Nem minden HSA implementáció támogatja majd a 32 bitet

A HSA alapítvány az elkövetkező pár hétben zárja le véglegesen a HSA 1.0 fejlesztését, amely a következő év első felében mutatkozik majd be. Ennek megfelelően készülnek a platform implementációi is, amelyek egy része már most is használható az 1.0-s Provisional specifikációkra építve. Utóbbitól alig különbözik majd az 1.0-s Final specifikáció, így az eddigi munka szinte teljesen átmenthető.

A HSA mindig is két gépi módot támogatott. Ezek közül az egyik a small (32 bites), míg a másik a large (64 bites) mód. Ezt a gyártók eredetileg azért tervezték így, hogy a 32 bites ARM-os rendszerchipet is támogathatók legyenek, de a vártnál gyorsabb 64 bites átállás következtében úgy néz ki, hogy bár a specifikációk nem fognak változni, viszont az egyes operációs rendszerekhez készülő HSA implementációk esetében a small, vagyis a 32 bites mód inaktív lesz. A HSA alapítvány szerint ez különösebb problémát nem fog majd okozni, mivel a HSA futtatási környezetet jelenleg támogató nyelvekből (OpenCL, C++ AMP, C++ Parallel STL, OpenMP, Python és Java) elérhető mindkét mód, akár egy forráskódból is, így a HSAIL-re tetszőlegesen fordítható 32 vagy 64 bites alkalmazás is.

A HSA-t támogató vállalatok azzal magyarázzák a 64 bites mód erőltetését, hogy ez a jövőbiztos opció, illetve egy aktív 32 bites mód extra tesztelést igényelne, miközben igazából nincs semmi értelme a fenntartásának. Többek között a Linux, nyílt forráskódú HSA implementációja biztos nem támogatja majd a 32 bites módot, illetve várhatóan hasonló döntés fog születni a Windows 10 esetében is. Utóbbi operációs rendszernél erősen pletykálják, hogy már magának a rendszernek sem lesz 32 bites opciója.

A gyártóktól megtudtuk, hogy az Android operációs rendszer esetében a 32 bites rendszerchipek még relatíve elterjedtek, így itt megmarad majd a small, azaz a 32 bites mód, ami természetesen logikus döntés, de hosszabb távon itt is a 64 bit fog győzedelmeskedni.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés