Már OpenGL ES alatt is mehet a sugárkövetés

Hirdetés

Az Imagination két évvel korábban jelentette be, hogy sugárkövetéssel turbózza fel grafikus vezérlőit. Egészen pontosan a Wizard architektúráról van szó, amelyre a vállalat a PowerVR GR6500-as GPU IP-t kínálja. A rendszer gyakorlatilag évek óta licencelhető, de egyelőre sehova sem jut. Az érdeklődés fellendítése érdekében az Imagination még egy referenciadizájnt is tervezett rá, ami fél éve elérhető, de sajnos ezért sem tolonganak a potenciális licencelők. Pedig a vállalat ezt már bemutatta az idei CES-en, és most az MWC-re is vittek demonstrációkat.

Az idei GDC-n is történt pár lényeges bejelentés. Többek között a sugárkövetés mostantól nem csak OpenRL API-val érhető el, hanem OpenGL ES alatt is, ugyanis az Imagination számos sugárkövetéshez való kiterjesztést adott ki az ultramobil piacon népszerű grafikus API-hoz.

Az Imagination ezzel a lépéssel több partnert vár, és számukra már elérhető a PCI Express interfészbe köthető gyorsító is, amelyet igény esetén leszállít a cég. A vállalat reményei szerint ezzel megszülethet pár alkalmazás a PowerVR GR6500-as GPU IP-hez, így a hardver felhasználásán elgondolkodhatnak a potenciális ügyfelek.

Előzmények

Hirdetés