A hardvergyártók is ráfekszenek a DirectX 12-re

Nagyjából két hete írtunk arról, hogy a Microsoft végre ráfekszik a DirectX 12-re, de a redmondi óriáscég az egész piacot általánosan szemléli, így számukra mindegy, hogy melyik gyártó segít az adott stúdiónak az új API-juk implementálásánál. Persze a vállalat maga is érdekelt ebben, így például a nemrég megjelent Gears of War: Ultimate Edition megszületését a Microsoft szakemberei segítették elő, ráadásul a legutóbbi frissítéssel a megjelenéskor még fennálló problémák is javításra kerültek.

Hirdetés

A hardvergyártók közül az AMD és az NVIDIA is segédkezett már egy-egy DirectX 12-es játék megszületésében. A vörös csapat az új Hitman fejlesztését támogatta, míg a zöldek a Rise of the Tomb Raiderhez kiadott DirectX 12-es frissítést kínálták fel. Az AMD, az Intel és az NVIDIA azonban további DirectX 12-es játékokon, illetve frissítéseken dolgozik, amelyekről az idei GDC-n részletesebben is lehetett hallani.

Az AMD-nél a Hitman mellé még ebben a hónapban jön az Ashes of the Singularity végleges verziója, míg később érkezik a Total War: Warhammer, a Battlezone VR és a Deus Ex: Mankind Divided. Mind a négy új játék az aszinkron compute-ra helyezi a hangsúlyt a DirectX 12 szempontjából, illetve több fejlesztés alatt álló GPUOpen effektet is bevetnek.

Az Intel új játékot nem hoz, de segítik az F1 2015 és a Just Cause 3 című már megjelent alkotásokhoz szánt DirectX 12-es frissítés elkészültét. Mindkét játéknál az általános optimalizálás lesz a fő tényező, de a Santa Clara-i óriáscég pár olyan effekt beépítését is megoldotta, amelyek csak a Skylake lapka IGP-jével aktiválhatók. Ezek persze teljesen szabványos effektek lesznek, de ma csak a Gen9-es architektúrára épülő IGP képes kezelni a konzervatív raszterizáció néven ismerhető funkció TIER_2-es és TIER_3-as szintjén, ami szükséges az egyes új eljárások működéséhez.

Az NVIDIA a King of Wushu című MOBA játék fejlesztését segíti, amelyről nagyon sok részlet még nem ismert az általános DirectX 12-es optimalizáláson kívül, de annyit elárult az NVIDIA, hogy több GameWorks effekt is helyet kap majd benne, amelyek a Microsoft új API-ján keresztül is aktiválhatók lesznek.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés