Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fsb1000

    nagyúr

    válasz Goldmen75 #9404 üzenetére

    A "Dadogó SzörősFánk" projektemmel jó néhány fórumtársat kínoztam ATI és NV oldalról is.
    Az eredmény az lett, hogy a jelenség részben platform(CPU) függő és NV GTX kártyáknál kisebb mértékben van jelen. Nagyobb VGA terhelésre és magasabb fps-re jellemzőbb.
    Furmark stabilan, GTA4 rendszertelenül hozza a jelenséget , mig a többi játékból nagyjából kisimitható 5870 esetén.

    Továbbra is kiválónak tartom az 5800-as szériát, de ezt a kis tesztecskét mindenki elvégezheti
    (PÜ.-ben is ezt küldtem többeknek is)

    ****************

    Az SLI és CFX rendszerekre jellemző, de már elvileg kijavított micro-stuttering problémához hasonló "jelenségről" van szó.
    A jelenség (vagy hiba) lényege, hogy az erősebb/több GPU-s VGA-k 15-25 msec-enként jelenítenek meg egy-egy képet, de szabályos időközönként a képmegjelenítés elcsúszik és ez akár 50-90 msec is lehet.
    A mellékelt kép jobb alsó részén látható egy mérési eredmény. (Furmark)
    Az átlag fps-t nem befolyásolja ez a jelenség, igy azzal ki sem mutatható, a legtöbb benchelő program min.fps-ére sincs hatással, mert csak 1-1 képkockát érint.
    Nem mindig zavaró játék alatt, de aki érzékeny ilyesmire az észreveszi ezeket a pillanatnyi megakadásokat.

    A kép alapján futtass 1 perces Furmark benchet Fraps-val.
    F11 inditja a stat rögzítését. A Stat eredmények a *frametimes.CSV-ben tárolódnak.
    A CSV azonnal betölthető excel vagy openoffice/calc munkafüzetbe.
    A "B" oszlopban vannak a képmegjelenítés időpontjai msecben.
    (a szám formátumhoz a pontot vesszőre kell cserélni az oszlopban!)
    A C oszlopba ezt kell beírni a 3. sorba, hogy a képváltsokat megkapjuk "=B3-B2"
    Ezt végig másolni a C oszlopon, majd egy "álló" grafikont ráhúzni a C oszlopra.
    Kész is!

    Az 50ms feletti kiugrásokat már lehet érzékelni a 100ms felettiek pedig már zavaróak lehetnek.

Új hozzászólás Aktív témák