- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
PROHARDVER!
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dragonfx
veterán
a német piacos 316i 1.8as mocival van szerelve.de csak 2004től....Mo.n....ami előtte van 1.6 1.8asmocis az németből van.
és van e46 318is.
Egyik forma bizonyos m46os mociról beszél ...erről kéne info.ebben lehet igaz.mert se az m40ben sem az m43ban sem m44ben.nem volt valvetronic.ez új fejlesztés.és az e46okba kerültek ilyen mocik. amik 4hengeresek.Népítéletből egy szösszenet ide hordta:
"Svájci BMW képviselet.3 év garancia van az autóra és 10 évig vagy a 100000km eléréséig a kötelez? szervizek teljes egészében téritésmentesek......"
Mér tértek át M.es motorjelölésről N.esre?betelt az M vagy nem akarták összetévesztő legyen.itt a megoldás>>
N44TU
Soros 4 hengeres DOHC 16V dupla VANOS és Valvetronic
Építették: E46 318i
Típusai: 1.6 (115bhp), 1.8 (143bhp)N44TU moci van bennük.ez gyakorlatilag m44 vanossal valvetroniccal átdolgozva.
de itt is alapból 143 ló az 1.8as.
Ennek lehet volt tovább átdolgozott verziója az N46.
N42-43 szerintem sosem volt.bmw001>>én mondtam e46 330i a te autód
hányas évájáratúak a haverok e46jai amikben 318as 143 lovas moci van?[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
SpeedR
őstag
válasz dragonfx #4788 üzenetére
Na akkor tegyük tisztába a dolgokat, mert rengeteg hülyeség elhangzott a 316i/318i-vel kapcsolatban.
BMW E46 316i-t a következő motorokkal szerelték pályafutása során( ETK szerint): N42, N45, N46, M43
Az N-esek 16 szelepesek, az M43 8 szelepes.A 316-ost kétféle M43 variánssal gyártották:
M43B16 - 1596cm3 - 102le
M43TUB19 - 1895cm3 - 105le -- ez volt a 318i-ben 118lóerővel2001-ben jött be az N42:
N42B18 - 1796cm3 - 115leAztán 2004-ben az N45 és az N46:
N45B16 - 1596cm3 - 115le
N46B18 - 1796cm3 - 115leAz 1,6-os és az 1,8-as M43-at 1998/6-tól szerelték egészen 2002/03-ig szerelték a 316i-be.
Ezt az N44TU-t honnan szedted? ETK nem hoz ilyet.(#4789) hoby36
Igen, láncos mind. Cserélni nem nagyon kell, 300-400e km-t kibírnak. -
SpeedR
őstag
válasz dragonfx #4788 üzenetére
Azt hiszem, hogy rájöttem, hogy BMW001 melyik 316i-re és 318i-re gondolhatott, csak a köbcentit rosszul tudta. Az N42 motor a következőképpen nézett ki a 2001 modellévtől:
316i-ben:
N42B18 - 1796cm3 - 115le318i-ben:
N42B20 - 1995cm3 - 143leViszont ebbe a 1,8-as 316-ba tuti, hogy nem rakják bele a 2,0-ás 318i chipjét sehogy sem.
[ Szerkesztve ]
-
dragonfx
veterán
N44TU.t bmwpoweren láttam sehol máshol.
wikipedia szerint az N45 csak az e87es 116ban és az e90es 320siben volt.M43 nagyon kevésben lehetett.mert 102 lovas e46 316i.t nem láttam még sehol csak 105 lovasat az meg akkor már nem m43 volt.max. m43tu...
N46 2004től volt....volt 316os jah 115lóval.de ez 1600cm3 is volt.szal ez nem lehetett.
e46 316i volt még N42B18cal...de ez 1.8as 16V.s de utalássincs volt belőle 143 lovas verzsőn.M43TU a legesélyesebb arra amit bmw001 mond..de az túl régi ehhez.meg abból nem hinném egy chippel 143at csinálnak mert sehol semmi utalás nincs erre.
M44 lefojtásáról sincs sehol info szal avgy gyárilag alapból volt az e46 318i m44gyel 143 ló vagy sehogy.m44 2001ig volt ujabb info szal játszik elég erősen.N42B20 vagy N46B20as az a 143 lovas blokk...és akkor egész fiatal e46okról beszélhetünk.
ezekbe 2.0ás moci volt 1.8asként eladva.teljesen hihető 2000cm3 a 143 ló 4 hengerrel.mert akkoriban ugye már m54 volt sor6 151ló.Szal 318nál hihető de 316nál teljesne kizárható ez a 143 lovas verzió.alapból is volt olyan.
Na jó én belekavarodtam faxom
Bmw001>teso kéárdezd meg mit tudnaka mociról milyen van benne 8V avgy 16V egyáltalán.gyárilag is lehet143 lovas e46 4 hengerrel.M43TU, M44, N42B20, N46B20..ezek lehetnek az esélyesek.szal vagy a cm3 vagy a chippelés vagy valamit nem tudnak..vagy mi nem tudunk de volt ...kérdezz már utána mostmár érdekel.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
SpeedR
őstag
-
dragonfx
veterán
válasz MPowerPH #4798 üzenetére
igazad van nyomatékra mentek meg kevesebb károsanyag kibocsátásra jah.én ezt tudtam csak a kollégával azt latolgattuk vajon melyik moci lehet azokban benne.nem tudsz minden adatot vagy alvázszámot, netán forgalmiból vagy tulajtól motorkódót, addig nem 100% hogy ez volt benne. kérdezd mega mocikódót vagy alvázszámot, szelepek számát.ja és hogy mikori a verda pontosan.
A te mocid M52B28TU?Nekem mind1 jelölt kicsit ellenmondásos valami adat nem okés.
SpeedR>>M43 94'től volt az e36 316i.ben és 318i.ben és 1600cm3 és 1800cm3 volt.kb 98/99ig lehetett.utána frissítették m43tu.ra...amiről valószínűleg bmw001 is beszél.ez volt 2001ig.utána jött a N42B18 illetve B20..ez volt a 316iben és 318iben....és 2001-2004 között volt aN46...aztán egy ideig nem volt 316i most visszahozták megint kínálatba e90 316 122ló..ez viszont nem N46..valamimás új nincs róla infom.szerintme így volt sorozatba.egy modellbe több fajta kódú mocit tuti nem raktak nem érte volna meg.
N45 meg csak 1esbe meg specko limitált 3asba van/volt.ne higgy wikipedianak, sőt ETK.ban is vannak hibák.lehet valahol raktak beléjük olyna mocit de itthon tuti nem.egyszerűen elírták. pl:95ben hol volt már e30?sehol...ők 92'től írják az e36ot mikor már 91ben rég volt....szal van pár rossz info a neten.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
SpeedR
őstag
válasz dragonfx #4802 üzenetére
Kicsit pongyolán fogalmaztam. A sima 1,6-os M43 alatt ezt értettem:
M43(TU)B16 - 1596cm3 - 102le
Ez a motor volt a 98-tól Magyarországon árusított E46 316i-ben is.
A TÜ-t nem tudom mit jelent, de sejtésem szerint a vanosos motorok kapták ezt a jelölést.
Az M43TÜ-ra egyébként azért nem gondolhatott BMW001, mert ez nem létezett 143lovas verzióban.
Az N42B18 - N42B20 páros pedig azért nem lehet, mert nem egyezik a köbcenti.Abban tévedsz, hogy egy sorozatba nem raktak "többféle kódú mocit". Sok piacra gyártottak, amik különféle igényeket követeltek. Így lett a többek között magyar piacra is az 1,6-os 316i, és a német piacra a 1,9-es 316.
ETK-ban vannak hibák, de azért nem ilyen durvák. Szerintem 100x hitelesebb a gyári BMW ETK, mint a wikipedian meg googleban található félinformációk.
Nem tudom, hogy neked milyen ETK-d van, de az enyém nem hogy 95-ös E30-at, az E36 318i sedant már hozza 1989/12-től, a 25i-t 89/11-től.[ Szerkesztve ]
-
dragonfx
veterán
nem vezették meg csak a motor cm3 nem stimmel, és más alapból annyi lovas mociról van szó, tegnap kibeszéltük.Az N42B20at 318iként adták e46ba 143 ló.
meg volt egy másik moci is ami ugyanezt tudja és el van adva 318iként pedig 2000cm3.
bmw001eso azért megnézném én azt az st220at ha kitapossák nem e tud otthagyni...hogy van neked 310NM.ed?
tubós a gép?
gyári chipp van 204re rakva mér milyet akarsz belerakatni?210-215nél többet nem lehet kihozni biztonságosan a 2.8asból.
inkább csináltass sportfipufogórendszert...6os leömlőt szerezz hozzá...gázgyorsítót sportktalizátort.ezek is megdobják azta 6lovat sőt többet.[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
dragonfx
veterán
válasz MPowerPH #4825 üzenetére
de nekem direkt kéne a 2.0ás 150 lovas... a 2.2es 170lovassal sok gond van így hallottam.
150lovat is meg lehet chippelni ám 165reN42B18at 115ről egy chippel 143ra?...mesemese meskete soha....max 130.
A B20at talán mert az 2000cm3.....de az meg alapból 143 szal azt nem kell.[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #10517 üzenetére
Elég érdekes, E46 -ban kétféle motort alkalmaztak .
N42B20 2001-2003 -ig, és N46B20 2004-2005 -ig. És ez a motor még az E90 -be is átkerült, nagyobb PS -el. Ccm -ben azonosak.
Ez mind 4 hengeres erőforrás, 16 szeleppel.Gebriel: "A Steptroncicos váltó ilyen? Annak nincs külön kialakítva a manuálnak a hely? "
Ezt nem értem.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
dragonfx
veterán
válasz MPowerPH #10521 üzenetére
igen ez az N42 van benne.
nem lehet rossz ha a kisebbik az év motorja lett kategoriájában.
De miértelme volt az N46nak tiszta ugyanez cska ugye modellfrissi miatt kellett valamit változtatni.auto váltónak max 2.5től van értelme szerintem.
de a fogyit megdobja akár 2 literrel is.attól függ mennyit megy az illető számít e ez neki.Gebriel>>én egy e46 320i. vennék helyedbne manuállal. 98-01est.
amiben a 2000es 6hengeres motor van.2millióért már faintos van.és azza aztán jodarabig elvagy.olyan mint ami Vangelisnek van.tényleg levehetné már a hirdetést.még a végén beajánl neki érte 2.5et....
A 2.2es 170 lovasból tul sok az eladó.gyanus.vajon miért.....[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Casanova*
veterán
E46 318Ci kupékat nézelődök. az lenne a kérdésem,hogy a két motorról mi a vélemyetek? mindkettő motor jó és megbízható? 118 lóerős motor nem túl gyenge,lomha? érdemesebb újjabb 143 lóerős motoros bmw-t venni? 2000-esek 1,7 milkáért vannak szépek, 2002-esek pedig 2,2 milkáért. ezek közül mindegy,csak állapotot nézzek? szerintetek?
318i/Ci M43TUB19 1998–2001 1895 I4, 8v 118 PS (87 kW; 116 bhp)
318i/Ci/ti N42B20 2002–2003 1995 I4, 16v 143 PS (105 kW; 141 bhp)
[ Szerkesztve ]
"Ha bírálnak téged,akkor valamit jól csinálsz. Hiszen csak azt támadják,akinél a labda van." ( BRUCE LEE ) ヅ ҳ̸Ҳ̸ҳҳ̸Ҳ̸ҳҳ̸Ҳ̸ҳҳ̸Ҳ̸ҳҳ̸Ҳ̸ҳ
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #20693 üzenetére
Egyetértek veled, bár nem túl sok Porschéban ültem, de azok jók voltak.
És akkor javítok, a TC-s társadalom szerint vagy elfogult
De ha már itt, akkor egy kérdés: N42B20 motort ismered?
Vannak típushibái?[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
CharlieDrop
veterán
válasz Gebriel #20736 üzenetére
Áh, lárifári
Maximum, ha olyanokat akarsz hogy mondjuk egy 1.8-nál jobb az 1.8is, de csak teljesítményben, nem tartósságban.
Vagy mondjuk az M50B25 (2,5 literes 192 lovas, 95 végéig gyártott, 25i nevű) mennyivel jobb az M52B25-nél (2,5 liter, 170 ló, 96-tól, 23i), persze erősebb, de nem rosszabbde hogy melyik mennyire megbízható e36-ban, nos mind jó.
Nem olyan, mint az e46 2.2 eszi az olajat, meg az N40 ami láncugrós feszítőpatronos bajos N42Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Xmodule
őstag
olajbeöntö kupak tiszta. hutövizböl hianyzik egy kicsi. hutöviz teteje mintha habos volna. hengerfej tömites? e46 n42b20 318i 2002 220.000km. lassu gazadasnal mintha kicsit meg meg torpanna. MAF szenzor tisztitasa?
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz raczger #23258 üzenetére
Köszi a tippet. Ezek voltak cserélve. Igazábol szerintem a 318i N42-es motorral totál jo kis pörgös ugros kocsi. Nekem legalabb is bejött föleg a fogyasztas 1tank 63L azt hiszem, 900km. De valahogy amikor a sor6 hangjat meghallom...lehet bolond vagyok de imádom föleg ennek az M54-nek mintha még szebb lenne a hangja mit az elözö M52nek. De lehet csak bekepzelem.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
CharlieDrop
veterán
Szia.
Szerintem, ha nem 30d-t veszel automatába akkor bírják a gyűrődést.Nekem most van a második automatám, az első egy 23i volt e36, most egy 18d van, e46.
Motorok: M54 csak B30-ban, többibe szereti csipegetni az olajat. M52 jó. N40 felejtős, N42 csak láncugrásgátlóval N46 oké. Bővebben mikor melyikbe szerelték nézd meg a Wikipédián
Dízelesek: M47 nem rossz, de akkor már M47N (M47TU). Abból is a 20d a legtöbbet eladott. Ott a szokásos, pillangó dugózás, injektorok elfáradnak, turbó elfárad.Összes e46:
Szilentek, lengőkarok fáradékonyak, szeretnek itt-ott rohadni.
e39-em nem volt, szóval azt passzolom....Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
CharlieDrop
veterán
válasz Polacheck #23718 üzenetére
Kellene egy VIN szám, mert ha N40, vagy N42 van benne, fel lehet készülni egy kevés szívásra.
Persze, ha már N46 motoros akkor nem, vagy esetleg az előző tulaj orvosolta a problémákat.
Persze a motorkód alapján is utána lehet nézni a neten mi van benne...Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
H.Ezredes
őstag
Az N42- N46 motorok állandóan széthullanak.... Egyrészt a hengerfej másrészt a vezérmű lánc vagy megnyúlik és átugrik vagy a vezető széthullik vagy egyben az egész ebben az ében 3 ilyen motort csináltuk most jön a 4.dik.... a darabkák beesnek az olajszűrőhöz és még csapágyassá is teszi a motort.... Én utálom őket.... a dugattyú és a gyűrök olyan kokszosak mint az állat.... a képen látszik,hogy mik hiányoznak amit benégyzeteztem ott konkrétan belül is fut egy fehér műanyag rész egészen a végig ami nem látszik a képen de kompletten leszakad.... Vezérlést kell cserélni max 150E Km-ig mert utána eddig mindegyik így nézett ki...füstöl is mert a hengerfejük is egy forintot nem ér.... Szépen a képek önmagukért beszélnek...
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Xmodule
őstag
Hali.
E46 318i N42. Szerintetek az mitöl van, hogy alacsony az alapjárat, és hirtelenebb gázadásra is igy megtorpan? A hangja is olyan mintha fulladna, dadogna. Itt egy VIDEO is amit találtam kb ugyan ezt csinálja itt is. De majd csinálok egy sajátot is. MAF szenzort tisztitottam.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Blue@X
senior tag
Egy kérdésem lenne a hozzáértőkhöz. BMW E46 318i N42B20 motorral (143HP), elkezdte enni az olajat (0,8-1l/1000km). Szerelő szerint motort meg kellene bontani, szelepszárszimering és egyéb alkatrész csere megoldhatja.
Amit észrevettem hogy ha hosszabb távon közlekedek vele szinte nem is eszi az olajat (500km alatt szinte nulla mm a nívó pálcán, ez két részletben 100-as folyamatos utazó tempóval), viszont ha sokszor indítgatom (napi munkába járás, kb 2-3km) akkor eszi. Egy helyben állva kisebb gázadásokra (2-3000rpm) fehér füst van (elég sok, pár másodpercig a gázelvételtől még tart, ilyenkor eszi az olajat rendesen nívó pálca szerint több mm), illetve a ventin keresztül egy kis ideig olajszagot is érezni lehet. Ilyenkor olajfolt (fél tenyérnyi) is megjelenik a kocsi alatt.
Olvasva fórumokat sok helyen írják hogy ez egy nagyon rossz konstrukció a BMW-től. Sokaknál ilyen hibát a vákuum pumpa okoz. Lehet hogy először meg kellene nézni a motort honnan is ereszti az olajat (nem szeretném egyből megbontani), azt megoldva hátha nem eszik ennyi olajat (Castrol Edge 5w40 van benne).Aki bármilyen építő jellegű tanácsot, esetleg tapasztalatot tudna megosztani annak megköszönöm. Esetleges Fejér megyei BMW szerelő elérhetőséget tudna adni (E46-ban jártas), azt is megköszönném.
[ Szerkesztve ]
-
urban racer
senior tag
Nem problémásak, a CCV-t illik kicserélni 200 ezer km-enként és akkor nem zabálja az olajat... a vízhűtő típushiba. Hondával rosszabbul jársz, ott 1-2 alkatrészen csúnyán meg lehet csúszni. BMW-nél legrosszabb esetben 100e egy komplett bontott motor.
Ha 10 éves a mostanid, akkor az 2005-ös. Ami azt jelenti, hogy N42B18A van benne. Nah, ha azzal nem volt semmi bajod, akkor vegyél nyugodtan 25i-t"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
Jodanovich
aktív tag
Sziasztok, mi lehet a baja, ha ilyen hangja van a motornak? Valaki találkozott már hasonló problémával?
Bmw 318i N42B20 motor
[link]Life is Short... Ride Hard!!!
-
Jodanovich
aktív tag
Motor csere lesz ebből [link]
< Szerelő vagy hozzá értő kerestetik Székesfehérváron >
Valaki kellene nekem aki székesfehérvári és ért a benzines motorokhoz legalábbis hangról megtudja mondani, hogy érdemes e foglalkozni vele vagy sem. Van egy csóka aki bontózik ott és van neki egy n42b20 as motorja. Megkellene nézni nekem, hogy csörög, csattog, füstöl vagy van e valami baja.
Kecskeméti vagyok nem mennék el, ha nem muszáj. Anyám elmenne érte fuvarozná háztól házig. Csak kellene nekem egy ember, aki meghallgatná vagy egy szerelő aki tényleg vágja mi a szitu.
Persze, ha szükséges tisztelet díjat állom!Life is Short... Ride Hard!!!
-
-KP-
addikt
mennyire értetek egyet azzal, hogy e46-ból kerüljem az n42-es motorokat és csak az M-es motorral szerelt példányokkal szemezgessek?
-
urban racer
senior tag
válasz Hikvision #25492 üzenetére
kettős tömegűt is cserélsz? én arra gyanakodnék. Havernak az N42je rázkódott 1100-as, 1400-as és kb 3000 körüli fordulaton. Neki a kettős tömege nem működött(nem mozdult meg)
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
urban racer
senior tag
válasz CharlieDrop #25831 üzenetére
Vegyél x3-at vagy x1-et az rondább
Szerk: És vágod, hogy a legszarkupacabb motort, az N42B20A-t berakták az x3ba? Amikor mentünk az e61-ért trélerrel németországba, ez volt a téma
[ Szerkesztve ]
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
CharlieDrop
veterán
válasz McSzaby #25892 üzenetére
Van, a 4 hengeresek szeretnek visszaugrálni, az N42-nek vannak más bajai is. A 6 hengeresből a 20i szereti enni az olajat, a 25i is, a 30i legjobb motor
A dízel 4 hengereseknek pillangó problémái vannak
de ez igazából ne riasszon el
Nekem 18d-m van, rálocsoltam egy kis pénzt és azóta kipp-kopp megvagyokHa 2000 és 2004 közt nézegetsz azok az un. e46-ok. A legatyásodott példányoknál előfordulhat, hogy a futóművük már a végét járja, na tavaly annak is nekiestem Túl lehet élni az árakat mindössze kalkulálni kell velük.
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Micka21
tag
Sziasztok.
e46 vásárlást tervezek, most két dízel (nem bmw) kocsit hajtok, utálom mindet, nem a dízel technológia hibája, de benzinest szeretnék.
Terv: 318i touring 143 lovas motorral, extrákkal, manuális váltóval.Kérdésem, hogy ha az n42... motorban vásárlás után lecseréltetem a vezérlést az kiszűrheti a láncugrás problémáját, vagy a cserétől függetlenül még mindig bármikor előjöhet a probléma?
Kinéztem két gépet, ami megfelelne az elvárásaimnak, véleményezzétek ha van egy kis időtök (a két kocsihoz 2-2 link van, mert duplán van felrakva):
[ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
Látom le kell írjam, de majd jön H.Ezredes és kiegészít.
Hozzá kell tegyem FL utáni e46-okról írok először, aki kéri írok régebbiekről is, illetve e36-ról is1. Benzines
1/a: 4 hengeresek: N40-N42-N46-os motorkódúak.
116-143 lóva, van 1.8 és 2.0 literes is. Szóval: igen, szeretnek olajat enni, N40-N42-höz illik láncugrásgátlót szerelni, nem nem annyira szakadnak a láncok. Tény, hogy az egyik legrosszabbul sikerült motor az N42, de több ismerősömnek viszonylag hibamentesen működnek. A Spritmonitor olyan 7-9 literes fogyasztást ír rájuk1/b: 6 hengeresek: M54 motorkód 170-231 ló közt (20i-25i-30i)
Jó motorok, de imádják enni az olajat, a 30i a legkevésbé parás itt is előjöhetnek meglepik azért, de viszonylag nyugisabbak. Itt 10 liter alatt nem jellemző a fogyasztás2. Dízelesek:
Na itt jön a fincsisét: M47N/M47TUD20 motorkód illetve M57TUD30 motorok. Hibaleteőségek: Pillangószelep beesés, EGR hasfájás. Ezen felül a szokásos Turbó, Injektor, Termosztát, Vízpumpa, ha ezeket javítod/cseréled az úgy 400-800 ezer közti összeg lehetEzen felül az E46 tipikusan gyenge futóműben: Szilentek, lengőkarok, stabpálca fáradékony.
Na legyen 2001 előtti nem faceliftes modellekről:
1. Dízel M47 motorkód, 136 ló, illetve 318d 2003/3.-7. hóig: VP44 adagolós motor, nem rossz, de ha javítani kell, akkor ámen, gatya rámegy, nem ismerem a hibáit más nyilatkozik2. Benzines
2/a 4 hengeres.
316i-318i: Itt van pár variáció 1.6, 1.8, 1.9es motorok, 102-118 ló közt. Jellemzően a legkevesebb bajjal rendelkeznek, megbízható motorok. Itt nagy meglepi a DISA szelep lehet, meg a szokásos benzines bajok, kb 7 literrel eljárnak nem erőbajnokok.2/b 6 hengeres M52TUB20-28 motorok. 150-170-193 ló
Nagyon jó 6 hengeresek ebből mindet jó szívvel ajánlom a 28i azért tud enni, de nyomatékosak, erősek, najó a 150 lovas 20i annyira nem, de egy 28i nem sokkal eszik többet. Bajok itt is lehetnek, de megbízható motorok nagyrészt. Olajra/olajcserére finnyásak, sok 28i-ről hallottam, hogy széthajtják rendesen...Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
H.Ezredes
őstag
válasz urban racer #26440 üzenetére
Aparáttal ki kell melegíteni kiolvad a csába..... egy átmenő csavart kell berakni vagy annyira fölhevíteni az egészet,h kilehessen ütni kalapáccsal a csonkot. Az egész művelet 5-10 perc Ezt a fúrás faragást sose csináljuk.... Miért kell ez a kipuff tömítő is ?!?! Mikor csináljuk ezeket az N42-es motor generálokat elég az új tömítés sose fúj ki utána és sok kocsi már több 10E km-et ment el azóta és ugyan úgy jó
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
urban racer
senior tag
válasz H.Ezredes #26441 üzenetére
Akkor neked/nektek jobb az infrastruktúrátok. Alapvetően én nem mocskolom össze magam, ha nem muszáj, ennek megfelelően a szerszámozottságom is korlátolt.
Tömítő lehet, hogy nem kell az N42höz, de az M54B30hoz kellett-->nekem legalábbis. Meg amúgy is. Ha van, miért ne használja az ember, ha nincs, akkor meg kb 500 forint. Ennyit megér, hogy ne kelljen még1x alámászni.
Én elhiszem ezt az aparátos dolgot, de akkor [őket] is tájékoztatni kéne erről Esküben elhajtott, de ezekszerint dobcserékből is jól meglehet élni..."Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
H.Ezredes
őstag
válasz Xmodule #26472 üzenetére
Lemerültél........ Jó kis N42..... Lesz még ott baj majd.... Várj netes diagért pénzt fogok szedni ez 2000 eddig Töltsd föl vagy bikázd meg
(#26471) urban racer
Válaszolok majd csak most nincs időm...
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
urban racer
senior tag
válasz H.Ezredes #26473 üzenetére
Csodálom h nem javasoltad, hogy iratkozzon fel a várólistára kaszánál
Amúgy fura: valakinél széthullik az N42 200 ezernél, valaki a kötelezőkön kívül nem költött rá semmit 360nál
Egyébként igen, akksitöltés vagy csere lesz.H.Ezredes: Lazán, mint a kazán, nem hajt a tatár, csak beszélgetünk A ki****ott felnisnek viszont a ..., már 2 hónapja ül a kerekeimen Bánatomban elmentem festékboltba színt meg gittet meg csiszolót venni felujításhoz
[ Szerkesztve ]
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
H.Ezredes
őstag
válasz zsolt1225 #26523 üzenetére
N42-es motorok alapból nyűgösek... ~500K-t kell a motorra költeni és akkor tudod,h nem esek szét a vezérlés nem lesz csapágyas nem füstöl nem eszi az olajat jó a hengerfej.... E46 -ra vásárlás utáni szervizre átlagosan 200-300K kell számolni.... főleg ha 1M körüli árral nézel.... Annyi pénzért lehetetlen olyan autót találni amire nem kell költeni. Egyszerűen el kell fogadni,hogy kell rá költeni nem baj ha épp nem 100%-os ha eleve olcsó / lehet alkudni bele kell kalkulálni. Neked lesz jó utána a kocsi. Csak sajnos 1M-es kocsira rákölteni 300-800K-t fáj mert nem ér annyit az autó de attól mert az autó értéke már ilyen alcsony attól függetlenül a szervizt el kell végezni rajta... Nyilván egy 10M-os autón ez másképpen hat....
(#26501) urban racer
1 azért mert 260E km van benne nem megy tönkre mert a rail nyomás emelve van elhiheted nekem de !!! ez nem tuningbox...... Az emeli így a rail nyomást.... üzemanyag turbo -val megy a fő játék ne is tudom,hogy a rail nyomást mennyire piszkálja apám mert,hogy ő írja a programot. Arra gondolsz,h becsöpög ?!?! Kicsit azért rá kellene nézni.... Én nem hiszek ezekben mert padra kirakja az ember és hú jó a porlasztó berakom a kocsiba és érzem,hogy szar és még a gyári gép is mutatja,hogy szar Szóval én nem szeretem ezeket a fölújításokat..... vagy gyári új vagy bosh felújított ami viszont jó.... jó kis 45-ös torx Minden műhely titkot áruljak el és még éhen fogok halni... Amúgy nagy kalapács vágó ilyenek Nem értem minek akarod minden áron a DPF-et levenni amúgy ha jó a motor jó a DPF megfelelően ki van tisztítva és jó az ellennyomás miért kell levenni ??????? egy dízel autón ami közel 300E km-et ment DPF off és még ne is füstöljön semmit se nem akarsz kicsit sokat ? chip-el lehet játszani
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
zsolt1225
aktív tag
válasz H.Ezredes #26531 üzenetére
Persze, benne van, hogy egyből kell javítgatni dolgokat, de 1,2m volt a kocsi amit néztünk, egyből futóművel kellene kezdeni, meg 4 nyári gumi és akkor még a motorba nem is lett cserélve semmi. Nem jó azért ilyenekkel kezdeni, inkább nézegetek még akkor tovább, ebben az árban szerintem ki lehet fogni ennél jobbat.
Meg kb olyan volt az eladó, hogy sürgetett, hogy akkor mi lesz, meg ne nézegesd annyit a kocsit csak vidd típus.A 320 faceliftben is n42-es motor van, a 170le-s? Mindenképp akkor facelift előttit érdemes vásárolni, ugye?
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz CharlieDrop #26904 üzenetére
8.2-őt mutatott. de gondolom az nem az elmúlt 5 év fogyiját adta
jah nem is arra mondtam, csak hogy ha még n42 lenne akkor is lehene az jó
[ Szerkesztve ]
-
-KP-
addikt
válasz MPowerPH #28850 üzenetére
"Az M54-es motoroknál a lánc szinte örök életű, nem szokása megnyúlni, szakadni, lecsúszni, mint az N42-es motorú 316i-n."
"Használt BMW-ket keresve érdemes elkerülni a magnéziummotoros autókat. Ilyenek az N-es motorkóddal rendelkező hathengeresek, amelyek csak az E60-61-es 5-ösben és a 2004-ben bevezetett E90-es 3-as sorozatban voltak benne. Az N42 vagy N46 motorkódú, négyhengeres motoroktól viszont nem kell félni az E46-ban."
csak én érzek itt ellentmondást?
-
MPowerPH
félisten
válasz CharlieDrop #29694 üzenetére
N42B20 -rol beszelgetunk, nem? E46 -ban csak ket variansu 18i volt. 9.3s a 0-100. A sor6 150 lovasnak csak 9.8s, a 170 lovasnak 9s.
Persze poen, hogy a 150 lovas diesel mar uti mindegyiket, meg boyrace uzemmodban is.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me