdekes.

[ Szerkesztve ]

(#11348) Sanyi19


Sanyi19
(senior tag)
LOGOUT blog

Sziasztok, van már olyan Catalyst amiben a Mafia 2 ből kilépve nem sötétedik el a képernyő?

“Az élet nagy titka az, hogy nincs nagy titok. Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy érte tenni.” (Oprah Winfrey)

(#11349) Kroni1 válasza Vasinger! (#11346) üzenetére


Kroni1
(PH! addikt)
LOGOUT blog

A 10.11 driver nem támogatja szégyen szemre a 6800as karikat! Először én se hittem, de az AMD oldalán ha 6800hoz töltesz drivert akkor még a 10.10-est dobja ki, a többihez meg a 11-est.. :(

Ölni tudnék egy Béke-Nóbeldíjért!

(#11350) Abu85 válasza Vasinger! (#11346) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

A 10.10-es az első driver hozzájuk. A 10.11 egy újabb. Az APP-s verzió még nem megy fel a HD 6800-ra.

A 10.10e az számos ponton újabb. A CCC régebbi.

(#11343) Jocy: A régi Overdrive biztos nem ment vissza. Az azért került ki, mert nem volt stabil. A tuningmodult pedig folyamatosan fejlesztik. Most próbálgatják, hogy jó lesz-e.

(#11348) Sanyi19: CTRL+ALT+del majd kilépsz belőle. Ez megoldja. Aztán majd a fejlesztők jönnek a patchel, ha addig az AMD nem talál valamit.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD Catalyst™ driverek topikja (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2014 PROHARDVER Informatikai Kft.