- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Hobby elektronika
- Mini-ITX
- Azonnali fotós kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Akciófigyelő 2024: PlayStation Summer Game Fest leárazások
gp Számos játék szerezhető be az eredeti áránál olcsóbban, érdemes lehet a teljes listát átböngészni.
-
Egyedi megoldást kínál majd a CMF első készüléke
ma Az első előzetesben látott, csavarszerű képződmény a Nothing Lock, amivel különféle kiegészítőket lehet majd a készülékre applikálni.
-
New York visszafogná a közösségi média algoritmusait
it A fiatalokat védenék azzal, hogy megtiltanák a tartalmak algoritmikus vezérlését a fiataloknál, szülői hozzájárulás hiányában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
fagy53
nagyúr
-
fagy53
nagyúr
válasz tzsolesz #4800 üzenetére
Ezt a kártyát / 4670 / nem 2006-hoz tervezték, ez már a későbbi évekre készült. Ez a HD4xxx sorozat nagyon jól sikerült, a korábbi kudarcon okulva nem teljesen egyéni uton jártak a tervezők mint a 2xxx és 3xxx-el, hanem a játékokhoz igazították az új VGA-kat méghozzá a Geforce-kon jól futó játékokhoz. Ez olyan jól sikerült, hogy élsimításban az eddig verhetetlen nV kártyák súlyos pofonokat kaptak az azonos kategóriáju ATi kártyáktól.
-
fagy53
nagyúr
Üdv!
A játék hajtja ki a procidat és a VGA-t, de egymást nem. Mindössze közösen dolgoznak egy kép megalkotásában, előszőr a proci végez a feladataival aztán a VGA renderel azaz önti látható formába. Ha nagyon gyors a proci és tetű a VGA, akkor alapvetően a VGA munkaideje határozza azt meg hány kép készüljön el 1 másodperc alatt, az az FPS. Ha a proci nagyon gyenge, de a VGA csúcs, akkor a Proci határozza meg elsősorban az FPS-t. Előbbi esetben VGA limitről, utóbbiban CPU limitről beszélünk. Egy játék folyamán az egy es fázisidők állandóan változnak és a cél az, hogy a teljes játékban ne legyen se CPU se VGA limitünk
Ezért nem beszélhetünk kihajtásról, hanem inkább CPU-VGA párosításról. Esetedben ez jó párosítás, 3GHz-es órajelen az E2200-as kevésszer lesz a játékokban a CPU limit közelében, a VGA-t meg a monitorod felbontásához és az igényességedhez kell választanod. -
fagy53
nagyúr
Azért tettek GDDR3-as memókat, hogy az egyébként drágább passzív kialakítást árban kompenzálják, így az Ultimate sem lóg ki a sorból.
Egyébként a VGA teljesítményére alig van hatással ebben a tartományban az 100-200MHz órajelkülönbség, inkább a 3DMxx profitál belőle. Ha valakinek piszkálja a csőrét a 873MHz, akkor 900MHz fölé könnyen felkergetheti, bár nem sokat ér el vele.
Ha egy kis házventivel alacsony feszültségen megfújja a VGA-t, teljesen néma és nagyon jó hűtése lesz. -
fagy53
nagyúr
válasz roland17_199 #5085 üzenetére
Bírna az egy 4870 X2-öt is, de olyan procilimited van már az X1650 PRO-val is, hogy ne VGA vásárlásban gondolkodj!
-
fagy53
nagyúr
válasz tzsolesz #5090 üzenetére
Neki csak egy játék gyorsításához kellene jobb VGA, de, hogy melyik játékhoz és milyen VGA kevés most neki, arról nem szól a fáma. Az a konfig 512MB RAM-mal még az XP-vel is éppenhogy megbirkózik, sokra a 9600XT-n felül VGA-tól már nem lehet számítani, net, könyvelés még elmegy, meg a tetris.
-
fagy53
nagyúr
válasz Ateszzero #5099 üzenetére
Üdv!
Ez sajnos nem úgy működik, hogy egyre jobb és gyorsabb VGA-t veszek és a játék gyorsabb lesz! A képalkotás első fázisát a proci végzi és ha ő lassú, akkor az rányomja bélyegét a további műveletekre is. Még mindig nem tudom most milyen VGA-t használsz, de ez a konfig / CPU, RAM, alaplap / annyira gyenge a CoD2-höz is, hogy pl egy 4670 szintű VGA nem húz ki a lekvárból.
Írd meg legalább a jelenlegi VGA-d típusát az adhat egy támpontot nekünk!l -
fagy53
nagyúr
válasz roland17_199 #5118 üzenetére
Ezt most nem tudom kinek írtad, de... ha közvetlenül valakinek a hsz-ra akarsz reagálni, akkor az illető hsz-ánál a "válasz" gombot nyomd be, ha általánosan, mindenkihez szólsz akkor az "új" gombot, mint eddig. Az adatlapodnál, ha kitöltöd a géped főbb adataival a "cuccok" sort, akkor könnyebb lesz segíteni neked, mert bárki meg tudja nézni a konfigodat.
A videókártyád tipusára lenne szükség és/vagy az alaplap tipusára, amit most írtál ez az operációs rendszer. -
fagy53
nagyúr
válasz roland17_199 #5121 üzenetére
Üdv!
Próbálj használtan egy 7300GT-t venni, ha ismernénk az alaplapod típusát meg lehetne tudni, hogy AGP-s kártya kell-e, mert ha igen, akkor azt kell keresned.Ennél erősebb VGA teljesen felesleges. -
fagy53
nagyúr
válasz birozoli7800 #5137 üzenetére
Akkor egyértelmű a dolog, AGP kell neki.
-
fagy53
nagyúr
válasz elfelejtette #5304 üzenetére
De a hörcsög az baromira nem csípi őket! Na több OFF nincs....
-
fagy53
nagyúr
válasz Tanker21 #5504 üzenetére
Én használnám a 2.5GB-ot ha már így esett! A NecroVision demó 2.2GB-ot használt nálam, de a F.E.A.R. 2 is elérte a 2GB-ot a 32 bites XP-n! 2.5GB esetén nem nyúl ki sokszor a vinyóra a win ezekben az esetekben. A DC hiánya meg a c2d architektúránál csak pár százalékkal csökkenti a RAM sávszélt.
-
fagy53
nagyúr
Én méltatlak válaszra, és két ponton tapasztaltam problémát:
1, A régi játékok nem minden esetben játszhatók zavartalanul a DX10-es ATi VGA-val, ez a HD2xxx-től igaz.
2, A különféle segédprogramok, tuning stb, nehezen kezelik a kártyákat, mindig egy újabb verzíóra kell várni.
A 2007-es évtől semmi gond a játékokkal, a HD 4xxx-es széria pedig az élsimítással is boldogul, ezzel beérte sőt el is hagyta az nV kártyákat.[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz birozoli7800 #5814 üzenetére
-
fagy53
nagyúr
válasz hejesírásó #5865 üzenetére
Milyen csúnya "zöldséget"? Miért kell mindig a kicsit bántani?
-
fagy53
nagyúr
válasz #59070464 #5901 üzenetére
A probléma ott van, hogy a VGA teljesítményében a vmem órajelének növelése csak fele vagy harmadannyit számít mint a GPU órajelnövelése. Ezért a GDDR3 és a GDDR4 órajelek közötti százalékos különbség nem vihető át egy az egyben a teljesítményváltozásra. A nagyobb memória sávszél csak akkor érvényesül, ha gyors GPU-hoz társul, ezért ha GDDR4 mellett döntesz érdemes a GPU-t minél jobban felhúzni, hogy legyen értelme a döntésednek.
[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
Aggregátor, tzsolesz! Érdekelne, hogy annyit szenvedtek-e a különböző progikkal az órajel, ventiszab. szempontjából, vagy a CCC-vel, ill. az ATT-val, mint annakidején a 2600XT-nél? A HD4xxx hasonlóan nyűgös, vagy javult a helyzet?
-
fagy53
nagyúr
Szép az a 891, nem mondom, de a 3650 970MHz-e még szebb, kár, hogy nem 1GB.
Nem biztos még az egy topik, mert sok függ a tesztektől. Neked nincs vesztenivalód, a 2600XT-nél sokkal jobb, az én esetem már nem ilyen egyértelmű. Célom, hogy visszaszerezzem azt az elveszített 30%-os sebességet amit a monitorváltás okozott. -
fagy53
nagyúr
Aggregátor, tzsolesz köszi a válaszokat, ezek kissé megnyugtattak.
Ráérek bőven várni, egyrészt az ára miatt, meg gyűlni kell a tapasztalatoknak is. Lehet, hogy nem éri meg most váltani és ki kell várni a DX11-es kártyákat, de bosszant egy kicsit, hogy ugyanaz a játék jobban néz ki a 3650-en még akkor is ha alacsonyabb a graf. beállítás. . A másik meg amit írtam a sebesség, na ezért várok még, 30-40% alatt nem cserélek semmiképp.[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
"baromi takarékos" - a baromi visszaszívhatod, mert az órajel visszavét alig csökkenti a hőmérsékletet, ill a fogyasztást! Ha a feszt is visszaveszi, akkor valamivel jobb a helyzet, de ezt sajnos nem teszi meg. Ez a power play inkább megnyugtató a tulajnak, hogy kíméli a kártyát és spórol az energiával, de ez csak kismértékben fedi a valóságot.
-
fagy53
nagyúr
-
fagy53
nagyúr
válasz nixx-21 #5986 üzenetére
"mert az órajel visszavét alig csökkenti a hőmérsékletet, ill a fogyasztást" - ezt írtam neked, "alig" a lényeg, mert csökken, de a villanyszámla szempontjából teljesen elhanyagolható. A hőmérsékletet meg magad is meg tudod nézni, ha a Rivában megnöveled a 2D-s órajelet a 3D-s értékre, így letesztelheted hány fokot változik az alacsonyabb órajelen. Ez a mérés persze akkor igaz, ha a fesz nem változik!!
Kb. 5%-on belüli a hőmérsékletváltozás, ha 60%-kal csökkented az órajelet.
A kettő együtt kb 10-15%-kal csökkenti a fogyasztást, ez kb 2-3W megtakarítást jelent idle-ben, fesz csökkentés nélkül 1W-nál nem több.
Az én kártyámon szoftveresen lehet állítani a feszt és gyárilag 35%-kal csökkentik idle-ben az órajelet. Ha 1.1V-ról 1.0V-ra csökken a fesz, ez 10%, akkor a kettő együtt 41°C-ról 38-39°C-ra csökkentette idle-ben a hőmérsékletet. -
fagy53
nagyúr
Jó, hogy írtad, mert most aggodalommal tölt el a HD4xxx ha tényleg ilyen. A 3650 300/900MHz különbségnél 2°C volt, 38-40°C. Igaz nálam csak háromszoros a viszony, nálad meg négyszeres, de valami nem stimmel. A 96GT kétszeres viszonynál szűk 2°C-ot hoz, alig venni észre. Látom, hogy melegszenek a Radeonok rendesen, de van mögötte teljesítmény is, kérdés, hogy a hatásfokuk nem lett-e rosszabb, mint az előző generációnak? ( Lehet, hogy meg kell várnom mégis a DX11-es Radeont?)
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Napelem
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- E-roller topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Politika
- További aktív témák...
- PNY GTX 1060 6GB
- ZOTAC GeForce GAMING AMP White RTX 3060 Ti OC 8GB GDDR6 256bit Videokártya
- NVIDIA Asus GeForce GTX 1660 SUPER OC Edition 6GB/ 192-bit/ felbontás 7680 x 4320/ OC Mode -1860hz
- Asus Geforce GTX 1050Ti 4GB GDDR5 Advanced Edition kártyám új gazdát keres!
- ASUS DUAL RTX 3060 12GB OC Edition
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen