Új szintre emelte a Nintendo konzolok emulálását a DirectX 12

Az explicit API-k igazi nyertesei az emulátort fejlesztő közösségek, mivel számukra elképesztően fájdalmas volt úgy dolgozni, hogy gyakorlatilag nem láttak be a színfalak mögé, és az emulátorok felhasználási módja miatt a gyártók nem is segítettek nekik, ha valami problémájuk volt. Ez azt jelentette, hogy minden egyes hibára maguknak kellett megoldást keresniük, ami nyilván rendkívül megterhelő munka lehetett.

Az egyik leghíresebb emulátornak a Dolphin számít, amely a Nintendo GameCube és Wii konzolokhoz kiadott játékokat próbálja futtathatóvá tenni a PC-ken. Ehhez eddig DirectX 11-et használtak, mint fő API-t, de volt egy OpenGL mód is, ami sajnos sokszor sokkal lassabb volt. Igazából egyik sem kínált megfelelő alapot ahhoz, hogy a Dolphin jó munkát végezhessenek, mivel a problémákat ugyan érezték, de képtelenek voltak megtalálni a forrását, mivel a grafikus meghajtókat már nem tudták profilozni.

A Dolphin fejlesztői a fentiek miatt örültek nagyon például az AMD Mantle-nek, amihez persze nyilván nem kaptak hozzáférést, mivel az AMD sem szolgálja ki az emulátorokat fejlesztő közösséget. A DirectX 12 azonban már egy ténylegesen elérhető API lett minden fejlesztő számára, így nem kellett a Microsofttól engedélyt kérni a használatára vonatkozóan. Azt természetesen korábban bejelentették a Dolphin fejlesztői, hogy készítenek egy DirectX 12-es leképezőt az emulátorukhoz, de ez publikus formában csak az év elején várt elérhetővé, és azóta folyamatosan fejlődik.

A 0.98-as verziónál járó leképező meglepően jól működik, és egy stabil verziója két napja be is került a Dolphin főverziójába, de persze ezzel párhuzamosan gyorsan fejlődik a nem teljesen stabil, de folyamatosan gyorsuló kód.


(forrás: Dolphin Forums) [+]

A mérések alapján akár 50%-kal jobb lehet a teljesítmény az egyes címekben, továbbá a képminőség is megegyezik a DirectX 11-es és a DirectX 12-es leképező között.

A Dolphin emulátor DirectX 11-es és DirectX 12-es módja A Dolphin emulátor DirectX 11-es és DirectX 12-es módja
A Dolphin emulátor DirectX 11-es és DirectX 12-es módja (forrás: Dolphin Forums) [+]

A Dolphin emulátor főverziója elérhető a hivatalos oldalon, míg a legfrissebb DirectX 12-es leképezővel ellátott verziót az alábbi linken kell keresni. Az új API használatához persze Windows 10 szükséges a legfrissebb AMD, Intel és NVIDIA driverek telepítése mellett – függően a grafikus vezérlő típusától.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés