Lassan vége a kétmagos CPU-knak a játékos PC-kben?

Az év első felében már több kiadó és gyártó is figyelmeztette a játékosokat, hogy az év végén érkezhet pár olyan játék, amelyek kétmagos processzoron egyszerűen meg sem moccannak. Már az év közepén is láthattunk olyan példákat, amelyek esetében a kétmagos processzorokkal nem volt jó az élmény, de az év vége ebből a szempontból már kíméletlen, és többek között a Far Cry 4 az esélyt sem adja meg ezeknek a konfigurációknak.

Az Ubisoft üdvöskéjével kapcsolatban többen panaszkodnak, hogy a program egyszerűen nem fut kétmagos processzorokon, ezen belül is a kétmagos Pentium megoldásokon (a többség ezeket használja), amelyek egyébként még mindig rendkívül népszerűek a kasszáknál. Erre vonatkozóan ráadásul egy üzenet sem figyelmezteti a felhasználót, vagyis a program funkcionálisan elindul, de egy fekete képernyőnél már nem jut tovább, ahonnan kényszerűen be kell zárni az alkalmazást, vagy rosszabb esetben a reset segítségét kell kérni.

A Far Cry 4 kapcsán megtudtuk, hogy ez nem tervezett működés. Az Ubisoft ugyan hivatalosan nem támogatja a két maggal, illetve pontosabban két szállal rendelkező processzorokat, tehát az önmagában nem meglepetés, hogy a program nem fut, de legalbb egy figyelmeztetőablaknak kellene felugrania, amely közli a felhasználóval, hogy az adott számítógép nem felel meg a minimális követelményeknek.

Eddig jut a Far Cry 4 kétmagos processzoron
Eddig jut a Far Cry 4 kétmagos processzoron

Úgy tudjuk, hogy a fekete képernyő azért következik be, mert a Far Cry 4 minimum két processzormagot inicializál magának, ráadásul nem logikus módon, hogy az első processzormagot kisajátíthassa a grafikus meghajtó. Ezt azonban kétmagos processzoron nem tudja megoldani, mert már a harmadik dedikált mag inicializálása is gondba ütközik. Ennek megfelelően nem történik visszaigazolás, vagyis marad a fekete képernyő. Erre később érkezni fog egy javítás, de ettől a kétmagos processzorokon nem lesz majd futtatható a játék. Információink szerint még ha meg is oldanák a működést, a felkínált élmény akkor is nagyon rossz lenne.

Hasonló cipőben jár a Dragon Age: Inquisition is, amely szintén elindul kétmagos processzoron, de DirectX 11/11.1-es módban véletlenszerűen kilép és lefagy, illetve akár másodpercekig tartó akadások keletkezhetnek. A Mantle mód sem kínál komoly áttörést, bár ezzel leképzővel a programösszeomlások és fagyások, illetve a másodpercekig tartó akadások teljesen eltűnnek, de ettől még az átlagos futtatási sebesség nem lesz az egekben.

Természetesen nem kell csodálkozni ezen a váltáson, hiszen ahogy az egymagos processzorok támogatása is megszűnt, úgy a kétmagosok is erre a sorsra fognak jutni. Az idei év csupán egy ízelítő volt, és 2015-ben egyre több olyan játék születik majd, amelyek nagyon rosszul, vagy egyáltalán nem futnak kétmagos CPU-n. Ezt érdemes tehát észben tartani, és a játékra szánt PC-ket legalább egy négymagos processzorral felszerelni.

Előzmények

Hirdetés