Hivatalosan is fejlesztői géppé változtatható lesz az összes Xbox One

A Microsoft már az Xbox One startjakor gondoskodott róla, hogy mindegyik gép tartalmazzon fejlesztői módot. Ezt korábban egy titkos gombkombinációval lehetett előhozni, ami hivatalos megoldásnak számított, de a vállalat egyáltalán nem ajánlotta, mert ilyen formában a konzol akár működésképtelenné is válhatott. Egy ideje már világosan látszik, hogy a cég magáról az irányról nem szeretne lemondani, de ahhoz, hogy ebből egy reális lehetőség váljon, biztonságossá kell tenni az Xbox One fejlesztői és felhasználói módja közötti váltást.

Hirdetés

A Microsoft az idei Build konferencián pont ezt jelentette be. Az Xbox One-ra már mától elérhető egy előzetes firmware, amely lehetővé teszi a konzol fejlesztői módját a telepítésre kerülő "Dev Home" applikáción keresztül. Ezt persze ma nem érheti el mindenki, de később ez a firmware véglegessé válik, így gyakorlatilag bárki feloldhatja a fejlesztői módot.

Az Xbox One fejlesztői és felhasználói módja között újraindítással lehet majd váltani, ami az egész rendszerre vonatkozóan teljesen biztonságos, mely nyilván egy nagyon fontos szempont a tömegek számára szánt fejlesztői rendszernél.

A Microsoft azt is bejelentette, hogy májusban érkeznek azok az új UWP Swapchain API-k, amelyekről a GDC-vel párhuzamosan írtunk egy hírt. Ezek lényegében lehetővé teszik a vertikális frissítés kvázi kikapcsolhatóságát, illetve szabványos formában teszik kihasználhatóvá a variálható frissítési frekvenciát. A részletek a linkelt hírben olvashatók, így erre most nem térnénk ki újra.

Végül a Microsoft azt is bejelentette, hogy a Win32-es játékokat is át lehet konvertálni UWP alkalmazásokká, így kihasználhatóvá vállnak a Windows 10 extrái. Ezek nem, vagy csak nagyon kevés módosítást igényelnek a programkód szintjén. Ezt demonstrálandó, a vállalat bemutatta az Age of Empires II HD és a The Witcher 3: Wild Hunt című játékok modern felületen futó verzióit, amelyek a Win32-es API-n működő programokból lettek átkonvertálva. Az Age of Empires II HD esetében még a módok támogatásara vonatkozóan is megmaradtak a lehetőségek a Steam Workshopon keresztül.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés