- Rengeteg csatlakozó van a HP legfrissebb, irodai célú monitorgóliátján
- Computex 2024: teljesen integrált hibrid hűtéssel közeleg az MSI új csúcs-VGA-ja
- Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
- Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
- Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Hobby elektronika
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Computex 2024: teljesen integrált hibrid hűtéssel közeleg az MSI új csúcs-VGA-ja
- Milyen videókártyát?
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
it Az EU monitorozza azokat az intézkedéseket, amelyeket a választási tévinformációk ellen alkalmaz a Meta.
-
Még erősebb lehet a Dimensity 9400
ma A legfrissebb információk alapján a forgalomba kerülő szett órajele magasabb lehet a teszteken látottnál.
-
Befutott a Destiny 2: The Final Shape premier előzetese
gp Néhány nap múlva befut a játék legújabb nagy DLC-je, amely pontot tesz egy hosszú évek óta tartó harc végére.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
XoZ
aktív tag
A következő linken található hivatalosnak tűnő slideok szerint az 5830-nál a ROP-ok számát is megfelezték 16-ra a kevesebb SP (1120) és textúrázó (56) mellett: [link]. A memória sávszélesség maradt 256 bit. Néhány kártya képe is látható, egyik sem az 5850 referencia nyákot/hűtést használja.
[ Szerkesztve ]
-
rocket
nagyúr
Latszik fogalmad nincs a temarol, csak megint megakarod magyarazni a megmagyarazhatatlant, mert keptelen vagy megerteni, hogy van az eremnek masik fele is.
Micro StutteringMeglehet szuntetni a AFR mod eseteben a micro lagot, de ahoz ki kell kapcsolni a V-Syncet es nagyobb teljesitmeny kell ilyen esetben, hogy tobb legyen atlag fps, ami ugye ujabb problemat hoz azzal, hogy viszintesen "szetesik" a kep, es az nem nagy titok, hogy az Entsusiast felhasznalok nem turik jol az ilyen dolgokat.
Magyarul tokeletes megoldas AFR mod eseteben nincsen a micro lag eltuntetesere, es ezt hasznalja alapbol a CF.
Ezt a bal labbas baromsagot meg hagyhatnad mar, azert mert keptelen vagy felfogni bizonyos dolgokat, es csak azert is megakarod magyarazni, meg nem mindenben neked lesz igazad.
Sajnalom az embereket akik a hozzaszolasaid alapjan tajakozodnak, mert olyan szinten elvesztek mar az erdoben, hogy az eletben nem talalnak mar vissza realitasok talajara.
Tobben is szoltak mar neked, hogy rossz uton jarsz, talan ideje lenne magadba nezni, de ha nem teszed az se gond, majd megirja mas az erem masik felet, szerencsere akadnak azert akik kepesek latni mindketott"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Thrawn
félisten
Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł
-
rocket
nagyúr
Mar megint magyarazkodsz, pedig ott van a lenyeg a linken, az nem tud kodde valni.
"Te minden nap más véleményt formálsz meg. Most éppen a Fermi az isten, de nemrég még azt mondtad, hogy félő, hogy R600 story lesz belőle. Szerinted ez következetes gondolkodásmód?"
En nem naponta valtogatom valamirol a velemenyem (nem is irtam soha olyat a Fermi az isten), kovetem az esemenyeket, es ha ugy gondolom az informaciok alapjan, hogy megkell valtoztassam a velemenyem, akkor megteszem szemrebbenes nelkul, ez az amire te keptelen vagy ha 180 fokot fordul ettol a kocka.
Nem azert, hogy magamat fenyezzem, de magasabb a hit:miss aranyom mint neked, pedig en csak egy forum felhasznalo vagyok, nem a hazigazda."Persze nem baj, ha így próbálsz az AMD és az NV oldal között egyensúlyt tartani, csak ez nem következetes.Ezzel csak megzavarod az embereket."
En a velemenyem irom le amit gondolok (vagy ha tudok valamit azt is megosztom), nem torekszek semmilyen egyensulyra.
Ezzel nem lehet senkit megzavarni, foleg mivel nem is ram figyelnek az emberek.
Az urban legendak krealasaval lehet megzavarni az embereket, ez meg a te specialitasod, raadasul mindig az erme ugyanazon oldalarol szarmaznak.Sokan probaltak mar veled megertetni a lenyeget, de ugytunik egyik fuleden be, masikon ki. (pontosabban szemeden be, fuleden ki )
The End.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
nagyúr
jé, távollétemben micro-stutter szakértő lettem
sokat lehet feszegetni ezt a témát elméleti oldalról, Abunak alapvetően igaza van, a fő problémák ki lettek gyomlálva. biztosan most is lehet mérni eltérést a két GPU képelőállítási idői között - de azt zárójelek között megjegyezném, hogy ugyanez mérhető 1 GPU esetén is. a gyakorlatban én sem az 5770CF-en, sem az 5970-en nem érzékeltem a jelenséget.
input lag kapcsán mindenkinek ajánlom ezt az anand cikket - és annyit tennék hozzá, hogy azonos fps mellett két GPU-val dupla input lagról beszélünk, mint eggyel. kettő felett meg sztem csak kirakat van, 4 GPU-val 60fps mellett az input lag 240ms körül alakul...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
rocket
nagyúr
Ott vannak a linkek, leirtam a lenyeget, ennel tobbet nem tudok tenni.
Nem engem kell meggyozzel egyebkent ennek az ellenkezojerol, hanem azokat akik emiatt akarnak valtani pl. a HD5970-rol a GTX480-raSzelektiven olvasol, en nem fenyezek semmit hanem leirom a velemenyem, erre valo a forum, ha egy informaciotol megvaltozik a velemenyem, akkor azt is leirom.
Itt olvashatod mit gondolok most a jelenleg rendelkezesre allo infok alapjan, ha szerinted ez fenyezes, akkor a problema nalad van.Szerintem rajtad tobben rohognek mint rajtam, annyi zoldseget hordtal mar ossze, hogy dunat lehetne vele rekeszteni.
A szakmai hozzaertesed a GPU-khoz melyviz szinte senki nem kerdojelezte meg soha, a latasmododdal van gond, hogy szinte keptelen vagy elvonatkoztatni az AMD-tol, es vannak temak amikben jobb lenne ha kepben lennek mielott leirsz valamit, mert hazigazda vagy.En is irtam mar zoldseget, es olyat is ami nem lett vegul igaz, es volt, hogy egyetertettem veled (pl. anno amikor az elso pletykak elojottek az akkor meg GT300-nak hivott valamirol, es ugy tunt ezek alapjan, hogy bizony az akkor mar agyon hypeolt tesszelacioban gyenge lesz), de aztan valtoztak a dolgok, es a tesszelacio ugyanugy fontos maradt, igy megvaltozott a velemenyem, te meg temat valtottal, es mostmar a tesszelacio nem szamit, csak mert eppen nem az AMD-nek all a zaszlo. (az egeszet ugye kezdted anno a 20millio vs 100millio tranzisztoros baromsaggal, ami a mai napig mosolyt csal az arcomra )
Nincs miert egyensulyt tartsak mert lesz@rom magasrol az osszes ceget, mindig a velemenyem irom le.Van jopar micro stutteringgel kapcsolatos leiras, teszt, urban legenda akkor lehetne, ha a konkulzio az lenne nem letezik, de nem ez.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Oke, meggyoztel, a micro-stuttering nem letezo problema, es akinek SLI/CF kartyaja van mindenki kitalalta, mert nem volt jobb dolguk.
Az a nev, hogy 3DMark mond neked valamit?
Tudod egy szintetikus benchmark aminek a teljesitmenye alapjan rengeteg ember vasarol, itt PH-n fenyevek ota nem hasznaljak a tesztekben, megis itt is slager.
Mar megint olyat magyarazol a temaba amirol nem volt szo, arrol van szo, hogy a hardvernek fekszik valami, akkor azt tudjak-e szoftverekkel parositani, es mivel az NV-rol van szo, nagyobb az esely ra mint az AMD-nel volt az R600-zal.Ezt irta a HD5830-rol Anandtech a teszt konkluzioban: (HD4890-hez kepest irja az elso mondatot)
"Meanwhile there’s a separate argument entirely over whether the 5830 is more future-proof (disregarding DX11) due to its higher shader throughput. Historically speaking this is a reasonable argument, but it’s also one that I’m not convinced will hold up when NVIDIA is going to be pushing tessellation instead of shading – you can’t ignore what NVIDIA’s doing given their clearly stronger developer relations."
A lenyeg benne van.
Ismerem a strategiakat, ha elolvastad volna szorol-szora a hozzaszolast amit linkeltem, akkor te is tudnad, hogy ismerem
"Itt hibázott anno az AMD az R600-nál. Olyan helyre fektetett elképesztő tranzisztormennyiséget, ami nem éreztette hatását."
Az NV ~80millioval (20 vs 100) tobb tranzisztort hasznal a tesszelaciora mint az AMD, es ~3.1milliard tranzisztorbol all a GPU, nem tunik elkepesztonek a kulonbseg.
"Akkor persze nem voltál ilyen lelkes a geometry shader kapcsán."
Rosszul emlekszel
"A benchmark és tesztprogramokban be lett alázva minden NV-s megoldás. Volt valami érdemi hatása?"
Volt, segitett a HD2xxx eladasokban (3DMarkban is jol szerepelt a HD2900XT), de ezen kivul szoftver supportot mar nem adott melle az AMD, az NV-nek meg van ilyen, es diszkret VGA piac vezetok, szerintem erezheto a kulonbseg.
(mielott megint kiforgatnad a szavakat, nem azt mondom biztoan ez fog tortenni, hanem, hogy megvan az eselyt ra, hogy az NV tud olyan iranyt mutatni ami az architekturajuknak jobban fekszik, amihez nehany jatek, es a kore epitett hype eleg, az AMD altal prezentalt DX11 jatekokban meg vigan elmennek majd a kartyak, teljesitmeny problema, es bugok nelkul.
Erre szoktam irni, hogy felkene vegye az AMD a kesztyut ha mashogy nem megy."A fejlesztők hozzányúltak olyan mértékben, hogy az káros legyen a GeForce-ra?"
Nem, mert az AMD-nek nem letezett szoftver tamogatasa, csak remeltek a sultgalamb majd magatol a szajukba repul.
"Ne essél ugyanabba a hibába, amibe én. Egy technika csak akkor ér valamit, ha kihasználják."
Beleestem ne aggodj, R600 kapcsan igen hasonlo allasponton voltunk anno, nekem ugy nagyabol 8-10 honappal kesobb kezdett buzleni a dolog, hogy az AMD nem csinal szoftver oldalon semmit se a helyzettel, aztan ugye ma mar tudni, hogy igy is lett amig szamitott volna valamit.
(R520 es az R580 is volt hasonlo, ott is pazaroltak a tranzisztorokat a Dynamic Branching teljesitmenyre, es szintetikus benchmarkban alaztak az NV G70/G71 chipjeit, de megse tudtak semmi extrat profitalni jatekokban belole.)"Lelkesedni is lehet a geometry shaderért és a tesszellátorért, de érdemes fél szemmel figyelni a fejlesztők véleményét ezekről, mert ez lesz a döntő, nem a lelkesedés."
Nem szamit a velemenyuk, meglehet oket gyozni mi legyen a fontos.
Szerintem nem letezik olyan fejleszto akihez odaallitanak egy valag penzzel es meg esetleg hardverekkel/emberi erovel is tamogatjak es azt mondja, hogy kivul tagasabb, ezt megtehetne az AMD is, nincs az NV-hez kotve.
Ha igazam lesz, akkor majd ne az NV-re menjen megint a mutogatas, hanem az legyen a kerdes inkabb, hogy az AMD miert nem kepes ugyanerre.[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Shufny
őstag
Nem elképzelhető, hogy azért alakították így az arányt (mármint, hogy nagyobb a hangsúly a setup motoron), mert későbbiekben nem kell áttérni másik felépítésre, és a textúrázókat pedig egyszerűbben lehet hízlalni? Csak mert fogalmam sincs technikailag az ehhez képest fele olyan erős setup motor hogyan képződik.
-
Shufny
őstag
"Új" piac? Nem úgy volt, hogy a prof. piacon az nV méginkább uralkodik? Vagy ezeket eddig inkább CPU -val csinálták?
Ezek fényében tippek a következő generációval kapcsolatban? Pl: ha bírni fog értelmes órajelet, és kibővíthetik a textúrázó részt. Mennyire megvalósítható ez, illetve elég-e arra, hogy megfordítsa a jelenlegi felállást? Vagy sokkal valószínűbb, hogy nem fektetnek rá akkora hangsúlyt, csak adják amég lehet, játékos GPU -ként? Az az igazság, hogy az nV nagyon nagy márkává tette a GF -et, és pláne ilyen erős marketinggel, mint az övék simán ellenfele lehet a PC a konzoloknak a rendszerintegrációval. Szóval az, hogy jelenleg a PC játékpiac leágazóban van, nem jelenti azt, hogy később nem lesz nagyon jövedelmező.
Szerintem nem egyértelmű, hogy az nV -nek hagynia kéne elsüllyedni a GeForce -ot, nagyon jövedelmező befektetés lehet még. -
Shufny
őstag
Úgy értettem, hogy köv. generációnak elég-e? (Fermi 2 ha úgy tetszik) Tudom, hogy nagyon attól függ közben mi van a piacon software illetve ATi ügyileg, de elvégre ez találgatós topic . Az már látszik, hogy 5-ös széria ellen vesztett a helyzet, szóval a következő ellen ki tudják-e pofozni annyira a Fermit, hogy ütős legyen.
Mobil piac szerintem relatíve gyorsan telítődni fog, az asztalit pedig fel lehetne lendíteni, azért van leágazóban, mert nincs egy óriás aki reklámozná. (mint a konzolok illetve Mac esetében)
[ Szerkesztve ]
-
rocket
nagyúr
En is, de tudhatod jol nem az ilyen emberek teszik ki a jelentos tobbseget, csak nezzel itt korbe, pedig ugye PH (nagyon helyesen) evek ota nem favorizalja a szintetikus benchmarkokat.
"Ha az NV-nek olyan erős a dev support-ja, miért rohant a fejlesztők többsége az AMD-hez a DX11 okán?"
Mert az AMD-nek elobb volt DX11 hardvere, hogy ebbol az elonybol profital-e az AMD, vagy siman elfog futni az NV DX11 kartyain majd kiderul.
Tovabbra se arrol van szo nem tamogat az AMD jatekokat, hanem, hogy mikent teszi azt.
Persze lehet majd kiderul a GF100 megjelensekor piacon levo DX11 jatekok AMD altali szekcioja nem az NV-nek fog kedvezni, de ha elfutnak normalisan,bugok nelkul, mig a tuloldalon amit az NV DX11 projecttel csak a szivas lesz, az nem az AMD dicserete lesz.
Metro2033 az osszes AMD altal penzelt jateknal nagyobb hypeot kapott mar, es meg van kicsit tobb mint 2 het a megjelenesig.
Nem nagyon frissul az AMD DX11 tablazata, itt az uj, es itt az elotte levo,a BC2 ami napokon belul megjelenik (amihez mar ugye az NV-nek is volt 1-2 szava), 3 MMO amikbol nem lesz benchmark jatek (ez is nagyon fontos marketing szempont), kettohoz patch formajaban erkezik majd DX11 tamogatast ami szinten nem sok fizet fog zavarni, a Genghis Khan neve helyett meg mar csak MMO szerepel, Frostbite 2 enginre epulo jatek iden szerintem nem lesz, Vision Engine-re epulo jatekok kozul az egyik mar elbukta a DX11 tamogatast, a masiknak meg nevet is elfelejtettem a "sok" informaciotol amit jott rola, pedig irtam rola nehany honapjaPersze mar ismerem a sablon valaszt, hogy "20+ DX11 jatek keszul" (amik melle az AMD mentalitasat ismerve mar az NV is reg adott tamogatast, sot talan mar a maguk javara is forditottak a helyzetet), es az AMD nem beszelhet roluk, lehet igy van, de ez se az AMD-t dicseri, mert milyen tamogatas az ahol a jatekot nem hasznalhatod fel sajat magad marketing celjaira, ami ugye a jatekot is segiti, mert hypeot general. (ismet csak lenne mit tanulni a konkuenciatol az AMD-nek)
"Pár dolgot megint elfelejtesz a trenzisztorszám kapcsán. Ugye, mint informálódtam az AMD egy 20 millió tranyós egységet használ, míg az NV összesítve 80 milliósat, ami ugye 16 egységre leosztva 5 millió/egység. Nyilván az egyes SM-eknek nem kell olyan erős rendszer, mint egy egész GPU-nak. Na most itt jön még a setup motor, ami az AMD-nél egy van. Ez egészíti ki a tesszellátort, egyébként ez elég sok tranyó. Az NV-nek ebből van 4 raszter motor, és 16 geometriai motor, ergó rengeteg egység sokkal többször van. Ez összességében sokkal több tranzisztor 100 milliós nagyságrendekkel. Ebbe is érdemes belegondolni. A setup szétlövése hatalmas ár a tranzisztormennyiségben. Nem véletlen csökkent a textúrázókapacitás. Nem volt több hely."
Ezt a 20millio vs 100millio tranzisztoros dolgot neked koszonheti a forum, ezzel probaltad magyarazni mekkora kiraly is valojaban az AMD tesszelacioban
Nem az a lenyeg, hogy fekszik ki, hanem az, hogy meggyozd a jatekok fejlesztoit ugy hasznaljak, hogy az neked kezdvezzen, es ne a konkurencianak, ennyi.
Ertem en, hogy van szuk keresztmetszet az NV architekturajaban, nem is errol volt szo, csak mar nem tudsz mit irni valaszkent (vagy tenyleg nem erted mirol irtam) ezert hozod fel allandoan.
Ez mar tenyleg mokuskerek effektus lett"A 3Dmarkban mikor lett bealázva az NV. Kb. Soha. Nem is épült pipe GS-re a Vantage. Ahol megpusztult az NV az Emil Person GI demója. Szép volt, de mégsem játék."
Sokaig nem volt meg a Vantage amikor megjelent az R600, igy amirol szo volt feladatot a 3DMark2k6 latta el.
"Khm. Ez nem teljesen van így a fejlesztőknél. A STALKER-es srácok írták, hogy a Clear Sky-ban azért nem alkalmaztak GS-t, mert sok volt a GeForce felhasználó. Mindig a célközönség számít. Sok GeForce volt a piacon és nem lehetett őket kifektetni."
Forditott esetben keves AMD felhasznalo van?
~40%-os piaci reszesedsre lehet tenni magasrol?
Amit felhoztal peldtat is azt mutatja amirol szo van, hogy az AMD szoftver tamogatasi politikaja nem eleg agressziv, akkor lenne ez jo ha az NV is ezt csinalna, de ok nem igy csinaljak, akkor tehat az AMD-nek kell hozza alkalmazkodni.
Megvolt a lehetosege az AMD-nek, sot meg most is megvan (~5millio eladott DX11 kartya VS 0), es meg jo ideig meg is lesz, ennel nagyobb ziccer nem letezik.
Remenykedni lehet gyoz a jozan esz, de regen se minden esetben gyozott, biztos most is elobb-utobb lesznek kivetelek.
(Metro2033 esetebol majd talan kiderul milyen iranyt vehet a tortenet.)"A tesszellátornál más a helyzet, mint a GS-nél. A GS-be a GeForce belehal, míg a tesszellálásba a Radeonok nem. Persze nem ez a fő probléma, hanem a keletkező háromszögek árnyalása és textúrázása."
Tehat ha jol ertem amit mondani akarsz, akkor ha csak 30%-kal lesznek lassabbak tesszelacio mellett a Radeonok mint atlagosan anelkul, akkor az az AMD sikere?
"Odaállíthatsz pénzzel, de miért jó egy fejlesztőnek, ha olyan játékot gyárt, ami semmin sem fut max. grafikán. Még a Fermin sem."
Crysis pont ilyen jatek volt.
"Nem teheti meg az AMD. Nem szarhatnak rá arra a piacra, amiből meg akarnak a jövőben élni. Régebben az NV sosem akciózott ilyen erős lefizetésekkel, meg kizárásokkal, effektek úgymond megvásárlásával. A durvább akciók nemrég kezdődtek. egy éve kb. Tudják, hogy ez árt a PC-s játékiparnak. Most azért csinálják, mert látják, hogy itt nincs hosszútávú jövőjük, így nem baj ártalmas a piacra, amíg szükségük van rá, addig el lesznek adva a termékek. Azután meg marhára mindegy lesz, hogy mit hagynak ott az AMD-nek és az Intelnek."
De megtehetnek, es meg is kene tennie mert (az NV jol bevallt strategiaja nem fog megvaltozni), ez lenne az AMD erdeke, attol mert megvesznek egy jatekot ami az atlagosnal 20%-kal jobban fut (mint a konkurens termekek) az o kartyaikon DX11 alatt , mint anelkul, akkor azzal nem rombolnak semmit. (ugye valaha meg nagy reszben az NV is igy mukodott, amikor a jatekok 90%-at tamogattak, azota mar modosult a strategia, de persze most se minden jatek "csak azert is szivjak meg az AMD felhasznaloi" elvre epul.
Gondolod a Radeon tulajok nem szeretnek egyszer megerezni milyen a kocka felso felen lenni? , es nem azt hallgatni, hogy mikor jon a patch, driver fix, stb.?
Csak Radeon kartyaim vannak mar evek ota, kivancsi lennek az NV felhasznaloi mit mondananak ha megfordul a kocka X jatekban, es nem azert mert rosszat akarnak nekik, csak kivancsi lennek akkor is viccesnek talalnak-e ezt az egeszet. (most ugye joggal rohoghetnek amikor kijon X jatek, el se indul, vagy bugos, vagy kitudja mikor jon hotfix, vagy patch hozza.)
Az emberek tobbsege nem 2-3 honappal megjelenes utan szeretne az altala nagyon vart jatekot jatszani bugok es teljesitmeny problemal nelkul, hanem megjelenes napjatol.
Atlathatoan mukodik az NV gepezete, az , hogy az AMD keptelen megtenni hasonlot azzal csak maga alatt vagjak a fat.Mostmar eljutott oda ez az egesz tortenet, hogy talan ideje lenne tullepni az NV szidasan, es feltenni a kerdest az AMD-nek, hogy miert nem kepesek hasonlora.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
félisten
De ez egyúttal csúszást is jelent, nem?
Vagy vissza kell butítani 40nm-re, ami kazán effektushoz vezethet, vagy GF 32nm, ami szintén csúszás, ha jól sejtem.
nV-t hogy érinti a dolog? Ők is gondolkodtak 32nm-en, vagy egyből a 28nm-re repülnek rá?Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Jaa, értem. Eddig azt hittem, hogy még nem biztos, hogy egyáltalán az év végére kész lesz az N.I. család, de ezek szerint tényleg Q3/Q4? Inkább kiadják hamarabb 40nm-en, vagy inkább várnak, míg jön a 28nm valamelyik gyártónál?
GF 32nm nem jön szóba?Oliverda: Köszi!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Köszi, és arról van konkrét infó, hogy az 5000-es széria shaderes újításai mennyit dobnak a teljesítményen, a 4000-hez képest GPGPU téren?
Tudom, hogy némi függőségekkel kapcsolatos dolgot fejleszt, és nyilván ott dob, ahol ezek előfordulnak, de ha van valami konkrétabb, annak örülnék. Köszi!Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
-
Depression
veterán
Persze, most. Én sem a holnapról beszélek, hanem a karácsonyról. Ha idén nem tudnak újat kihozni, akkor év végére muszáj valamit lépniük. Az 5xxx-es szériát hatalmas profittal árulják, szerintem féláron sem buknának semmit.
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
Depression
veterán
Sajnos nem tudom az új kátrya teljesítményét. Ha a 6-os széria egy teljes szintet lépne (6770 pl 5850 teljesítményét) 40k-ért, akkor persze örülnék neki. De az 5850-et sem vetném el ennyiért.
Bár hozzászólásaim nem azt tükrözik, nekem nincs bajom az Ati-val, csupán az árazásuk tért vissza arra a korra, amikor még nem konzol portokat kaptunk játékokként. Szeretem a PC-t, de ma egy box kevesebbe kerül, mint egy ilyen videókártya (sajnos)Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
félisten
Arról van infó, hogy mi a b.) terv arra az esetre, ha túl messze kerül a következő gyártástechnológia a Fermi jobb reviziójának érkezésétől?
Jön a 6os 40nm-en, vagy becsúszik egy izmosított 5-ös? Vagy sima árcsökkentés?[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
rocket
nagyúr
Megha kevesbe is de az AMD-t is surgeti az ido, kellene a jobb tesszelacios teljesitmeny (az NV mindent megfog tenni, hogy meggyozzon jatekfejlesztoket), ehez meg az AMD-nek uj architektara kell mert a mostaniban a tesszelacio csak checkbox feature lett, uj architekturahoz meg kell a 28nm. (32nm HP is jo lett volna, de azt torolte TSMC es nem szerepelt a GF terveiben.)
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Inkabb vesznek meg1 GTX480-at
Ugyanaz van mint a Crysis eseteben, azt se tudta a kutya se futtatni eleinte normalis sebessegben, nagyobb felbontasban, megis mervado volt sok embernel amit ott latott, mivel az volt az akkori legszebb jatek.
Ugyanez van most a Metro2033 kapcsan, es ugyanugy sokaig lesz benchmark jatek mint a Crysis.
Sokan vannak akik annyit latnak, hogy 50%-kal gyorsabb, de azt mar nem, hogy 12 es 18fps az atlag, ami jatszhatatlan. (ez mondjuk a "szakerto tesztelok hibaja is, hogy olyan beallitasokban tesztelnek ahol a kozelben sincs a jatszhato.)NV a rajtra 3 programmal is meglepte a GF100 GPU-kat, amikkel tudnak hypeot generalni (Just Cause 2, Metro 2033, Heaven 2.0), ez volt ami anno az AMD-nek az R600-nal evekkel kesobb sikerult (akkor is egy Z kategorias sz@rral), mire a kartyak 90%-a a polcon volt porfogonak.
Marketingben megint megettek reggelire az AMD-t, es ahogy nezem a tesztek tobbsege szinte 1:1-ben kovette az NV tesztelesi ajanlasait, ez se az AMD-t dicseri.
Ugytunik inkabb az NV-vel akarnak joban lenni, mert tudjak az AMD-nek ugyis szukseguk van rajuk, mert marketingben bar jobbak mint voltak 1-2 eve, de messze vannak az NV-tol.[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
félisten
Ez azt jelenti, hogy a texturázást a tesszeláció után kell elvégezni?
Mert ha elötte, akkor az uvw map-et kell ennek megfelelően torzítani, ami szerintem nagyon macerás, vagy ha ezt nem tesszük meg, akkor az egész texturának aránytalanul magas felbontásúnak kell lennie.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Végiggondoltam.
Ha a dx11-féle tesszelálás nem szedi szét az UVW koordinátákat, akkor a tesszelálás utáni texturázás egyenértékű azzal, hogy először texturázás, aztán tesszelálás, mert a későbbi texturázásnál is ugyanúgy kell UV-zni. Nem tudom, hogy ez mennyire érthető, és hogy a játékmotorok hogy reagálnak a teszelálásra, de pl. 3dsMAX-ban megoldható, hogy tesszelálok (meshsmooth + displacement map), utána UV-zok, ezután kiveszem a tesszelálást "alóla", és ha később visszateszem a textura fölé, akkor ugyanaz lesz az eredmény. Persze, ügyesen kell szétdarabolni a modellt, hogy ez igaz legyen, mert apró csúszások előfordulhatnak, de azért megoldható. Legalábbis, hirtelen nem jut eszembe olyan eset, amikor így ne működne, de otthon még kipróbálom egy bonyolultabb modellen.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Jól csinálja az AMD; az őszi időszakra teszi az új karik bevezetését.
A 6-os sorozat tudtommal nagyobb chipeket is fog tartalmazni, mint a mostani legnagyobbak. A 40nm-es szívás nem fogja nehezíteni ezek gyártását?
Vagy még több redundáns terület lesz bennük? Tudtommal a hd5-ben is sok van.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
-
csatahajós
senior tag
-
félisten
És igaz az a pletyka, hogy a 6800 a 6700 duplázott verziója lesz 28nm-en?
Más: Mitől skálázódik olyan gyengén az evergreen az 5770-5870 között?
Gondolom, a 6os szériánál is adódhat ilyen skálázódási probléma.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
jozsef11
tag
Aha kösz az infot Abu85!
Ez érdekes mert én úgy gondolkodtam hogy majd a 6000 sorozatból vennék terméket ami legalább olyan gyors vagy gyorsabb mint az 5870-es de akkor a 6700 valszeg nem lesz gyorsabb az 5870-nél. Na akkor mire váltsak év végén?
Mert a régi karim már kiszolgálta az idejét 3 évet és valami hasonló időtállóra akarok beruházni ismét. -
TTomax
nagyúr
-
-
nagyúr
Na ez érdekes - köszi! Ennyire fontos az a 256-bites memóriabusz?
Amúgy melyik része a világújdonság? A textúrázókhoz dedikált L1 cache? Vagy az N kapcsolás az L1 és az L2 cache-ek között?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen