A Stardock elárulta mennyi gyorsulásra lehet számítani a DirectX 12-től

A hónap közepén írtunk arról, hogy gyorsan kap majd DirectX 12-es tesztprogramot a Windows 10. Az Ashes of the Singularity című játék tesztprogrammal ellátott előzetesének megjelenését a Microsoft is nagyon sürgeti, hiszen tökéletes példa lesz az új API képességeinek megmutatására, ugyanis rengeteg rajzolási paranccsal dolgozik, illetve támogatja az aszinkron compute és a multiadapter képességet, amelyek a redmondi óriáscég szerint a legnagyobb figyelmet kapják a fejlesztők részéről.

Hirdetés

A programfejlesztés során nagyon nehéz tartani a tervezett időpontokat, így az Ashes of the Singularity megjelenésére augusztus második felében van lehetőség (a média valamivel hamarabb megkapja a programot), ugyanis szükségesek voltak olyan utolsó simítások is, amelyeket tesztelni kell az AMD, az Intel és az NVIDIA grafikus vezérlőivel. A fejlesztést végző Oxide Games mindegyik gyártóval szoros kapcsolatot ápol, így a tesztelés ugyan nem lesz nehéz, de a feladat időigényesnek mondható. Jelen formában úgy néz ki, hogy az Ashes of the Singularity lesz az első valós program, amely megmutatja a DirectX 12-es erőviszonyokat, így a Microsoft is elvárja a tökéletes eredményt mindhárom gyártóra levetítve, utóbbi ugyanis általánosan a piac érdeke.

Az Ashes of the Singularity című játék tesztprogram módja
Az Ashes of the Singularity című játék tesztprogram módja [+]

Brad Wardell, a Stardock elnök-vezérigazgatója azonban megérti a felhasználók türelmetlenségét, így elárulta, hogy az Ashes of the Singularity DirectX 12-es eredményei függően az adott konfigurációtól 85-300%-kal jobbak a DirectX 11-es értékekhez viszonyítva. Jellemzően a gyengébb többmagos processzorral, de erősebb dedikált grafikus vezérlővel rendelkező gépek gyorsulnak a legtöbbet. Mindehhez hozzájárul még a heterogén multiadapter funkció is, amely a DirectX 12 által elérhető gyorsulásra még rádobja az integrált grafikus vezérlő teljesítményét is, ami akár 20%-os extra tempóban is megnyilvánulhat, persze ez is függ majd az integrált grafikus vezérlő nyers teljesítményétől.

A multiadapter mód egyébként jelenleg négy grafikus vezérlőig skálázódik, de a jövőben nincs akadálya, hogy még több grafikus vezérlőt is igénybe lehessen venni. A gyártók mixelése első körben csak az IGP-k és a dedikált GPU-k párosítására vonatkozóan lesz megoldva, de később ez még változhat.

Az érkező játék tesztprogram módja kapcsán megtudtuk, hogy a Stardock készít egy ranglistát is, így az eredményeket mindenki feltöltheti. Maga a program első körben a DirectX 11, DirectX 12 és Mantle API-kat támogatja, de később ez kiegészül még a Vulkan API-val is.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés