Három szabványos grafikus API-t is támogat a Nintendo Switch

A Khronos Group elfogadta a kézikonzol Vulkan 1.0-ra, OpenGL 4.5-re és OpenGL ES 3.2-re vonatkozó támogatását.

A Nintendo Switch feltűnt a Khronos Group egyik legfontosabb listájában, ahol azok a hardverek találhatók, amelyek megfelelnek valamely API követelményeinek. A japán cég új kézikonzoljáról eddig csak annyit lehetett tudni, hogy a saját fejlesztésű NVN grafikus API-t fogja használni, amely máshol nem lesz elérhető, ugyanakkor a Nintendo egy éve csatlakozott a Khronos Grouphoz, vagyis sejthető volt, hogy legalább szabványos grafikus API-t is támogatni fog.

A szabvány a Nintendo számára lényeges, mivel szeretnének egy univerzális áruházat is kialakítani, így az egyes játékaikat kiadhatnák más platformokra is, márpedig erre a legjobb alapot a Khronos Group API-jai jelentik, amelyek majdnem minden operációs rendszeren elérhetők. Nem mellesleg ez a döntés a más platformokról való portolást is elősegíti, ami szintén jó a japán cégnek.

A konkrétumokra rátérve, az alábbi oldalon található adatokból úgy néz ki, hogy a Nintendo Switch kézikonzol kezeli a Vulkan 1.0-s, az OpenGL 4.5-ös és az OpenGL ES 3.2-es API-kat. Az új irányokat látva valószínű, hogy a Vulkan API lesz leginkább használva a kézikonzolon, hiszen modern, gyors és egyben szabványos megoldás.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés