A kezdeti szkepticizmus ellenére az ultravékony notebookok egyre népszerűbbek

Hirdetés

Az NPD Group piackutató a napokban mutatott be egy elemzést, amelyben a prémium kategóriás laptopok helyzettét taglalják. A vizsgálat elsősorban a vékony, nagy teljesítményű, ultravékony masinák helyzetét járta körbe, ebből a szempontból az Intel Ultrabookot, az AMD Ultrathin kategóriákat és az egyéb vékony gépeket egy kalap alá vették Ultrabook néven, amely általánosítás a köznyelvben és a marketingben is jelen van. A válság hatása természetesen a windowsos laptopok eladásán is meglátszik, ugyanakkora nagyon úgy tűnik, hogy pont az ultravékony termékek mentik meg a helyzetet.

Míg az egy évvel ezelőtti helyzethez képest 17%-kal csökkent a windowsos notebookok értékesítése, addig a 700 dollár fölötti szegmensben mindössze 3%-os esést könyveltek el a gyártók, míg meglepő módon a 900 dollár feletti árkategóriában masszív 39%-os növekedést sikerült elérni. A jelek szerint a vásárlók jól reagálnak a gyártók által erőltetett „lapos-könnyű” tendenciára. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy az elemzés csupán 2012 első öt hónapját öleli fel, tehát nem számolnak a végzős diákok jutalmazásával, amely a nagyobb ünnepekhez hasonlóan szintén egy komolyabb lökést jelentenek az értékesített példányok mennyiségében.

Az Ultrabookok átlagos vételára 927 dollárról májusra 885 dollárra csökkent, ami továbbra is igen borsos, pláne annak fényében, hogy a windowsos notebookok átlagára csak 510 dollár, bár a prémium szegmens erősödése miatt tavalyhoz képest ez az érték 13 dollárral emelkedett. Azonban az igazán komoly átrendeződések csak a második félévben várhatók, így ezek hatása csak az év végére lesz tetten érhető. Gondolunk itt az újabb hardverplatformok bemutatására, a Windows 8-as eszközök (tabletek, érintőképernyős ultravékony notebookok, hibrid tablet-notebookok) várható dömpingjére és a 700 dolláros lélektani határ alá bukó vékony notebookokra – példaként felhozva a HP saját Sleekbook kategóriáját.


(forrás: NetMarketShare) [+]

Itt érdemes még megemlíteni a Windows és Mac operációs rendszerek eloszlását, amely az Apple terveivel ellentétben nem igazán változott: a Windows részesedése 92,9%-ról 92,23%-ra mérséklődött, a Mac OS pedig 6,03%-ról 6,72%-ra növekedett, tehát lényegében stagnál a helyzet. Ez annak köszönhető, hogy az almások tábora stabil létszámmal rendelkezik, melynek tagjai folyamatosan frissítik szoftver- és hardverparkjukat. A minimális növekedésre leginkább az új Apple okostelefonok és tabletek voltak hatással, melyek kevés új ügyfelet azért átcsábítottak a windowos táborból.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés