Mimir kódnéven jön az új generációs Mali architektúra

Az ARM egy ideje már a Midgard kódnevű architektúrára épülő Mali integrált grafikus vezérlőket kínálja licencelésre az érdeklődőknek, de egy ideje már tudni, hogy dolgoznak a következő nagy dobáson. Utóbbiról a mai napon kiderült, hogy a Mimir kódnevet viseli és ez lesz a vállalat első olyan integrált grafikus vezérlője, amely alapjait tekintve is a GPGPU-s irányhoz igazodik.

Bár a Midgard kódnevű architektúra önmagában nem volt rossz, hiszen kifejezetten jó teljesítményre volt képes, illetve a tudása is megfelelő a mai mércével, de ezt a rendszert az ARM elsődlegesen grafikai munkára tervezte, így a komplex általános számításokban nem igazán remekelt. Persze erre nem is volt szükség azokon a területeken, amelyekre nevezett, tehát az igényeket az androidos vonalon tökéletesen lefedte.

A Mimir kódnevű architektúra azonban pont a komplex általános számítások tekintetében lesz lényeges előrelépés. A Midgard architektúra nagyrészt szoftveres ütemezésének egy része visszakerül a hardverbe, ami a GPGPU-s irány egyik alapvető követelménye, illetve a Mimir generáció legfontosabb újítása, hogy megfelel a HSA 1.0-s platformnak.

A Google és az ARM androidos vázlata a HSA implementálására
A Google és az ARM androidos vázlata a HSA implementálására [+]

Ezzel kapcsolatban megtudtuk, hogy az ARM jelenleg vezető szerepet vállal abban, hogy a Google-t segítse a HSA platform Androidba való beépítése szempontjából. Itt elsődlegesen a hogyan a kérdéses, mivel az ultramobil grafikus vezérlők szegmensén belül a HSA-t támogató érintettek piaci részesedése bőven 90% fölötti, az irány tehát emiatt már régóta adott. Egyelőre egy 2013-as koncepció a legfrissebb publikus vázlat a potenciális implementációra vonatkozóan, amit egyébként pont a Google és az ARM dolgozott ki.

  • Kapcsolódó cégek:
  • ARM

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés