Oculus: ha lesz erős Mac, akkor lesz rá Rift támogatás is

Az Oculus Rift eredetileg Windows mellett Mac OS X és Linux operációs rendszerekre is készült, de ahogy haladt a fejlesztés, úgy korlátozta le a vállalat a támogatást a Microsoftra. Tulajdonképpen elértünk oda, hogy a végleges, gyakorlatilag megjelenés előtt álló modell már csak a Windows operációs rendszerekkel használható, ezen belül is ajánlott hozzá a Windows 10, de a Windows 8.1, 8 és 7 is elfogadott.

A Linux támogatása egyelőre tervben van, de semmilyen konkrét dátum nincs erre vonatkozóan. Ezzel kapcsolatban az az egyetlen kvázi általános információ, hogy az operációs rendszer egyes moduljainak kell felnőni a feladathoz, és onnantól kezdve az Oculus számára megoldható lenne a támogatás. A Mac OS X esetében azonban egy másik probléma van.

Palmer Luckey, az Oculus alapítója a Shacknews számára adott interjúban elmondta, hogy Mac OS X-en akkor oldják meg a Rift támogatását, amint előáll az Apple egy erős Mac géppel. Ez azért fontos, mert a Mac Pro sem felel meg az Oculus Rift minimum igényeinek, még a legerősebb konfigurációban sem. Bár a két darab AMD FirePro D700 elég lenne teljesítményben, de az Oculus SDK-ja nem támogatja a több GPU-s módot, így ahhoz egy külön fejlesztőkörnyezetet kellene használni. Erre jó lenne az AMD LiquidVR, de ez nem elérhető a Mac OS X-re, mert ebbe az operációs rendszerbe nem építhető be a Mantle API, ami a LiquidVR működésének alapvető feltétele. Ergo ezt a lehetőséget az Oculus nem tudja figyelembe venni, mindemellett a többi Mac szimplán csak túl gyenge.

Palmer Luckey a problémát az Apple aktuális prioritásaiban látja, de ha a cég ma is csúcskategóriás GPU-kat használna, mint régen, akkor az Oculus alapítója szerint szívesen támogatnák a Macet is.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés