A Rise of the Tomb Raider is megkapta az aszinkron compute-ot

A program DirectX 12-es módja még a több GPU támogatásával is kiegészült.

Az eddig megjelent játékokból már látható, hogy a DirectX 12 az előzetes írásunknak megfelelően tényleg csak alapfunkciók szintjén használják a fejlesztők. Emiatt többségében a többszálú parancskreálás, illetve a párhuzamos parancsfeldolgozás a két leginkább kedvelt újítás. Előbbi ugye minden játéknak a része, míg utóbbi az eddig megjelent DirectX 12-es programok közül csak a Rise of the Tomb Raiderből hiányzott, de egy új frissítés segítségével már ez a játék is támogatja az aszinkron compute-ot.

A fejlesztők a PC-ben is ugyanazt a munkafolyamatot helyezték aszinkron feldolgozásra, amit az Xbox One-on is használnak, így a játék a volumetrikus fények számítását végzi a grafikai munkákkal párhuzamosan. Maga a funkció általánosan aktív, ugyanakkor bizonyos, aszinkron compute-ot amúgy támogató hardvereken a párhuzamos munkavégzést tiltják, így a GCN1-es Radeonokon, illetve a Maxwell architektúrára épülő GeForce-okon a volumetrikus fények számítása sorosan történik meg. A párhuzamos számításból eredő teljesítményelőny változó, de GCN2, GCN3 és GCN4 architektúrát használó Radeonokon az 3-6%-os extra realizálható, míg a Pascal architektúrára alapozó GeForce-ok 1-2%-ot gyorsulnak a funkciótól.

Szintén bekerült a több GPU-s mód támogatása a DirectX 12-es leképezőbe, ami igazából eléggé egyszerű AFR rendszerű, vagyis semmi extrát nem érdemes tőle várni. A gyártók mixelése sem lehetséges, illetve a párosított GPU-knak is ugyanolyanoknak kell lenniük.

Sajnos, a DirectX 12-es kód általános teljesítménye csupán mérsékelten javult, így továbbra is csak akkor gyorsabb a DirectX 11-es leképezőnél, ha a rajzolási parancsok száma erősen megugrik. Itt alapvetően a motor struktúrájával van gond, mivel a PC-s verzió az Xbox 360-as portból született meg, vagyis nem az Xbox One-on használt motorstruktúrát alkalmazza. Természeteseng pár hónap alatt le lehetne váltani az öregedő motorstruktúrát a modernebbre, de annyi idő telt el a játék megjelenése óta, hogy a kiadó és a fejlesztőstúdió számára egy ilyen befektetés már nem érné meg. Nem mellesleg a portolást végző Nixxes Software nagyon elfoglalt, mivel a Hitman fejlesztésének folyamatos segítése mellett dolgozniuk kell a Deus Ex: Mankind Divided című játék PC-s portján is, ami a következő hónapban érkezik. Emellett megbízható forrásból tudjuk, hogy a Rise of the Tomb Raiderhez készítenek még egy HDR módot is, ami szerencsére a belsőleg eleve HDR-t alkalmazó leképező mellett nem komoly munka, de látható, hogy meglehetősen szoros az időbeosztás, amibe a Crystal Engine jelentős részének átírása nem férne bele.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés