Támogatja a Vulkan API-t az Unreal Engine 4 mobil leképezője

A Khronos Group februárban jelentette be, hogy elkészült a Vulkan API, amely a piac első nyílt specifikációjú explicit API-ja. Utóbbi miatt borítékolható, hogy nagy lesz a támogatása azokban a videojáték-motorokban, amelyek nagyrészt platformtól függetlenek szeretnének maradni. Az Unreal Engine 4 például ilyen rendszer, és az új, 4.12-es Preview 1 kiadás meg is kapta a Vulkan támogatásához szükséges alapokat a mobil leképezőre vonatkozóan.

Mint ismeretes a Unreal Engine 4 két leképezőt tartalmaz: egy PC-kbe szánt teljes verziót, és egy ultramobil eszközökhöz való mobil változatot, amely némileg korlátozottabb képességekkel rendelkezik. Ugyanakkor az utóbbi időben, elsődlegesen az ultramobil hardverek fejlődésének, valamint a képességeik kihasználhatóvá tételének hála a különbség kezd csökkenni. Persze az Unreal Engine 4 fókusza egyértelműen a mobil piac, így a legnagyobb figyelmet mindig a mobil leképező kapta, ami az Epic szempontjából meglapozott, mivel az úgymond teljes értékű leképezőt jóval kevesebb projekthez használják.

A Vulkan támogatása egyébként elméleti szinten nem csak az ultramobil piacot érinti, mert a mobil leképező működőképes PC-n is, és a Google, Vulkan API-ra vonatkozó egyedi specifikációi is a Khronos Group által megfogalmazott PC-s specifikáció egy részhalmazának számít, ergo ezzel a leképezővel a PC-piac is lefedhető. Azt még nem tudni, hogy a teljes értékű leképezővel elérhető lesz-e a Vulkan API támogatása. Az Epic célpiacait figyelembe véve elképzelhető, hogy nem, és erre vonatkozóan csak a DirectX 12 marad az egyetlen támogatott explicit API az Unreal Engine 4-ben.

Előzmények

Hirdetés