A Microsoft nagy lehetőségnek tekinti a felhős játékot

A Microsofttól nem idegen a felhő erejének hasznosítása a játékokban. A vállalat az Azure platformra már a Forza Motorsport 5 esetében is épített, ahol a gépi ellenfelek mesterséges intelligenciáját a felhő biztosítja. Emellett a Build konferencián már bemutatkozott egy felhőből számolt fizikai szimuláció, amely az E3-on bemutatott Crackdown című játékban lesz felhasználva. Egyelőre ennyit látunk a Microsoft terveiből, ami így sem kevés, de az idei Develop konferencián a cég kifejtette, hogy milyen koncepciókban gondolkodnak még.

Hirdetés

Elsődlegesen felmerült a retro játékok futtatásának ötlete. Ne feledjük, hogy egyes klasszikus címek még mindig nagyon népszerűek, de esetleg már nem elérhető az a platform, amelyre eredetileg elkészültek. Ezt a gondot PC-n az emulátorok többé-kevésbé megoldják, viszont a felhő is felhasználható erre a célra, aminek hála a régi nagy kedvencek újra játszhatóvá vállnak.

Érdekes ötlet még az úgynevezett ultraMMO. Ez arról szólna, hogy az MMO játékterében akár százezer online játékos is részt vehet, ami egészen új szintre emelné a játékélményt.

Age of Ascent: százezer játékos tart az űr felé
Age of Ascent: százezer játékos tart az űr felé [+]

A Microsoft mindkét lehetőséget partnerekkel együtt kutatja. A retro játékok felhőből történő futtatásának ötlete az Antstream fejéből pattant ki, míg az első ultraMMO publikus tesztjére most szombaton kerül sor az Age of Ascent fejlesztőinek jóvoltából. Erre az eseményre az alábbi oldalon lehet nevezni. Bár az ötletek alapvetően függetlenek az Xbox One konzoltól, így szinte bármilyen internetre köthető eszközön üzemképesek, de a Microsoft szeretné a koncepciókat az Xbox One szolgáltatásai között tudni, amellett persze, hogy az Azure platform továbbra is használható extra számításokra.

A felhős játék egyik alapvető problémája egyébként az előfizetési modell lesz. A szerverek fenntartása egyszerűen nagyon drága. Persze ez függ a terheléstől, illetve pontosabban attól, hogy az erőforráson hány játékos osztozik, de például az említett ultraMMO jelenleg óránkénti 75 dolláros előfizetés mellett érné meg. Az élmény biztosan újszerű lesz, de nem biztos, hogy megér ennyi pénzt.

A probléma egy része szoftveres jellegű, így kiemelten fontos, hogy a felhőben futó kód tökéletesen kihasználja a hardvert. Utóbbi viszont mindenképpen fogyaszt, tehát a következő lépcsőben meg kell vizsgálni azokat a lehetőségeket, hogy miképp lehet elérni sokszoros energiahatékonyságot. Bár a tökéletes megoldás még nem világos, de jó iránynak tűnik az egyedi tervezésű lapkák igénylése, ezen belül is a lehető legtöbb feladat speciális segédprocesszorral való gyorsítása.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés